Juuri näin, itse en pidä gralea mitenkään uniikkina (viiatti mikä viiatti ) jota pitäisi vain säilyttää (kenelle niitä säilötään?) tallissa ja ajaa ainoastaan kerran, pari kesässä ja sekin pelko perseen alla että alkaa sataa.-HH- kirjoitti:Taitaa olla parempi vaan juu niin että jos noinkaan yleisellä harrastepelillä ei uskalla ajaa niin ei ainakaan hanki mitään harvinaisempaa... 8)
Tervehdys kaikille! Delta Integrale -projekti
-
- Viestit: 359
- Liittynyt: 20.08.2005 07:11
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
En nyt ymmärrä mistä on modostunut käsitys että en meinaisi ajaa,tarkoitus on kyllä pitää kesät ns.käyttöautona ja ajaa talvet toisella autolla,kyse on talvikäytöstä.Pidin sitä kuitenkin 5 vuotta ympärivuotisena käyttöautona ja näin mitä se teki.Vai onkohan tässä kyse siitä että kun on neliveto niin silloin pitäis ajaa talvetkin.
Mitäs mieltä ootte,kun mulla on myös 1960 vm. Cadillac(mihin saa osiakin),pitäiskö mun ajella silläkin ympäri vuodet?,väitän että Grale on kuitenkin harvinaisempi näky kuin kyseinen dollarihymy,turha väittää että on eri asia,mulle nämä on samanlaisia HARRASTEpelejä molemmat,tosin Lancia on lähempänä sydäntä.
Pakko kyllä sanoa,että täällä on"vallalla"vähän erikoinen mielipide harrasteautojen käytöstä ,tai sitten mä oon ite vähän erikoinen.
Tämäkin taitaa olla semmonen aihe mistä on niin monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin,joten eiköhän tämä riitä tältä erää .
Mitäs mieltä ootte,kun mulla on myös 1960 vm. Cadillac(mihin saa osiakin),pitäiskö mun ajella silläkin ympäri vuodet?,väitän että Grale on kuitenkin harvinaisempi näky kuin kyseinen dollarihymy,turha väittää että on eri asia,mulle nämä on samanlaisia HARRASTEpelejä molemmat,tosin Lancia on lähempänä sydäntä.
Pakko kyllä sanoa,että täällä on"vallalla"vähän erikoinen mielipide harrasteautojen käytöstä ,tai sitten mä oon ite vähän erikoinen.
Tämäkin taitaa olla semmonen aihe mistä on niin monta mielipidettä kuin on kirjoittajaakin,joten eiköhän tämä riitä tältä erää .
Itse en ainakaan aio siviilipelillä leikkimään, kun on tullut kokeiltua miten kaaret kestävät (lue: ikuiset selkä- ja niskavaivat). Nimittäin tuollainen paristaa heppainen kuitenkin lähtee aika liukkaasti eikä se tarvitse kuin sen pienen virheen. Ja jos se jotakuta harmittaa, että autolla ajetaan vain siviiliä, niin ainahan sen voi tulla rahatukon kanssa hakemaan ja näyttää miten sillä ajetaan .
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
Nuo harrasteautot, joilla pääosa porukasta ajelee, taitaa olla jo poikkeuksetta niin vanhoja ettei uusia peltiosia niihin ole saatavilla. Tai ei ainakaan 131:een, jolla itse oon tavannut noissa talvitapahtumissa kurvailla, ole tultu tarjoamaan.
Toki kukin ajaa autollaan niinkuin haluaa. Siitä huolimatta auton ympärivuotinen suolaus on eri asia kuin ajaa vartavasten jonnekin harrastetapahtumaan kerran, pari talvessa. Toki siitä tulee lisäkuluja, kun väliaikaisesti liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo otetaan hetkeksi liikenteeseen. Itse ajattelin kuitenkin näin toimia, kun ainoa liikennöintikunnossa oleva, oikeastapäästäraapiva autoni (ei herneitä!) oletettavasti siirtyy tekniikkapäivityksen myötä yhä enemmän harrasteautostatuksen puolelle. (Ja taitaa muuten Fiat 131:ä olla nykyään vähemmän rekisterissä kuin töpöperäisiä Graleja )
On totta, että ei ole kovin fiksua urheilla noissa ränneissä turvakaarettomilla autoilla, mutta itse olen pyrkinyt ottamaan ajotavassa sitten vähän enemmän varman päälle kuin turvakaarellisella autollani kesäisin asfaltilla.
Kuitenkin, kun ottaa huomioon sekä 131:n että Gralen maineikkaat historiat ralliautoina, niitä soisi näkevän enemmänkin ajotapahtumissa nimenomaan ajettavina. Vaikka edes silleen varman päälle ajettavina, en minä halua kenenkään autoa rutattuna noissa tapahtumissa nähdä. Vaikka olisi vääränmaalainenkin auto.
Kaikesta huolimatta on mukava saada taas uusi Grale-projekti tälle foorumille. Projektikuvia odotellessa...
Toki kukin ajaa autollaan niinkuin haluaa. Siitä huolimatta auton ympärivuotinen suolaus on eri asia kuin ajaa vartavasten jonnekin harrastetapahtumaan kerran, pari talvessa. Toki siitä tulee lisäkuluja, kun väliaikaisesti liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo otetaan hetkeksi liikenteeseen. Itse ajattelin kuitenkin näin toimia, kun ainoa liikennöintikunnossa oleva, oikeastapäästäraapiva autoni (ei herneitä!) oletettavasti siirtyy tekniikkapäivityksen myötä yhä enemmän harrasteautostatuksen puolelle. (Ja taitaa muuten Fiat 131:ä olla nykyään vähemmän rekisterissä kuin töpöperäisiä Graleja )
On totta, että ei ole kovin fiksua urheilla noissa ränneissä turvakaarettomilla autoilla, mutta itse olen pyrkinyt ottamaan ajotavassa sitten vähän enemmän varman päälle kuin turvakaarellisella autollani kesäisin asfaltilla.
Kuitenkin, kun ottaa huomioon sekä 131:n että Gralen maineikkaat historiat ralliautoina, niitä soisi näkevän enemmänkin ajotapahtumissa nimenomaan ajettavina. Vaikka edes silleen varman päälle ajettavina, en minä halua kenenkään autoa rutattuna noissa tapahtumissa nähdä. Vaikka olisi vääränmaalainenkin auto.
Kaikesta huolimatta on mukava saada taas uusi Grale-projekti tälle foorumille. Projektikuvia odotellessa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kuten Ville jo totesikin niin todellakin pitää ajaa omien taitojensa mukaan noissa ajoharjoittelutapahtumissa, ja varmanpäälle eikä millään hullulla riskillä (ja vain itseä vastaan!). Ainakin mulle tuo asia että tapahtumaan tulee autolla ajamalla paikalle tarkoittaa sitä että sillä koitetaan myös lähteä sieltä samaan tyyliin kotiin. Itsellä on iän myötä selvästi tullut pupu pöksyyn ja riskien ottaminen on sitä että mennään jopa metrin päähän kaiteesta, tai lumipenkasta... Asiasta tuli väännettyä viime kesänä juniorin kanssa kun kuulemma jarrutin ihan liikaa tiettyyn kurvii, ja muut ajoi kuulemma sen paljon kovempaa. Tosin ne olikin rata-autoja, mutta vertailukohta näemmä aina löytyy...
Ja vaikka autossa olisi kaaretkin niin ei sitä siltikään kannata rytätä, vaan sen verran pitää olla itsehillintää että se kalustoa ei turhaan riko.
Toinen tärkeä pointti musta noissa tapahtumissa on se että oppii sen miten se oma auto käyttäytyy, ja on se tällaisille ei autourheilijoille myös sellainen tapahtuma jossa pääsee pitämään ajotaitoaan edes vähän yllä.
Lähinnä tuo suunsoittaminen noiden töpöperäisten Gralejen osalta taitaneen juontaa sieltä että kun on tapahtuma jossa autolla pääsee ajamaan vaikka radalla/jääradalla, mahdolliset paikalle ilmaantuneet autot seisovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pääasiassa varikolla, ja suurin yleisöryntäys saavutetaan kun on näyttelytapahtuma. Mutta tosiaan jokainen tekee autoillaan mitä haluaa, ja kyllä mä tota omaa töpöperäistä etuvetoa aion radalla jatkossakin ulkoiluttaa. Mutta vaan kesäsin.
Ja vaikka autossa olisi kaaretkin niin ei sitä siltikään kannata rytätä, vaan sen verran pitää olla itsehillintää että se kalustoa ei turhaan riko.
Toinen tärkeä pointti musta noissa tapahtumissa on se että oppii sen miten se oma auto käyttäytyy, ja on se tällaisille ei autourheilijoille myös sellainen tapahtuma jossa pääsee pitämään ajotaitoaan edes vähän yllä.
Lähinnä tuo suunsoittaminen noiden töpöperäisten Gralejen osalta taitaneen juontaa sieltä että kun on tapahtuma jossa autolla pääsee ajamaan vaikka radalla/jääradalla, mahdolliset paikalle ilmaantuneet autot seisovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta pääasiassa varikolla, ja suurin yleisöryntäys saavutetaan kun on näyttelytapahtuma. Mutta tosiaan jokainen tekee autoillaan mitä haluaa, ja kyllä mä tota omaa töpöperäistä etuvetoa aion radalla jatkossakin ulkoiluttaa. Mutta vaan kesäsin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
mitäs noi on? http://kuvablogi.com/nayta/1241542/
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Meltdown kirjoitti:mitäs noi on? http://kuvablogi.com/nayta/1241542/
Siinä on etupalkki,helmat,takaperä"kehikko" ja takapalkki.
Nämä vinoilut osallistumisesta gralella taitaa olla jonkun sortin sisäpiirijuttu, joka ei ymmärrettävästi aukea forumille vasta tulleelle. Hetkittäin vähän sisäänlämpiävää täällä tämä meininki, mikä toisaalta on joskus ihan hyväkin juttu, mutta uusia naamoja saattaa ihmetyttää... Viimeisimmässä ajotapahtumassa, jossa itse olin mukana (Punkaharjulla) graleja oli kaksinkin kappalein ja molemmilla myös ajettiin. Yhtään mirahirviötä tai rytmirapanttia ei näkynyt mailla eikä halmeilla.
Oikein! Kyllä autolla pitää uskaltaa ajaa! Rokkiralliin vai jokkikseenko tuo nyt menee?vvieri kirjoitti:ainoa liikennöintikunnossa oleva, oikeastapäästäraapiva autoni (ei herneitä!) oletettavasti siirtyy tekniikkapäivityksen myötä yhä enemmän harrasteautostatuksen puolelle.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Ikuinen vääntö näistä Niinku todettu, kukin nauttii eri tavoin ajamisen nautinnosta ja varjelee ajokkiaan sen mukaisesti. Jollekkin riittää ruosteenraiskaama litranen fire uuno jossain loskaisella kinttupolulla, joku taas vaatii priimakuntoisen tehokkaan gralen, kuivan kesäkelin ja kunnon baanaa(Apparasta en sit tiedä onko se sitä metallikaiteineen ). Jotenkin itselläkin kallistuisi jälkimmäiseen
Pelen kilpagralea en kyllä raaskisi sora/kura/suolakylpyyn päästää, on se sen verran siistiksi rakennettu
Itelle nää autonromut on enemmän rakentelun kohteita eikä ole mitään varsinaista hinkua ratalle ruoskimaan vaikka siihen tarkoitukseen tekeekin. Voi sitä hupia ajamisen muodossa hakea muualtakin rakentelun lomassa. Voi mennä vaikka kartingia ajamaan jos kova hinku iskee
Fiat Uno Turbo i.e -88
Luigilla on näemmä joku provovaihde nyt päällä, kun oli lykkäämässä Themaani paaliin ja nyt vielä Mirkkuakin jokkikseen tai vielä pahempaa, rokkiralliin. Rekisterikilvet eivät kuitenkaan autostani ole lähtemässä, voin vihjeeksi sanoa.luigi kirjoitti:Oikein! Kyllä autolla pitää uskaltaa ajaa! Rokkiralliin vai jokkikseenko tuo nyt menee?
No, ei offtopiccia tämän enempää. Ehkä avaan projektitopicceja, ehkä en.
Mielenkiinnolla seuraan, miten tämä rojekti valmistuu.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -