Tuollain tulee asialliset. Ne etukaaret on aika haastavat saada samanlaisiksi, kun tulee taivutuksia kahteen suuntaan ja toiselle puolelle peilikuvana. Itsellä onnistui suht hyvin supermirkkuun ja ne seuraa melko tarkasti korin linjoja. Paljon alle 1000€ hintaan en toiselle tekisi jos materiaaliin menee 350-400 euroa ja 30-40 työtuntia päälle. Tokihan ammattilainen tekee paljon nopeammin...kappa12 kirjoitti:Itte laitan seuraavaan kaaritettavaan koppaan kaaret joissa etukaari kulkee ovenvierestä pääkaareen ja tuulilasin yläreunaan tulee poikkiputki... Saa muuten istumaan paremmin linjoihin kun etu ja pääkaarella...
RallyTrophy Uuno
Re: RallyTrophy Uuno
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Re: RallyTrophy Uuno
Eikös hewiset ole lopettanu. Vode on siinä kyllä oikeassa ettei noissa kaarituksissa hirveän paljon työstä ole tingattavissa. Kaikki ajatukset on vielä ihan avoinna kaarien suhteen.
Korigrillin osia ettiskelin, ja suunnilleen kaikki on pysyny tallessa. Täytyy varmaan ruveta hitsaileen kasaan, jos sattuu semmonen ilta ettei sada vettä koko ajan.
Korigrillin osia ettiskelin, ja suunnilleen kaikki on pysyny tallessa. Täytyy varmaan ruveta hitsaileen kasaan, jos sattuu semmonen ilta ettei sada vettä koko ajan.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: RallyTrophy Uuno
niihän se äijä aina puhu kun siltä joku kaaret tilas että lopettaa kun putki on niin kallista jne.. mut kannattaa googletella se numero ja kysyä.HeikkiJ kirjoitti:Eikös hewiset ole lopettanu.
pieneen autoon on jo kaaretkin pirun tarkka ja ahdas rakentaa
ei kyl käy kateeks yhtään toi sun kilpuriaihion valinta, tohon unoon kun joutuu tekee kaikki "made by ihan ite" kun mitää osaa ei valmiina saa tai maksaa ihan pirusti.. ite kyl uskoin kerralla ja nyt on nurkalle kertyny mutama vag konsernin härveli jos niistä joskus kerkeis väsätä jotain. noihin saa muuten valmiita kaarisarjoja alustaa jne osaa..
mut näkyy noita fiattejakin viel 4 tontilla olevan ja kaikki jopa luokitellulla korillakin.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Re: RallyTrophy Uuno
Juu, ei tuo uuno olekaan paras aihio kilpa-autoksi. Hauskanpitovehkeeksi se kelpaa ihan hyvin.
Kyllähän uunoonkin saa ihan valmista palikkaa (jos raaskii ostaa) ja kaikkiin muihinkin vehkeisiin voi tehdä itte jos kuvittelee sen säästävän jotain. Harkittinkin minäkin merkin vaihtoa, jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Mitään hipovehjettä en enää kuvittelekkaan tekeväni vaan sellasta katiskaa jolla pääsee ajaan sorapätkää ihan tosissaan. Samalla ajatuksella mennään kun tossa PATI team bravalla. Pääasia on että on hauskaa. Boonuksena jos joskus vielä sais rallin ajettua ja tarviihan jonkun olla se viimeinen. Hyvän itsetunnon tuon kanssa varmaankin tarvii, voi ihmettelijöitä jatkossakin riittää.
Kyllähän uunoonkin saa ihan valmista palikkaa (jos raaskii ostaa) ja kaikkiin muihinkin vehkeisiin voi tehdä itte jos kuvittelee sen säästävän jotain. Harkittinkin minäkin merkin vaihtoa, jokaisessa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Mitään hipovehjettä en enää kuvittelekkaan tekeväni vaan sellasta katiskaa jolla pääsee ajaan sorapätkää ihan tosissaan. Samalla ajatuksella mennään kun tossa PATI team bravalla. Pääasia on että on hauskaa. Boonuksena jos joskus vielä sais rallin ajettua ja tarviihan jonkun olla se viimeinen. Hyvän itsetunnon tuon kanssa varmaankin tarvii, voi ihmettelijöitä jatkossakin riittää.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: RallyTrophy Uuno
Olisko -89 tipossa kimppaprojektiksi mitään mieltä Se ei ole ainakaan vähäpäästöinen vaikka katti kai pitää nimellisesti putkessa ollakkin tekniikkavaihdon jälkke? (vai pitääkö rallissa olla aina?)... Jos sillä surffailis muutaman vuoden ratapäiviä ym 16 V motilla ja laittais sitten sellasen koneen millä saa ajaa sen rallinkin? Painavampi se toki on mutta jos liikaa rahaa on niin löytyy sitten isompiakin konevaihtoehtoja kun päivittää jarrujakin. Eli millattia luokka/konevaihtoehtoja tossa on?
Musta ei saa kartturia, mutta huoltomiehen kyl ja rakennuskaverin. Voin sijoittaa tuon auton, osia, koneen ja työpanokseni.
Musta ei saa kartturia, mutta huoltomiehen kyl ja rakennuskaverin. Voin sijoittaa tuon auton, osia, koneen ja työpanokseni.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: RallyTrophy Uuno
Tipon koppaan saisi laittaa sen 2.0l 16V TC:n, eikä Fiatin jarrut tuossa luokassa taida olla mitenkään erityisesti kiven alla, tosin veikkaan että Sedivalvoleksi tehtynä tulee enemmän murheita erinäisten rikkojen suhteen kun vauhdit kasvavat samalla.
Ainahan se kannattaa ennen rakentamista kartoittaa vaihtoehdot ja kustannukset, ettei sitten tule yllätyksenä vastaan jonkun osan hankala saatavuus tai korkea hinta, tai se että joku jo tehty ratkaisu estää jatkokehtittämisen haluttuun suuntaan.
Ainahan se kannattaa ennen rakentamista kartoittaa vaihtoehdot ja kustannukset, ettei sitten tule yllätyksenä vastaan jonkun osan hankala saatavuus tai korkea hinta, tai se että joku jo tehty ratkaisu estää jatkokehtittämisen haluttuun suuntaan.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: RallyTrophy Uuno
oot sen verran rataa kiertäny ette sä varmaan kauaa halua ajella vaan omaksi ilokses. tulet varmasti huomaamaan kun se joskus valmisuu ja sen ensimmäisen kisan saat ajettua että se ruokahalu kasvaa syödessä..HeikkiJ kirjoitti: Mitään hipovehjettä en enää kuvittelekkaan tekeväni vaan sellasta katiskaa jolla pääsee ajaan sorapätkää ihan tosissaan. Samalla ajatuksella mennään kun tossa PATI team bravalla. Pääasia on että on hauskaa. Boonuksena jos joskus vielä sais rallin ajettua ja tarviihan jonkun olla se viimeinen. Hyvän itsetunnon tuon kanssa varmaankin tarvii, voi ihmettelijöitä jatkossakin riittää.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Re: RallyTrophy Uuno
Niin muttei rahapussi. Täytyy kuitenkin muistaa että vuosi sitten päätin jo vallan lopettaa autohommat. Myöskin kaikki juoksevat kulut kasvaa koko ajan. Pelkästään polttoainekulut on sellainen asia mikä karsii tehopuolta. On ihan eri asia meneekö kisassa 40l vai 200l bensaa. Saatikka sitten ajellessa radalla tai jäällä/ treenipätkällä. On myös tuo kilpailuhenkikin vähän vaisu, ei harmita yhtään vaikka joku muu on nopeampi.matti.v kirjoitti:oot sen verran rataa kiertäny ette sä varmaan kauaa halua ajella vaan omaksi ilokses. tulet varmasti huomaamaan kun se joskus valmisuu ja sen ensimmäisen kisan saat ajettua että se ruokahalu kasvaa syödessä..HeikkiJ kirjoitti: Mitään hipovehjettä en enää kuvittelekkaan tekeväni vaan sellasta katiskaa jolla pääsee ajaan sorapätkää ihan tosissaan. Samalla ajatuksella mennään kun tossa PATI team bravalla. Pääasia on että on hauskaa. Boonuksena jos joskus vielä sais rallin ajettua ja tarviihan jonkun olla se viimeinen. Hyvän itsetunnon tuon kanssa varmaankin tarvii, voi ihmettelijöitä jatkossakin riittää.
Jos ihan tosissaan kilpurin rupeais tekemään niin kyllä se sinne opel/ford/vag/bmw linjalle menee. Tipokin on uunoa parempi aihio jos ihan tosissaan kilpaa rupeais ajaan. Jos rakentelukärpänen iskee niin kyllä tosta uunosta saa F ryhmäläisenä tehtyä nopean. Rahaa se tosin vaatii enempi, kun käytettyä kilpa osaa on huonosti tai ei ollenkaan tarjolla.
Tällähetkellä on tosiaan suunnitelmana tehdä koppa valmiiksi ja niputtaa vakio 1.4 tekniikalla kasaan.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: RallyTrophy Uuno
En kyllä luovu uunosta, tipo on vähän iso mun makuuni. Luulen kyllä että silti saatan sekaantua tuohon tiporojektiinkin, jos siihen bravan tekniikka siirtyy. Uuno kun on tarkotus enempi soralle ja tämä taitaa mennä enempi asfaltille.arpati kirjoitti:Olisko -89 tipossa kimppaprojektiksi mitään mieltä Se ei ole ainakaan vähäpäästöinen vaikka katti kai pitää nimellisesti putkessa ollakkin tekniikkavaihdon jälkke? (vai pitääkö rallissa olla aina?)... Jos sillä surffailis muutaman vuoden ratapäiviä ym 16 V motilla ja laittais sitten sellasen koneen millä saa ajaa sen rallinkin? Painavampi se toki on mutta jos liikaa rahaa on niin löytyy sitten isompiakin konevaihtoehtoja kun päivittää jarrujakin. Eli millattia luokka/konevaihtoehtoja tossa on?
Musta ei saa kartturia, mutta huoltomiehen kyl ja rakennuskaverin. Voin sijoittaa tuon auton, osia, koneen ja työpanokseni.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: RallyTrophy Uuno
Lueskelin vähän tota luokitustodistusta. Tota 1.4 voi käyttää vasta -91 kanssa ja aihio on -90. Se ei siis käy ellei vaihda runkonumeroa. Eikä se nyt äkkiseltään houkuta, eikä mulla tosin ole kuin yksi käypänen.
Täytyykin funtsia uusiksi mitä tässä tehdään...
Täytyykin funtsia uusiksi mitä tässä tehdään...
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: RallyTrophy Uuno
Miksi pitäisi vaihtaa rungonnumero? Autonhan pitää olla luokitustodistuksen mukainen kaikilta osiltaan eikä rungonnumerolla ole väliä. Siis ulkonäkö, koetaulut ja tekniset osat.
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
Re: RallyTrophy Uuno
Niin jos se riittää että on vastaava -91 osiltaan niin sitten se käy. Tuo -90 on vähän semmonen ykkös ja kakkoskorisen välimalli. Siitä saa kyllä ihan kakkoskorisen tehtyä.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: RallyTrophy Uuno
näin on. itekki ajelen KE20 corollalla TE20 luokkarilla ja eihän noita TE20 oo suomeen ees tuotuFulviaHF kirjoitti:Miksi pitäisi vaihtaa rungonnumero? Autonhan pitää olla luokitustodistuksen mukainen kaikilta osiltaan eikä rungonnumerolla ole väliä. Siis ulkonäkö, koetaulut ja tekniset osat.
Re: RallyTrophy Uuno
Kyllähän noihin Tipoihin saa suhteellisen kohtuuhinnalla esim 2.0 16V coupen tekniikkaa ja silloin auton saa suurinpiirtein suoraan rekennettua äffäläisenä ralliin. Omalla Tipo / Coupe 16v laatikolla voi ajella vakkarivälityksillä tai sitten hankkimalla tiheämmän perän, ja samaran lukon saa siihen myös soviteltua. Edelleen, jos haluaa vahvempaa voimasiirtoa, löytyy 16V turbon laatikkoa esim. saksasta kohtuuhintaan - ja siinä tulee mukana viscolukko. Bonuksena vaijerikeppi jne... 16V:n jarrut riittää varmasti, ja vastaavia löytyy coupesta. Joskus kisoissa tuli juteltua Tikanderin (jolla on sellainen 2.0 16V tipo f-ryhmäläisenä), omalla ruiskulla, kireämmilä nokilla ja jollain kisalastulla koneesta löytyy 170 heppaa tehoa. Ja edelleen rakentamalla saa lisää...HeikkiJ kirjoitti:En kyllä luovu uunosta, tipo on vähän iso mun makuuni. Luulen kyllä että silti saatan sekaantua tuohon tiporojektiinkin, jos siihen bravan tekniikka siirtyy. Uuno kun on tarkotus enempi soralle ja tämä taitaa mennä enempi asfaltille.
Loppujen lopuksi; on auto mikä tahansa, niin töitä se teettää; kuten olen omissa projekteissani havainnut. Jospa ensi vuonna saisi tipo rintamalla jotain konkreettista aikaiseksi. Tosin viimeaikoina iskenyt nuoruuden mopojen kunnostusvillitys on häirinnyt autohankkeita...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: RallyTrophy Uuno
Heikille ja miksei muillekkin rallispeksin kaaria väsääville vinkiksi sellainen että kun saatte selville sen putken tarkat tiedot ja halkaisijan ym niin voidaan kaverin kautta tilata varmaan tonne Virtasen konepajalle Jokioisille. Kaveri siis ostellut sieltä kaikenmoista rautatavaraa muokattuna ja ilman ja tilannutkin sinne jotain kun rakentelee rautarakenteita. On siis saanut halvemmalla mitä Penttilästä ja parempilaatuista ainetta kaikki jämäpalatkin. Hinnat pitää toki selvittää etukäteen ja vertailla mutta saattaapi tulla jonkinverran halvemmaksi...
Virtasen konepaja tekee mm levyleikkureita ym...
Virtasen konepaja tekee mm levyleikkureita ym...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto