Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Homma jäi vielä viimeyön jäljiltä kesken... :? Eli huomennakin täytyy vielä lainata vaimon autoa... :lol: Tänään lämpee sauna ja nukutaankin välillä :wink: Pitäis ehtiä jo huomenillalla/yönä saada kasaan. Odotuksistani poiketen vetonivelissä oli vielä rasvaa jäljellä (lisäsin ennen ahvenistoa) vaikka toinen puoli kolisikin jo aika ikävästi ja tuntui pistävän hanttiin kun käänsi jyrkästi, no olihan siellä jo välystä aika runsaasti...

No sain jo kuitenkin tolpat kasattua ehjätyillä (puhallus & maalaus + toiseen modia) ja rasvatuilla yläpäillä. Toisella puolen on jo nivel paikallaan rasvattuna & uudella kumilla ja jarrusatulakin huollettuna joten enää toinen puoli jäljellä ja tietysti tolppien asennus takaisin ja jarrujen ilmaus... Pyörän laakereissa ei tuntunut käteen mitään rutinaa tai välyksiä joten ne saavat olla toistaiseksi. Kevyt lämpeäminen saattoi johtua jumittelevista jarrupaloistakin mutta aika näyttää...

Takapää täytyy ottaa sitten käsittelyyn seuraavaksi mutta ei nyt samaan syssyyn että pääsee töihinkin sillä... Parempihan tuo olis ollut viikonloppuna tehdä mutta ehdin vasta sunnuntai iltana tuota purkamaan... :?
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jäi sitten torstainakin auton laitto väliin kun rupesin lanailemaan pihaa ja metsätietä traktorilla :lol: Tuli vaan mieleen missä noi nostovarsien tapit oli jemmassa niin pääsi koeajamaan perälevyä remontin jäljiltä ekaa kertaa. Perälevyyn siis kevyt käyttökunnostus eli uusi teräpidike 10 x 40 latasta ja uusi 12 mm hammas/tasaterä (IKH), yhden tosiväljän puslan uusiminen ja hiekkapuhallus ja maalaus... Hammasterä vaikuttaa näin ekan kokeilun perusteella ihan pätevältä :wink: Toikin värkki tais maata pihan perällä vuosia terän & teränpitimen (ei kestä työstöä :lol: ) puutteen vuoksi

No juu tänään sitten sain tipon etupään kasattua loppuun. Enää jarrujen ilmaus ja napamutterien kiristys tekemättä. Vetonivelten suojakumit kyllä tulevat melko lähelle vakaajan päätä mutta toivotaan ettei ihan kiinni ota ajossa :? Toisella puolen näytti olevan hiukan lähempänä joten tarttee kattella noi konevaihteistopaketin kannakekumitkin vielä läpi josko syy niissä. Kone kyllä heiluu sen verran että 1 & 3 hyppii pois päältä ja vapaalla kun laskee mutkaan niin rupee sorvaan nelosta päälle :lol: Hommista ei kyllä tänäänkään meinannut tulla mitään kun romu-ukkoja kävi oikein kahteen otteeseen kyselemässä josko luopuisin romuistani :shock: En tiedä sitten olivatko samaa porukkaa mutta mahdollista sekin on kun toiset liikkuivat kuorkilla ja toiset pikkupakulla :roll: Ruuhkaksi astihan noita tänään oli liikkeellä laitumella kun töissäkin kävi heimokansaa samoilla asioilla (ne oli kyllä eri porukkaa kuin kotona poikenneet)... :wink:
Viimeksi muokannut arpati, 23.09.2008 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Nyt on tipo taas tassuillaan mutta täytyy vielä takapään jarrut ilmata huomenna kun näissä uudemmissa on siirrytty näköjään ristikkäisiin jarrupiireihin :lol: Kyä noi etu / takapää erikseen järjestelmät on paljon mukavampia remontin suhteen. :wink: Pikkulenkin kun heitin niin kuvittelin tuon hieman paremmin rullaavan mutta se selviää paremmin kun ajelee töihin ja takaisin...

Tarttee toi takapääkin aukoa mutta en taida nyt enää tänäviikonloppuna aloittaa, jos vaikka ens perjantaina vetää osiksi niin ehtii rauhassa vääntää. Tarkoitus siis aukoa jarrut, pyöränlaakerit ja tukivarsien laakerit ja mahdollisesti parempi käsijarruvaijerikin jos noista raadoista löytyis tai herkistelee tuon vanhan jos enää auttaa... Kyllähän se jotenkin palauttaa mutta on vähän nihkeä.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Piti siinä ilmata takajarrut vielä tänään ja toinen puoli onnistui ok vaikka melko pyöreä kanta olikin mutta toisella puolen ei sitten onnistunutkaan eikä lukkopihtien kärkikään pitänyt tarpeeksi... 7 mm hylsykään ei mennyt vasaralla päälle vielä joten olis varmaan tarvinnut olla 7.5 mm hylsy tai sellainen 6 kulmainen uraruuvihylsy (torx tai joku muu) :lol: No otin sitten rummutkin auki ja kun kengistä oli molemmilta puolin kulunut etummaisesta kengästä yläpäät melki rautoihin niin totesin että tarvii varmaan tilata uutta osaa eli vaihtaa kengät ja jarrusylinteritkin samalla. Jarruputkikin näytti sen verran pahalta tuosta sylinterin juuresta että nekin tarvii vaihtaa samalla. Kenkien epätasainen kuluma taitaa olla jumittavan käsijarruvaijerin aiheuttamaa. Vaijeri näyttikin siltä että voi surutta vetää rälläkällä pätkiksi :?

No siinä sitten kun rummutki oli irti niin otin sitten rasvakupitkin auki ja kun sattui olemaan sopiva (19 mm) kuusiokoloavainkin niin otin vielä navatkin auki. :lol: Toisen puolen laakeri oli sellainen että rasvakuppiin päin oleva puoli oli avoin ja sisäkoolin puolikas tuli ulos sormella painamalla jolloin laakerin sai siivottua kohtuudella ja rasvaprässin neulapäällä uudet rasvat sisään ja takaisin kiinni. Toinen puoli oli joskus jo aukaistukin mahdollisesti laakerin vaihdon takia koska se oli erilainen eli laakeri oli suljettu molemmin puolin mutta siitä taas tukivarteen päin oleva rasvatiiviste irtosi melkein vahingossa kun hieman sormin levitin noita sisäkooleja toisistaan :? Kun tuossa ei mitään vaurioitakaan näkynyt niin putsasin tuonkin ja rasvat sisään. Rasvatiivisteen painelin sitten takaisin uraansa mutta saa nähdä pysyykö paikallaan, no kovin kauashan se ei pääse kun siinä on vieressä melkein samankokoinen holkki/prikka mutta rasvat kyllä tulevat pihalle ja jarruihin jos niikseen tulee. :roll: Laakeri siis malliltaan kaksirivinen kuulalaakeri ja äkkiseltään näytti että laakerin vaihto meinaa koko navan vaihtoa eli ei ole mikään purkumalli... No motonetin korkeahko hinta tuolle palikalle selittyi tällä :? Rasvat olivat molemmissa palikoissa enää lähinnä kokkareita joskaan mitään vaurioitakaan ei näkynyt ainakaan noissa irtilähteneissä puoliskoissa :?

Lähdin sitten vielä vähän koeajolle ja yllättäen jarrupoljin tuntuikin menevän pohjaan :evil: No sitten pihassa taskulampun kanssa kattelin että vuotaako jarruputki siitä aukomatta jääneen ilmausruuvin vierestä kun siinä vasarallakin touhuilin hylsyä lyödessä. No eipä tuolla näkynyt vuotoja mutta renkaalle oli kuitenkin roiskunut jotain ja siitä sitten eteenpäin siirryttyäni totesin että takatukivarren etupään kohdaltahan sitä jarrunestettä tippuu, tais olla sitten liikaa tuo viimeinen täysi ulosjousto kun otin pukeilta alas tms :roll: No kävin sitten vielä vilkuilemassa noita purkuautoja ja tuossa pisimmälle puretussa näytti olevan kaikki putket uutta enkä ollut onneksi katkonut niitä sivareilla poikki vielä :) Käpärin vaijerikin näytti hyvältä (kuoret ehjät) joten pitää mennä purkailemaan sieltä osia ja toivoa että palikat on samoja :lol:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuumakoon hylsyt on ihan hyviä noiden ruosteessa kutistuneiden pultinkantojen kanssa. :mrgreen:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Juu varmasti mutta ei satu olemaan vielä hankittuna :? Noita ilmausruuveja varten on kyllä 6 kulmainen 1/2" karaan sopiva 8mm konehylsy mutta ei sekään auttanut kun tuo pää oli vissiin jo aiemmin murjottu pyöreäksi... Tarttee vielä töissä kattoa josko niissä tähtimallin hylsyissä olis sopivaa kokoa...
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ruostuneiden ilmausruuvien kanssa suosittelen myös irrotusöljyä, lämpöä ja kevyttä naputtelua ruuvin päähän ennen avaamisyrityksiä. Ja uudet ruuvithan onkin jo valmiiksi hankittu. Tai ehjemmät käytetyt, kun tämä projekti taitaa elää pelkillä kierrätysosilla? :wink:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

luigi kirjoitti:Ruostuneiden ilmausruuvien kanssa suosittelen myös irrotusöljyä, lämpöä ja kevyttä naputtelua ruuvin päähän ennen avaamisyrityksiä. Ja uudet ruuvithan onkin jo valmiiksi hankittu. Tai ehjemmät käytetyt, kun tämä projekti taitaa elää pelkillä kierrätysosilla? :wink:
:mrgreen: :lol: Juu kyllä ilmausruuveja on uusia, en ole sentään masokisti kuten auton edellinen ropaaja ja säästäähän sillä rahaakin kun ei tarvi sylintereitä vaihtaa ilmausruuvien takia. Etupäähän uudet jo tulikin mutta taakke en vielä laittanut avatullekkaan puolelle kun noi tukivarren laakerit pitäis vielä vaihtaa ja tarkoitus oli vain ilmata järjestelmä nopsaan mikä ei sitten onnistunut ja loppuviimen olisi ollut turhaakin kun putki rikkui letkun aiheuttamasta väännöstä :lol:

Lämpö auttaa juu kans mutta epäilen että toi olis voinu aueta ilmankin vielä jos kanta ei olis ollu pyöreä. No mulla ei kyllä ole tällä hetkellä kotona kaasupulloja vaikka agan pillit löytyykin joten lämmitys on vähän heikkoa :? No pitää töissä koittaa illalla duunata toi auki ja vaihtaa uusi ilmaruuvi tai sitten vaihtuu koko sylinterit jos treen motonetissa on noita hyllyssä kun vaimo menee sinnepäin huomenna...
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

En sitten ruvennu ilmausruuvia irrottamaan kun treen motonetissa oli kaksi sylinteriä hyllyssä (soitin ja varmistin & varasinkin vielä)... Uudet kengät saa hakea kanssa mutta niillä sitten jo pitäis pärjätä...

Irrottelin purkutiposta noita jarruhilppeitä ja tuo poikkimennyt pätkä oli sielläkin niin ryytynyt jo vaikka oli uusittukin että putken ja kierreholkin väliä ei saanut liikkeelle vaikka kierre aukesikin :lol: No eipä tuo haittaa kun edestä painesäätimelle asti tulevat pitkät pätkät lähti ongelmitta auki ja painesäätimeltä oikealle puolen menevä pidempi pätkäkin lähti irti hyvin. Myöskin toinen sylinteriin tuleva putki oli vaihdettu ja sain sen vähän kikkailemalla irti eli pyörittelin holkkia ja putkea samaa tahtia kun sen sai taiteiltua suoraksi sylinteriin nähden.

Tuonne oli vaihdettu etupäähänkin oikean puolen putki joten siitä saa tehtyä sitten noi sylinteriin tulevan toisen pätkän ja säätimeltä vasemmalle puolen tulevaän pätkän kunhan vähän irrottelee noita holkkeja mukaan. Eli nuukana miehenä töissä vaan muutaman uuden pään muokkaus putkeen :lol: Noi vaikutti olevan oikein kupariputkea eli vähän turhankin pehmeää mutta onpa helppo oikoa ja taivuttaa vielä uudelleenkin :) Vieläkään en kyllä ymmärrä miksei ihmiset laita siihen holkin ja putken väliin mitään rasvaa jolloin noi kupariputket olis lähes ikuisia... Kierteeseenkin toki kannattaa laittaa mutta noistakin kierteet vielä aukes ongelmitta mutta osa holkeista oli jo ruostunut putkeen tiukasti kine. Ei meinaan tartte lämmitelläkkään noita liitoksia sen jälkeen. :roll:

Käsijarruvaijerien kanssa kävi hyvin ja huonosti eli toinen oli kaikinpuolin ok mutta toinen oli sitten ihan jumissa :lol: No katotaan löytyykö tolle vielä kaveria... Kun tuosta purkuvehkeestä jouduin nyt jo pakolla irrottamaan tuon tankinkin niin sieltäkin löytyi vielä 6 l bensaa vaikka sen jo letkujen kautta tyhjäsinkin 8) Pääsee taas muutaman kerran töihin silläkin... :wink:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

No juu nyt on uudet jarrusylinterit ja kengätkin ja vanhatkin jo purettuna. Lisäksi hyviä jarruputkia on sitten pääsylinteriltä pyörille asti.

Ainoo vaan että hetken aikaa pällisteltyäni havaitsin että eihän täällä edes ole mitään painesäädintä :lol: Putkien ruostumisasteesta päätellen veikkaan että auto on katsastettu ko. konseptilla jo useampi vuosi :roll: Toinen huomattava asia oli että takajarruissa on toiminut yhteensä oikein yksi mäntä + käpäri :mrgreen: :lol: Tuo missä oli ilmausruuvi melkein kadonnut niin kumit eivät olleet mäntien päällä ja männät eivät liikahtaneetkaan vaikka päädyt olivat aivan kirkkaat kumien alta. No asiaa en yhtään ihmettele kun avasin jo noi motonetin sylinterit rasvausta varten niin niistäkin toisessa oli jo muutama kevyt ruosteläikkä. Jos tuommoisen lyö suoraan kine ilman rasvausta niin elinikä ei tule olemaan kovin huima...

Jarruputket täytyy kyllä vaihtaa eteen asti kun nuo vanhat ovat aivan paperia takajalkatiloista taaksepäin :?
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jees sain pitkät putket vaihdettua ja muutkin putket paitti yhden johon täytyy tehdä sitten kuitenkin toinen pää uudestaan isommalla kierreholkilla :lol: Eli tuossa on toi paineventtiili korvattu eräänlaisella jatkopalikalla johon molemmat taakse tulevat putket menevät kiinni ja siitä ne sitten jatkuvat samankokoisilla kierreholkeilla kuin tulopuolellakin ja toisessa noista pitkistä olikin tuollainen paksu joten pitää vielä yhteen päähän tehdä tuon holkin vaihto... :? Mielestäni nuo painesäätimeltä eteenpäin olevat putket olivat samanlaisilla päillä mutta saattaapi olla niinkin että yksi nysä jäi sinne päälle kiinni josta syystä tuli tehtyä vääränlaisella holkilla tuo yksi putki :roll: No puhti loppui samantien kun tuon viimein huomasin :lol:

No onpahan nyt jarrusylinterit jo paikallaan ja enää yksi putki puuttuu ja käpärin vaijerit ovat öljyyntymässä.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jaa siellä on ollut joku kunnon ranettaja asialla. Voi tehdä mielenkiintoisia kommervenkkejä auto liukkaalla kelillä kevyesti kuormattuna, jos alkuperäisen paineensäätimen poistaa. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Juu voi olla mutta voi olla ettei teekään, sen näkee nyt kun on ehjät ja rasvatut sylinterit paikalleen :wink: Tähän mennessä kun ei hirveitä tehoja ole voinut ollakkaan :lol: No eihän nuo hirveän isot jarrut ole ja sylinterin männätkin on vaan 15 mm :roll:

No onneksi nuo jarruputket eivät katkenneet ahvenistolla :roll: :? Olivat kyllä aivan paperia eli kun otti kiinni niin molemmat putket menivät poikki kevyesti vääntämällä ja ehjästä kohtaa tuota sai sivuleikkureillakin hampaat irvessä puristaa että sai poikki ja on melko jäykkää taivutellakkin :( No kyllähän tiedossa on että vanhat autot on rapeita takapäästään myös jarruputkien osalta joten mikään yllätys tuo ei ole. Kyllähän tuota hiukan montulla vilkaisin ennen ratapäivää mutta noita rapeita osia ei aivan nopealla vilkaisulla huomannut nytkään, jarruputki kun sattuu menemään käpärin vaijerin pidikkeen (kuoren etupää kiinni) ja korin välissä piilossa ja hiukan muovien ja muiden osien peitossa muuallakin... :? Matkustamon allahan nuo oli aivan tervettä vielä :?

En tiedä sitten mistä tommosen jatko palikan on saanut mikä tuolta löytyy? Neliskulmainen palikka jossa kaksi reikää läpi ja toisessa lävessä paikat vissiin M12 kierrepäille ja toisessa M10 (hienokierteet toki) ja tietysti keskikohdalla on vastinpinnat kartiopäille. Ihan tehdastekoisen näköinen palikka ja materiaali oli kierteen sisältä katsottuna tommosta vaalean kellertävää eli vissiin jotain seostavaraa. Tai no kyllähän maailmassa palikoita löytyy ja ammattimies tommosen tekee jos on sopivat vehkeet. :wink:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
Krisu
Viestit: 161
Liittynyt: 10.01.2003 12:09
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Krisu »

arpati kirjoitti:En tiedä sitten mistä tommosen jatko palikan on saanut mikä tuolta löytyy? Neliskulmainen palikka jossa kaksi reikää läpi ja toisessa lävessä paikat vissiin M12 kierrepäille ja toisessa M10 (hienokierteet toki) ja tietysti keskikohdalla on vastinpinnat kartiopäille. Ihan tehdastekoisen näköinen palikka ja materiaali oli kierteen sisältä katsottuna tommosta vaalean kellertävää eli vissiin jotain seostavaraa. Tai no kyllähän maailmassa palikoita löytyy ja ammattimies tommosen tekee jos on sopivat vehkeet. :wink:
Kyllä tuo kapistus taitaa ihan tehtaalainen olla, ainakaan omissa Soho-Tipoissani ei ole yhdessäkään ollut paineensäädintä takajarrupiirissä, vaan juuri tuollainen jatkopalikka vain tankin sivustalla. Erikokoisilla rei'illä on varmaan koitettu estää piirien sekoittuminen.
Fiat 128 3P -77, Fiat Tempra 2.0 SX -92, Fiat Ritmo 105 TC -82/83, Lancia Beta HPE -79 sekä -78, Lancia Thema -87
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu mielenkiintoista jos ristikkäiset jarrupiirit menee sekaisin jarrut on vaan toisella puolella... :roll: Samasta syystä noissa uudempien jarrupainesäätimissäkin ne päät on eri kokoiset.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin