Turbo croma
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Turbo croma
Pitää nyt laittaa omastakin projektista joitain alustavia kuvia. Lisää tulee kun kerkeää/muistaa otella samalla kun asentelee. Elikkä harmaa croma T i.e (joillekkin varmaan tuttu) palovaurion takia jää nyt luovuttajaksi ja myöhemmin kai paaliin joutuu. Punainen samaa mallia, todella siisti koriltaan oleva saa nyt elinluovutuksen ja herää henkiin vahvempana kuin koskaan 8) Kori, kone ja muu yritetään tehdä suurimmalta osin uusiksi/uuteen kuntoon. Kuten näkyy, paikka missä hommat tapahtuvat ei ole kovin asentajaystävällinen, mutta näin on pärjätty aina ja riittää hyvin mulle Linkki albumille:
http://s630.photobucket.com/albums/uu26/Fiatmaster/
Montaa kuvaa nyt en ole kerennyt viel laittaa, mutta niitä ilmestyy ajan myötä. Osista on myös pikku puutetta, eli jos joltain löytyy mk2:sen osaa niin kiinnostusta on. Tekniikan osalta puutetta: 420cc suuttimet, kytkin, 1" remmisarja (pelkkä remmi ja alapyörä kelpaa), välijäähdyttin/jäähdyttimet, isompi turbokin kelpaa, vähän paremmat nokat, bensanpaineensäädin, parempi bensapumppu ja kaikkea muuta mitä nyt ei saa päähän. Osiakin voin joitain myydä jos vaan malttaa
http://s630.photobucket.com/albums/uu26/Fiatmaster/
Montaa kuvaa nyt en ole kerennyt viel laittaa, mutta niitä ilmestyy ajan myötä. Osista on myös pikku puutetta, eli jos joltain löytyy mk2:sen osaa niin kiinnostusta on. Tekniikan osalta puutetta: 420cc suuttimet, kytkin, 1" remmisarja (pelkkä remmi ja alapyörä kelpaa), välijäähdyttin/jäähdyttimet, isompi turbokin kelpaa, vähän paremmat nokat, bensanpaineensäädin, parempi bensapumppu ja kaikkea muuta mitä nyt ei saa päähän. Osiakin voin joitain myydä jos vaan malttaa
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Re: Turbo croma
hä? Taasko vup-xxx on ollut tulessa?? Johan se mua edellisellä omistajalla kerran paloi ja mullakin pikkasen kärys?Fiatmaster kirjoitti:. Elikkä harmaa croma T i.e (joillekkin varmaan tuttu) palovaurion takia jää nyt luovuttajaksi ja myöhemmin kai paaliin joutuu. Punainen samaa mallia, todella siisti koriltaan oleva saa nyt elinluovutuksen ja herää henkiin vahvempana kuin koskaan 8)
autolla huo noa tuuria...
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Taas Edellisen omistajan paineensäädin viritelmä korkkas ja rääsäs bensat konehuoneeseen. Tuhoa tuli... Tuollaset bensaletkut menee kyl uusiksi hyvin äkkiä ettei tapahdu vastaavanlaista enää
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Uusia kuvia vihdoinkin saatu. Kone nyt keulilla ja osia etsiskelen. Jos joltain löytyy nurkista +400cc suuttimet, bensanpaineensäädin, silikoniletkua, matalampi flekti jne. viritysosia. Niin ottakee yhteyttä!
Viimeksi muokannut Fiatmaster, 06.07.2009 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Siitä onkin aikaa kun tätä tullut päiviteltyä. Moottorin rikkouduttua päätin hankkia kokonaan uuden motin. Luovuttajaksi sopi vanhempi delta 4wd moottorinumerolla 831b5.000. Onko kuinka herkkä näissä tuo alakerta kun öljysuuttimet on suoraan tuossa kammenpukeissa? Toki mulla olis uudempi lohko jossa suuttimet suoraan öljykanavassa. Ja perskeles oonko hommannu aivan liika pienen turbon kun vanhassa pakopesä huomattavasti isompi. Se toki heräis aikaisemmin(?), mutta rupeaako jo ahdistamaan? Turbo pyörinyt jo pari vuotta tuossa joten ei sitä palauttamaankaan enää pysty Kuvia liitteenä valaisemaan asiaa
- Liitteet
-
- 2012-06-12-218.jpg (154.19 KiB) Katsottu 8849 kertaa
-
- 2012-06-12-209.jpg (172.96 KiB) Katsottu 8849 kertaa
-
- 2012-06-12-217.jpg (119.09 KiB) Katsottu 8849 kertaa
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Onkos noi öljyjetit(kuvassa)pelkät putket vai ns kuulamallit jotka aukeaa vasta tietyllä paineella. Kuulamallia olen käyttänyt omissa koneissa vapari/turbo. Koska varmistaa kammen voitelun. Kiertokangelta sitä öljyä ei kannata varastaa ainakaan korkeaviritteisissä. yleensä näissä 2 l tc:ssä käytetään kiertokangelta öljyä männän alle poislukien 16v, 8v&16v turbo(voi löytyä muistakin lohkoista jettejä) näistä oli taannoin juttua haku auttaa. Eipä ne huonot ole ne pelkät putki jetit kun vaan öljypumppu ja alakerran välykset kunnossa.
Turbojen siipi profiilit kehittyneet tosta 90 luvusta aika paljon että ei vältämättä ahdistele pakokaasuja, pakopaine mittarilla näkee ahdistaako. Riippuen tietty kannesta ,nokista ,pakoputkistosta
Turbojen siipi profiilit kehittyneet tosta 90 luvusta aika paljon että ei vältämättä ahdistele pakokaasuja, pakopaine mittarilla näkee ahdistaako. Riippuen tietty kannesta ,nokista ,pakoputkistosta
Re: Turbo croma
Kyllä nuot molemmat ahtimet on melko tulppia jos edes yli 250 hp. tahtoo mennä. Pääsee kyllä yli 250 hp. mut on sit ahtoakin...
Uutta vaan suoleen jos lompsa kestää ja isommalla turbiinisiivellä.
Pakopaineen mittauskin on suuntaa antava. Mut jos mittarit pompsahtaa on hommeli melko selge.
Uutta vaan suoleen jos lompsa kestää ja isommalla turbiinisiivellä.
Pakopaineen mittauskin on suuntaa antava. Mut jos mittarit pompsahtaa on hommeli melko selge.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
on suuttimet ns.putkimallia. Mistä näitä kuulamallisia saa? Täytyy varmaan hommata toi pakopaine/kaasujen mottari ja katsoa mitenkä tuolla turbolla käy. Tolla vanhalla t3/t4 hybridillä otettu nyt se päältä 300hv. Alkaa vaan noi ahtopaineet olla jo niin kovat ja tuotto loppuu ahtimesta.
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Vaikka tuolta, Autokeskuksesta tai vaikka jostaan vanhasta moottorista.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=25
Tuo suora mallihan on 1.6 Sohosta - se oli helppo muuttaa noiden suorien putkien tilalle kun ei vaatinut kuin hiukan reijän syventämistä. Laipalliselle taitaa tarvita tehdä siihen vielä sille oma olake.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... ucts_id=25
Tuo suora mallihan on 1.6 Sohosta - se oli helppo muuttaa noiden suorien putkien tilalle kun ei vaatinut kuin hiukan reijän syventämistä. Laipalliselle taitaa tarvita tehdä siihen vielä sille oma olake.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Turbo croma
Mitenkä paljon on "niin kovat ahdot" jos saan kysyä.Fiatmaster kirjoitti: Tolla vanhalla t3/t4 hybridillä otettu nyt se päältä 300hv. Alkaa vaan noi ahtopaineet olla jo niin kovat ja tuotto loppuu ahtimesta.
Kande ahtoja nostaa vaan kasvattaa sitä pakopuolta.
Kyllä toi 2 litrasen tc:n pitäs + 300 hp. sylkeä 1,5 bar helposti.
Mä en saanu prismasta 300 hp 1,5 bar mut siinnä olikin nokat päin persettä eikä muutenkaan kiinnostanu...
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
1.2 bar otettu. Kyllä tuolla sylkee sen 1.6 bariakin, mutta ei enää kovin tervettä. Ja vakio moottorinohjaus ahdistaa eniten. Mega kylkeen ja kokeilla tuolla uudella turbolla. Pelkällä megalla jo tuosta sais paljon enemmän irti ja pienemmillä paineilla
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Öljyjeteistä ja niiden tyypeistä senverran että yhtään laakerivauriota en ole omakohtaisesti kokenut,vaikka on ollutkin tuo 8V:n laakeripukista ruikkiva putki ilman venttiiliä.Tosin nykyiseen turbo Croman lohkoon vaihdettiin juurikin nuo Heikalla olevat mallit.
Laakerivikaisia akseleita on tullut vastaan myös 16V-versioista,joten ei se mikää autuaaksi tekevä ole.Isommassa roolissa on omasta mielestäni laadukkaat öljyt,kunnon lauhdutin,sekä kunnossa oleva pumppu.
Laakerivikaisia akseleita on tullut vastaan myös 16V-versioista,joten ei se mikää autuaaksi tekevä ole.Isommassa roolissa on omasta mielestäni laadukkaat öljyt,kunnon lauhdutin,sekä kunnossa oleva pumppu.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Öljyt tuntuvat olevan suuressa pääosassa näissä ja vastaavissa lohkoissa. 3 kampea tullut nuorempana hajotettua täyssynteettisillä. Kertokaapa mikä siinä on että mineraaliöljyillä nämä alakerrat kestää? Aivan omakohtainen päätelmä tämä, mutta toimivaksi todettu. Samoin myös noissa alfojen "uudemmissa" ts koneissa sama homma. Tarviiko kuinka paljon modifioida jos vaihtaa ne venttiilillä varustetut ruiskut? Eli onnistuuko kotikonstein vai viekö koneistamolle? Niin ja sitten vielä herää kysymys, että onko tuo navalinean kansipahvi yhtään sen kestävempi kuin vakio tiiviste laatua Payern? Äkkiä katsottuna ovat aivan identtiset ja vakio on jopa kestävemmän näköinen.
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P