Punto GT -94

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-JTH
Viestit: 146
Liittynyt: 25.10.2004 23:59
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja -JTH »

Näkeekö ton mittarin ajaessa?
UnoTurbo1.6
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Kyllä sen näkee ihan hyvin. Mallailin kyllä sen silleen että näkee vaikka rattia säätää.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Imuventtiilit käytetty sorvissa, minkälaista muotoa taiteiltiin ? Tehtiinkö kanaville ja seeteille mitään ihmeempää kuin kohdistus ja siistiminen ? Kai tuo tiivistepinta oikaistiin ?

Ei muuta kuin raporttia sitä mukaan miten pelit lähtee parkumaan :)
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Missäspäin kansi oli työstettävänä?
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Minähän en ymmärrä mistään mitään mutta yritän selvittää...
Imuventtiilin muodosta ei mitään tietoa. Uudet piti tilata kun oli vanhat oli vinot.
Pakoseetirengas on ohuempi kun oma. Kanavista sanottiin että "lattia" muotoiltu tai jotain... ja palotilasta terävät kulmat pois.
Tiiviste pintaa ei tarvinnut oikasta kun oli suora.
Vanhasta kannesta sanovat että oli aika pahasti vääntynyt tai jotain ja kaikki palotílat eri kokosia. Hämmästelivät kun oli kuulemma isoja eroja.
Joku viisaampi olis varmaan osannut tähän vastata paremmin mutta joudutte tyytymään tähän :lol:

Kannen teki täältä lahdesta yksi heppu mikä vaikuttaa tuolla ralli puolella enemmän. Ymmärsin että oli ekä hiivatin kansi minkä teki. Toki eräs foorumilainen oli kuulemma juttusilla käyny :wink:
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
juza
Viestit: 21
Liittynyt: 21.08.2006 17:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juza »

Juu pikkulinnut kerto että olit toissailtana pyöriny meidän tallin lähistöllä, oisit ny tullu käymään kun niillä kulmilla liikuit :)
Olisko tohon muuten unon painekotelo sopinut, vai ei siinäkään kovin suuri taida kaasuläppä olla?
Fiat Uno Turbo -88
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Pikkulinnut vois kääntää kellot oikeeseen aikaan. Olin nimittäin puolenpäivän aikaan siellä :lol:

Kyllä se uunon sarjankin saa menemään mutta toi oli mulle helpoin tapa. Joutuu rakentelemaan liikaa sen uunon sarjan laitossa.

Tuli tossa kesällä tehtyä vanne testiä. Kuvissa ronalin turbot.
http://kuvablogi.com/nayta/1601035/
http://kuvablogi.com/nayta/1601036/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Nam, Ronalin turbot on kyllä maukkaan pelkistetyt ilman mitään ylimääräistä 8) Sopii Puntoonkin pirun hyvin.

Samaan kastiin menee nuo Compon TH:t josta juttua toisessa topicissa...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Jep nuita ronaleita oon minäkin kuolannut, sopisi 33:seen myös erittäin hyvin. Ebayssa oli jossain vaiheessa myynnissä, nousi vaan hinta aika hurjaksi(jotain 600£?).
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
K4CE
Viestit: 527
Liittynyt: 23.04.2003 18:09
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja K4CE »

Mitenkäs on Punto nyt pelannu, kun uutta osaa on asennettu? Onko "vetoja" perstuntumalla enemmän?
Punto GT -94

http://kuvablogi.com/blog/2880/
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Tuli ahtojakin nostettua ja ei se ainakaan huonommaksi menny. Tullut ajeltua aika rauhallisesti enkä ole vielä kunnolla polkenu niin ei osaa eroa sanoa.
Nyt keskitytään noihin liitttimiin konehuoneessa kun on useempi hajonnut. Osaisko joku valasta että miten noi puretaan. Tarviiko jonkut "erikois" työkalun tai jotain. Vastaavia joskus purkanut onnistuneesti mutta nämä tuottaa tuskaa.

http://kuvablogi.com/nayta/1640527/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

mkk kirjoitti:Tuli ahtojakin nostettua ja ei se ainakaan huonommaksi menny. Tullut ajeltua aika rauhallisesti enkä ole vielä kunnolla polkenu niin ei osaa eroa sanoa.
Nyt keskitytään noihin liitttimiin konehuoneessa kun on useempi hajonnut. Osaisko joku valasta että miten noi puretaan. Tarviiko jonkut "erikois" työkalun tai jotain. Vastaavia joskus purkanut onnistuneesti mutta nämä tuottaa tuskaa.

http://kuvablogi.com/nayta/1640527/
Erikoistyökalulla lähtee erittäinkin helposti auki.
Sthalwilleltä ainakin löytyy moinen.
Kuvankin voin laittaa kunhan ensin löydän kameran laturin :) .
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

tuutko puntolla lumppariralliin?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Puntolla se on tultava.
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
mkk
GFF
Viestit: 541
Liittynyt: 24.01.2003 12:47
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mkk »

Liittimet saatu vaihdettua. Kaikkiaan meni 4 uusiksi. Erikoistyökalun sain lainaan jolla vaihto sujui helposti.
http://kuvablogi.com/nayta/1694009/

Hakkapeliitta 4 pyörii nyt auton alla ja pito taas vähän parempaa tasoa. Ongelmana toi mun rengaskoko (165/65-14) niin ei oikeen ole valinnan varaa. Leveempää en halunnut kun noi "sirkkelinterät" pitää hyvin :lol:

Tommosta pikku askartelua kun laittelin uudet paneelit ja tavan puntossa ei olekaan kun 3 asentoinen puhallin. Piti purkaa vanhasta toi "näyttö"
http://kuvablogi.com/nayta/1694010/
http://kuvablogi.com/nayta/1694011/

Tuli ostettua uudet vanteetkin kesäksi mutta niistä sitten myöhemmin lisää...
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin