Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ettei vain olisi rajoitettu taakse menevää jarruvoimaa muilla keinoin? Kuvauksen perusteella palikka kuulostaa ihan saapasmaalaiselta, tuolla samalla tavalla erikokoiset jarruputken kierteet kun löytyy säätimistäkin. Kellertävyys lienee keltapassivointia.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Krisu kirjoitti:
arpati kirjoitti:En tiedä sitten mistä tommosen jatko palikan on saanut mikä tuolta löytyy? Neliskulmainen palikka jossa kaksi reikää läpi ja toisessa lävessä paikat vissiin M12 kierrepäille ja toisessa M10 (hienokierteet toki) ja tietysti keskikohdalla on vastinpinnat kartiopäille. Ihan tehdastekoisen näköinen palikka ja materiaali oli kierteen sisältä katsottuna tommosta vaalean kellertävää eli vissiin jotain seostavaraa. Tai no kyllähän maailmassa palikoita löytyy ja ammattimies tommosen tekee jos on sopivat vehkeet. :wink:
Kyllä tuo kapistus taitaa ihan tehtaalainen olla, ainakaan omissa Soho-Tipoissani ei ole yhdessäkään ollut paineensäädintä takajarrupiirissä, vaan juuri tuollainen jatkopalikka vain tankin sivustalla. Erikokoisilla rei'illä on varmaan koitettu estää piirien sekoittuminen.
Ookke iso KIITOS infosta. :D Ei jää katsastus siitä kiinni sitten :lol: No ihmettelinkin kun putket näytti hyvin alkuperäisiltä ja vähän lyhkäisiltä siihen nähden missä tuo painesäätimen paikka sijaitsee... Kartiopäätkään eivät näyttäneet siltä että niitä olis kukaan auton alla vääntänyt uusiksi...

luigi - Juu saattaa se olla passivoitukin en sitä ihmeemmin siivoillu (massattu!!! :shock:), on vaan joskus tullu vastaan ihan matskuakin (takajarrujen T-kappale) joka on tuon väristä. Samanlainen väri meinaan paljastui hiekkapuhalluksen jälkeen yhdestä ladan taka-akselissa olleesta palikasta... Ladan akseleissa noi on luullakseni alkujaan alumiinia joten saattoi olla tarvikeosa - josta mielleyhtymä italiaan kun fiudeissakin samanlaisia T-palikoita... Yhdessä 127 seatissa oli kylläkin juuri teräksinen keltapassivoitu osa, aidoista en tiedä... :wink:

Jarruvoimaa on säädetty nähdäkseni vain jarrujen koolla... Tässä ei ole kyllä mitään eri palikoita edes tuossa sylinterin päässä kuten esmex c mallin asconassa...
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Nyt on vähän samanlainen olo kuin sillä pienellä isohäntäisellä eläimellä kun on elintarvike jäässä... :evil:

Juu ilmattiin jarrutkin jo takapään osalta kun veli kävi pyörähtämässä verstaalla. No sen jälkeen sitten rupesin kasaamaan niitä takapään kenkiä ja säätöhilppeitä takaisin ja jonkun tuumatuokion vietettyäni ne sitten menivät kohtuuhelposti paikalleen. Ainoa vaan että kasatessa männät meni niin syvälle sylinteriin että kumit irtosivat männän päältä :? No saihan sen korjattua kun otti männät takaisin ulos ja lykkäs kumin takaisin päälle mutta "lievästi" ärsyttävä feature...

No rummuissa tietysti hiukan ruostetta reunoissa joten vetelin niistä rälläkän kanssa pykälän pois ja sitten rumpuja paikalleen... No tässä vaiheessa sitten tuli todettua että rummulla kengät keskitettynä etummainen kenkä lykkää mäntänsä niin syvälle että kumi lähtee urastaan. :evil: Takempi sitten olikin ihan passelisti :? No tässä vaiheessa sitten totesin että kyllä silmä oli oikeassa jo aiemmin eli sylinterin kiinnityskohta ei ole selvästikään symmetrinen toisinkuin sylinteri ja kengät :x Jos joku tietää millainen setti tuo on alkuperäisosilla niin kiinnostais tietää... Mieleen tuli että voisko tuo alkuperäinen sylinteri olla epäkeskinen tai hieman lyhyempi???

No koska ei nyt ole aikaa saati rahaa etsiä alkuperäisosia niin vedin sitten etummaisen kengän mäntää vastaavasta pinnasta 3 mm pois joka jo korjasikin tilanteen kohtuudella, 4 - 5 mm saattaisi olla vielä parempi mutten taida enää purkaa & kasata uudelleen kun se on sen verran ikävä pieti vaikka vähitellen alkoi jo sujuakin :roll:

Tässä tilanne kun keskitti rummun kanssa nuo kengät...

Kuva

Aika syvälle menee...

Kuva

Takempi näyttää ihan hyvältä

Kuva

Toiselle puolen tehdyn materiaalinpoiston vaikutus, ei näytä paljolta mutta uskaltaa jo kasata ilman pelkoa siitä että sylinteriin pääsee paskaa
Kuva

Vanha jumissa oleva sylinteri havainnollistanee miksi kumi lähtee männän päästä pois :roll:

Kuva

Tästä kuvasta sitten voi miettiä miksi etummainen kenkä on kulunut yläpäästään ja takakenkä ei lainkaan :? Itse epäilin jumittavia käsijarruvaijereita mutta kyllä ne silti vielä liikkuivat kun ne irrotin ja molemmilla puolin kuluminen oli aivan identtistä. Olisko syynä nuo jarrupintojen asemoinnit kengissä...

Kuva
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

No muutaman purkukasaus operaation jälkeen näytti kaikki muuten hyvältä mutta toi tc tipon käpärinvaijeri ei toimi tässä applikaatiossa liian pituutensa puolesta (jousi jo litissä rummu sisällä mutta jarru ei ota lainkaan kiinni) No pitänee hommata ne sitten molemmat uudet motonetista kun veli on huomenna menossa tampereelle...

Ihan ei kyllä mene jakeluun miksi näissä rummuissa on menty tälläiseen säätörakenteeseen kun yksinkertaisempiakin systeemeitä on olemassa ja fiateissakin ollut aiemmin :evil: Jouduin viilailemaan vielä kengistä vähän hahloa syvemäksi että säätöruuvin pää pysyi paikallaan... Tuppasi pois kolostaan alkuunsa kun noissa uusissa kengissä oli vähän matalampi kolo ja pyöreempi reuna... Alkoi jo kypsymään siihen malliin että paskaksi vaan ja palamaan koko laite... No ehkä se tästä helpottaa kun saa sen liikkeelle tai sitten ei... :twisted:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

:evil: Tuli uudet vaijerit ja menin motonetin vipuun eli otin vasemman ja oikean enkä huomannut teroittaa että olisivat sitten samanmerkkisiä... No onhan niissä kuoret eri mittaiset mutta kun laittaa kuorien päät tasan niin vaijereissakin on vielä pari senttiä mittaeroa. :evil: Jos olisin itte hakenut niin olisin voinu kattoa paikanpäällä mutta kun en... Täytyy vissiin soitella sinne ymmärtäväinen puhelu toiminnan tasosta... Homma johtuu tietty siitä että nuo ovat eri merkkiset osat. Olis taas tuonkin tiennyt niin olis ottanu kaksi samanpuolista jos nekään sitten olisivat olleet samanmerkkisiä. Kuorien pituudella nyt ei tässä laitteessa ole merkitystä kunhan vaan nakeloi ne silleen etteivät roiku pahasti. Yhdestä kohtaa noi vanhatkin oli vaan kiinni vaikka alunperin ovat tainneet mennä tankin altakin ja liki, syvennyksestä päätellen.

No saattaahan tuo toimiakin mutta ei se oikein tyydytä jos tuon voimat jakavan nivelletyn levyn säätövara menee melki loppuun tuolla mittaerolla :evil:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Sitten voi vaan kysyä että miksi on pakko käyttää sellaista varaosakauppaa josta saa tollasta palvelua...? :shock:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Niinpä... Ehkä nyt vaan ei ole ollut turkuunpäin asiaa :roll: Tampere kun on lähempänä tätä nurkkaa punkalaitumesta... Turkuun 110 km ja treelle 80 km... Ei se 60 km extraa varmaan ole turkulaisille mitään mutta perseukiselle maalaiselle se on varsinkaan kun turkuun ei juuri asiaa ole muuten...

Kyllähän tuolta järkevään hintaan on osia saanut kunhan vain tietää aina katsoa mitä saa, vaan kun tulee välillä laitettua muitakin asialle kun ovat sopivaan suuntaan menossa ettei tarvi vartavasten lähteä reissuun tai maksaa naapurikunnan varaosaputkaan monesti yli 50% enemmän... Esmex ladan itsesäätyvä takajarrusylinteri maksaa motonetissa 7.40/kpl ja urjalassa osaset liikeessä myyntihinta 12 eur/kpl (listahinta enemmän). Eli viimeksi kun tein ladan remonttia niin pelkästään takajarrusylintereiden hintaerolla olisi kannattanut tilata motonetista jo postilla ja silti olisi jäänyt pari euroa taskuun, mutta kun päälle tuli vielä uusi käsijarruvaijeri ym tarviketta niin alkaa pian keksiä syitä lähteä kauemmas muillekkin asioille, joita sillä kertaa oli hämeenlinnaan päin...

Tämän tipon kohdalla nää takajarruhommelit on kyllä totaalinen rakennussarja ainakin sen vuoksi että jarrusylinterit on jotenkin epäsopivat ko systeemiin. Siltä osin tiedän kysellä turun suunnalta osia jatkossa jos tarvetta jos sitten on eroa ja millaista??? Nää uudet sylinterit tais olla merkiltään JUFI ja vanhat kengätkin oli samaista merkkiä, uudet kengät oli merkkiä ABS ja lähes identtiset äkkiseltään kateltuna. Nykyisten automaattisäädön osien valmistajaa en tiedä nekin kyllä varmaan vaihtuneet joskus kunnosta päätellen.

Eli jos joku on vaihtanut orkkissylinterit pikku tipoon tai vast. niin kertokoon meneekö männät niin syvälle että kumit ei pysy mukana. Jos meinaan rummutkin olisivat aivan uudet niin tilanne olisi vielä paljon pahempi. No ainakin rullamitalla oltiin vielä rummun max toleranssin hyvällä puolen, eli taisi olla vielä yli milli varaa kulua... (orig fiatlancia rummut)
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Kuva

Kannattaa siis varmistaa että saa samanmerkkisiä osia :roll: Mun mielestä toi on vähän liikaa eli vaatinee jonkun jatkoholkin tai kiinntyspaikan modauksen mikä kyllä onnistuu kun alla oleva kiinnike on pultattava. Melki se siihen menee ellei sitten toi toinen autossa ollut (liikkuu) ole saman mittainen kuin jompikumpi näistä ja käyn tuon toisen vaihtamassa joskus...

Merkeiltään noi siis on "HL vaijerit" ricambiflex g(<-?)m Italy jonka motonet numero 24-2334 (vas) ja toinen joku merkitön K10558 motonet numerolla 24-2333(oik)
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nuo tarvikevaijerit voi olla pituudeltaan ihan mitä sattuu. Joskus noita ei voi edes laittaa alkuperäisiin kiinnikkeisiin, kun on kuori liian lyhyt, joskus taas ne on hankala saada mahtumaan auton alle, kun tuntuu olevan tarkoitetut johonkin limusiinimalliin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

arpati kirjoitti:Niinpä... Ehkä nyt vaan ei ole ollut turkuunpäin asiaa :roll: Tampere kun on lähempänä tätä nurkkaa punkalaitumesta... Turkuun 110 km ja treelle 80 km... Ei se 60 km extraa varmaan ole turkulaisille mitään mutta perseukiselle maalaiselle se on varsinkaan kun turkuun ei juuri asiaa ole muuten...

Kyllähän tuolta järkevään hintaan on osia saanut kunhan vain tietää aina katsoa mitä saa, vaan kun tulee välillä laitettua muitakin asialle kun ovat sopivaan suuntaan menossa ettei tarvi vartavasten lähteä reissuun tai maksaa naapurikunnan varaosaputkaan monesti yli 50% enemmän... Esmex ladan itsesäätyvä takajarrusylinteri maksaa motonetissa 7.40/kpl ja urjalassa osaset liikeessä myyntihinta 12 eur/kpl (listahinta enemmän). Eli viimeksi kun tein ladan remonttia niin pelkästään takajarrusylintereiden hintaerolla olisi kannattanut tilata motonetista jo postilla ja silti olisi jäänyt pari euroa taskuun, mutta kun päälle tuli vielä uusi käsijarruvaijeri ym tarviketta niin alkaa pian keksiä syitä lähteä kauemmas muillekkin asioille, joita sillä kertaa oli hämeenlinnaan päin...
Huoh, näköjään sopimattomat vaijerit on aiheuttaneet pahat traumat turkulaisiin kun kerran Motonet on täältä lähtöisin... :roll: No onneksi kaikki saa valita asunpaikkansa vapaasti, ja tarvittaessa vaikka MH, Posti, tai joku muu kuriiri kuljettelee tavaroita vaikka toiselle puolelle maailmaa.

Siis tuota juuri tarkoitin että sieltä pitää tietää itse mitä ostaa koska tuntuu että myyjät ovat täysin tietämättömiä asiasta, ja ainoa tiedonlähde heille on se heidän varaosasofta (tosin ainakin turussa on muutama tietäväkin tapaus joukossa, mutta 2% ei tasoa niin kovasti nosta). Tosiaan pitää osa hakea melkeen itse tiskiltä jotta näkee kenen osa tällä kertaa tulee, ja onko se edes oikea. Siksi yleensä pienemmistä liikkeitä tuntuu saavan parempaa palvelua, ja jopa jotkut vanhat myyjät tietävät mikä osa sopii mihinkin kiesiin vaikka kataloogit sitä ei näyttäisi. Sen lisäksi siellä ei ole mitään hajua että kenen valmistajan osan toimittaa, näillä pienemmillä se on taas yleensä tiedossa ja mä arvostan tätä asiaa todella paljon. Motonettia kinnostaa vaan mistä sen osan saa halvimmalla ja mulla kun osan valinnan peruste ei ole se edukkain hinta vaan tuijotan myös osan laatua. Tosin en mäkään samasta osasta halua maksaa jollain toiselle enempää, mutta laskeskelen myös niitä haku ja rahtikustannuksia, ja tietty jos joku tutkii osan sopivuuden niin ostan kyllä siltä vaikka se olis kalleempikin. Kuitenkin siitäkin työstä pitää maksaa.

Ja luulisin näitä liikkeitä löytyvän myös muualta kuin Turusta... :roll: Lisäksi on myös jotain tiettyihin autoihin erikoistuneita liikkeitä joissa palvelu tuntuu olevan entistä parempaa, mutta voi se olla huonompaakin :lol:

Ai niin, jos mä tuijottaisin vaan tietyn liikkeen varaosasoftaa niin mun autoihin taitaisi jäädä puolet osista Motonetista ostamatta. Ja siltikin sieltä on aika paljon tavaraa tullut kannettua kotiin, ja kiusattua niitä myyjiä kun ostan sopimattomia osia... :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jees toi pidempikuorinen (jossa tuo vapaa vaijerin mitta lyhyempi) sitten meni kuskin puolelle ja sellainen sinne vissiin kuuluukin ja mittaero vanhaan ei ollut hirveä joten toistaiseksi pärjätään näin. Näytti siis tuo paikalleen mennyt vaijeri olevan tuo HL jollainen sitten pitäisi löytää toinen jostain, ihan sama minkä puoleinen :lol: Tosin samanpuoleista ei ainakaan tampereelta enää löydy ja epäilen että tuo toisenpuoleinen on samaa kuraa kuin tämä toinenkin nimetön :(

Uuteen vaijeriin tuli sitten auton henkeen kuuluva bling bling varuste eli vaijerin kuoren mittainen vihreä kudosvahvisteinen puutarhaletkun pätkä päälle. Ettei vaan uudelleenkäyttöarvo laske tänä aikana kun se tässä tipossa vaikuttaa :mrgreen:

Alkaa nupissa vähän jo helpottaa kun sai käpärinkin kuntoon.

Toisella puolen olevasta käytetystä vaijerista oli kyllä ulkokuoren muovisuoja paskana melki koko matkalta mutta teräskierresuoja ei ollut vielä poikki ja sen sisällä oleva muoviputki oli vielä ehjä ja vaijeri siis liikkui hyvin... Kovin pitkäikäinen tuo ei välttämättä ole mutta luulisin senkin kanssa selviää katsastuksen yli ja jopa pitkälle talveen jos ei uutta HL vaijeria löydy.

Molemmat vaijerit ovat siis saaneet myös 5W40 ultronia sisuksiinsa sen verran kuin imivät... :wink:
Viimeksi muokannut arpati, 29.09.2008 03:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

arpati kirjoitti:Toisella puolen olevasta käytetystä vaijerista oli kyllä ulkokuoren muovisuoja paskana melki koko matkalta mutta teräskierresuoja ei ollut vielä poikki ja sen sisällä oleva muoviputki oli vielä ehjä ja vaijeri siis liikkui hyvin... Kovin pitkäikäinen tuo ei välttämättä ole mutta luulisin senkin kanssa selviää katsastuksen yli ja jopa pitkälle talveen jos ei uutta HL vaijeria löydy.
Ei siis mitään, mitä roudariteippi ei korjaisi! :mrgreen:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jep jep... No vähän tuo puoli tuntuu kanittavan silti eli lämpes siis enemmän :? No pitää vielä tsekata etten kiristänyt tuota kuorta liikaa kun vedin sen letkuklemmarilla kiinni tukivarteen. Eli koeajolla kävin ja kyllä se nyt pysähtyy :) Nää nypityt talvikummit saa asfaltilla helposti lukkoon :lol: No voi tuo vanha vaijeri vaan kanittaa jostain kohtaa muutenkin eli toivottavasti löytää tuolle uudelle parin...

Motonettiin taitaa olla vielä lisääkin asiaa eli veli toi sieltä myöskin kaksi litran purkkia jarrunestettä ja niistä kumpikin oli aukaistu ja sisällä oleva sinetti rikottu :roll: Ekaksi avaamani näytti alkuun ihan hyvältä eli korkkin tuntui piukalta ja sinetin alumiinifolio oli siististi päällä paitsi kun piti se rikkoa niin huomasin että eihän se ollutkaan kiinni ja alla ollut muovikalvo oli puhki :cry: No pakko tuota oli laittaa kun piti jarrut vielä ilmata loppuun ja vanha purkki oli loppu. Myöhemmin satuin vahingossa katsomaan tuota toista purkkia eri suunnasta ja siinä oli tuo korkin ns jarrurengas oikein rikki ja kun sen sitten avasin niin koko sinetti systeemi oli irti ja tuli korkin mukana pois...

Hassu homma toikin eli vaihtoehtojahan on eli joku on noi palauttanut, joku on aukonut niitä liikkeessä huvikseen tai sitten vaan tehtaalta on tullut paskaa. Takaisin nuo meinaan viedä kunhan kerkiän vaikka toisesta jouduin ottamaankin... Hämeenlinnasta taannoin ostamani purkki oli ehjällä sinetillä... :roll: Nää oli siis taattua MOTOX laatua eli motonetin omalla tuotemerkillä purkitettua :lol:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

-HH- kirjoitti:Motonettia kinnostaa vaan mistä sen osan saa halvimmalla
Näin muuten taitaa toimia valtaosa Suomessa toimivista tukkureista, ilmankos pääosin vähittäisliikkeistä saatavat tarvikeosat onkin täyttä kuraa kun sieltä Italiastakin valkataan vain halvimmat ja p*skimmat valmistajat. Onneksi sentään poikkeuksiakin ja valinnanvaraa on... :roll:

Niin ja ilmaa saaneesta jarrunesteestä pitää ilman muuta valittaa, kosteuttakin se vetää ilmakehästä itseensä ja siksi noi sinetit siellä on kun koskaan ei tiedä millaiset olosuhteet kuljetustenkin aikana on.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Soittelin motonettiin ja kaipa sinne joku koittaa hommata HL vaijerin jonka saa sitten vaihtaa tuohon. Jarrunesteenkin voipi yrittää saada vaihdettua :roll: Sylintereistäkin selitin mutta eipä tiennyt mutta enpä sitä ihmetellytkään :lol:

Olisko jollakulla TIPON sohc koneisten takajarujen originaalia fiatlancia sylinteriä saa olla paska ja jumissa kun ei enää käyttöön tule motonetin luettelon mukaan --->3.-93 eli tuota vanhempiin ja mäntä on joku 15.x mm :wink: Näkis vaan onko se erilainen vai ei ja mikä noissa tarvikeissa mättää. Käytetyt kengätkin kelpaa...

No jos tuo sylinteri on alkujaan epäsymmetrinen niin se tietysti maksaa aina extraa jos sellaista ei muissa käytetä...

EDIT: Niin ja se hyllyssä treella ollut vaijeri oli vielä sekin erimerkkinen kuin nämä kaksi mitä täällä on joten samanmerkkisten saaminen olisi ollut mahdotonta :shock:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Vastaa Viestiin