Sivu 1/3

Fiat Ritmo Abarth 125 TC -82

Lähetetty: 03.01.2009 22:27
Kirjoittaja Pikku-Taukka
Rytmi tuntuu olevan hieman harvinaisempi projekti tällä foorumilla joten paiskataanpa yksi joukkoon. Kyseessä ei siis ole oma projektini, vaan sukulaismiehen... Vastaan jo nyt esitettävään kysymykseen kyllä, eli tämä on siis allekirjoittaneen entinen ajokki.

Näitä(kään) ei taida nykypäivänä enää montaa olla jäljellä. Tämä on tarkoitus entisöidä / museoida kun museoikä täyttyy, eli vuoteen 2012 tähdätään. Auto on käyttöentisöity / paranneltu 90-luvun loppupuolella, jonka jälkeen jokapäiväisessä käytössä tuonne 2003 saakka. Tuon jälkeen auto on ollut "naftaliinissa" entisöintiä odotellen. Tällä hetkellä alkuperäisestä poikkeavat sisustusmateriaalit ja hieman paranneltu moottori. Moottoria on kutiteltu tiukemmilla nokka-akseleilla, säädettävillä nokkapyörillä ja 2,5" pakoputkistolla. Etupyöriltä löytyy 152 hp tehomittauslapun mukaan. Pientä ruosteenkukkaa löytyy mutta mielestämme melkoisen hyvä aihio tällaiseen entisöintiprojektiin.

Pahoitteluni hieman huonoista kuvista, emme purkaneet pressua tuon enempää.

Osaako joku muuten sanoa, ovatko kuvan vanteet 105 TC:stä vai mistä?

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva

Ylläpidetään tätä topicia kun päästään oikein kunnolla projektin kimppuun.

Lähetetty: 03.01.2009 23:03
Kirjoittaja -HH-
Betan vanteet nuo on.

Lähetetty: 03.01.2009 23:24
Kirjoittaja Luigi
(Huokaus) On se vaan tuo ekan sukupolven Ritmo hieno peli. 8)

Lähetetty: 04.01.2009 09:01
Kirjoittaja jape
nuita kuvan vanteita ihmettelin itsekkin taanoin kun osti 105tc raadon jossa tuli mukana samanlaiset muttakin vain 2kpl niin sillon tuli selvitettyä sama asia että beta vanteet kuulemman ovat sitten myöhemmin tuli vielä toinen 105tc jossa olikin koko sarja kuvan vanteita alla ! maku asia mutta sopiihan nuo tuon aika kauden autoon ihan ok. eroaako noiden mk1 ja mk2 ritmojen kojelaudat varustelu tasojen mukaan muuta kuin väreissä ?

Lähetetty: 04.01.2009 11:42
Kirjoittaja kurppa
Moro. Luulin tuon laitteen jo hakatun täysin paskaksi. Veljeni uudisti sitä tosiaan -90 luvun alussa ja tuon partin alkuperäiset nokatkin löytyy jos olet asiasta kiinnostunut.

Lähetetty: 04.01.2009 11:46
Kirjoittaja saanma
MK I ja II kojelaudat ovat kokonaan erilaiset paitsi MK-I 85S jossa saman mallinen kojetaulu kuin "paremmissa" II-koppaisissa . Muuten kaikissa I-koppaisissa on malli sama, mittaristot ja värit vaihtelevat varustetason mukaan 105TC ja 125TC samanlaiset mustat lisämittareineen. II-koppaisessa kahta erilaista: 60- 85 (lämpösäätimet pystyasennossa mittariston vieressä) 85S- 130TC Lämpösäätimet keskellä alhaalla toki muitakin eroja on mutta nuin suurinpiirtein.

Lähetetty: 04.01.2009 12:09
Kirjoittaja kurppa
Ostin kyseisen kärryn Raumalta -92 koska veljellä oli parttikuume myöskin.
Tarroitus on täysin sama mitä se oli kun meille tuli. Auto purettiin kokonaan ja vaihdettiin kynnyskotelot, etulokasuojat ja muistaakseni takalokasuojan kaaret. Vaihdelaatikko avattiin ja kakkosen synkronointi käänneettin silloin.
Lohko porattiin, männät, öljypumppu, venttiilit, jne peruskama kaikki uutta.
Moottorin teki Jari Helenius vammalan moottorikoneistamolla. Nokat tosiaan vaihdettiin, ja bensankulutus kasvoi järjettömäksi. Tolpat ja jouset eteen uutta ja taakse iskarit. Kyllä sitä tosissaan yritettin tehdä että säilyis, maalauskin annettiin hyväksi haukutun liikkeen tehtäväksi mutta, kuvista nyt näkee mikä on lopputulos.

Lähetetty: 04.01.2009 12:48
Kirjoittaja -HH-
No kyllä about 10 vuotta ympärivuotista käyttöä tekee Ritmolle huonoa, vaikka sitä olisi koittanut tehdä vaikka kuinka hyvin... Kyllä mäkin joskus luulin että se on vaan tekijöistä kiinni mutta ei vaan taida olla. No ei omakaan enää tuu liuossuolaa näkemään - sitä se näki aikoinaan liian kauan.

Lähetetty: 04.01.2009 13:12
Kirjoittaja Pikku-Taukka
kurppa kirjoitti:Moro. Luulin tuon laitteen jo hakatun täysin paskaksi. Veljeni uudisti sitä tosiaan -90 luvun alussa ja tuon partin alkuperäiset nokatkin löytyy jos olet asiasta kiinnostunut.
Kiinnostaa. Otetaanpa yhteyttä yv:nä.

Lähetetty: 04.01.2009 15:19
Kirjoittaja Pikku-Taukka
Laitetaanpa nyt sitten muutama kuva autosta kun se oli vielä liikenteessä. Suunnilleen tällaisena auto siis pantiin naftaliiniin odottamaan "parempia aikoja". Kuvat vuoden 2000 GFF:n ratapäiviltä:

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: 04.01.2009 19:40
Kirjoittaja J. Saari
Hieno projekti!

Näitä kun kattelee niin tulee taas mieleen, että onpa vaan sääli kun pilasivat uudemmissa alkuperäsen ritmon tajuttoman kiukkusen ilmeen..

Lähetetty: 07.01.2009 21:48
Kirjoittaja -HH-
Yleisempi Ritmo-Abarth -höpinä erotettu omaan kertomukseensa jotta replicamiestenkin juttujen lisäksi saadaan aitoa Abarth-tarinaan merkin osastolle :twisted: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?p=152087#152087

125tc

Lähetetty: 09.01.2009 23:45
Kirjoittaja 695ss
jep oli ritmo minulla vajaan vuoden mutta katastus tuotti ongelmia ja myin pois . etupyöristä mitattiin 164hp oli monta vuotta mynämäessä missä nyt t pate

Re: 125tc

Lähetetty: 10.01.2009 15:27
Kirjoittaja Pikku-Taukka
695ss kirjoitti:jep oli ritmo minulla vajaan vuoden mutta katastus tuotti ongelmia ja myin pois . etupyöristä mitattiin 164hp oli monta vuotta mynämäessä missä nyt t pate
Jep - taisi auto tulla sinulta minulle Raisiolaisen autoliikkeen kautta. Harmittaa vietävästi kun myin sen sittemmin rahapulassa sukulaismiehelleni. Pysyipä ainakin suvussa ja saan varmasti rasvata käteni tätäkin autoa entisöidessä.

Lähetetty: 11.01.2009 11:50
Kirjoittaja saanma
Eikö sillä ajettu joku kolarikin jossain välissä?