1981 Fiat 131 Racing -entisöinti
niin saa jos on ensin laittanut saranat autoon kiinni.
mutta ovien säätöhän on just koriin tulevassa kiinnityksessä.
hankala tuo säätö ainakin on lokarit paikallaan.
mutta ovien säätöhän on just koriin tulevassa kiinnityksessä.
hankala tuo säätö ainakin on lokarit paikallaan.
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Se, miksi laitoin lokarit ennen ovia johtuu siitä, että olen yhtä tyhmä kuin vasemman jalan saappaan pohjallinen. Eipä tullut mieleeni lainkaan.
Aamulla tutkailin tilannetta ja katsoin parhaaksi irroittaa lokasuojat. Toinen vaihtoehto olisi ollut soittaa kokeneempi Mirafiori-asentaja pminetti paikalle gynekologin sormineen...
Herra Murphy oli tietenkin läsnä, kuinkas muuten. Lyödäänkö vetoa, että jos lokasuojia ei olisi pitänyt irroittaa, niin korikitti ei olisi tarttunut lainkaan, vaan lokasuoja olisi resonoinut tms? Nyt kun lokarit piti irroittaa, niin korikitti oli suurin piirtein sulattanut lokasuojat koriin kiinni. Sain ne irti ehjänä, löin ovet paikoilleen ja sitten lokarit takaisin.
Konepelti paikoilleen ja iloisena auto tarkastelemaan. Sen lisäksi, että olen tyhmä, olen näemmä sokeakin. Kesti nimittäi jonkin hetken, kunnes tajusin jonkin olevan pielessä; kaikki ei nyt osu kohdalleen... Lokasuojista puuttuivat vauhtiraidat!!! Muutama agressiot-sanaluokkaan kuuluva sana raikui tallissa ja eipä muuta kuin noita koristelistoja raivolla irroittamaan - vauhtiraita on nimittäin osittain listan alla.
Hantin puolen vauhtiraidat lokasuojaan paikalleen ja sitten konepeltiin. Seuraavaksi sitten kuskin puolen lokasuojan kimppuun ja raitaa paikalleen. Jossain vaiheessa on käynyt pikku vahinko ja teippi oli saanut jotakin litkua päälleen, eikä tarttunut lainkaan. Raivoa alkoi olla tässä vaihessa jo sen verran ilmoilla, että oli lähellä etten laittanut raitaa pop-niiteillä paikalleen.
Katsoin parhaaksi poistua verstaalta ja katsotaan huomenna uudelleen kun saan uudet teipit tehtyä tuonne lokasuojaan.
Niin, sain flektin herkisteltyä siten, että se ei enää ulise. Toisesta syyläristä sain toimivan lämpötila-anturin.
Moro!
Aamulla tutkailin tilannetta ja katsoin parhaaksi irroittaa lokasuojat. Toinen vaihtoehto olisi ollut soittaa kokeneempi Mirafiori-asentaja pminetti paikalle gynekologin sormineen...
Herra Murphy oli tietenkin läsnä, kuinkas muuten. Lyödäänkö vetoa, että jos lokasuojia ei olisi pitänyt irroittaa, niin korikitti ei olisi tarttunut lainkaan, vaan lokasuoja olisi resonoinut tms? Nyt kun lokarit piti irroittaa, niin korikitti oli suurin piirtein sulattanut lokasuojat koriin kiinni. Sain ne irti ehjänä, löin ovet paikoilleen ja sitten lokarit takaisin.
Konepelti paikoilleen ja iloisena auto tarkastelemaan. Sen lisäksi, että olen tyhmä, olen näemmä sokeakin. Kesti nimittäi jonkin hetken, kunnes tajusin jonkin olevan pielessä; kaikki ei nyt osu kohdalleen... Lokasuojista puuttuivat vauhtiraidat!!! Muutama agressiot-sanaluokkaan kuuluva sana raikui tallissa ja eipä muuta kuin noita koristelistoja raivolla irroittamaan - vauhtiraita on nimittäin osittain listan alla.
Hantin puolen vauhtiraidat lokasuojaan paikalleen ja sitten konepeltiin. Seuraavaksi sitten kuskin puolen lokasuojan kimppuun ja raitaa paikalleen. Jossain vaiheessa on käynyt pikku vahinko ja teippi oli saanut jotakin litkua päälleen, eikä tarttunut lainkaan. Raivoa alkoi olla tässä vaihessa jo sen verran ilmoilla, että oli lähellä etten laittanut raitaa pop-niiteillä paikalleen.
Katsoin parhaaksi poistua verstaalta ja katsotaan huomenna uudelleen kun saan uudet teipit tehtyä tuonne lokasuojaan.
Niin, sain flektin herkisteltyä siten, että se ei enää ulise. Toisesta syyläristä sain toimivan lämpötila-anturin.
Moro!
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
samaa taistelua mulla tuon oman autonkaa. kokoa, pura ,sovita uudelleen kokoa ja taas pura, ja vielä ku kaikki pikku osat on vielä jossain hukka teillä.
jos purkaessa ois edes vähän käyttänyt järkeä ja lajitellu osat tarkemmin kuin vai syytänyt rikkinäisiin pahvilaatikoihin joita on sitten kanneltu ympäri tonttia, ois monelta hermojen pirstoutumiselta säästynyt.
Mutta. se kiire alkuvaiheessa
jos purkaessa ois edes vähän käyttänyt järkeä ja lajitellu osat tarkemmin kuin vai syytänyt rikkinäisiin pahvilaatikoihin joita on sitten kanneltu ympäri tonttia, ois monelta hermojen pirstoutumiselta säästynyt.
Mutta. se kiire alkuvaiheessa
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Jos eilen oli vaikeuksia, niin tänä iltana osat kirjaimellisesti loksahtelivat kivasti paikoilleen. Etuspoilerin laitoin paikoilleen ensin ja sitten alkoi noiden sivumuovien / lokasuojan muovikaarien asennus. Viimeiseksi sitten puskuri paikoilleen.
Jarruja saatiin ilmattua ja nyt niistä löytyy jo tuntoakin. Hyvä tuuri kävi siinä, että ainoa jarruputki jonka joudun uusimaan oli se kaikkein lyhyin. Jostain syystä ei pitänyt mutta nyt uudella putkenpätkällä ei vuotoja enää ilmaantunut. Käsijarrua en saanut vielä täysin mieleisekseni. Pitänee odottaa, että saa muutaman jarrutuksen tehtyä ja jarrut hieman "tekeentymään".
Pitäisiköhän sitä ajaa loppuviikosta konttorille?
Jarruja saatiin ilmattua ja nyt niistä löytyy jo tuntoakin. Hyvä tuuri kävi siinä, että ainoa jarruputki jonka joudun uusimaan oli se kaikkein lyhyin. Jostain syystä ei pitänyt mutta nyt uudella putkenpätkällä ei vuotoja enää ilmaantunut. Käsijarrua en saanut vielä täysin mieleisekseni. Pitänee odottaa, että saa muutaman jarrutuksen tehtyä ja jarrut hieman "tekeentymään".
Pitäisiköhän sitä ajaa loppuviikosta konttorille?
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Ei nyt saisi olla liian optimistinen mutta loppusuora alkaa häämöttää jo aika vahvasti.
Ulkokuori on kunnossa antennia lukuun ottamatta. "Sisuksista" sitten löytyy pientä säädettävää. Radio ja etukaiuttimet pitäisi asentaa ja kattovalo saada toimimaan. Lienee pienen pieni maadoitushäiriö. Ovi-asennossa kaikki sisävalot toimivat normaalisti mutta lukuvalo ei kattovalossa toimi. Oikea takavalo toimii kun sitä hieman kolauttaa. Pitänee käydä liittimet läpi.
Vilkuista minulla olisi kysymys: Mistä etsin vikaa, kun kaikki vilkut toimivat normaalisti mutta pois kytkettäessä kojelaudassa jää vilkun merkkivalo hehkumaan? Lisäksi olin havaitsevinani, että ajovalot kytkettynä ko. merkkivalo ei toimi lainkaan, parkkiasennossa kyllä. Rele raksuttaa iloisesti ja kaikki kuusi vilkkua siis toimivat.
Huomenna on vuorossa aurauskulmien ja ajovalojen korkeuden säätö. Varmuuden vuoksi käyn vielä kaikki pyöräntuennan yms. pultit ja mutterit läpi.
Perjantaina tai lauantaina konttorille leimaa vonkaamaan ja sitten pitää tehdä hyvä pesu ja vahaus.
Syyn perusteelliseen puhdistukseen ja hienon kiillon aikaansaamiseksi jätän tässä vaiheessa salaisuudeksi / arvailujen varaan. Tulette varmastikin muutaman viikon kuluessa huomaamaan, mistä nyt puhun.
EDIT: Typoja korjattu...
Ulkokuori on kunnossa antennia lukuun ottamatta. "Sisuksista" sitten löytyy pientä säädettävää. Radio ja etukaiuttimet pitäisi asentaa ja kattovalo saada toimimaan. Lienee pienen pieni maadoitushäiriö. Ovi-asennossa kaikki sisävalot toimivat normaalisti mutta lukuvalo ei kattovalossa toimi. Oikea takavalo toimii kun sitä hieman kolauttaa. Pitänee käydä liittimet läpi.
Vilkuista minulla olisi kysymys: Mistä etsin vikaa, kun kaikki vilkut toimivat normaalisti mutta pois kytkettäessä kojelaudassa jää vilkun merkkivalo hehkumaan? Lisäksi olin havaitsevinani, että ajovalot kytkettynä ko. merkkivalo ei toimi lainkaan, parkkiasennossa kyllä. Rele raksuttaa iloisesti ja kaikki kuusi vilkkua siis toimivat.
Huomenna on vuorossa aurauskulmien ja ajovalojen korkeuden säätö. Varmuuden vuoksi käyn vielä kaikki pyöräntuennan yms. pultit ja mutterit läpi.
Perjantaina tai lauantaina konttorille leimaa vonkaamaan ja sitten pitää tehdä hyvä pesu ja vahaus.
Syyn perusteelliseen puhdistukseen ja hienon kiillon aikaansaamiseksi jätän tässä vaiheessa salaisuudeksi / arvailujen varaan. Tulette varmastikin muutaman viikon kuluessa huomaamaan, mistä nyt puhun.
EDIT: Typoja korjattu...
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Koputtelemalla toimivan valon vika voi olla itse polttimossakin. Minä rassasin Theman takavaloa ja liittimiä aikani, ennenkuin hoksasin vaihtaa polttimon. Näytti täysin ehjältä, mutta toimi vain koputtamalla. Jarruvalopolttimon kanssa oli sama homma, paitsi että se ei toiminut edes koputtamalla.
Merkkivalon kiiluminen vihjaisi siihen, että jossain on huono maakosketus, jolloin osa virrasta kulkee vilkkupolttimoiden läpi. Saattaisi ehkä löytyä irrottelemalla sulakkeita, ja katsomalla, minkä sulakkeen irrottaminen lopettaa kiilumisen. Maavika olisi sitten siinä piirissä.
Tämä(kin) on kyllä nätti projekti, miksiköhän Fiat ei enää tee tällaisia autoja?
Merkkivalon kiiluminen vihjaisi siihen, että jossain on huono maakosketus, jolloin osa virrasta kulkee vilkkupolttimoiden läpi. Saattaisi ehkä löytyä irrottelemalla sulakkeita, ja katsomalla, minkä sulakkeen irrottaminen lopettaa kiilumisen. Maavika olisi sitten siinä piirissä.
Tämä(kin) on kyllä nätti projekti, miksiköhän Fiat ei enää tee tällaisia autoja?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
No eipä tullut ensimmäisenä mieleeni tarjota kärryä paikallislehden uutisotsikoihin.DBZGoku kirjoitti:olisiko syy paikallislehdessä (Vakka-Suomen Sanomat) piakkoin ilmestyvä autoliite??????Syyn perusteelliseen puhdistukseen ja hienon kiillon aikaansaamiseksi jätän tässä vaiheessa salaisuudeksi / arvailujen varaan. Tulette varmastikin muutaman viikon kuluessa huomaamaan, mistä nyt puhun.
Hitto! Tuonne en nyt pääse vaikka mielessä kävikin. Josko sitten joskus sais Raasinkin näytille. Kenties vaikkapa GFF:n osastolle???elky kirjoitti:Tai toivottavasti tulee näytille Classic Car shouhun Lahteen niin pääsee katselemaan lähempää.
...
Vilkut tulivat kuntoon. Olin asentanut vilkkureleen väärinpäin telineeseensä kojetaulun alle ja siitä pääsivät navat koskettamaan hieman telineeseen (maihin). No, vilkkurele korkkasi. Nyt on uusi rele asennettu ja nyt toimii!
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku