Turbo croma
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Croma on vähäpäästöinen, niin siinä se ongelma tuleekin :/ Mutta kävin vain mielessä tälläinen idea. Saattaa olla kallis ja vaikea projekti leimalle saada... Mese on ihan orkkis 300 turbokiisseli. Välijäähdytintä vaan lisäksi laittelin jos joskus st pumpun ja turbon saa irti.
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Päästömielessä silloin olisi hyvä käyttää valmista turbotekniikkaa jostain kamppeesta jonka sitten siirtäisi päästöihin vaikuttavine komponentteineen. Ongelma tuossa vaan on se että niissä saattaa olla papereiden mukaan liian paljon tehoa, ja moottorin kuristaminen varsinkin osoittaen ettei toimenpide vaikuta päästöihin voi muodostua jonkinasteiseksi juridiseksi ongelmaksi.
Toisaalta koska kyseessä on alkuperäinen turboauto, niin sillä sinällään on jo sellainen harvinainen viritysmahdollisuus johon muilla vähäpäästöisillä ei samalla budjetilla pääse ja onhan 8v TC:ssäkin potentiaalia... Se ei tokikaan ole V6 äänimaailmoineen.
Toisaalta koska kyseessä on alkuperäinen turboauto, niin sillä sinällään on jo sellainen harvinainen viritysmahdollisuus johon muilla vähäpäästöisillä ei samalla budjetilla pääse ja onhan 8v TC:ssäkin potentiaalia... Se ei tokikaan ole V6 äänimaailmoineen.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Onhan tuossa omassakin toki potenttiaalia. Mietiskelin vaan mitä noille myllyille tekis ja sitten välähti Kai sitä pitää väsätä joku putkirunkoauto ja lyödä v6:nen sinne Saikos noita turbon laippoja jostain kohtuuhintaan? Täytynee kai väsätä se itse. En oo koskaan tilannu ebaysta, niin on vähän vierasta mannerta Voisi toki kokeilla..
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Ei mitään. Porauttaa nuo vanhojen öljyruuttien reiät isommaksi ja syvemmäksi. Uudet suuttimet varmistaa vielä kovalla kuumakesto laakerilukitteella. Luulis pelaavan näin? Jos jollain nestemmäisellä puhaltais paineilman kanssa suuttimesta ja katsoisi, että suihku on haluttu ja tottakai osuu oikeaan paikkaan Prkl sentään kun halli jatkuvasti täynnä muiden romuista, niin pääse omia projekteja ruuvaamaan
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Reiästä kannattaa kuitenkin tehdä sellainen ettei jetti pääsisi lukitteen puuttuessakaan lipsahtamaan öljynpaineen vaikutuksesta ulos, eli asennus laakerin puolelta ja reikä on pienempi reiän yläpäässä kun moottori on oikeinpäin. Lukitteelle jää tuolloin lähinnä tiivistämisen tehtävä...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Juu tottakai. En poraa sitä niin tokikaan syvälle, että läpi asti menee. Ihan vaan tiivistämisen vuoksi lukitteen sinne lyön. Muutenhan sais olla aika tiivis sinne, etteikö lähtisi joskus irti. Tänään jos niin ahkera olisi ja suorittaisi kyseenomaisen operaation
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Turbon laipat hommattu. Niitä pitäisi ruveta kolvailemaan yhteen, mutta prkl sentään tuottaa kauheeta päänvaivaa mistä saa kunnon/toimivan bensanpaineensäätimen?? En todellakaan enää koske noihin hienoihin ja kiiltäviin kiinasäätimiin.
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 708
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Nyt vaikuttaa päteviltä säätimiltä täytyy laittaa ostoslistalle, joka muutenkin tuhottoman pitkä.... Tulipahan asennettua öljyruutatkin paikalleen. Aika simppeliä loppupeleissä ja tuntuisi tiviit olevan. Pääsee nyt kokoamaan alakertaa, paitsi männät vielä puuttuvat Samalla tukin tuon tasapainoakselin öljykanavan tiukalla tapilla kera laakerilukite (punainen nuoli), koska jäävät turhakkeet ehdottomasti pois käytöstä. Kaikki kohteet jotka saattavat haitata voitelua täytyy eliminoida.
- Liitteet
-
- 2013-04-24-930.jpg (148.43 KiB) Katsottu 8593 kertaa
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Kunnollinen, läppäväliseinillä varustettu sumppu olisi kanssa sitten Croman tapauksessa to do -listalla...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Joo se tuleekin tuottamaan vähän onkelmia, mutta ehdoton tuo öljypohjan muokkaus. Mutta siitä olikin jo ennemmin puhetta. Tässä nyt kuvassa mallina vag:ilaisten imujalka vs torino. Näissähän on aivan ontto öljypohja ja ainoastaan muovinen loiskelevy kammen alla. Koskaan oo ollu öljynsaannin kanssa probleemia, paitsi imusihtejä tukkoon menny kusiöljyjen takia. Johonkin siihen samaan tyyliin olis mielenkiinto kokeilla, kuinka tulee pelaamaan
- Liitteet
-
- 2013-04-25-933.jpg (164.09 KiB) Katsottu 8535 kertaa
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Tuohan on ihan perinteinen imusihti - esim. sohokoneissa on samankaltainen - sihti tosin on huomattavasti isompi mutta usein imupuolella peltitötteröllä myös varustettu. Tuohan ei sinällään öljynsaantiin kehnon sumpun tapauksessa vaikuta... Jos öljyä ei ole imuputken lähellä kaarteissa niin sitä ei sitten ole, ja pumppu imee ilmaa.
Tukkeutumisen estämiseksi kannattaa toteutus toki tehdä vähän isommalla imusihdin pinta-alalla kuin tuossa güntteridesignissä on - vaikkei moottorissa varsinaiseksi ongelmaksi muodostunutta, ylipitkiin öljynvaihtoväleihin pohjautuvaa "longlife"-huolto-ohjelmaa soveltaisikaan...
Tukkeutumisen estämiseksi kannattaa toteutus toki tehdä vähän isommalla imusihdin pinta-alalla kuin tuossa güntteridesignissä on - vaikkei moottorissa varsinaiseksi ongelmaksi muodostunutta, ylipitkiin öljynvaihtoväleihin pohjautuvaa "longlife"-huolto-ohjelmaa soveltaisikaan...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Eipä ole hetkeen tullut taas päivitettyä. Mutta kuvat saattanee kertoa enemmän taas edistymisestä. Joskohan parin viikon sisällä saisi käyntiin asti?
- Liitteet
-
- WP_20140118_010.jpg (152.38 KiB) Katsottu 6756 kertaa
-
- WP_20140118_003.jpg (148.49 KiB) Katsottu 6756 kertaa
-
- WP_20140103_002.jpg (137.71 KiB) Katsottu 6756 kertaa
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Tuosta
- Liitteet
-
- WP_20140123_004.jpg (132.4 KiB) Katsottu 6756 kertaa
-
- WP_20140126_007.jpg (181.28 KiB) Katsottu 6756 kertaa
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P