'57 työn alla..
Eihän sitä pakko ole nyt museorekisteriin saakka entisöidä, kunhan tekee korityöt niin, että mahdollisen pussihousuvaihteen löydyttyä ei tarvia enää uusiksi tehdä. Veikkaan kuitenkin pisteosienkin olevan ihan kohtalaisen haun takana. Tekee siis niinkuin itse haluaa, mitä pidänkin harrastuksen olennaisena osana. Tosin jos ykskaks päätätkin alkaa harrastamaan peltoautoilua tai jokkista, niin ei tarvia ihmetellä mahdollista paheksuntaakin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
pakko myöntää että perusteelliselta laittamiselta näyttää... itelläkin oli seiska tossa mallissa....tosin vaan helmojen ja pohjan hitsauksen takia... 8)
on muuten pirn paljon kivempaa laittaa pohjaa/helmoja ku ei tarvii selällään maata auton alla ku voi suorassa seistä tai istua... meinaaks vaan maalata pohjan kunnon maalelilla vai vedätkö viel massatki päälle?
on muuten pirn paljon kivempaa laittaa pohjaa/helmoja ku ei tarvii selällään maata auton alla ku voi suorassa seistä tai istua... meinaaks vaan maalata pohjan kunnon maalelilla vai vedätkö viel massatki päälle?
Hitsaussaumoista hion isoimmat knöölit pois (eipä niitä juuri tulekaan kun pääsee hitsaamaan lähes koko ajan hyvässä asennossa), saumamassa päälle huokosten varalta, kotelonsuoja-aine alle ja alustamassa ruiskulla päälle. Eiköhän se jokusen vuoden kestä kesä käytössä. Tinaaminenkin on paljon helpompaa kun kääntelee koria tarpeen mukaan. Ruosteet poistin hiomalla ja Annitrolilla loput, hiekkapuhallukseen kun ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta kotona.
Mites kun tuo taitaa olla jotain rostexia? Ja siihenkö suoraan helmamassa? Pohjamaali yleensä niin huokoista että vesi menee läpi josta syystä siihen laitetaan usein sulkuväri ennen massaa. Ensimmäisen figen pohjaa tein ja hiekkapuhalsin, laitoin happovärin ja siihen kiveniskumassan. Ei ole mikään ruostunut niin hyvin..
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Varsinkin jos vetää pellin päälle sen punaisen paukkupullopohjamaalin ja siihen massan suoraan päälle, niin jo vuoden päästä voi vetää koko kerroksen siistinä laattana pois, ja alla tasainen ruoste, ihan kuin koko pelti olisi jäänyt alkujaankin paljaaksi.
No, tuo pohjamaali on varmaan parempaa ja tosiaan jos heittää jonkin pintamaalin vielä siihen päälle niin ei pitäisi olla ongelmaa.
No, tuo pohjamaali on varmaan parempaa ja tosiaan jos heittää jonkin pintamaalin vielä siihen päälle niin ei pitäisi olla ongelmaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jos se pintamaali on liian "liukasta" niin sitten taas ei massa pysy kunnolla.. (kuten Miranol ). Teollisuusvärit jättää sopivasti hiukan himmeän pinnan. Kaipa se kotelosuojakin jonkinverran vesihöyryn kulkua tukkii mutta silti minäkin laittaisin jonkin pintamaalin alle. Pistetäänpäs tästä oma topikki vai onko sellainen jo?
kannatetaan omaa topiccia mieluusti sellaista jossa käsitellään mädästä valmiiseen kaikki siltä väliltä olen mieluusti mukana kommentoimassa (paljon linkkejä kuvablogiin tms. jossa porukka esittelee työ vaiheitaan...nopeasti ja halvalla !!!) olisi kerrottavana monta tarinaa "yhdestä" ruoste reiästä , heittää vähäsen pakkelia ja hiasta, nopeasti pikkasen suihkauttaa tuohon naarmuun tuota oikeaa punaista maalia....