Projektina Panda KitCar
Projektina Panda KitCar
No, laitetaan nyt tänne jotain tuostakin ikuisuusprojektista.. Eli siis tarkoituksena olisi tehdä kilpa-auto 2005 Pandasta.
Kaikkihan alkoi siitä, että piti taas saada joku Fiiatti, jossa on kansainvälinen FIA:n luokitus voimassa. AVK:lla monesti katselin yhtä purkuun tuomittua Pandaa. Eräänä kertana siellä käydessäni tuli mieleen, että onhan tuokin tötterö luokiteltu, ja hintakin oli kohdallan, eli eikun ostamaan se pois.
Hinta oli enemmän kun sopiva 30tkm ajetulle pari vuotta vanhalle autolle.
No, auto pajalle ja tutkimaan. Itse korissa ei ollut muuta vikaa, kun laturi painanut vekin rintapelliin, ja runkoaisat pari senttiä kapealla. Mootorista oli tosin lohkosta vaihteisto korvat poikki ja vaihteistosta kytkinkoppa hajalla ja kytkinakseli väärässä. Tuossahan tuolla nokassa ei ole mitään kiinteää poikkipalkkia, vaan kaikki on ruuveilla kiinni.
Tiedossa oli se, että autoon on jotain VK (kit) luokituksia tehty. eli luokitustodistusta tilaamaan.
Sieltä löytyi sitten mm. peltisarjaa, teräs kiertokankea, isompaa kaasuläppäkoteloa, levikkeitä ja spoilereita ym.. Ja viimeisenä luokituksen oli myös pitkäiskuinen kampiakseli, jolla saadaan kuutiotilavuus lähelle kipailioita.
Siitten kyselemään että mistä osia. N Technology, joka auton alkujaan esitteli, ohjasi minut RORALLYSPORT nimiseen firmaan. Siellä taasen Luigi oli ihan pihalla, ja vastasi kaikkiin englanniksi lähetettyihin viesteihin italiaksi.. No, selvisi sieltä ainakin se, ettei ne olleet halukkaita myymään kitti osia ulos. Sitten ei auttanut muu kun laittaa osto ilmoitus rallycarforsaleen, ja heti onnisti. Seuraavana päivänä Damian Jurczak (http://www.pandacup.pl/) Puolasta vastasi huutoon, ja kysyi, mitä tarvitset.. Ensimmäisenä ja tärkeimpänä oli tietysti kaikki osat mitä ei normi Fiateista löydy, eli kaikki korin kit osat (etu ja taka spoileri ja lokasuojan levikkeet ja ilmanotto katolle), taka-akseli levityspalat, pakosarja ja 48mm kaasuläppäkotelo. Noin sadan sähköpostiviestin jäleen osat saapuivat viimeviikolla Suomeen. Tosin taka-akselin palikat olivat saman puoleisia ja kaikki levikkeet ns. projekteja...
Suurin osa autoon luokitelluista osista on onneksi ns. metritavaraa tai kotoisin muista merkin autoista. Esimerkiksi ohjaustehostin ilman CAN väyliä Seicentosta, imusarja Punto 75, teräs kiertokanget Fire 16v, kampiakseli Grande Punto 1,4 8v, etujarruja kahta kokoa Stilosta Tarox:sin levyillä tai ilman, takajarrut Punto Hgt:stä, takanavat punto HGT:stä, olka-akselit Panda 1,3JTD:stä, vetoakselin ulommat nivelet Punto Hgt:stä, Sisänivelet Stilo 1,9JTD:stä, ym., ym... Eli hyvin paljon isompien mallien vakio osia luokitektu tuohon.
Kuva miltä SE näyttää..
Tähän mennessä hommattuja luokiteltuja osia:
-imusarja
-48mm kaasuläppäkotelo
-pakosarja ja pakoputken ensimmäinen pätkä
-1,4 kampiakseli
-teräs kiertokanget
-kaikki korin kit osat
-tuuletusräppänä katolle
-etujarrusatulat 284mm ja 257mm
-Tarox levyt 284mm
-takajarrusatulat
-taka olka-akseit ja navat
-ai.tech hydraulinen käsijarru
-ap racing jarrupaineen säädin
-Tilton poljinpaketti
-pedal box säätö vaijeri
-taka-akselin levityspalat
-Panda jtd:n olka-akselit napoineen
-Kit maski
-Ym
Taakse Öhlins iskarit löytyy myös.
Vielä puuttuu mm.:
-Vaihteisto (luokiteltu 6v suorakytkentä(n.5000e) ja sequential (13000e)..)
-turvakaaret
-männät
-nokka-akseli
-etu iskarit
-ym kaikkee pientä ja isoo
Autoon luokiteltiin pari kuukautta sitten myös 4x40,2 mm läppärungot, mutta kun se hinta on 3800e, niin ei oikein iske.. 10hv sillä kai saisi lisää tuohon 48mm:een verrattuna.
Vaihteistoksi tulee 6 vaihteinen suorakytkentä VINOILLA HAMPAILLA ja vahvistetulla kytkin akselilla, ja tietty lukko ja vahvemmat vetonivelet.
Yksi tuollainen laatikko tuli juuri tiistaina maahan, mutten ole vielä ehtinyt siihen tutustumaan. Se tosin tulee Sprintti Unoon..
Jos joku haluaa hienon värillisen luokitustodistuksen tuosta, niin lähetän kyllä jos laatikkosi koko riittää. Koko 11mt.
Kerpeleesti varmaan löytyy kirjoitus vihreitä, mutta ajankohdan huomioiden se annettaneen anteeksi...
Tarinaa jatketaan, jahka se jatkuu..
Ja jos jotain kysyttävää, niin kysy ihmeessä!!
Ei tässä nyt yhtäkkiä selvistäpäin kaikkea muista reilun vuoden ajalta, mitä tätäkin on hauduteltu..
Kaikkihan alkoi siitä, että piti taas saada joku Fiiatti, jossa on kansainvälinen FIA:n luokitus voimassa. AVK:lla monesti katselin yhtä purkuun tuomittua Pandaa. Eräänä kertana siellä käydessäni tuli mieleen, että onhan tuokin tötterö luokiteltu, ja hintakin oli kohdallan, eli eikun ostamaan se pois.
Hinta oli enemmän kun sopiva 30tkm ajetulle pari vuotta vanhalle autolle.
No, auto pajalle ja tutkimaan. Itse korissa ei ollut muuta vikaa, kun laturi painanut vekin rintapelliin, ja runkoaisat pari senttiä kapealla. Mootorista oli tosin lohkosta vaihteisto korvat poikki ja vaihteistosta kytkinkoppa hajalla ja kytkinakseli väärässä. Tuossahan tuolla nokassa ei ole mitään kiinteää poikkipalkkia, vaan kaikki on ruuveilla kiinni.
Tiedossa oli se, että autoon on jotain VK (kit) luokituksia tehty. eli luokitustodistusta tilaamaan.
Sieltä löytyi sitten mm. peltisarjaa, teräs kiertokankea, isompaa kaasuläppäkoteloa, levikkeitä ja spoilereita ym.. Ja viimeisenä luokituksen oli myös pitkäiskuinen kampiakseli, jolla saadaan kuutiotilavuus lähelle kipailioita.
Siitten kyselemään että mistä osia. N Technology, joka auton alkujaan esitteli, ohjasi minut RORALLYSPORT nimiseen firmaan. Siellä taasen Luigi oli ihan pihalla, ja vastasi kaikkiin englanniksi lähetettyihin viesteihin italiaksi.. No, selvisi sieltä ainakin se, ettei ne olleet halukkaita myymään kitti osia ulos. Sitten ei auttanut muu kun laittaa osto ilmoitus rallycarforsaleen, ja heti onnisti. Seuraavana päivänä Damian Jurczak (http://www.pandacup.pl/) Puolasta vastasi huutoon, ja kysyi, mitä tarvitset.. Ensimmäisenä ja tärkeimpänä oli tietysti kaikki osat mitä ei normi Fiateista löydy, eli kaikki korin kit osat (etu ja taka spoileri ja lokasuojan levikkeet ja ilmanotto katolle), taka-akseli levityspalat, pakosarja ja 48mm kaasuläppäkotelo. Noin sadan sähköpostiviestin jäleen osat saapuivat viimeviikolla Suomeen. Tosin taka-akselin palikat olivat saman puoleisia ja kaikki levikkeet ns. projekteja...
Suurin osa autoon luokitelluista osista on onneksi ns. metritavaraa tai kotoisin muista merkin autoista. Esimerkiksi ohjaustehostin ilman CAN väyliä Seicentosta, imusarja Punto 75, teräs kiertokanget Fire 16v, kampiakseli Grande Punto 1,4 8v, etujarruja kahta kokoa Stilosta Tarox:sin levyillä tai ilman, takajarrut Punto Hgt:stä, takanavat punto HGT:stä, olka-akselit Panda 1,3JTD:stä, vetoakselin ulommat nivelet Punto Hgt:stä, Sisänivelet Stilo 1,9JTD:stä, ym., ym... Eli hyvin paljon isompien mallien vakio osia luokitektu tuohon.
Kuva miltä SE näyttää..
Tähän mennessä hommattuja luokiteltuja osia:
-imusarja
-48mm kaasuläppäkotelo
-pakosarja ja pakoputken ensimmäinen pätkä
-1,4 kampiakseli
-teräs kiertokanget
-kaikki korin kit osat
-tuuletusräppänä katolle
-etujarrusatulat 284mm ja 257mm
-Tarox levyt 284mm
-takajarrusatulat
-taka olka-akseit ja navat
-ai.tech hydraulinen käsijarru
-ap racing jarrupaineen säädin
-Tilton poljinpaketti
-pedal box säätö vaijeri
-taka-akselin levityspalat
-Panda jtd:n olka-akselit napoineen
-Kit maski
-Ym
Taakse Öhlins iskarit löytyy myös.
Vielä puuttuu mm.:
-Vaihteisto (luokiteltu 6v suorakytkentä(n.5000e) ja sequential (13000e)..)
-turvakaaret
-männät
-nokka-akseli
-etu iskarit
-ym kaikkee pientä ja isoo
Autoon luokiteltiin pari kuukautta sitten myös 4x40,2 mm läppärungot, mutta kun se hinta on 3800e, niin ei oikein iske.. 10hv sillä kai saisi lisää tuohon 48mm:een verrattuna.
Vaihteistoksi tulee 6 vaihteinen suorakytkentä VINOILLA HAMPAILLA ja vahvistetulla kytkin akselilla, ja tietty lukko ja vahvemmat vetonivelet.
Yksi tuollainen laatikko tuli juuri tiistaina maahan, mutten ole vielä ehtinyt siihen tutustumaan. Se tosin tulee Sprintti Unoon..
Jos joku haluaa hienon värillisen luokitustodistuksen tuosta, niin lähetän kyllä jos laatikkosi koko riittää. Koko 11mt.
Kerpeleesti varmaan löytyy kirjoitus vihreitä, mutta ajankohdan huomioiden se annettaneen anteeksi...
Tarinaa jatketaan, jahka se jatkuu..
Ja jos jotain kysyttävää, niin kysy ihmeessä!!
Ei tässä nyt yhtäkkiä selvistäpäin kaikkea muista reilun vuoden ajalta, mitä tätäkin on hauduteltu..
Viimeksi muokannut mikah, 09.08.2008 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Se hyvä puoli näissä tuoreemmissa on, että ei tarvitse ensimmäiseksi alkaa vaihtamaan koko lattiaa, helmakoteloita, pyöränkaaria ym... Tarpeeksi on tullut noiden läpimätien "aihioiden" kanssa painittua, ja nostan hattua niille, jotka niiden kanssa jaksaa vielä painia! Se vie lopunkin mielenkiinnon ainakin tällaisissa isommissa projekteissa.
Kaikkea ei tietenkään muistanut tuohon ekaan viestiin laittaa, niin lisäillään tähän.
Varaosa autokin tuli hankittua tuossa keväällä. 60tkm ajettu autokoulu auto... Luonnollisesti sekin oli tietysti nokasta kolhittu, mutta saa siitä ainakin puskurin ja hammastangon. Hammastanko oli tuosta aihiosta myös hajonnut. Tuo oli tekniikaltaan ehjä ja ajokuntoinen, ja Airbagit olivat ehjät. Koriltaan se on kuitenkin tuohon aihioon verrattuna paha.
Siinä on sitten vara kattoa ja ovia, joita toivottavasti ei kuitenkaan koskaan tarvita .. Moottori ja vaihteisto siitä menivätkin heti kaupaksi, kun ovat identtisiä Punton kanssa.
Alapuolisilla säädöillä varustetut uudet venttiilin paininkupitkin on hommattuna. Painavat todella paljon vähemmän kun alkuperäiset. Ovat muuten Alfan alkuperäiset. Ilmeisesti säätö tehdään suoraan sopivan mittaisilla ventiileillä, niin ei tarvitse säätöpalojen kanssa kikkailla, ja jää ylimääräistä painoakin pois. Nykyään A-ryhmässä venttiilin mitta on vapaa, joten tuokin on nyt mahdollista. Ei niitä niillä ajomäärillä paljon säädellä tarvitse, kun ei ole juurikaan niitä kuluvia osia välissä.
Tehoistakin tuossa tuli kysymys.
Eli tuollaisia ilmoittavat eri versioista:
Panda Kit Trofeo 1,2 48mm läpällä 130hv
Panda Kit 1,2 4x40,2mm läppärungoilla 140hv
Panda Kit 1,4 48mm läpällä 140hv-153hv (omasta tulee tällainen)
Panda Kit 1,4 4x40,2mm läppärungoilla 160hv
Panda Kit Evo 1,4 4x40,2mm läppärungoilla 176hv, Ilmeisesti joku ensimmäinen testiauto...
Ja täälä haukutaan ettei Firen lohkolla mitään tee, eikä se mitään kestä...
Joitakin kuviakin sain laitettua näytille, mutta luonnollisesti vasta aihiosta, kun ei vielä oiken muuta ole... Koitan kuvailla noita kilpa palikoitakin.
Tuolla kuvia: http://s191.photobucket.com/albums/z157 ... nda%20Kit/
Damian Jurczakin ensimmäinen vuokra auto kuukausi sitten (Panda Kit 1,4 48mm läpällä 140hv): http://www.youtube.com/watch?v=l0Xa_q5AySo
Älä anna alun hämätä.. Se pätkä ajettiin siirtymänä.
Sieltä löytyy lisää filmejä vaikka kuinka. Esim. "panda rally", "panda kit", ym. hakusanoilla.
Kaikkea ei tietenkään muistanut tuohon ekaan viestiin laittaa, niin lisäillään tähän.
Varaosa autokin tuli hankittua tuossa keväällä. 60tkm ajettu autokoulu auto... Luonnollisesti sekin oli tietysti nokasta kolhittu, mutta saa siitä ainakin puskurin ja hammastangon. Hammastanko oli tuosta aihiosta myös hajonnut. Tuo oli tekniikaltaan ehjä ja ajokuntoinen, ja Airbagit olivat ehjät. Koriltaan se on kuitenkin tuohon aihioon verrattuna paha.
Siinä on sitten vara kattoa ja ovia, joita toivottavasti ei kuitenkaan koskaan tarvita .. Moottori ja vaihteisto siitä menivätkin heti kaupaksi, kun ovat identtisiä Punton kanssa.
Alapuolisilla säädöillä varustetut uudet venttiilin paininkupitkin on hommattuna. Painavat todella paljon vähemmän kun alkuperäiset. Ovat muuten Alfan alkuperäiset. Ilmeisesti säätö tehdään suoraan sopivan mittaisilla ventiileillä, niin ei tarvitse säätöpalojen kanssa kikkailla, ja jää ylimääräistä painoakin pois. Nykyään A-ryhmässä venttiilin mitta on vapaa, joten tuokin on nyt mahdollista. Ei niitä niillä ajomäärillä paljon säädellä tarvitse, kun ei ole juurikaan niitä kuluvia osia välissä.
Tehoistakin tuossa tuli kysymys.
Eli tuollaisia ilmoittavat eri versioista:
Panda Kit Trofeo 1,2 48mm läpällä 130hv
Panda Kit 1,2 4x40,2mm läppärungoilla 140hv
Panda Kit 1,4 48mm läpällä 140hv-153hv (omasta tulee tällainen)
Panda Kit 1,4 4x40,2mm läppärungoilla 160hv
Panda Kit Evo 1,4 4x40,2mm läppärungoilla 176hv, Ilmeisesti joku ensimmäinen testiauto...
Ja täälä haukutaan ettei Firen lohkolla mitään tee, eikä se mitään kestä...
Joitakin kuviakin sain laitettua näytille, mutta luonnollisesti vasta aihiosta, kun ei vielä oiken muuta ole... Koitan kuvailla noita kilpa palikoitakin.
Tuolla kuvia: http://s191.photobucket.com/albums/z157 ... nda%20Kit/
Damian Jurczakin ensimmäinen vuokra auto kuukausi sitten (Panda Kit 1,4 48mm läpällä 140hv): http://www.youtube.com/watch?v=l0Xa_q5AySo
Älä anna alun hämätä.. Se pätkä ajettiin siirtymänä.
Sieltä löytyy lisää filmejä vaikka kuinka. Esim. "panda rally", "panda kit", ym. hakusanoilla.
Jeps mielenkiintonen projekti.
Oikeastaan kyse ei ole jaksamisesta vaan siitä kun on niin pa...mikah kirjoitti:Tarpeeksi on tullut noiden läpimätien "aihioiden" kanssa painittua, ja nostan hattua niille, jotka niiden kanssa jaksaa vielä painia! Se vie lopunkin mielenkiinnon ainakin tällaisissa isommissa projekteissa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Noilla tehoilla pitäisi jo yykänkin alkaa kulkemaan... hmm...mikah kirjoitti:Panda Kit Evo 1,4 4x40,2mm läppärungoilla 176hv, Ilmeisesti joku ensimmäinen testiauto...
Taitaa uskomus tulla siitä, ettei mokoma kestä kytkinkopan kiinnitystä rekkamomenttiin. Itsekään en muulla tavoin periksi antaneesta Firen lohkosta ole kuullut. Kuinka lie T-Jetin lohkot, vieläkö ovat suht identtisiä vanhojen kanssa?Ja täälä haukutaan ettei Firen lohkolla mitään tee, eikä se mitään kestä...
Aika veikeä ääni tuossa laitteessa kovilla kierroksilla.Damian Jurczakin ensimmäinen vuokra auto kuukausi sitten (Panda Kit 1,4 48mm läpällä 140hv): http://www.youtube.com/watch?v=l0Xa_q5AySo
Älä anna alun hämätä.. Se pätkä ajettiin siirtymänä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Jep, samaa mieltä. Ja hienoa että osoitetaan porukalle ettei tarvii olla aina joku teecee keulalla jos vähän tehoa halutaan. Edelleen musta se TC on ihan ylimainostettu moottori - 70-luvun legendaa... Moderneista moottoreista taitaisi löytyä paljon parempia aihioita mutta hitto kun vaan tuntuu olevan romuja niin paljon noihin vanhoihin.luigi kirjoitti:Taitaa uskomus tulla siitä, ettei mokoma kestä kytkinkopan kiinnitystä rekkamomenttiin. Itsekään en muulla tavoin periksi antaneesta Firen lohkosta ole kuullut.Ja täälä haukutaan ettei Firen lohkolla mitään tee, eikä se mitään kestä...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Löytyisikin, niin ei kaikkia tc:itä tarvitsisi rikkoa roskapönttörallissa.-HH- kirjoitti:Jep, samaa mieltä. Ja hienoa että osoitetaan porukalle ettei tarvii olla aina joku teecee keulalla jos vähän tehoa halutaan. Edelleen musta se TC on ihan ylimainostettu moottori - 70-luvun legendaa... Moderneista moottoreista taitaisi löytyä paljon parempia aihioita mutta hitto kun vaan tuntuu olevan romuja niin paljon noihin vanhoihin.luigi kirjoitti:Taitaa uskomus tulla siitä, ettei mokoma kestä kytkinkopan kiinnitystä rekkamomenttiin. Itsekään en muulla tavoin periksi antaneesta Firen lohkosta ole kuullut.Ja täälä haukutaan ettei Firen lohkolla mitään tee, eikä se mitään kestä...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Kyllä T-Jetin lohko on varmasti kuitenkin ihan eri planeetalta.. Mutta varmaan perusmitoiltaa samoja kun muutkin.luigi kirjoitti:Kuinka lie T-Jetin lohkot, vieläkö ovat suht identtisiä vanhojen kanssa?
Ja onhan noissa lohkoissa muutenkin eroja.
- Fire 750 lohko on ainakin kampiakselin ympäristöstä aika kevennetty.
- Fire 1000 lohkoja ei varmaankaan ole kun yhtä mallia
- Fire 1108 lohkoja on ainakin kahta mallia. Periaatteessa vanhemmat taitavat olla samoja kun 1000:ssa. Unossa ja alkupään 55 Puntoissa samankokoiset runkolaakerit kun litraisessa ja uudemmissa isommat, samat kun 1,2 ja 1,4:ssa. Samaten uudemmissa kampiakseli kahdeksalla vastapainolla.
- Fire 1,2 8v lohkoltaan aikalailla vastaava kun uudempi 1108. Uudemmissa n. 2002 eteenpäin 8mm öljypohjan pultit. Myös näissä joskus teräskanget.
- Fire 1,4 8v Sama lohko kun uudempi 1,2 8v (-03-04>). Poraus eri, samasta aihiosta tehty. Grande Puntossa muuttuva nokka-akselin ajotus ym. Myös joissain malleissa ihan perinteisellä kannella, mm. Albea.
- Fire 1,2 16v CF2, eli kokopeltisellä öljypohjalla. Huomattavasti vahvempi kun 8v lohkot. Vahvikeripoja ulkopuolella ja lohkon etupuolella teksti 16v. Vesipumpun etupuolella myös kiinnityspisteet ohjaustehostimen pumpulle. Runkopukit yhdistetty toisiinsa tukevalla alumiinilevyllä. Uudemmissa teräkiertokanget.
- Fire 1,2 16v CF3, kaksiosainen öljypohja. Lohko tuettu öljypohjan yläosalla, joka alumiinia. Ilmeisesti myös öljypohjan yläosa kiinni runkopukeissa. Stilossa oma puola joka tulpalle.
- Fire 1,4 16v CF4, Aikalailla sama kun CF3, vähän isompi mäntä ja pidempi isku. Lohko saman korkuinen kun 1,2 ja samat kiertokanget.
G-Puntossa myös muuttuva nokka-akselin ajotus.
En takaa että tiedot pitävät paikkansa.. Tuossa nyt ne mitä omasta muistista löytyy, ja joita on tullut itse katseltua. Pirusti niihin on tullut muutoksia vuoden 1984 jälkeen...
Viimeksi muokannut mikah, 01.04.2009 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä nuo kaikki on aivan samoilla kiinnityksillä. T-Jetistä ei vielä kokemusta, mutta uskon että sekin on. Kaikista löytyy myös jakopäästä samat reijät. Sitä en tiedä mahtuuko 127 pohjaiseen laatikkoon kaikki kytkin vaihtoehdot, mutta ainakin uudempaan Punton malliseen lootaan menevät. Tuota 127 lootaa ei muissa ole käytetty kun 750:ssä ja tonnisessa. Vauhtipyörä ja hammaskehä on kaikissa saman kokoinen ulkohalkaisialtaan.luigi kirjoitti:Mainio yhteenveto! Ilmeisesti kytkinkopan pulttijakokin vaihtelee joidenkin lohkojen välillä? Luulisi ainakin, että tehokkaampiin malleihin haluttaisiin isompi kytkin, mikä tuskin mahtuu alkuperäisen 999:n vauhtipyörän ulkomittojen sisään.
No , TIe unon 190mm asetelma menee vielä nätisti 999:n vauhtipyörälle joka on mielestäni ihan riittäväluigi kirjoitti:Mainio yhteenveto! Ilmeisesti kytkinkopan pulttijakokin vaihtelee joidenkin lohkojen välillä? Luulisi ainakin, että tehokkaampiin malleihin haluttaisiin isompi kytkin, mikä tuskin mahtuu alkuperäisen 999:n vauhtipyörän ulkomittojen sisään.
http://kuvablogi.com/nayta/1204670/
Fiat 600 999Tic vm-73