'57 työn alla..
Ja mä luulin että tää on joku herja. Olen siis aivan ymmälläni että Suomesta löytyy vielä tekijöitä tämänkaltaisille projekteille, kun yleensä kellekkään ei kelpaa kuin katsastuskuntoiset autot alle 100 euron hinnalla..
Nostan hattua, tottavieköön!
Nostan hattua, tottavieköön!
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Noh, noh Sämpy! Kaapparikusiaisten kanssa ei pilailla. ei näitä enää joka nurkassa ole, joten hieman huonommankin korjaamista kannattaa harkita.
Hieman taustaa projektista:
Kolaroitu ~1970 ja poistunut vuosipoistona rekisteristä 31.12.71, seuraava omistaja vaihdatti ~'72 lokasuojan, mutta oviaukkoa ei mitattu ja ovi meni pari senttiä lokarin päälle Auto jätettiin seisomaan puupölkkyjen päälle pihan perälle josta noudin sen vuonna 2000. Pölkyt oli uponneet maahan ja avoimesta ovesta tulleet lehdet olivat maatuneet erinomaiseksi mullaksi n. kymmenen sentin vahvuudelta (kusiaisesta saisi näemmä näppärän kompostorin).. Nostin läjän valmistamani kuljetusalustan päälle ja se siirrettiin varovaisesti silloiselle harrastetallilleni. Pikaisen puhdistuksen jälkeen oikaisin korin, oli muuten helppo homma; kori oli niin mätä ettei yrittänytkään palata vaan jäi suoraan mitoilleen. Pari paikkaa lattiaan (vasen ja oikea puoli), sisähelmat ja ulkohelmat paikalleen niin korin pystyikin jo nostamaan valmistamaani grilliin.
(jatkuu illemmalla)
Hieman taustaa projektista:
Kolaroitu ~1970 ja poistunut vuosipoistona rekisteristä 31.12.71, seuraava omistaja vaihdatti ~'72 lokasuojan, mutta oviaukkoa ei mitattu ja ovi meni pari senttiä lokarin päälle Auto jätettiin seisomaan puupölkkyjen päälle pihan perälle josta noudin sen vuonna 2000. Pölkyt oli uponneet maahan ja avoimesta ovesta tulleet lehdet olivat maatuneet erinomaiseksi mullaksi n. kymmenen sentin vahvuudelta (kusiaisesta saisi näemmä näppärän kompostorin).. Nostin läjän valmistamani kuljetusalustan päälle ja se siirrettiin varovaisesti silloiselle harrastetallilleni. Pikaisen puhdistuksen jälkeen oikaisin korin, oli muuten helppo homma; kori oli niin mätä ettei yrittänytkään palata vaan jäi suoraan mitoilleen. Pari paikkaa lattiaan (vasen ja oikea puoli), sisähelmat ja ulkohelmat paikalleen niin korin pystyikin jo nostamaan valmistamaani grilliin.
(jatkuu illemmalla)
Tämä on ollut kokoajan sivuprojekti, jota on tehty silloin kun siltä on tuntunut. Saman aikaisesti on valmistunut jokunen kaksipyöräinen ja harrasteauto. Näistä voisi mainita ahdetun kasipuolikkaan ja oheisen '67 kusiaisen: http://www.motorcities.com/contents/00/ ... 28710.html
Se valittiin muuten em. sivuston toimesta Car of The Week:iksi, vaikka tyrkyllä oli Vectoreita ja Lamborghineja etc. Ei voi kuin todeta, että ameriikan pojilla on hyvä maku Itse en ehtinyt ajaa sillä kuin 19 km, kun kaveri osti sen puoliväkisin. Talon laajennus ja harrastetilojen rakentaminen veivät vapaa-ajan lähes kokonaan, mutta nyt pääsen taas harrastamaan ja jatkamaan siitä mihin jäätiin muutama vuosi sitten. Grilli tulleekin olemaan ahkerassa käytössä tänä kesänä.
Se valittiin muuten em. sivuston toimesta Car of The Week:iksi, vaikka tyrkyllä oli Vectoreita ja Lamborghineja etc. Ei voi kuin todeta, että ameriikan pojilla on hyvä maku Itse en ehtinyt ajaa sillä kuin 19 km, kun kaveri osti sen puoliväkisin. Talon laajennus ja harrastetilojen rakentaminen veivät vapaa-ajan lähes kokonaan, mutta nyt pääsen taas harrastamaan ja jatkamaan siitä mihin jäätiin muutama vuosi sitten. Grilli tulleekin olemaan ahkerassa käytössä tänä kesänä.
Onnekas kolarointi, muuten tuokin kusianen olisi ollut rautanauloina jo ehkä 30 vuotta. Pistetään pipoa vinoon täälläkin siitä hyvästä, että joku jaksaa noinkin maatuneesta aihiosta lähteä autoa tekemään! Tätä projektia tullaan seuraamaan tarkasti, etenkin jos entisöinnistä on kyse. Niitä projekteja kun ei yhtään liikaa tällä forumilla ole näkynyt.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Entisöinnistä ei ole kyse, autohan oli jo valmiiksi lähes entinen kun se minulle tuli
Tosin sisälläni asustaa pieni pussihousumies, joten kori tehdään "oikein" (esim. helman ja etulokasuojan liitoskohta) ihan vain siltävaralta jos sen joku haluaa entisöidä myöhemmin. Jarrut päivitetään '59-'69 malliseksi ja samassa yhteydessä voimansiiroksi tulee 600D:n rojut. Varsinkin kun vaihdelaatikon yhteydessä oleva käsijarru on aika kehno ratkaisu imho. Moottoriksi tulee vakio 767cc, sellainen kun on valmiiksi rempattuna hyllyssä. Väriksi tulee näillä näkymin keltainen, ei siksi että pitäisin siitä kovin, mutta kun sain sitä yhdeksän litraa ilmaiseksi.. Kaikki muutokset/päivitykset ovat bolt-on tyyppisiä ja ne on helppo muuttaa myöhemmin.
Varsinaiset pussihousuttelut suoritan eräänä päivänä minulla yhä tallessa olevalla "TV:stä tutulla" alkuvuoden '59:llä, sitä ei ole ikinä kolaroitu, kaksi röökiaskin kokoista paikkaa pitäisi hitsata ja siinä ne viat suurinpiirtein olikin. Tosin ToDo-listalla on myös 126 Fiiu (itseasiassa kaksi, mutta vain toinen museoidaan). Muutakin kalustoa on, mutta tänä kesänä pyrin keskittymään '57:aan.
Tosin sisälläni asustaa pieni pussihousumies, joten kori tehdään "oikein" (esim. helman ja etulokasuojan liitoskohta) ihan vain siltävaralta jos sen joku haluaa entisöidä myöhemmin. Jarrut päivitetään '59-'69 malliseksi ja samassa yhteydessä voimansiiroksi tulee 600D:n rojut. Varsinkin kun vaihdelaatikon yhteydessä oleva käsijarru on aika kehno ratkaisu imho. Moottoriksi tulee vakio 767cc, sellainen kun on valmiiksi rempattuna hyllyssä. Väriksi tulee näillä näkymin keltainen, ei siksi että pitäisin siitä kovin, mutta kun sain sitä yhdeksän litraa ilmaiseksi.. Kaikki muutokset/päivitykset ovat bolt-on tyyppisiä ja ne on helppo muuttaa myöhemmin.
Varsinaiset pussihousuttelut suoritan eräänä päivänä minulla yhä tallessa olevalla "TV:stä tutulla" alkuvuoden '59:llä, sitä ei ole ikinä kolaroitu, kaksi röökiaskin kokoista paikkaa pitäisi hitsata ja siinä ne viat suurinpiirtein olikin. Tosin ToDo-listalla on myös 126 Fiiu (itseasiassa kaksi, mutta vain toinen museoidaan). Muutakin kalustoa on, mutta tänä kesänä pyrin keskittymään '57:aan.
Harrastus on hyvä sana, työkseni teen aivan muuta eikä alaan liittyvää koulutustakaan ole. Tämä nyt vain on olevinaan kivaa aina välillä. Toki puristit löytävät varmasti huomautettavaa ajokeistani, mutta olen tehnyt ne itselleni - ja itse. Alusta loppuun. Itse.
Sehän se kai minkätahansa harrastuksen perusidea on, tehdä asioita joista itse pitää haluamallaan tavalla?
Sehän se kai minkätahansa harrastuksen perusidea on, tehdä asioita joista itse pitää haluamallaan tavalla?
Entisöintikään ei sinänsä ole poissuljettu vaihtoehto, suurin "este" sille on se, että minulla on vain yksi 633cc kone. Tuoreempaa tekniikkaa & osaa on runsaasti ja niillekin pitäisi löytää kohde..
Jos joku haluaa myydä 633cc alakerran tai koko koneen ,olen kovin kiinnostunut. Jos vaikka kuitenkin entisöisisi.. Tässä vaiheessa se melkein pitäisi päättää.
Jos joku haluaa myydä 633cc alakerran tai koko koneen ,olen kovin kiinnostunut. Jos vaikka kuitenkin entisöisisi.. Tässä vaiheessa se melkein pitäisi päättää.