Sivu 2/3

Lähetetty: 09.05.2009 21:26
Kirjoittaja RiTo
Nyt lähtee käyntiin avaimesta. Tuolta puuttui kokonaan säätöruuvi jolla säädetään tyhjäkäynnillä syötettävän polttoaineen määrää. Ihan nätisti tuo tuntuu käyvän, joten jotain toivoa tuntuisi olevan rekisteröimiselle ilman suurempaa koneremonttia :roll:

Lähetetty: 09.05.2009 21:29
Kirjoittaja vvieri
Hyvä homma ettei isompia remontteja. Hitto sentään, pitää vissiin alkaa anoa audienssia tulla joskus katsomaan tuota kapistusta... :D

Lähetetty: 09.05.2009 21:46
Kirjoittaja RiTo
Pitää nyt vielä käyttää tuo päästömittauksissa ennen kuin voi huokaista helpotuksesta tuon koneremontin suhteen. Katsomaan tuota saa toki tulla. Projekti sijaitsee siis Kurikassa ja itse olen yleensä viikonloppuisin paikalla.

Lähetetty: 09.05.2009 22:01
Kirjoittaja vvieri
Tuollahan voisi jollain ohiajomatkalla poiketa, pitää vaan etukäteen sopia. :mrgreen:

Lähetetty: 10.05.2009 14:45
Kirjoittaja lanciay10
Jep, pitääpä järjestää se Villenkin kanssa suunniteltu 2-3 hengen pyhiinvaellus tuonne. "Sedicivalvole" varmaan lähtee mukaan kanssa..?

Lähetetty: 10.05.2009 19:39
Kirjoittaja Luigi
Saisko tuon vieressä käydä nukkumassa?

Lähetetty: 10.05.2009 22:57
Kirjoittaja sedicivalvole
lanciay10 kirjoitti:Jep, pitääpä järjestää se Villenkin kanssa suunniteltu 2-3 hengen pyhiinvaellus tuonne. "Sedicivalvole" varmaan lähtee mukaan kanssa..?
Totta mooses tuun mukaan. Tuohan on ihan tuossa ns nurkantakana

Lähetetty: 11.05.2009 19:20
Kirjoittaja RiTo
Tervetuloa vaan. Ainakin pari seuraavaa viikonloppua on vielä tyhjää kalenterissa. Ilmoitelkaa kun tiedätte koska olisitte tulossa.
Saisko tuon vieressä käydä nukkumassa?
Ei taida tohtia päästää Luigia tuon viereen nukkumaan, on vielä muutaman kuukauden päästä piha täynnä Y10:jä :lol:

Lähetetty: 12.05.2009 10:03
Kirjoittaja Mazza
Näin vaan pohdiskellessa tuli mieleen, että passaiskohan tuohon suorilta Ferrari 308:n kampiakseli ja nokkakepit? Noita vois löytyä "edullisesti" ja tulis ihan ihka oikeat ferrarin äänet. Tosin se "edullinen" voikin olla moninkertasesti auton hinta... :lol:

Lähetetty: 20.05.2009 21:48
Kirjoittaja RiTo
Mazza kirjoitti:Näin vaan pohdiskellessa tuli mieleen, että passaiskohan tuohon suorilta Ferrari 308:n kampiakseli ja nokkakepit? Noita vois löytyä "edullisesti" ja tulis ihan ihka oikeat ferrarin äänet. Tosin se "edullinen" voikin olla moninkertasesti auton hinta... :lol:
Päämitat noissa vaikuttaisivat olevan samat, joten pitäisi sopia paikalleen. Ebayssä näytti olevan tarjolla kampiakseli ~1000$ hintaan http://tinyurl.com/nfjgkg

Toistaiseksi ei kuitenkaan ole kiinnostusta tuollaiseen muunnokseen, kunhan tuon nyt saisi edes toimimaan omilla sisuskaluillaan :roll:

Viime viikonloppuna ajoin ensimetrit tuolla kamppeella. Jarruista ei tuntunut olevan juuri vauhtia hiljentämään, joten seuraavaksi pitäisi varmaan noihin perehtyä.

Vesipumppu laski aluksi alleen reippaasti vettä, mutta enemmän käytettäessä tuo vuoto tuntui rauhoittuvan. Harmillista sinällään sillä vesipumpun irroitus paikallaan on käytännössä mahdotonta, sopii vain toivoa että tuo vuoto helpottaisi kunhan pumppu saa taas lisää liikettä.

Edit: Linkkiä lyhennetty

Lähetetty: 07.08.2009 20:34
Kirjoittaja RiTo
Kun liian hienot lomasäät iskee päälle, niin yllättävän vähän sitä saa tallissa aikaiseksi. Pientä edistystä on sentään taas tapahtunut:

Takapoikkipalkki oli hyvin rapea, mutta mukana seuranneesta osasta tuli ihan kelvollinen korvike. Vanhaa palkkia irrotellessa yksi jarruputkista tietysti antautui, joten uusien vetäminen paikoilleen tuli ajankohtaiseksi. Uusien jarruputkien lisäksi sekä etu- että takajarrusatulat ovat käyneet elektrolyysikylvyssä ja saaneet uuden maalin pintaansa. Eteen löytyi uudet jarrupalat ja korjaussarjat 3.0 v6 alfasta. Myös 16v gralen etusatula näytti olevan samanlainen, mutta tuohon ei paikallisen varaosaliikkeen kataloogista löytynyt osia. Ainoastaan toinen takajarrusatula liikkui kohtuullisella voimalla, eli ei ihmekään että jarrut oli hieman tunnottomat...

Yhdeksi mötikäksi muuttuneen jarrupaineensäätimen tilalle löytyi korvike 1.6 prisman vastaavasta, nuo olivat mitoiltaan yhtenevät. Säätimen vivuston muoviosat olivat myös totaalisen tuhoutuneet. Heikalta näytti löytyvän tuota isoa keskimmäistä palaa, mutta löytyykös jostain noita vivustolle tulevia puslia? Vanhoista saa vielä ehkä ongittua mitat ja sitten teettämään, valmiit olisi silti tietty mukava vain heittää paikoilleen. Toinen takaiskari oli sylkenyt öljyt pihalle, mutta tuohon löytyi lääke naapuripitäjästä.

Eli yhteenvetona auto on pyörillään odottamassa jarruhilppeiden asennusta loppuun. Molemmista helmoistakin löytyi hitsattavaa, niiden kimppuun sitten jarrusavotan jälkeen.

Lähetetty: 10.08.2009 07:42
Kirjoittaja -HH-
Samasta paikasta niitä pusliakin saa kuin niitä muitakin jarrupaineensäätimen vipuja (ja vaikka uutta säädintäkin).

Lähetetty: 06.09.2009 22:16
Kirjoittaja RiTo
Tämäkin on taas vähän edennyt. Suuttimet kävivät puhdistettavana ja nyt kone lähtee hyvin käyntiin ja käy nätisti tyhjäkäyntiäkin. Konehuoneessa alkaa olla kaikki paikoillaan ja jarrut on kasassa lukuun ottamatta paineensäätimen vivustoa, Heikalle pitäisi tulla osia tässä kuussa. Pian tuon voisi viedä päästömittaukseen, niin saisi lopullisen tuomion koneen kunnosta. Matalamäelle Koskenkorvalle olisi lyhyt matka, mutta pitää nyt katsoa koska tuon ehtii viemään mitattavaksi.

Pari tuoretta kuvaa: http://kuvablogi.com/nayta/2238958/

Lähetetty: 07.09.2009 15:05
Kirjoittaja unknown
Juuri ostin itse uudet suuttimet, vanhaan autoon ja vielä vanhempaan. :wink:

Kuva

Alkuperäiset on sinkittyä rautaa ja polttoaineen seassa oleva vesi ruostuttaa suuttimet sisäpuolelta, siksi uudet on messinkiä.
Weberit on tietenkin Webereitä, päivitin 70-luvun suuttimet, jotka on asennettu eko-huuruissa liian pieniksi ja tästä johtuen polttoaineen kulutus laskee uusilla suuttimilla ja meno halut lisääntyy.

Lähetetty: 10.10.2009 22:07
Kirjoittaja RiTo
Thema on nyt laitettu talviunille. Botniaringin viikonloppuna tuli ajettua reilu 200km mittariin, vaikka en radalle uskaltautunutkaan. Hyvin tuntui toimivan. Keväällä ohjelmassa on helmojen hitsaukset, sisustan putsaus, päästömittaus ja sen jälkeen toivottavasti rekisteröinti. Ääninäytettä