Lancia Thema 16V V.I.S -94
Lancia Thema 16V V.I.S -94
Kuten tuolla Lada-topicissa kirjoittelin, niin tuollainen tuli hommattua uudeksi vara-autoksi. Pistetään nyt hieman tarinaa siitäkin... Auto on III-korinen Thema 16V VIS-koneella. Jakoremmihän siitä "yllättäen" oli katkennut ja muutenkin auto on kunnoltaan "kaukaa kaunis", eli töitä siinäkin riittää.
Ladasta Lanciaan, ojasta allikkoon? No, aika näyttää...
Paljon on töitä auton eteen tehty ja onhan se kieltämättä muuttunut, mutta paljon on vielä tekemistä edessä. Ensin kasailin tuohon uuden koneen nurkista löytyneistä osista, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, tämä oli kyllä väärä ratkaisu. No, katsotaan jos vaikka talven aikana tekisi paremman koneen...
Hetken pääsät takavaimennin rupesi vuotamaan ja vaihdoin sen tilalle 2,5" rosteri-vaimentajan. Äänet ovat aikalailla sitä mitä olin hakemassakin.
GFF:n ratapäivillä riitti tekemistä, kun auton käyttäytyminen oli todella yllätyksellistä. (Tämän voi MKK varmastikkin todistaa ) 183tkm ajetut takaiskarit olivat sylkeneet öljynsä pitkin sisälokareita...
Nyt on sitten säädelty alustan korkeutta ja vieläkin takapään korkeus tulee muuttumaan. Keula osuikin silmää miellyttävälle korkeudelle miltei kerralla, mutta takapäässä ongelman aiheuttaa 17" renkaat( jotka haluan auton alle pyörimään) yhditettynä taaksepäin kapeneviin kylkiin. Korkeuden säädön yhteydessä on tullut myös etsittyä sopivaa renkaiden leveyttä 205->225->215.
Tuolla kuvablogissa on joitain kuvia projektin etenemisestä http://kuvablogi.com/blog/9368/4/
Ladasta Lanciaan, ojasta allikkoon? No, aika näyttää...
Paljon on töitä auton eteen tehty ja onhan se kieltämättä muuttunut, mutta paljon on vielä tekemistä edessä. Ensin kasailin tuohon uuden koneen nurkista löytyneistä osista, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna, tämä oli kyllä väärä ratkaisu. No, katsotaan jos vaikka talven aikana tekisi paremman koneen...
Hetken pääsät takavaimennin rupesi vuotamaan ja vaihdoin sen tilalle 2,5" rosteri-vaimentajan. Äänet ovat aikalailla sitä mitä olin hakemassakin.
GFF:n ratapäivillä riitti tekemistä, kun auton käyttäytyminen oli todella yllätyksellistä. (Tämän voi MKK varmastikkin todistaa ) 183tkm ajetut takaiskarit olivat sylkeneet öljynsä pitkin sisälokareita...
Nyt on sitten säädelty alustan korkeutta ja vieläkin takapään korkeus tulee muuttumaan. Keula osuikin silmää miellyttävälle korkeudelle miltei kerralla, mutta takapäässä ongelman aiheuttaa 17" renkaat( jotka haluan auton alle pyörimään) yhditettynä taaksepäin kapeneviin kylkiin. Korkeuden säädön yhteydessä on tullut myös etsittyä sopivaa renkaiden leveyttä 205->225->215.
Tuolla kuvablogissa on joitain kuvia projektin etenemisestä http://kuvablogi.com/blog/9368/4/
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Tosi komee laskettuna! Kattellut jo jonninaikaa Nettiautossa olevaa kameleontti turbo Themaa sillä silmällä, siitähän sais samanlailla laskettuna asiallisen pelin
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Toi alkaa olemaan jo ihan riittävä korkeus Themalle, miksei mun H&R-jouset laskenut autoa noin alas Onko alla sitten normaalit jouset joita on lyhennetty?
Ainakin minulla meni heittäen alle noi 7,5x17" ET30 205/40/17 renkailla;
Näyttää tämmöselle
Ainakin minulla meni heittäen alle noi 7,5x17" ET30 205/40/17 renkailla;
Näyttää tämmöselle
Viimeksi muokannut _JL_, 12.09.2008 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lancia Beta Coupe 1600
http://jhl.1g.fi
http://jhl.1g.fi
heh heh toi thema oli mun kakkos vaihtoehto kauppakassiksi, ja kakkoseksi jäikin...jeffgordon kirjoitti:Tosi komee laskettuna! Kattellut jo jonninaikaa Nettiautossa olevaa kameleontti turbo Themaa sillä silmällä, siitähän sais samanlailla laskettuna asiallisen pelin
komeahan toi keltsin kiesi on
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Et kai Aki meinannu tarttua provoonlanciapoika kirjoitti:Hieno thema on...mutta omasta mielestä liian matala..
OT:
Mitä järkeä auton olla matala kun sillä ei minnekään voi ajaa???jos jäykkyyttä hakee niin sen saa normi korkeudellakin...en enää ymmärrä tätä teini mataluus ihannointia
Punto GT -94
http://kuvablogi.com/blog/2880/
http://kuvablogi.com/blog/2880/
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: 04.02.2005 20:17
- Paikkakunta: Lahti
Satavarmasti kulkisi hitaamman ajan koska korkeampi auto tekee enemmän ilmanvastusta, ja suuren nopeuden mutkissa on vähemmän pitoa suuremman ilmanoston takia, vaikkei ne sadasosasekunnit monia kiinnostakaan. Alustan mataluus on tosiaan maku-asia niinkuin totesit, ei yleisesti teini-alustana tunnettu.lanciapoika kirjoitti:juice82--> tässähän on kyse normi perheautosta eikä racing lanzasta...eli väitätkö et normi korkeudella oleva thema vastaavalla alustalla kulkisi hitaamman kierrosajan radalla kuin matalalla alustalla? itse väittäisin et ei paljon ole merkitystä näillä perheautoilla..muuta kuin teini ulkonäkö
Bmw 325 -89 IX 2d
Bmw 323 -84 2d 2.7Taco projekti
Ex:Lancia Delta 2.0 HF turbo -96 ym. Italoja
Bmw 323 -84 2d 2.7Taco projekti
Ex:Lancia Delta 2.0 HF turbo -96 ym. Italoja
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Kysy Keltsiltä itseltään, että onko tuolla korkeudella vaikutusta.lanciapoika kirjoitti:juice82--> tässähän on kyse normi perheautosta eikä racing lanzasta...eli väitätkö et normi korkeudella oleva thema vastaavalla alustalla kulkisi hitaamman kierrosajan radalla kuin matalalla alustalla? itse väittäisin et ei paljon ole merkitystä näillä perheautoilla..muuta kuin teini ulkonäkö
Taitaa jotain jopa tietää asiasta. 8)
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Heh heh, provo osui ja upposi
Töllinmäellä auton nähneet tietävät ettei se todellakaan ole noin matala. Kuvanotto hetkellä edessä ei ollut jousia ollenkaan, vaan keula makasi pohjaanlyöntikumien varassa Takapää tosin oli aivan ajettava, sisäänjoustoja riitti hyvin ja mikä parasta, takapään muutos oli toteuttettu bolt-on osilla Ongelman teki se, että keulaa ei saanutkaan tarpeeksi matalalle
Alustan korkeudensäätö talkoista tuli otettua kuvia melkoisen monella eri korkeudella, sekä eri vanteilla... Kunhan oikea korkeus joskus löytyy, niin pistän siitäkin kuvan tuonne blogiin. Nyt ongelmana on liian löysät takajouset, jolloin 215/40/17 renkaat 7,5" et30 vanteilla raapaisee sisäänjoustossa kiinni oikeaan lokarinkaareen. Olisikohan takapalkki hieman vinossa... Jäykempiä takajousia ei tunnu oikein löytyvän
Alustan korkeuden säätämisessä on lähdetty siitä, että ensin katsotaan keulalle hyvä korkeus ja sitten haetaan takapään korkeus sen mukaan.
Eikös kaikki Lanciat olekkaan racing-malleja? Mua on sitten petetty... Mikä erottaa perhemallin racingista? Eikö tuo 2,5" takapönttö vielä riitäkkään, entäpä kuljettajan kuppi-istuin?
Eipä offissakaan liian korkea auto ole hyvä, kaatuu vaan helpommin
Töllinmäellä auton nähneet tietävät ettei se todellakaan ole noin matala. Kuvanotto hetkellä edessä ei ollut jousia ollenkaan, vaan keula makasi pohjaanlyöntikumien varassa Takapää tosin oli aivan ajettava, sisäänjoustoja riitti hyvin ja mikä parasta, takapään muutos oli toteuttettu bolt-on osilla Ongelman teki se, että keulaa ei saanutkaan tarpeeksi matalalle
Alustan korkeudensäätö talkoista tuli otettua kuvia melkoisen monella eri korkeudella, sekä eri vanteilla... Kunhan oikea korkeus joskus löytyy, niin pistän siitäkin kuvan tuonne blogiin. Nyt ongelmana on liian löysät takajouset, jolloin 215/40/17 renkaat 7,5" et30 vanteilla raapaisee sisäänjoustossa kiinni oikeaan lokarinkaareen. Olisikohan takapalkki hieman vinossa... Jäykempiä takajousia ei tunnu oikein löytyvän
Alustan korkeuden säätämisessä on lähdetty siitä, että ensin katsotaan keulalle hyvä korkeus ja sitten haetaan takapään korkeus sen mukaan.
Eikös kaikki Lanciat olekkaan racing-malleja? Mua on sitten petetty... Mikä erottaa perhemallin racingista? Eikö tuo 2,5" takapönttö vielä riitäkkään, entäpä kuljettajan kuppi-istuin?
Eipä offissakaan liian korkea auto ole hyvä, kaatuu vaan helpommin
Ei perhe vaan taximalli... Juu, mä oon kans pettynyt - oon luullut myös saman kun niitä Lanzoita on hehkutettu niin paljon... Taitavat sit olla vaan ihan perus-Fiiuja myös pojun mielestä...Keltsi kirjoitti: Mikä erottaa perhemallin racingista?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -