Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89
Noista Tipoista ei oikein ole tietoa, mutta 2.0 Tempran kanssa tuli tapeltua käsijarruvaijereiden kanssa. Toinen osui heti kerrasta oikein, mutta toinen puoli sekä keskimmäinen tuottivat suunnattomia vaikeuksia... Lopulta oli pakko hakea vanhojen mitoilla kirjoista ja sopivat löytyikin Alfa 155:n kohdalta.
Tämä ei siis toimi noiden rumpujarrujen kanssa. Lähinnä pointtini on se, että välttämättä vika ei ole eri valmistajien tuotteissa, vaan noissa saattaa olla eroja saman vuosimallinkin sisällä vaikka kirjoista sitä ei näy.
Mulla siinä purku Temprassa saattaisi olla hyvällä tuurilla originaalijarrut, mutta pitäisi vaan ehtiä jossain välisssä katsomaan...
Tämä ei siis toimi noiden rumpujarrujen kanssa. Lähinnä pointtini on se, että välttämättä vika ei ole eri valmistajien tuotteissa, vaan noissa saattaa olla eroja saman vuosimallinkin sisällä vaikka kirjoista sitä ei näy.
Mulla siinä purku Temprassa saattaisi olla hyvällä tuurilla originaalijarrut, mutta pitäisi vaan ehtiä jossain välisssä katsomaan...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
OK eli esmex tuo jarrukilpi voisi olla erilainen joissakin vuosimalleissa ehkä? Motonettiin asti sellaista tietoa ei ole kulkenut ainakaanKeltsi kirjoitti:Tämä ei siis toimi noiden rumpujarrujen kanssa. Lähinnä pointtini on se, että välttämättä vika ei ole eri valmistajien tuotteissa, vaan noissa saattaa olla eroja saman vuosimallinkin sisällä vaikka kirjoista sitä ei näy.
Mulla siinä purku Temprassa saattaisi olla hyvällä tuurilla originaalijarrut, mutta pitäisi vaan ehtiä jossain välisssä katsomaan...
Jos joskus kerkiät niin olishan se kiva mutta ei tässä nyt enää kiirettä ole kun rälläkän kanssa jo touhuttu sen verran että vehkeet toimii
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Kyllä tukkureillakin taitaa olla ihan niitä vaihtoehtoja, myydään joko halpaa tai hyvää sen mukaan mitä ostaja tilaa...vvieri kirjoitti: Näin muuten taitaa toimia valtaosa Suomessa toimivista tukkureista, ilmankos pääosin vähittäisliikkeistä saatavat tarvikeosat onkin täyttä kuraa kun sieltä Italiastakin valkataan vain halvimmat ja p*skimmat valmistajat.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
No niin kyllähän tipulla on ihan kiva taas ajella kun etuiskarikin on ehjä ja nyt tietää että jarruputketkin on parempikuntoiset Ihan kiva tuolla on ajella näitä sorapätkiä Toivotaan nyt että kulutus vähän tippuisi mutta se jää nähtäväksi
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Tipua käytetty katsastuksessa (huomenna vika päivä) Aikas operaatio kun auto oli veljellä lainassa ja ei ollut oikein lähtenyt käyntiin (syttyhäikkää) niin akku aivan tyhjä. Cromalla ensin apuvirtaa ja varmaan yhdellä pytyllä pitkän aikaa vaivoin pyöri... Kauhean kaasunpumppaamisen avulla se sitten vähitellen heräs ja alkoi käydä kaikilla
Vehje vielä sammui aseman pihaan kun bensa loppui ja piti vielä kävellä hakemaan croma viereen että sai uudelleen käymään (10 l kanisteri tipossa mukana ainetta)
No jarrut ja iskarit pelitti OK kuten oli odotettavissakin... Korjattavaa tuli oikea helma, vas joustintuen yläpää, rekisterikilven valo ja päästöt HC liian suuri eli veikkaan että saattaa sytkän kunnostuksella selvitä... Tuli siinä mieleen katsastuksen jälkeen että eihän se koittanut noita takatukivarsien laakerointejakaan ollenkaan
Vehje vielä sammui aseman pihaan kun bensa loppui ja piti vielä kävellä hakemaan croma viereen että sai uudelleen käymään (10 l kanisteri tipossa mukana ainetta)
No jarrut ja iskarit pelitti OK kuten oli odotettavissakin... Korjattavaa tuli oikea helma, vas joustintuen yläpää, rekisterikilven valo ja päästöt HC liian suuri eli veikkaan että saattaa sytkän kunnostuksella selvitä... Tuli siinä mieleen katsastuksen jälkeen että eihän se koittanut noita takatukivarsien laakerointejakaan ollenkaan
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Jahas maanantaina tarttis käydä näyttämässä tipo uudelleen ja croma ekaa kertaa... Lauantaista asti podettu flunssaa mutta huomenna pitää rypistää tipoon pellit leimakuntoon... Tuskin siis nyt kerkiää helmoja oikein kunnolla korjata... Eilen purin tavaraa jo pois ja vaihdoin tulpat, johdot, jakajan kannen ja pyörijän. Akkutelinekkin lähti että mahtuu räpeltämään johdotuksia ja ajettelin tehdä koneen maadoituksen uusiksi ja tsekata liittimet mitä siitä runkoliitoksesta lähtee...
No hirveetä motivaatiota ei ole tipon suhteen kun en tolla ole missään käynyt moneen viikkoon Pitänee pistää väliaikaiseen käytöstäpoistoon kunhan leima heltiää...
No hirveetä motivaatiota ei ole tipon suhteen kun en tolla ole missään käynyt moneen viikkoon Pitänee pistää väliaikaiseen käytöstäpoistoon kunhan leima heltiää...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Tipo sai leiman, eli päällepäin kelpas, sisähelmaa en nyt kerennyt tekemään kun olen ollut kipeänä jo yli viikon... Eli eihän se mikään oikeasti turvallinen ole/ole ollut mutta eipä sillä nyt ajoakaan varmaan tule olemaan...
Cromakin käytiin näyttämässä ja tiedossa olleiden vikojen (oikea ajovalo pimeänä, käsijarru ei pidä, päästöt ovat liian suuret) lisäksi lykkäs taka-apurungon vaihtoon Eli tarjota saa jos on hyväkuntoista nurkissa. En siis kerennyt tuolle tekemään mitään mutta piti käydä näyttämässä että saa kuukauden jatkoaikaa...
Cromakin käytiin näyttämässä ja tiedossa olleiden vikojen (oikea ajovalo pimeänä, käsijarru ei pidä, päästöt ovat liian suuret) lisäksi lykkäs taka-apurungon vaihtoon Eli tarjota saa jos on hyväkuntoista nurkissa. En siis kerennyt tuolle tekemään mitään mutta piti käydä näyttämässä että saa kuukauden jatkoaikaa...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Käyttikseksi Tipo 1.4 -89 VOL II
Käyttikseksi aiottu Tipo sitten seisoi tarpeettomana leimavuoden kun loppu työt vieraalla ja seissyt nyt vähän enempikin ja helmat ovat seisoessa menneet siihen kuntoon että en enää halua koskea Noita kun oli ratsupaikattu urakalla edellisten toimesta eikä tietenkään suojattu mitenkään...
Vaimolle olis ehkä käyttöä moiselle vaihteeksi joten aloin taas katsastamaan vaihtoehtoja ja Uno tai Tipo nyt mieleen tuli ja Tipo sinänsä mielekkäämpi kun osia jo on ja rempatut jarrut tässä harmaassa... Keltsiltä kävin hakemassa tuollaisen sinisen 1.6 -89 mutta siihen olikin jo tehty molemmat helmat ja hitsattavaakin mikä ei tällä hetkellä oikein kiinnosta aikapulan takia kun en edelleenkään suostu noihin ratsupaikkoihin ja huonoon suojaukseen...
VOL. II
Eilen sitten hain Itä-Helsingistä tuollaisen 116000 km ajetun 1.4 perus karvalakkimallin (karvalakki rules - sähköhimmelit on perseestä ) mikä on kotoisin Seinäjoen suunnilta mutta ollut omistajan lapsen perheessä useamman vuoden pk seudulla mutta ilmeisesti lähinnä pitämässä bonuksia yllä kun kesärenkaat taitaa olla 1990 luvulta joissa puolet pintaakin ja talvirenkaatkin oli melkein kulumattomat pinnoitetut nastat -03 leimoilla. Väri on valkoinen ja tasavärinen matta joten uskalsin kuvan perusteella lähteä hakemaan 185 km päästä kun takakaaret oli ehjät (ja ovat myös). On siellä varmasti jo ruostettakin vaikka tuota on suojattukin mutta ei tuo mikään läpimätä ole eli toivon että selvitään hiekkapuhallus - maalaus - massaus linjalla tuolta takalokasuojien ja takapään osalta sekä tunkin nostokohdista. Takapuskurin takana oli jotain hämärää mutta veikkaan että johtuvat tod näk jostain kolhusta kun takaluukun lukkokin oli melkein irti... No selviää kun kerkeen vähän purkamaan. Auto on siis katsastettu viimeksi 2006 joten on seissyt jo useamman vuoden johon nähden kunto on ihan ok ja sisusta siisti ja ehjä... Käymään ei kyl lähteny mutta taitaa olla vuotoja bensapuolella...
Vaimolle olis ehkä käyttöä moiselle vaihteeksi joten aloin taas katsastamaan vaihtoehtoja ja Uno tai Tipo nyt mieleen tuli ja Tipo sinänsä mielekkäämpi kun osia jo on ja rempatut jarrut tässä harmaassa... Keltsiltä kävin hakemassa tuollaisen sinisen 1.6 -89 mutta siihen olikin jo tehty molemmat helmat ja hitsattavaakin mikä ei tällä hetkellä oikein kiinnosta aikapulan takia kun en edelleenkään suostu noihin ratsupaikkoihin ja huonoon suojaukseen...
VOL. II
Eilen sitten hain Itä-Helsingistä tuollaisen 116000 km ajetun 1.4 perus karvalakkimallin (karvalakki rules - sähköhimmelit on perseestä ) mikä on kotoisin Seinäjoen suunnilta mutta ollut omistajan lapsen perheessä useamman vuoden pk seudulla mutta ilmeisesti lähinnä pitämässä bonuksia yllä kun kesärenkaat taitaa olla 1990 luvulta joissa puolet pintaakin ja talvirenkaatkin oli melkein kulumattomat pinnoitetut nastat -03 leimoilla. Väri on valkoinen ja tasavärinen matta joten uskalsin kuvan perusteella lähteä hakemaan 185 km päästä kun takakaaret oli ehjät (ja ovat myös). On siellä varmasti jo ruostettakin vaikka tuota on suojattukin mutta ei tuo mikään läpimätä ole eli toivon että selvitään hiekkapuhallus - maalaus - massaus linjalla tuolta takalokasuojien ja takapään osalta sekä tunkin nostokohdista. Takapuskurin takana oli jotain hämärää mutta veikkaan että johtuvat tod näk jostain kolhusta kun takaluukun lukkokin oli melkein irti... No selviää kun kerkeen vähän purkamaan. Auto on siis katsastettu viimeksi 2006 joten on seissyt jo useamman vuoden johon nähden kunto on ihan ok ja sisusta siisti ja ehjä... Käymään ei kyl lähteny mutta taitaa olla vuotoja bensapuolella...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Käyttikseksi Tipo 1.4 -89
Ei ollut tipu sitten selvinnyt tähän asti ilman ruostevaurioita vaikka pohjaa on massattu ts kahden eri ruosteenestovirman laput ikkunoissa ja autoa on käytetty kuittien mukaan tarkastettavana vähän väliä alkutaipaleella ja tosiaan mittarissa vain 116 000 km Kaikki Ladat joita on moisella käsittelyllä ja kilometreille tulleet ovat olleet vielä aivan ehjiä helmoistaankin mutta tämän kohdalla on kyllä jotain vikaa suojauksessakin tai käytetyissä materiaaleissa ei voi muuten ymmärtää...
No takalokasuojankaaret on sentään ehjät eli niitä ei tarvinne metsästää uusia sentään 8)
Suolaa varmaan sitten saanut jossain vaiheessa kun näin hyvin on toiset saumat ottaneet itseensä - ovien tiivisteiden alta ne ylemmät helmasaumat eivät sentään ole turvonneet joten ei tuo ihan mahdoton sentään ole... No purkaa tuo pitää aivan nippeleiksi niin näkee tuon kokonaiskunnon...
No takalokasuojankaaret on sentään ehjät eli niitä ei tarvinne metsästää uusia sentään 8)
Suolaa varmaan sitten saanut jossain vaiheessa kun näin hyvin on toiset saumat ottaneet itseensä - ovien tiivisteiden alta ne ylemmät helmasaumat eivät sentään ole turvonneet joten ei tuo ihan mahdoton sentään ole... No purkaa tuo pitää aivan nippeleiksi niin näkee tuon kokonaiskunnon...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89
No, esimerkiksi ruosteiden päälle 'ruosteenestokäsittelemällä' saadaan hajoamisprosessia kyllä joudutettua huomattavastikin, joten mikään tae mistään hyvästä noiden tarrojen löytyminen ei välttämättä ole...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89
Juu no oli noi sentään auton alkutaipaleelta mutta käsittely ei ole silti oikein ollut onnistunut... Tipoissa kun harvemmin on edes yhtä tarraa
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto