Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89
Harrastekäyttikseksi Tipo 1.4 -89
Jo jonkin aikaa koitin kattella jotain korvaavaa kulkinetta nappisfarkulle kun alkoi säälittää sen ympärivuotinen käyttö. Säälitti siitä syystä että vm 84 autossa ei ruostepaikkauksia ole vielä tehty lainkaan eikä vielä nytkään odotettavissa...
Nyt sitten sattui silmään vahingossa 1.4 Tipo jossa oli vielä tämän vuoden lokakuun loppuun asti leimaa eikä ajoa estäviä vikojakaan No kävin sitten hakemassa ja kävin tuolla jo ratapäivilläkin pyörähtämässä. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mutta kulutus kokonaisuudessaan ratapäiväreissulla oli noin 10 l/100 km ja useemman kierroksen sentään ajoin ja ahvenistolla ei juuri kaasusta tarvinnut päästellä tai no ehkä jyrkimmissä mutkissa sen verran että sai paremmin kääntymään...
Jarrut toimivat erittäin hyvin ja tasaisesti eikä edes pehmenemistä ilmentynyt Kolmonen ei kyllä pysy päällä mutkissa ja taitaa se välillä hyppiä pois muutenkin kun kone-vaihteistopaketti heilahtaa... Arvatenkin kumien löysyyden takia jouduin jo korjaamaan pakosarjan ensiö- ja toisioputkien välisen tiivistyksenkin...
Eilen sitten rupesin vahän kartoittamaan korin kuntoa ja purin sisustan pois kojelautaa ja kattoverhoilua lukuunottamatta, kuskin penkin ruuvasin sitten takaisin että pääsee töihin ja takaisin (13 km / suunta). No hitsattu tuota jo olikin molemmista helmoista alapuolelta ja näkyipä sitä mattojen allakin jälkiä... Pelkääjän puolen helma on sisäpuolelta pääosin irtotavaraa joskin turvayön alakiinnityksen kohdalla on jotain hitsijälkiä mutten vielä tidä onko sekään varsinaisesti pohjassa kiinni. Kuskin puoli näyttää turvavyön kiinnitysten osalta paremmalta. Takapenkkiläisten tilanne ei ole ainakaan parempi paitsi ehkä keskivyön käyttäjälle...
Kuskin puolen tolpan yläpääkin on vähän rapistunut ja ruosteet heltis muutaman kanttarin ylityksen jälkeen ahvenistolla
Takapäänkin pyöränkulmat näyttää siltä että tukivarsien laakeroinnit pitää vaihtaa. Ulommat vetonivelet taitavat olla vaihtokunnossa. Moottorin tukikumit vaativat jotain operaatioita. No jos sitä lokakuun loppuun mennessä jotain ehtis tehdä ja sitten vielä marraskuun loppuun olis vielä aikaa ajella (jos ei tule ajokieltoa) kun käy ajoissa näyttämässä (vikana päivänä ) No tavoite on kuitenkin että koitetaan tuo leimata vielä...
2102 pääsee lomalle ja kuntoutukseen (kun joskus kerkiää ) Vaihtelin tuosta jo renkaat tipon alle... Huomenna pitäis mennä siirtämään tipo omiin nimiin ja laittaa farkku väliaikaiseen käytöstäpoistoon.
Tipo itte
Tällättiä tarroja olis vissiin tarvittu ainakin toinen lisää että kori olis paremmassa kunnossa tässä vaiheessa elämänkaartaan...
Melutaso kyllä pikkusen kasvoi
Tuonne on jo joku liimannut peltiä...
... ja tuonne sitä pitää vielä vähän lisätä, meni ruuvari sen verran helposti läpi
Apparin puolen helma ei ole lattiassa sisäpuolelta kiinni, ainakaan tästä etujalkatilasta
Kuskin puolen joustintuen yläpääkin vaatii vähän askartelua.
No jos bensankulutus on riittävän pieni niin eiköhän tuota aina välillä ehdi paikkaillakkin vaikka lokakuun loppukin tulee todennäköisesti melko pian
Nyt sitten sattui silmään vahingossa 1.4 Tipo jossa oli vielä tämän vuoden lokakuun loppuun asti leimaa eikä ajoa estäviä vikojakaan No kävin sitten hakemassa ja kävin tuolla jo ratapäivilläkin pyörähtämässä. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mutta kulutus kokonaisuudessaan ratapäiväreissulla oli noin 10 l/100 km ja useemman kierroksen sentään ajoin ja ahvenistolla ei juuri kaasusta tarvinnut päästellä tai no ehkä jyrkimmissä mutkissa sen verran että sai paremmin kääntymään...
Jarrut toimivat erittäin hyvin ja tasaisesti eikä edes pehmenemistä ilmentynyt Kolmonen ei kyllä pysy päällä mutkissa ja taitaa se välillä hyppiä pois muutenkin kun kone-vaihteistopaketti heilahtaa... Arvatenkin kumien löysyyden takia jouduin jo korjaamaan pakosarjan ensiö- ja toisioputkien välisen tiivistyksenkin...
Eilen sitten rupesin vahän kartoittamaan korin kuntoa ja purin sisustan pois kojelautaa ja kattoverhoilua lukuunottamatta, kuskin penkin ruuvasin sitten takaisin että pääsee töihin ja takaisin (13 km / suunta). No hitsattu tuota jo olikin molemmista helmoista alapuolelta ja näkyipä sitä mattojen allakin jälkiä... Pelkääjän puolen helma on sisäpuolelta pääosin irtotavaraa joskin turvayön alakiinnityksen kohdalla on jotain hitsijälkiä mutten vielä tidä onko sekään varsinaisesti pohjassa kiinni. Kuskin puoli näyttää turvavyön kiinnitysten osalta paremmalta. Takapenkkiläisten tilanne ei ole ainakaan parempi paitsi ehkä keskivyön käyttäjälle...
Kuskin puolen tolpan yläpääkin on vähän rapistunut ja ruosteet heltis muutaman kanttarin ylityksen jälkeen ahvenistolla
Takapäänkin pyöränkulmat näyttää siltä että tukivarsien laakeroinnit pitää vaihtaa. Ulommat vetonivelet taitavat olla vaihtokunnossa. Moottorin tukikumit vaativat jotain operaatioita. No jos sitä lokakuun loppuun mennessä jotain ehtis tehdä ja sitten vielä marraskuun loppuun olis vielä aikaa ajella (jos ei tule ajokieltoa) kun käy ajoissa näyttämässä (vikana päivänä ) No tavoite on kuitenkin että koitetaan tuo leimata vielä...
2102 pääsee lomalle ja kuntoutukseen (kun joskus kerkiää ) Vaihtelin tuosta jo renkaat tipon alle... Huomenna pitäis mennä siirtämään tipo omiin nimiin ja laittaa farkku väliaikaiseen käytöstäpoistoon.
Tipo itte
Tällättiä tarroja olis vissiin tarvittu ainakin toinen lisää että kori olis paremmassa kunnossa tässä vaiheessa elämänkaartaan...
Melutaso kyllä pikkusen kasvoi
Tuonne on jo joku liimannut peltiä...
... ja tuonne sitä pitää vielä vähän lisätä, meni ruuvari sen verran helposti läpi
Apparin puolen helma ei ole lattiassa sisäpuolelta kiinni, ainakaan tästä etujalkatilasta
Kuskin puolen joustintuen yläpääkin vaatii vähän askartelua.
No jos bensankulutus on riittävän pieni niin eiköhän tuota aina välillä ehdi paikkaillakkin vaikka lokakuun loppukin tulee todennäköisesti melko pian
Viimeksi muokannut arpati, 25.11.2010 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Jaa no on noita tipoja kolme muutakin tällä tontilla, siskon autokin on jo mun mutta papereita ei ole vielä tehty No tietty jos sulla olis sitä takalokarin pintapalaa (takaoven takana oleva pala) tankin täyttöaukon puolelta niin priima sellainen saattaa ehkä kiinnostaa, toiselle puolelle mulla jo onkin hyvä... Mimmones se kori sitten on ja malli&vuosi? EDIT vai onko se tollanen tc malli mitä mulla noi muut?R_iku kirjoitti:Multa löytyis hyväkuntoista pellinsiivua samanmoisen pohjasta edullisesti. Myös muuta osaa löytyy helevetisti vielä..
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Hattua pitää nostaa, että jaksaa lähteä noinkin yleistä autoa vielä tuollaisesta rakentamaan, luulisi nyt parempiakin Tipoaihioita löytyvän pikkurahalla..
Oletko jo tarkistanut, onko koteloissa suoja-ainetta? Tuo tarra kun ei takaa mitään (sen enempää kuin kuittikaan, eräässä Croman raadossa.)
Oletko jo tarkistanut, onko koteloissa suoja-ainetta? Tuo tarra kun ei takaa mitään (sen enempää kuin kuittikaan, eräässä Croman raadossa.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Tai ettei ole täynnä uretaanivaahtoa.. Tälläinenkin "ruostesuoja" nähdy yhdessä yksilössä, joka oli suunnilleen samassa kunnossa.luigi kirjoitti:Oletko jo tarkistanut, onko koteloissa suoja-ainetta? Tuo tarra kun ei takaa mitään (sen enempää kuin kuittikaan, eräässä Croman raadossa.)
Minkä huollan, sen korjaan...
No ei tässä nyt pidempiaikaista käyttistä välttämättä haeta mutta kyllä sitä nyt yksi leima pitäis saada vielä tohonkin... Voi kyllä olla että kiiruun tullessa sisähelmojen korjaus on ennen leimaa kanttipala millin/millipiikin peltiä ja päälle kiinni mikä nyt ei ole se optimaalinen korjaustapa mutta välttänee jos enstalveksi saa vielä leiman. Toisaalta eipä nää tipot/muut fiudet ole toistaiseksi paljoa paremmilta näyttäneet kun sisustan purkaa pois pl. toi 88 croma joka vaimolla ajossa Allehan tuossa tipossa on jo lätkitty peltiä molemmille puolin koko helmojen matkan eli sinne ei tarvinne kauheesti lisätä, mua vaan sattu kiinnostamaan onko noi sisäpuolet tehty kans - ja arvasin ihan oikein...luigi kirjoitti:Hattua pitää nostaa, että jaksaa lähteä noinkin yleistä autoa vielä tuollaisesta rakentamaan, luulisi nyt parempiakin Tipoaihioita löytyvän pikkurahalla..
Oletko jo tarkistanut, onko koteloissa suoja-ainetta? Tuo tarra kun ei takaa mitään (sen enempää kuin kuittikaan, eräässä Croman raadossa.)
No juu jos joku haluaa luopua halvalla jostakin priimapeltisestä Tiposta joka tehty vielä 80 luvulla niin voi tarjota - voin vaihtaa vaikka noihin vanteisiin Tekniikan ei tarvi olla iskussa
Tässä autossa nyt oli muutama hyvä asia 1. leimaa lokakuun loppuun - mahkut marraskuulle ellei ajokieltoa 2. edullinen 3. lähellä 4. ajokuntoinen 5. ei vähäpäästöinen 6. Lähes yhtä paljon tavaratilaa kuin farkku ladassa 7. varaosia on jo kolme tc tipon verran eivätkä uudetkaan osat paljoa maksa Kyllä tolla nyt työmatkaa ajaa yssikseen ja todennäköisesti vie vähemmän bensaa kuin lada
EDIT: niin ja toi takapään tukivarsien laakerien vaihto tulee kyseeseen kun toi apurunko lähtee irti käytön jälkeen Varaosia kun noihin tipoihin on mm uudehkoa etuapurunkoa, sarja uudehkoja iskareita, takatukivarsien laakerien asennussarja yms... Eli niitä tulee luultavasti olemaan jatkossakin ajossa ajoittain...
Wellu - Uretaanivaahtoa näissä on kaikissa eli tehtaalta asti... Tuota olen löytänyt ainakin noista etujakatiloista ylös lähtevistä koteloista
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Siis kuuluuko uretaanivaahtoa olla helmakotelot täynnä? Sehän se ruostuttaakin, kun kerää kosteutta, eikä hengitä. Meillä oli yhdessä vm-89 DGT:ssä helmat aivan täynä sitä jaskaa ja oli aivan läpimätä yksilö. Ei voinut enään mitenkään nostaa koko autoa, paitsi katosta..
Eikä ainakaan mun -90 Unossa ollut vaahtoa, tai 45Panda vm.-86 myöskään.
Eikä ainakaan mun -90 Unossa ollut vaahtoa, tai 45Panda vm.-86 myöskään.
Minkä huollan, sen korjaan...
-90 mallinen TC. Etumainen runkopalkki sun muuta rälläköity pois että itse kopalla tuskin tekee enää mitään, kattoluukku oli myös. Hyvät ovet mm. on ja ehkä jopa se palakin sille puolelle. Toinen oli mikä oli.arpati kirjoitti:Jaa no on noita tipoja kolme muutakin tällä tontilla, siskon autokin on jo mun mutta papereita ei ole vielä tehty No tietty jos sulla olis sitä takalokarin pintapalaa (takaoven takana oleva pala) tankin täyttöaukon puolelta niin priima sellainen saattaa ehkä kiinnostaa, toiselle puolelle mulla jo onkin hyvä... Mimmones se kori sitten on ja malli&vuosi? EDIT vai onko se tollanen tc malli mitä mulla noi muut?R_iku kirjoitti:Multa löytyis hyväkuntoista pellinsiivua samanmoisen pohjasta edullisesti. Myös muuta osaa löytyy helevetisti vielä..
Bmw E39 520 2.2 vm.-01, käyttis.
A, B ja E Opeleita.
+pari ruotsalaista ja yksi italiaano.
http://R_iku.kuvablogi.com
A, B ja E Opeleita.
+pari ruotsalaista ja yksi italiaano.
http://R_iku.kuvablogi.com
Wellu - juu no ne helmat on varmaan jälkikäteen vaahdotettu...
R_iku - katto misä kunnossa se takalokarin pelti on, se on ihan ruuveilla ja liimalla kiinni (en tosin ole noita vielä irrottanut että miten hyvin onnistuu)
mamu - onhan noita romuja... Joidenkin turkulaisten mielestä liikaakin
fiat-boy - en osaa sanoa mikä mättää kun ainakin veljen koneelle näkyvät (kotona laukes modeemi varmaan jännitepiikkiin). Voisko olla jostain palomuurin asetuksista kine?
R_iku - katto misä kunnossa se takalokarin pelti on, se on ihan ruuveilla ja liimalla kiinni (en tosin ole noita vielä irrottanut että miten hyvin onnistuu)
mamu - onhan noita romuja... Joidenkin turkulaisten mielestä liikaakin
fiat-boy - en osaa sanoa mikä mättää kun ainakin veljen koneelle näkyvät (kotona laukes modeemi varmaan jännitepiikkiin). Voisko olla jostain palomuurin asetuksista kine?
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
-
- Viestit: 237
- Liittynyt: 28.07.2004 22:35
- Paikkakunta: Lempäälä
Joo kyllä helmoissa ja eturunkoaisoissa on uretaanit sisällä ihan vakiovarusteena. Ja vaikka kuinka on suojattu ja sinkkikori niin my ass, kyllä suomivalioyksilöt ovat vähissä. http://kuvablogi.com/blog/1214/0/
Brava 1.8 -99
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
600 0.6 -72
Punto 1.2 -01
Juu aika hyvältä toi temprakin näytti Niin mihin asti sitä urkkia on helmoissa kun ei tuolla sisähelman rei´istä urkkia näkyny?Hopeasalama kirjoitti:Joo kyllä helmoissa ja eturunkoaisoissa on uretaanit sisällä ihan vakiovarusteena. Ja vaikka kuinka on suojattu ja sinkkikori niin my ass, kyllä suomivalioyksilöt ovat vähissä. http://kuvablogi.com/blog/1214/0/
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
niinpä oli Hepe75:nkin Dedrassa uretaania ikkunapielissä...Hopeasalama kirjoitti:Joo kyllä helmoissa ja eturunkoaisoissa on uretaanit sisällä ihan vakiovarusteena.
http://kuvablogi.com/nayta/162420/
There are 2 ways to do it - my way and the right way.