Lancia Thema 16V V.I.S -94
Mikkäs välitykset siinä themassa on? Croman välityksiä tossa sunnuntaina ehdin kattellakkin kun istuin repsikan puolella, jos huomasit?
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Juu, sain kyllä sun tekstarin. Sen mukaan Cromassa on 19/65=3,421
Eperistä katselin Theman vastaavia:
- 17/54=3,176
- 16/57=3,563
- 17/64=3,765
Oman Theman välityksistä ei ole tietoa, mutta tiuhat ne on Täytynee joskus napata perän kotelo auki...
Eperistä katselin Theman vastaavia:
- 17/54=3,176
- 16/57=3,563
- 17/64=3,765
Oman Theman välityksistä ei ole tietoa, mutta tiuhat ne on Täytynee joskus napata perän kotelo auki...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Vanhassa Cromussa on pitemmät vällärit laatikon puolella 3., 4. ja 5. osalta vaikka perävälläri onkin sama kuin Themassa. Uudemmissa on jotain pientä säätöä tehty noiden osalta ja vaikka II-korinen Croma tuntuisi olevan samoilla välläreilllä kuin vastaavan ikäinen Themakin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Jahas, päivitetäänpäs tätä jälleen...
Talvirenkaat vaidettu alle ja samalla todettu eturenkaiden nastojen jääneen vuosien saatossa jonnekkin välille HML-Valkeakoski-HML
Pakkasten saavuttua ovien tiivisteet jäätyivä totaalisesti, samalla keskuslukon toiminta rupesi jumittamaan. Noin 15 min. aherruksen jälkeen kuskinpuolen takaovi antautui... Sitten seuraavan 10 min aikana sain loputkin ovet auki, toisin niiden kiinni saaminen taisi kestää saman verran
Nyt sitten pikkuhiljaa tullut purettua ja putsattua ovien lukkoja ja samalla asenneuttua sähköiset ikkunan nostajat takaoviin. Vielä pitäisi askarella sopiva johtosarja, eli lisätä II-korisen johtosarjaan III-korisen oven alareunan valojen johdot. Lattiamaton vaihdon yhteydessä pitää sitten vetää loput tarvittavista johdoista.
Takapenkin läikikkyyden syykin rupeaa pikkuhiljaa selviämään, jostain tippuu istuinosan päätyjen päälle vettä Oven tiiviste näyttäisi olevan kuitenkin kuiva, enkä onnistunut saamaan vettä tippumaan penkille edes vesiletkulla ulkopuolelta roiskimalla
Takapenkki on vaihdettu kahdessa osassa kippaavaan Alcantara-penkkiin, mutta tilalle vaihdetaan myöhemmin varastosta parempi kuntoinen takapenkki.
Eteen pitäisi jostain löytää virheettömät penkit, verhoilumateriaalina siis beige Alcantera. Tarjoa, jos löytyy!
Talvirenkaat vaidettu alle ja samalla todettu eturenkaiden nastojen jääneen vuosien saatossa jonnekkin välille HML-Valkeakoski-HML
Pakkasten saavuttua ovien tiivisteet jäätyivä totaalisesti, samalla keskuslukon toiminta rupesi jumittamaan. Noin 15 min. aherruksen jälkeen kuskinpuolen takaovi antautui... Sitten seuraavan 10 min aikana sain loputkin ovet auki, toisin niiden kiinni saaminen taisi kestää saman verran
Nyt sitten pikkuhiljaa tullut purettua ja putsattua ovien lukkoja ja samalla asenneuttua sähköiset ikkunan nostajat takaoviin. Vielä pitäisi askarella sopiva johtosarja, eli lisätä II-korisen johtosarjaan III-korisen oven alareunan valojen johdot. Lattiamaton vaihdon yhteydessä pitää sitten vetää loput tarvittavista johdoista.
Takapenkin läikikkyyden syykin rupeaa pikkuhiljaa selviämään, jostain tippuu istuinosan päätyjen päälle vettä Oven tiiviste näyttäisi olevan kuitenkin kuiva, enkä onnistunut saamaan vettä tippumaan penkille edes vesiletkulla ulkopuolelta roiskimalla
Takapenkki on vaihdettu kahdessa osassa kippaavaan Alcantara-penkkiin, mutta tilalle vaihdetaan myöhemmin varastosta parempi kuntoinen takapenkki.
Eteen pitäisi jostain löytää virheettömät penkit, verhoilumateriaalina siis beige Alcantera. Tarjoa, jos löytyy!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Jälleen päivitystä...
Ovien lukot on nyt purettu, putsattu, voideltu, kasattu ja vielä uudelleen voideltu. Nyt tuntuu toimivan hyvin kovillakin pakkasilla 8) Ainoastaan apparin puoleinen takaoven k-lukko ei joka kerta avaa lukkoa. Ilmeisesti vivun liike saisi olla n. millin pidempi...
Oviverhoilut tuli samalla vaihdettua II-koppaisesta, mutta kunhan saan alkuperäisten verhoilujen puulistat lakattua lopullisesti niin vaihdan alkuperäiset takaisin.
Etupenkit on myös vaihdettu ja nyt toimii penkinlämppärit molemmin puolin. Oli muuten nämäkin johdotukset erillaiset II- ja III-korisessa...
Vuotavan pakoputkiston jousto-osan tilalle hitsailin kuula-mallisen. Muutenhan homma onnistui hyvin, mutta 3000rpm kohdalle tuli häiritsevä resonanssi Koko kori tuntuu tärisevän, aivan kuin putkisto ottaisi kiinni runkoon... Eilen tutkin asiaa auton alla ja joka puolella putkiston ja korin välissä on hyvin tilaa, eikä mitään "osuma" jälkiä näy missään
Kovemmilla pakkasilla rupesi kaasuläppä jäätymään huohotinhöyryistä ja kierrokset jäi 2500rpm tienoille. Eilen siirsin huohottimen puhaltamaan suoraan ulkoilmaan. Katsotaan sitten lumppari reissulla kuinka toimiva patentti tuo on...
Huomenna laitetaan alle vielä uudet takarenkat, niin kaikki rupeaa olemaan pikkuhiljaa valmista lumppariin
Ovien lukot on nyt purettu, putsattu, voideltu, kasattu ja vielä uudelleen voideltu. Nyt tuntuu toimivan hyvin kovillakin pakkasilla 8) Ainoastaan apparin puoleinen takaoven k-lukko ei joka kerta avaa lukkoa. Ilmeisesti vivun liike saisi olla n. millin pidempi...
Oviverhoilut tuli samalla vaihdettua II-koppaisesta, mutta kunhan saan alkuperäisten verhoilujen puulistat lakattua lopullisesti niin vaihdan alkuperäiset takaisin.
Etupenkit on myös vaihdettu ja nyt toimii penkinlämppärit molemmin puolin. Oli muuten nämäkin johdotukset erillaiset II- ja III-korisessa...
Vuotavan pakoputkiston jousto-osan tilalle hitsailin kuula-mallisen. Muutenhan homma onnistui hyvin, mutta 3000rpm kohdalle tuli häiritsevä resonanssi Koko kori tuntuu tärisevän, aivan kuin putkisto ottaisi kiinni runkoon... Eilen tutkin asiaa auton alla ja joka puolella putkiston ja korin välissä on hyvin tilaa, eikä mitään "osuma" jälkiä näy missään
Kovemmilla pakkasilla rupesi kaasuläppä jäätymään huohotinhöyryistä ja kierrokset jäi 2500rpm tienoille. Eilen siirsin huohottimen puhaltamaan suoraan ulkoilmaan. Katsotaan sitten lumppari reissulla kuinka toimiva patentti tuo on...
Huomenna laitetaan alle vielä uudet takarenkat, niin kaikki rupeaa olemaan pikkuhiljaa valmista lumppariin
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Päivittelyä...
Projektipäiviltä palatessa romahti öljynpaineet motarilla, mutta onneksi tässä ei ollut muusta kysymys kuin hajonneesta mittarin anturista.
Moottrin ollessa lämmin, tietyillä kierroksilla(3500, 4500 ja 5500rpm) koneesta häipyy kipinä hetkellisesti. Aiheuttaa ikävää nykimistä kiihdytyksissä Olisikohan kampiakselin pyörintänopeusanturi uusittava...
Kuskin etuoven aukinaisuudesta kertova merkkivalo on ruvennut vilkkumaan, eli jossain välissä pitäisi jälleen irrottaa oviverhoilu ja katsoa missä on vika.
Katsastuskonttorillakin tuli käytyä ja uuden rekisteriotteen antoivat matkaan vuosikatsastus hyväksytty maininnalla. Jälleen voi vuoden huristella
Muuten jatketaan samalla vanhalla linjalla: Tankataan öljyä ja lisätään bensaa
Projektipäiviltä palatessa romahti öljynpaineet motarilla, mutta onneksi tässä ei ollut muusta kysymys kuin hajonneesta mittarin anturista.
Moottrin ollessa lämmin, tietyillä kierroksilla(3500, 4500 ja 5500rpm) koneesta häipyy kipinä hetkellisesti. Aiheuttaa ikävää nykimistä kiihdytyksissä Olisikohan kampiakselin pyörintänopeusanturi uusittava...
Kuskin etuoven aukinaisuudesta kertova merkkivalo on ruvennut vilkkumaan, eli jossain välissä pitäisi jälleen irrottaa oviverhoilu ja katsoa missä on vika.
Katsastuskonttorillakin tuli käytyä ja uuden rekisteriotteen antoivat matkaan vuosikatsastus hyväksytty maininnalla. Jälleen voi vuoden huristella
Muuten jatketaan samalla vanhalla linjalla: Tankataan öljyä ja lisätään bensaa
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Mulla oli Cromussa sama vika ja "korjaantui" nyppäisemällä johto irti... Mikrokytkin sinne olis pitänyt vissiin vaihtaa.Keltsi kirjoitti:Kuskin etuoven aukinaisuudesta kertova merkkivalo on ruvennut vilkkumaan, eli jossain välissä pitäisi jälleen irrottaa oviverhoilu ja katsoa missä on vika.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Joo, mikrokytkin sieltä oli hajonnut, onneksi varastosta löytyi ehjä tilalle
Ihmettelyineen ja osan etsimisineen hommaan tuhraantui jopa 10min ja nyt taas toimii. Suurin kynnys tässäkin oli homman aloittaminen (kuten niin monessa muussakin asiassa)
Ihmettelyineen ja osan etsimisineen hommaan tuhraantui jopa 10min ja nyt taas toimii. Suurin kynnys tässäkin oli homman aloittaminen (kuten niin monessa muussakin asiassa)
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Rauman reissusta sain vihdoinkin sen verran motivaatiota, että tuli rakenneltua takaikkunoille puuttuneet sähköt.
Aika mielenkiintoinen homma, kun ei ollut mitään kytkentäkaavioita tähän hommaan... Ensin selvittelin vanhan johtosarjan toimintaperiaatteen ja testasin osuiko veikkaukseni oikeaan. Käyttävä sininen savu ei tullut mistään ulos, joten ilmeisesti homma oli ok
Sitten ylimääräisten johtojen purkaminen tuosta johtosarjasta ja jäljelle jääneiden johtojen piilottaminen väliaikaisesti kynnyskoteloiden ja takapenkin alle... (ja mikäänhän ei ole niin pysyvää, kuin väliaikainen )
Plussan löytäminen olikin sitten hankalampi homma. Sulakerasiassa on kyllä oma sulakkeensa takaikkunoile/kattoluukulle, mutta mistään en löytänyt sen takana olevaa lähtöä
Olisikos jollakin Theman kytkentäkaavio takaovien sähkölaseille? Myös sulakerasian kytkis kiinnostaisi.
Aika mielenkiintoinen homma, kun ei ollut mitään kytkentäkaavioita tähän hommaan... Ensin selvittelin vanhan johtosarjan toimintaperiaatteen ja testasin osuiko veikkaukseni oikeaan. Käyttävä sininen savu ei tullut mistään ulos, joten ilmeisesti homma oli ok
Sitten ylimääräisten johtojen purkaminen tuosta johtosarjasta ja jäljelle jääneiden johtojen piilottaminen väliaikaisesti kynnyskoteloiden ja takapenkin alle... (ja mikäänhän ei ole niin pysyvää, kuin väliaikainen )
Plussan löytäminen olikin sitten hankalampi homma. Sulakerasiassa on kyllä oma sulakkeensa takaikkunoile/kattoluukulle, mutta mistään en löytänyt sen takana olevaa lähtöä
Olisikos jollakin Theman kytkentäkaavio takaovien sähkölaseille? Myös sulakerasian kytkis kiinnostaisi.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Ykkössarjan kytkikset löytyy tuolta:
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema/manuals/
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema/manuals/
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Thanks! Noiden avulla löytyikin se kadoksissa ollut lähtö sieltä sulakerasian takaa ja nyt on takalasit kytketty kytkentäkaavion mukaisesti ja vieläpä oikean värisillä johdoilla
Vielä kun jostain löytyisi takalasien kytkimet III-korisen keskikonsooliin, niin homma olisi kuin tehtaan jäljiltä...
Vielä kun jostain löytyisi takalasien kytkimet III-korisen keskikonsooliin, niin homma olisi kuin tehtaan jäljiltä...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
No niin, 200tkm kunniaksi rupesi vasen etupyörän laakeri pitämään meteliä. Pitää katsoa jaksaako tuota ruveta kesälomalla vaihtamaan...
Talvella nastan/kiven iskemästä alkunsa saanut särö tuulilasissa on poraamisesta huolimatta jatkanut etenemistä, eli jossain vaiheessa ennen seuraavaa katsastusta pitäisi vaihtaa uusi tuulilasi
Talvella nastan/kiven iskemästä alkunsa saanut särö tuulilasissa on poraamisesta huolimatta jatkanut etenemistä, eli jossain vaiheessa ennen seuraavaa katsastusta pitäisi vaihtaa uusi tuulilasi
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Jahas, jälleen on jotain tapahtunut tällekkin autolle...
Joulukuun alussa petti kytkin, laatikon päällä vivut liikkuivat normaalisti, mutta kytkin ei irroittanut. Tästä johtuen motivaatio oli hukassa ja auto seisoi koskemattomana tallissa yli kaksi kuukautta, kunnes otin sen nyt vihdoinkin työnalle.
Onpa ikävästi suunniteltu tuo Tipo4:n etukelkka, pikkuisen erillaisella designilla olisi laatikon ja öljypohjan irroittaminen todella helppoa...
No, nyt on sitten laatikko, kytkin sekä paineasetelma lattialla. Levyn keskiön jousien pesät sieltä oli pettäneet ja asetelman käpälät eivät päässeet painumaan riittävästi vaan ottivat kiinni noihin jousiin.
Joulukuun alussa petti kytkin, laatikon päällä vivut liikkuivat normaalisti, mutta kytkin ei irroittanut. Tästä johtuen motivaatio oli hukassa ja auto seisoi koskemattomana tallissa yli kaksi kuukautta, kunnes otin sen nyt vihdoinkin työnalle.
Onpa ikävästi suunniteltu tuo Tipo4:n etukelkka, pikkuisen erillaisella designilla olisi laatikon ja öljypohjan irroittaminen todella helppoa...
No, nyt on sitten laatikko, kytkin sekä paineasetelma lattialla. Levyn keskiön jousien pesät sieltä oli pettäneet ja asetelman käpälät eivät päässeet painumaan riittävästi vaan ottivat kiinni noihin jousiin.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"