Turbo croma
Re: Turbo croma
Noissa voi sitten olla jälkikäteen vaihdeltuja nokkapukkeja ja muita epäselvyyksiä joten tarkkana kannattaa olla noiden välikannentiivisteiden kanssa ja järkeillä, että jokainen nokan laakeri saa öljyä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Juu toi öljynkierto on tullut syynäilty aika tarkkaan. Millähän noi tasapainoakselien öljykanavat voisi tukkia? Ne kuitenkin jäävät käyttämättä ja niille tulee aivan oma öljynkierto, jonkahan vois periaatteessa tukkia? Ajatellen sitä että riitäis paremmin varmaan öljyä kammella ja nokilla. Vaiko onko tämä ollenkaan järkevää
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Kiitos tästä Sämpy:lle! Auttaa asiaan Lisää kysymyksiä luvassa. Onko suomen puolella saatavilla t3->t25 ahtimen adaptereita pakosatsiin? Ebayssa näyttäis olevan, mutta eivät ole nähtävästi tänne rantautuneet? Vaiko täytyykö tehdä vaikeimman kautta ja leikellä pakosarja ja vaihtaa t25 laippa? Integralen suutintukki olisi myös hakusessa, jos en sitten omaa tukkia modaile!
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Tämmöinen siis:Fiatmaster kirjoitti: Integralen suutintukki olisi myös hakusessa, jos en sitten omaa tukkia modaile!
- Liitteet
-
- 25082008394.jpg (78.62 KiB) Katsottu 8119 kertaa
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Näyttäisi äkkiä oikeanlaiselta. Myynnissä?
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Laitettu YV:tä,jottei mene keskustelu kaupalliseksi...Fiatmaster kirjoitti:Näyttäisi äkkiä oikeanlaiselta. Myynnissä?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Re: Turbo croma
Eipäs käytettykään lancian omaa öljypohjaa. Menee putkisto siinä eri kautta nähtävästi, kun
cromassa on öljypohjassa tuo "kolo" pakoputkistolle. Ehkä muutaman välilevyn joutuu hitsaamaan tuohon onton oloiseen öljypohjaan, ettei hörpi ilmaa. Ja imujalan modaamaan paljon yksinkertaisemmaksi. Kiitoksia Pertille suutintukista! Pääsee taas projektissa eteenpäin Vielä on ihmettelemistä tämän t25 ahtimen asennus t3 laipalliseen pakosatsiin, mitenkä sen yksinkertaisimmin hoitaisi.....
cromassa on öljypohjassa tuo "kolo" pakoputkistolle. Ehkä muutaman välilevyn joutuu hitsaamaan tuohon onton oloiseen öljypohjaan, ettei hörpi ilmaa. Ja imujalan modaamaan paljon yksinkertaisemmaksi. Kiitoksia Pertille suutintukista! Pääsee taas projektissa eteenpäin Vielä on ihmettelemistä tämän t25 ahtimen asennus t3 laipalliseen pakosatsiin, mitenkä sen yksinkertaisimmin hoitaisi.....
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Re: Turbo croma
Pari juttua:
- Öljypumpun imujalan pitää olla ihan tiivis, muuten pääsee hengenvaarallisia ilmakuplia imupuolelle
- vaimennus onnistuu kunnolla oikeastaan vain aktiivisilla läppäväliseinillä, tavallinen kun tuppaa rajoittamaan virtausta yhtälailla molempiin suuntiin
- hitsaamisen jälkeen jokainen hitsausknööli pitää saada öljypohjasta pois, sillä pumppuun joutuessaan sellainen halkaisee pumpun ulomman roottorin. Sellainenkin, joka sopii imusihdistä läpi.
- Öljypumpun imujalan pitää olla ihan tiivis, muuten pääsee hengenvaarallisia ilmakuplia imupuolelle
- vaimennus onnistuu kunnolla oikeastaan vain aktiivisilla läppäväliseinillä, tavallinen kun tuppaa rajoittamaan virtausta yhtälailla molempiin suuntiin
- hitsaamisen jälkeen jokainen hitsausknööli pitää saada öljypohjasta pois, sillä pumppuun joutuessaan sellainen halkaisee pumpun ulomman roottorin. Sellainenkin, joka sopii imusihdistä läpi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo croma
Ja varsinkin sellainen. Hitsailujen jälkeen saa puhdasta jälkeä, kun upottaa hitsatun kappaleen sitruunahappoliuokseen päiväksi-pariksi. Tehokkaasti lähtee kuonat pois saumoista, ja ruosteet muualta. Samoin roiskeet ja muut melkein irtonaiset knöölit.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Turbo croma
Noi öljypohjahommat olis parempi hitsata jollaan muulla kuin migillä... Tai paremminkin juottaa niiltä osin kuin on mahdollista. Varsinkin nuo imujalkajutut...
Muutenkin nuo on sellaisia et pitää tietää mitä tekee - ettei tuu huonompi kuin tehtaalta...
Muutenkin nuo on sellaisia et pitää tietää mitä tekee - ettei tuu huonompi kuin tehtaalta...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Turbo croma
Nyt olis hyvä esittää kunnollinen perustelu sille,että miksi ei mukamas vois migillä hitsata tavallista peltistä öljypohjaa??? ....Vaikka kyseessä onkin öljypohja.....Voi sen aivan hyvin hitsata migilläkin (tosin koskee vain niitä,jotka oikeasti osaavat hitsata migillä=ei tule mitään ylimääräisiä roiskeita).Itse olen ainakin hitsannut useammankin peltisen öljypohjan ihan migillä...Ja yksikään moottori EI ole kilahtanut sen takia,että olis jokin hitsauksesta tullut roiske mennyt öljypumpun väliin,ja myöskään ylimääräisiä öljyvuotoja ei ole esiintynyt...Myöskin pitää muistaa,ennenkuin aletaan hitsaamaan,että öljypohjan pitää olla täysin PUHDAS!!!-HH- kirjoitti:Noi öljypohjahommat olis parempi hitsata jollaan muulla kuin migillä...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Turbo croma
Joo, tottahan se on että oikeilla valmisteluilla ja työmenetelmillä ongelmia voi välttää. Migillä minäkin paremman laitteiston puuttuessa olen sumpun muutokset tehnyt. Tuo vinokoneen pumppu on vaan sen tyyppinen että se on erityisen herkkä tuollaisille murusille, ei perinteisen hammaspyöräpumpun kanssa tuota ongelmaa oikeastaan olekaan.
Allaolevan kaltainen sumppu on pelannut ratakäytössäkin ihan kivasti. Kuva on sohokoneesta mutta samankaltaisen saa tehtyä TC:henkin. Läpät väliseinissä on se homman juju. Tehdastekoisena taisi moinen ratkaisu olla ainoastaan Lancia Beta Montecarlossa, jos Croftin vanhaan testamenttiin on uskominen. Tuohon tulee vielä loiskelevy päälle, sen päältä öljy palautuu sivukoteloihin joissa ilmakuplilla on aikaa poistua öljystä.
Allaolevan kaltainen sumppu on pelannut ratakäytössäkin ihan kivasti. Kuva on sohokoneesta mutta samankaltaisen saa tehtyä TC:henkin. Läpät väliseinissä on se homman juju. Tehdastekoisena taisi moinen ratkaisu olla ainoastaan Lancia Beta Montecarlossa, jos Croftin vanhaan testamenttiin on uskominen. Tuohon tulee vielä loiskelevy päälle, sen päältä öljy palautuu sivukoteloihin joissa ilmakuplilla on aikaa poistua öljystä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Turbo croma
Onko noissa luukuissa saranatappina ihan vaan peltijatke, joka sitten pyörii putkessa? Ettei tarvitse enempää alkaa hifistelemään.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Turbo croma
Emmä niin sanonut, vaan että siihen on parempiakin menetelmiä . Roiskeet siinä on se "ongelma" ja väittäisin migillä jää helpommin myös huokosia (tää ei loiskelevyhommaan vaikuta).stella kirjoitti: Nyt olis hyvä esittää kunnollinen perustelu sille,että miksi ei mukamas vois migillä hitsata tavallista peltistä öljypohjaa???
Eri tyyppisten pumppujen eroista Ville jo mainitsikin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -