Projektina Panda KitCar
Lisää osia on saapunut edellisen listauksen jälkeen..
-Pegasukselta Usasta tuli Tiltonin 76 serie pääsylinterit jarruihin ja kytkimeen ja Girligin sylinteri käsijarruun. Maksoivat veroineen noin 100e kappale vähemmän mitä täällä olisivat maksaneet... AP:n sylintereitä olisi ollut läjä hyllyssä, mutta Tiltonin kallein malli on ainoa luokiteltu
-Jarruletkujen liittimiä, letkua ja nippeleitä tuli samalla iso pussillinen, ja myös muutama pirun kallis "jet nut", eli hyvin kevyt mutteri...
-Luokitellut AP Racingin jarruneste säiliöt löytyivät eBay:sta Englannista. Maksavat täällä noin 70e kappale, ja tuolta sai uusia noin 15e kappale..
-Hiilikuitu peilit Italiasta http://www.rallyshop.it/
-Titaaniset ventiilijousilautaset ja kiilat Usasta. Ovatten peräisin Nascar autosta... Yhden kisan ajetut. Niin sitä vaan löytyy jenkkimoottoristakin jotain Fireen sopivaa
-Saksasta tuli 2000 mallisen Seicenton johtosarja, josta olisi tarkoitus jalostaa Pandaan sopiva. Pandassa kun on alkujaan se Can väylä, joten sen sähköjä on mahdoton käyttää. Tuossa kun käytetään nyt Seicenton ohjaustehostinta ja monitoimikytkimiä, niin on helpoin toteuttaa sähköt tuollatavoin. Toki kaikki voisi tehdä uusiksikin, mutta noin niistä saa varmimmat kun karsii vaan kaikki tarpeettomat johdot pois.
-Coralba Giant, huippu trippimittari löytyi uutena englannin eBay:sta alle puoleen hintaan.
-PI recearch System2 tiedonkeruu ja näyttöpaneeli Usasta halvalla.. Ei tarvitse periaateessa mitään muita mittareita, koska tuossa on kaikki ja vähän ylimääräistäkin..
Pitäisi koittaa saada kuvattua noita palikoita jossain vaiheessa..
Kori nyt ei ole edistynyt yhtään, mutta jos taas kesällä saisi jotain aikaan. Työt tuppaavat haittaamaan harrastuksia.
-Pegasukselta Usasta tuli Tiltonin 76 serie pääsylinterit jarruihin ja kytkimeen ja Girligin sylinteri käsijarruun. Maksoivat veroineen noin 100e kappale vähemmän mitä täällä olisivat maksaneet... AP:n sylintereitä olisi ollut läjä hyllyssä, mutta Tiltonin kallein malli on ainoa luokiteltu
-Jarruletkujen liittimiä, letkua ja nippeleitä tuli samalla iso pussillinen, ja myös muutama pirun kallis "jet nut", eli hyvin kevyt mutteri...
-Luokitellut AP Racingin jarruneste säiliöt löytyivät eBay:sta Englannista. Maksavat täällä noin 70e kappale, ja tuolta sai uusia noin 15e kappale..
-Hiilikuitu peilit Italiasta http://www.rallyshop.it/
-Titaaniset ventiilijousilautaset ja kiilat Usasta. Ovatten peräisin Nascar autosta... Yhden kisan ajetut. Niin sitä vaan löytyy jenkkimoottoristakin jotain Fireen sopivaa
-Saksasta tuli 2000 mallisen Seicenton johtosarja, josta olisi tarkoitus jalostaa Pandaan sopiva. Pandassa kun on alkujaan se Can väylä, joten sen sähköjä on mahdoton käyttää. Tuossa kun käytetään nyt Seicenton ohjaustehostinta ja monitoimikytkimiä, niin on helpoin toteuttaa sähköt tuollatavoin. Toki kaikki voisi tehdä uusiksikin, mutta noin niistä saa varmimmat kun karsii vaan kaikki tarpeettomat johdot pois.
-Coralba Giant, huippu trippimittari löytyi uutena englannin eBay:sta alle puoleen hintaan.
-PI recearch System2 tiedonkeruu ja näyttöpaneeli Usasta halvalla.. Ei tarvitse periaateessa mitään muita mittareita, koska tuossa on kaikki ja vähän ylimääräistäkin..
Pitäisi koittaa saada kuvattua noita palikoita jossain vaiheessa..
Kori nyt ei ole edistynyt yhtään, mutta jos taas kesällä saisi jotain aikaan. Työt tuppaavat haittaamaan harrastuksia.
Nyt olis jotain kuvia tarjolla.
Etu iskaritkin löytyivät Saksasta. Ledan säädettävät, tosin Stiloon tarkoitetut ralli iskarit, mutta mitoiltaan ja kiinnityksiltään sopivat myös Pandaan. Siinä tuli mukana myös taakse vastaavat ja jouset, mutta niillä ei ole tuossa käyttöä.
Etutolpat
Takaiskari
Poljinpaketti
Ohjaustehostin
Teräs kiertokanki
Näyttö
Kaasuläppäkotelo
Etu iskaritkin löytyivät Saksasta. Ledan säädettävät, tosin Stiloon tarkoitetut ralli iskarit, mutta mitoiltaan ja kiinnityksiltään sopivat myös Pandaan. Siinä tuli mukana myös taakse vastaavat ja jouset, mutta niillä ei ole tuossa käyttöä.
Etutolpat
Takaiskari
Poljinpaketti
Ohjaustehostin
Teräs kiertokanki
Näyttö
Kaasuläppäkotelo
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Re: Projektina Panda KitCar
Missä hinnoissa tuollainen kaasuläppä liikkuu? Pitäisi jostain ettiä samaan imusarjaan läppä turbopjojektia varten.
Re: Projektina Panda KitCar
800€Kust1 kirjoitti:Missä hinnoissa tuollainen kaasuläppä liikkuu? Pitäisi jostain ettiä samaan imusarjaan läppä turbopjojektia varten.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Re: Projektina Panda KitCar
Erittäin mielenkiintoista. Olen nimittäin kartoitellut tässä tulevaisuuden vaihtoehtoja ralliautokseni, ja tuo pikku Panda on aika kiinnostava. Onko projekti jo paketissa, eli onko auto ollut viivalla tai testeissä tai pääisisikö siihen tutustumaan?
Janne
_____________________________
Allekirjoituksessa pitäis hehkuttaa mitä Fiateja on pihalla mutta ei siellä nyt ole mutta oli mulla kerran vanha 133:nen ja olihan mulla sitten peräkkäin pari Mareaa ja yksi Puntokin, no kai siitä jo pääsee Fiiattimieheksi tarvittaessa itteänsä väittämään.
Janne
_____________________________
Allekirjoituksessa pitäis hehkuttaa mitä Fiateja on pihalla mutta ei siellä nyt ole mutta oli mulla kerran vanha 133:nen ja olihan mulla sitten peräkkäin pari Mareaa ja yksi Puntokin, no kai siitä jo pääsee Fiiattimieheksi tarvittaessa itteänsä väittämään.
Re: Projektina Panda KitCar
Kuinkas iso tuo sitten on kun noin paljon maksaa?mikah kirjoitti:800€Kust1 kirjoitti:Missä hinnoissa tuollainen kaasuläppä liikkuu? Pitäisi jostain ettiä samaan imusarjaan läppä turbopjojektia varten.
Itse olen tuollaista ajatellut omaan projektiimme. http://www.autotune.fi/tuote/241/lappar ... u-alumiini
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Projektina Panda KitCar
Mä en näistä ralliautoista mitään tajua.
Mutta tässä ei taida nyt varsinaisesti se koko maksaa vaan et jos tahdot isomman läpän pitää osan olla luokiteltu (tai jotakin).
Mutta tässä ei taida nyt varsinaisesti se koko maksaa vaan et jos tahdot isomman läpän pitää osan olla luokiteltu (tai jotakin).
Re: Projektina Panda KitCar
näin on autoissa jokka tehää luokitustodistuksen mukaan. osan pitää olla samanlainen ja mitat samat ku kuvassa mikä on luokitustodistuksessa.väisänen kirjoitti:Mä en näistä ralliautoista mitään tajua.
Mutta tässä ei taida nyt varsinaisesti se koko maksaa vaan et jos tahdot isomman läpän pitää osan olla luokiteltu (tai jotakin).
Re: Projektina Panda KitCar
Niimpä tietysti. Mutta hiukan hullua silti tuollaisesta osasta maksaa noin paljon vaikka pitääkin olla luokiteltu.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Projektina Panda KitCar
Ostaahan ne jotkut billettikampuroitakin.tapi0 kirjoitti:Niimpä tietysti. Mutta hiukan hullua silti tuollaisesta osasta maksaa noin paljon vaikka pitääkin olla luokiteltu.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Projektina Panda KitCar
Pakko käyttää luokiteltuja osia on sääntöjen vaade - eli sinänsä yksiselitteinen asia, jos haluaa viivalle ilman hylkäämis / kilpailukieltoriskejä... Toisaalta, jos tätä projektiaihetta lukee, suurimmassa osassa ns. luokitellut kisaosat ovat isommista fiateista peräisin ja sinänsä kisaosiksi hyvin edullisa; kaasuläppä lienee säännön vahvistava poikkeus.
Toisaalta ralli/kilpa-autot sentään viedään aika usein viivalle ja niistä otetaan koko auton potentiaali irti. Eli niitä käytetään sellaisissa oloissa, mihin ne on rakennettu. Jokin järki siis rakentelun taustalta on löydettävissä.
Samaa ei voi sanoa tuhanisilla Euroilla rakennetuista katuvehkeistä, jotka kulkisivat 300 km / h ja niillä voisi ajaa vaikka kuinka kovaa, mutta kun joutuu ajamaan pintakaasulla 70 km / h Yaris-mummon perässä yleisessä liikenteessä eikä raaski ratapäivillekään tulla...
Toisaalta ralli/kilpa-autot sentään viedään aika usein viivalle ja niistä otetaan koko auton potentiaali irti. Eli niitä käytetään sellaisissa oloissa, mihin ne on rakennettu. Jokin järki siis rakentelun taustalta on löydettävissä.
Samaa ei voi sanoa tuhanisilla Euroilla rakennetuista katuvehkeistä, jotka kulkisivat 300 km / h ja niillä voisi ajaa vaikka kuinka kovaa, mutta kun joutuu ajamaan pintakaasulla 70 km / h Yaris-mummon perässä yleisessä liikenteessä eikä raaski ratapäivillekään tulla...
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: Projektina Panda KitCar
näitähä tulee esiin välillä. wrc pösöllä oli vesipumpput luokarin vastaisia joku vuosi sitte, 90 luvulla pojat teki 4WD lanciaa takatukivarsille kivisuojan ettei kivet syö tukivartta. hylkäyshän tästä tuli ku ei oo luokitustodistuksen mukainen osa.outlawjw kirjoitti:Pakko käyttää luokiteltuja osia on sääntöjen vaade - eli sinänsä yksiselitteinen asia, jos haluaa viivalle ilman hylkäämis / kilpailukieltoriskejä...
Re: Projektina Panda KitCar
Ja jos jatketaan offtopikin puolella niin tapiolle:
75 mm. kaasuläppä on aivan liian iso 1,4 sohoon.
50 mm. läpällä menee se kaikki mitä sieltä voikin mennä ja aika paljon ylikin
75 mm. kaasuläppä on aivan liian iso 1,4 sohoon.
50 mm. läpällä menee se kaikki mitä sieltä voikin mennä ja aika paljon ylikin
Re: Projektina Panda KitCar
Ei ole projekti paljoa edennyt, niin kun ei muutkaan projektini.. Jotain on kuitenkin tapahtunut. Eli uusi nokka-akseli tuli pariviikkoa sitten saksasta ja mäntiä olen tilaamassa, kunhan tehtaalta saavat lähetettyä mittoja ja kuvia niistä. Oikeastaan mitään valmista autossa ei ole, eli ei siinä paljon nähtävääkään ole.
Taidetaan pistää firma kiinni kesällä pariksi kuukaudeksi, jos sitten saisi edes jotain tehtyä. Kohta 30 vuotta se on ollut lähes kokoajan auki.. Pitäisi olla jossain ihan eri alalla töissä, niin ehkä sitten riittäisi virtaa paremmin tuohon harrastamiseenkin. Ei ole oikein hyvä juttu kun harrastus ja työ ovat käytännössä samaa paskaa. Ei oikein jaksa innostua illalla seitsemän jälkeen jatkamaan töitä samassa paikassa jossa on jo päivä tullut oltua. Mutta pitää koittaa ottaa itseä niskasta kiinni.
Ensimmäinen kilpuri projekti on v1600 luokan Stilo. Se on kanssa ollut projekti asteella jo muutaman vuoden. Jahka sen saa hangesta irti, niin pitää purkaa sisusta loppuun, poistaa pikipahvit lattioista ja kärrätä se kaaripajalle. Siitäkin voisi laittaa juttua tänne jahka jotain alkaa tapahtua.
Kaasuläppä on 48mm, ja aina nuo luokitellut osat maksavat. Tosin alkuperäinen Pandan läppäkotelo maksaa noin 1200e, eli revi siitä..
75mm läppäkotelo on kyllä aika huiman kokoinen 1,4 litraiseen vapaastihengittävään ja turboonkin, kuten tuossa jo mainittiin.
Se on totta että tuollaisen tekeminen maksaa, mutta kuten outlawjw totesi, jotkut laittavat valtavia määriä rahaa ihan siviiliautoihinkin. Tälläkin foorumillakin on autoja joihin on laitettu koneisiin rahaa moninkertainen määrä verrattuna siihen mitä tuonkin osat ovat tähänmennessä maksaneet. Ja A-ryhmän Lanciaankin tein käytännössä uuden koneen halvemmalla kun täälä joku siviili Themaan.. Kaikki maksaa, mutta ei sitä rahaa kannata ihan mihin tahansa hakata. Eihän noiden kilpureiden rakentamisessakaan mitään järkeä ole, mutta on siinä oma fiiliksensä kun sitten joskus pääsee ihan ite tehdyllä autolla ajamaan kilpaa. En tiedä minkälaiset fiilikset siitä sitten saa kun sillä 500 heppaisella siviiliautolla kurvailee tuolla kylällä. Itellä kun nuo siviiliautot ovat yleensä vakioita ja vielä diisseleitä... Ehkä siitä syystä ei ole vielä 22 vuoden aikana yhtään ylinopeus sakkoakaan siunaantunut. Ainoa sakko mikä on tullut, tuli siitä että pakettiauton perästä puuttui henkilökohtainen 80 lätkä. Oli siellä jo yksi, mutta ei riittänyt..
Taidetaan pistää firma kiinni kesällä pariksi kuukaudeksi, jos sitten saisi edes jotain tehtyä. Kohta 30 vuotta se on ollut lähes kokoajan auki.. Pitäisi olla jossain ihan eri alalla töissä, niin ehkä sitten riittäisi virtaa paremmin tuohon harrastamiseenkin. Ei ole oikein hyvä juttu kun harrastus ja työ ovat käytännössä samaa paskaa. Ei oikein jaksa innostua illalla seitsemän jälkeen jatkamaan töitä samassa paikassa jossa on jo päivä tullut oltua. Mutta pitää koittaa ottaa itseä niskasta kiinni.
Ensimmäinen kilpuri projekti on v1600 luokan Stilo. Se on kanssa ollut projekti asteella jo muutaman vuoden. Jahka sen saa hangesta irti, niin pitää purkaa sisusta loppuun, poistaa pikipahvit lattioista ja kärrätä se kaaripajalle. Siitäkin voisi laittaa juttua tänne jahka jotain alkaa tapahtua.
Kaasuläppä on 48mm, ja aina nuo luokitellut osat maksavat. Tosin alkuperäinen Pandan läppäkotelo maksaa noin 1200e, eli revi siitä..
75mm läppäkotelo on kyllä aika huiman kokoinen 1,4 litraiseen vapaastihengittävään ja turboonkin, kuten tuossa jo mainittiin.
Se on totta että tuollaisen tekeminen maksaa, mutta kuten outlawjw totesi, jotkut laittavat valtavia määriä rahaa ihan siviiliautoihinkin. Tälläkin foorumillakin on autoja joihin on laitettu koneisiin rahaa moninkertainen määrä verrattuna siihen mitä tuonkin osat ovat tähänmennessä maksaneet. Ja A-ryhmän Lanciaankin tein käytännössä uuden koneen halvemmalla kun täälä joku siviili Themaan.. Kaikki maksaa, mutta ei sitä rahaa kannata ihan mihin tahansa hakata. Eihän noiden kilpureiden rakentamisessakaan mitään järkeä ole, mutta on siinä oma fiiliksensä kun sitten joskus pääsee ihan ite tehdyllä autolla ajamaan kilpaa. En tiedä minkälaiset fiilikset siitä sitten saa kun sillä 500 heppaisella siviiliautolla kurvailee tuolla kylällä. Itellä kun nuo siviiliautot ovat yleensä vakioita ja vielä diisseleitä... Ehkä siitä syystä ei ole vielä 22 vuoden aikana yhtään ylinopeus sakkoakaan siunaantunut. Ainoa sakko mikä on tullut, tuli siitä että pakettiauton perästä puuttui henkilökohtainen 80 lätkä. Oli siellä jo yksi, mutta ei riittänyt..
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Re: Projektina Panda KitCar
Nappaat sinne jonkun kesäpojan tekemään sun ralliautoja!
Ja tottahan se on, että pitää suhteuttaa. Eihän se kallista ole, muttaku persaukisilla eioo varaa mihinkään!(kokemuksella kertoen..)
Ja tottahan se on, että pitää suhteuttaa. Eihän se kallista ole, muttaku persaukisilla eioo varaa mihinkään!(kokemuksella kertoen..)