Lancia Thema 16V V.I.S -94

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Joo, eihän tätä jousi asiaa ole vielä kokonaan loppuun katsottu. Jarkolle pitäisi tulla yhdet V6 farkun takajouset joita pitää hieman mittailla. Vallilla on toki yksi vaihtoehto, mutta eipä kynätolpatkaan ole pois suljettu ratkaisu. Mielellään kuitenkin jokin bolt-on ratkaisu, kun toi nyt kuitenkin on vain kakkos-auto...

Nyt on muutamat illat puuhasteltu uuden hattuhyllyn kanssa. Tiesittekö muuten, että II-korisessa ja III-korisessa Themassa on erillaiset hattuhyllyt, jotka eivät ole suoraan vaihtokelpoisia? Tosin parin reijän poraamisella homma toimii :wink:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Keltsi kirjoitti:mutta eipä kynätolpatkaan ole pois suljettu ratkaisu. Mielellään kuitenkin jokin bolt-on ratkaisu, kun toi nyt kuitenkin on vain kakkos-auto...
Mä kun kuulin jo huhua että ne olis se bolt-on ratkaisu... :roll: Tosin aihe meni multa ohi kun taxi-projektia varten eksyi kierros keltaisia iskareita...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
A Bart
Viestit: 905
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Keltsi kirjoitti:
Jäykempiä takajousia ei tunnu oikein löytyvän :cry:
Tilasin joskus cromaan farkku theman takajouset, ja lässähtänyt ilme katosi sekä tukevuutta tuli taakse hiukan mielestäni lisää.
Ainakin silloin ne oli pikkasen eri kokoiset sekä myytiin eri varaosanumerolla.
Croman omistajat ovat ehkä havainneet että kun laittaa takapaksiin tulitikkuaskin, perä laskee pirun alas.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nehän piti olla turbodiesel farkun takajouset eikä V6:n, Taitaa mennä Croman alle, vaikka alunperin tilasin ne themaan.
Avatar
K4CE
Viestit: 527
Liittynyt: 23.04.2003 18:09
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja K4CE »

Osu silmään niin piti vielä heittää vanhaan juttuun bensaa liekkeihin:
lanciapoika kirjoitti:jos jäykkyyttä hakee niin sen saa normi korkeudellakin...en enää ymmärrä tätä teini mataluus ihannointia :shock:
Eiks tää oo matala vai? http://kuvablogi.com/nayta/71885/

:wink:
Punto GT -94

http://kuvablogi.com/blog/2880/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Ehkei sillä madaltamisella haetakkaan jäykkyyttä, vaan painopisteen korkeuden tiputtamista :wink: Kaarreajossa melko tärkeä pointti...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

UnoProjekti kirjoitti:vaan painopisteen korkeuden tiputtamista :wink: Kaarreajossa melko tärkeä pointti...
Ei välttämättä... :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

-HH- kirjoitti:
UnoProjekti kirjoitti:vaan painopisteen korkeuden tiputtamista :wink: Kaarreajossa melko tärkeä pointti...
Ei välttämättä... :roll:
No joo, ei välttämättä pelkästään ja saa sen edutkin tapettua, mutta se on taas oma vika :wink: Mutta sillä on suuri merkitys, en tarvitse sen toteamiseen sen ihmeemmin olettamuksia, teoreettisen lähtökohdan tasolta sen voi todeta laskemalla :wink:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Noin mäkin aikoinaan kuvittelin... :roll: No tuo riippuu niin monesta asiasta ja yhtä oikeaa näkökantaa asiaan ei oo. Mutta jousitetuissa peleissä painoa ei turhan korkeelle kannata viedä.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Tuokin riippuu pitkälti siitä mihin tarkoitukseen autoa tehdään, silti ralliautojen sora-alustojenkin suhteen ollaan tultu painopisteen suhteen alaspäin. Kitkakertoimellakin kun on näppinsä välissä...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu ton huomaa ihan kansallisissakin luokissa. Mutta noissa alusta-asioissakin hiffaa että aina tietää vähemmän mitä enemmän niistä oppii...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

K4CE kirjoitti:Osu silmään niin piti vielä heittää vanhaan juttuun bensaa liekkeihin:
lanciapoika kirjoitti:jos jäykkyyttä hakee niin sen saa normi korkeudellakin...en enää ymmärrä tätä teini mataluus ihannointia :shock:
Eiks tää oo matala vai? http://kuvablogi.com/nayta/71885/

:wink:
OT: jatkuu

Myönnetään noi lanzan teiniajat kun ei vielä kerennyt nostaa alustaa susirajan korkoon n.10cm

Mutta kun siitä akin puhumasta kokemuksesta puhutaan niin ajoin tota botniaa kummallakin alustal ja tiedän et korkeempi alusta oli jopa nopeampi ja parempi käsitellä. ja voi nyt ajaa myös sora ek huolletta :wink:

Madallus on tosiaan työlläämpi homma kuin korotus...mut kantsii olla tarkkana ettei pilaa alustaa kun iskarit on tarkoitettu käytettäväks :lol:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

lanciapoika kirjoitti: OT: jatkuu

Myönnetään noi lanzan teiniajat kun ei vielä kerennyt nostaa alustaa susirajan korkoon n.10cm

Mutta kun siitä akin puhumasta kokemuksesta puhutaan niin ajoin tota botniaa kummallakin alustal ja tiedän et korkeempi alusta oli jopa nopeampi ja parempi käsitellä. ja voi nyt ajaa myös sora ek huolletta :wink:

Madallus on tosiaan työlläämpi homma kuin korotus...mut kantsii olla tarkkana ettei pilaa alustaa kun iskarit on tarkoitettu käytettäväks :lol:
Mutta ei kuitenkaan vielä niin nopee että pienempitehoisen Fiiun kanssa olis uskaltanut kilpasille.. :mrgreen:

Viiminen lause kuulostaa ihan siltä että olis topparikumimadallus suoritettu... :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

-HH- kirjoitti:Viiminen lause kuulostaa ihan siltä että olis topparikumimadallus suoritettu...
Huomannut että tämän hetkinen oman auton madallus on juurikin tätä :oops: Silti siitä pystyy hakemaan jotain hyvääkin sen pahan ohella. Pohjauskumeja lyhentämällä tuosta saisi kyllä paremman...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Ilmeisesti topiciin on kaivattu päivitystä, kun on lähdetty omatoimisesti uppaamaan :wink:

Themalla on oikeastaan vain ajettu, toki pientä parantelua on tapahtunut tässä välillä.

- Takapenkki vaihtui alcantara verhoiltuun ja kippaavaan malliin. Etupenkit odottavat vielä päivitystä... Muuten, II-korisen takapenkin reunapalat ei käy III-koriseen :cry: Turvavyön kiinnityspiste on erikohdassa...
- Takapyörien camberia tuli hieman lisättyä ettei renkaat raavi lokarinkaariin joustoissa. Nyt voi ottaa huoletta porukaa kyytiin...
- Öljynpainemittarin anturin liitoksiin uusin kupariprikat, kun rupesi vuotamaan.

Kilometrejä on kertynyt n. 9000km ja kulutus pyörinyt n.9l/100km paikkeilla.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Vastaa Viestiin