'57 työn alla..

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eihän sitä pakko ole nyt museorekisteriin saakka entisöidä, kunhan tekee korityöt niin, että mahdollisen pussihousuvaihteen löydyttyä ei tarvia enää uusiksi tehdä. Veikkaan kuitenkin pisteosienkin olevan ihan kohtalaisen haun takana. Tekee siis niinkuin itse haluaa, mitä pidänkin harrastuksen olennaisena osana. Tosin jos ykskaks päätätkin alkaa harrastamaan peltoautoilua tai jokkista, niin ei tarvia ihmetellä mahdollista paheksuntaakin. ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Kori toki tehdäänkin "oikein" (kuvia myöhemmin), nyt vain pitäisi päättää mitkä takatukivarret, jarrukilvet, etupäänripustukset etc. puhallutan. Niissä kun on eroja. Tavoitteena on saada koppa pyörilleen tänä kesänä
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

luigi kirjoitti: Veikkaan kuitenkin pisteosienkin olevan ihan kohtalaisen haun takana.
Tarvittavat pisteosat on hyllyssä, 633cc moottori ja pari jarrukenkää puuttuu. Tai siis nekin on, mutta varattuna toiseen projektiin.
Avatar
jarkko76
Viestit: 226
Liittynyt: 03.11.2004 13:28
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jarkko76 »

-
Viimeksi muokannut jarkko76, 02.05.2009 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nelipyöräisistä siirrytty kaksipyöräisiin päristimiin.
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

komppaan nipaa..

kyllä ainakin nää -5? malliset kannattais melkeinpä entisöidä jos ei ihan rytöjä oo.. :wink:
dart -66
Viestit: 105
Liittynyt: 02.11.2003 17:49
Paikkakunta: Mäkelä, siin Lahen vieres

Viesti Kirjoittaja dart -66 »

Kaverilla Hollolassa kaappariovisen jäänteet. Alustan osia näyttäisi olevan ainakin jäljellä. Kysyn, joutaako?
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

dart -66 kirjoitti:Kaverilla Hollolassa kaappariovisen jäänteet.
Laitoin YV:tä
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Kaivelin varastosta paremman oven asennusta odottelemaan. En toki heitä vanhaakaan pois, en vain viitsi hitsata sitä kun ei ole pakko (vielä). Uudetkin olisi, mutta kun ei raaski käyttää niitä..

Kuva
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Kelit eivät ole olleet suotuisia ulkona hitsaamiseen, mutta kyllä tämä tästä kuntoutuu pikku hiljaa.
Kuva
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

pakko myöntää että perusteelliselta laittamiselta näyttää... :D itelläkin oli seiska tossa mallissa....tosin vaan helmojen ja pohjan hitsauksen takia... 8)
on muuten pirn paljon kivempaa laittaa pohjaa/helmoja ku ei tarvii selällään maata auton alla ku voi suorassa seistä tai istua... meinaaks vaan maalata pohjan kunnon maalelilla vai vedätkö viel massatki päälle?
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Hitsaussaumoista hion isoimmat knöölit pois (eipä niitä juuri tulekaan kun pääsee hitsaamaan lähes koko ajan hyvässä asennossa), saumamassa päälle huokosten varalta, kotelonsuoja-aine alle ja alustamassa ruiskulla päälle. Eiköhän se jokusen vuoden kestä kesä käytössä. Tinaaminenkin on paljon helpompaa kun kääntelee koria tarpeen mukaan. Ruosteet poistin hiomalla ja Annitrolilla loput, hiekkapuhallukseen kun ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta kotona.
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Mites kun tuo taitaa olla jotain rostexia? Ja siihenkö suoraan helmamassa? Pohjamaali yleensä niin huokoista että vesi menee läpi josta syystä siihen laitetaan usein sulkuväri ennen massaa. Ensimmäisen figen pohjaa tein ja hiekkapuhalsin, laitoin happovärin ja siihen kiveniskumassan. Ei ole mikään ruostunut niin hyvin..
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Varsinkin jos vetää pellin päälle sen punaisen paukkupullopohjamaalin ja siihen massan suoraan päälle, niin jo vuoden päästä voi vetää koko kerroksen siistinä laattana pois, ja alla tasainen ruoste, ihan kuin koko pelti olisi jäänyt alkujaankin paljaaksi.

No, tuo pohjamaali on varmaan parempaa ja tosiaan jos heittää jonkin pintamaalin vielä siihen päälle niin ei pitäisi olla ongelmaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jos se pintamaali on liian "liukasta" niin sitten taas ei massa pysy kunnolla.. (kuten Miranol :evil: ). Teollisuusvärit jättää sopivasti hiukan himmeän pinnan. Kaipa se kotelosuojakin jonkinverran vesihöyryn kulkua tukkii mutta silti minäkin laittaisin jonkin pintamaalin alle. Pistetäänpäs tästä oma topikki vai onko sellainen jo?
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Viesti Kirjoittaja jape »

kannatetaan omaa topiccia mieluusti sellaista jossa käsitellään mädästä valmiiseen kaikki siltä väliltä olen mieluusti mukana kommentoimassa (paljon linkkejä kuvablogiin tms. jossa porukka esittelee työ vaiheitaan...nopeasti ja halvalla !!!) olisi kerrottavana monta tarinaa "yhdestä" ruoste reiästä , heittää vähäsen pakkelia ja hiasta, nopeasti pikkasen suihkauttaa tuohon naarmuun tuota oikeaa punaista maalia....
Vastaa Viestiin