Lancia Thema 16V V.I.S -94

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Ei tuo jousien karkaaminen juuri valmistajasta ole kine... Tulee vaan levyn kilometrit täyteen... No sitä en tiedä tuleeko H&Q:sta sitten aiemmin mutta kyllä tossa on yksi auton originaali Valeon kytkin mistä on jousi karannut jonka pelastin töistä romutynnyristä asetelmineen kun oli sama kuin tbo croman (pökötin pikku paku)...
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8346
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kuten tuolla raasinkotopikissa ilmoitin, sen keskiölevyn ainevahvuuksissa on järkyttäviä eroja. Ja jos/kun jouset alkaa väsymään heikko levy kuluu ja vääntyy hetkessä. Tietenkin rajansa kaikkien kestävyydellä. Pitäisi oikein tarkistaa paljonko ehdin ajaa uudella QH levyllä siviiliajoa ennenkuin se antautui 115hv edessä. Edellinen oli käytetty QH ja luulin että se hajosi keskiöstä vanhuuttaan, vaikka pintaa olikin reilusti.. Mutta uusikin hajosi samalla lailla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

No niin, nyt on sitten Thema ollut viikon verran ajossa ja 750km takana remontin jälkeen. Uusi Valeon kytkinpaketti tuli laitettua ja samalla pikkuisen sorkittua vaihdelaatikon välityksiä.

Laatikko sai sisälleen Theman 1, 2 ja peruutusvaihteen rattaat sekä ilmisesti CHT-Cromasta peräisin olevat 3, 4, 5 rattaat ja perävälityksen. Matka-ajossa koneen kierrokset tippuivat huomattavasti ja nykyinen nelonen onkin hieman vanhaa viitosta pidempi. Nyt nopeusmitari näyttää täsmällisesti ajonopeuden, mutta kilometrimittari näyttää hieman alakanttiin...

Ekan tankillisen kulutus oli 7,3 litraa/100km, vaikka auto on joka aamu käynnistetty ilman lohkolämmitystä. Näin lyhyen testin perusteella pidän remonttia näiltä osin onnistuneena.

Samalla vaihdoin uuden pyörintänopeusanturin sekä puolan, mutta vieläkään ei päästy eroon kipinöiden katoamisesta 3500 rpm kohdalla. Uudet tulpanjohdot on nyt tilauksessa, mutta niiden jälkeen loppuu ideat...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8346
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Joku liitos moottorin johtosarjassa tärisee noilla taajuuksilla..?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onko varma, että kyse on kipinän katoamisesta, eikä esim. seoksen sekoamisesta syttymättömäksi?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lancia Thema 16V V.I.S -94

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Tapahtunutta sitten maaliskuun...

Välityksistä tuli kyllä hyvät ja ne toimivat hienosti yhteen tuon VIS:n kanssa. Kahdeksan tankillisen laskettu keskikulutus 6,8 l/100km 8)

Sitten kesäkuun alussa tulikin ongelmia. Startatessa bensapumppu ei lähtenyt pyörimään ja sitä joutui herättelemään suoraan akusta vedetyillä piuhoilla muutamia kertoja, kunnes sekään ei enään auttanut. Lopulta myös kipinä jäi puuttumaan ja auto jäi talliin seisomaan.

Ajokalustoa on aikojen saatossa kertynyt sen verran, että tarvetta/mielenkiintoa Theman elvyttämiseksi ei oikein löytynyt, joten nostin tekniikan pois keulalta.

Loppu auto sai uuden omistajan lauantaina ja toivottavasti tuo auto nähdään vielä ajossa, eikä se kokisi tyypillistä Themojen kohtaloa paalauksen merkeissä...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Vastaa Viestiin