'57 työn alla..

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

'57 työn alla..

Viesti Kirjoittaja 100D »

..pientä laittoo vaatii se vaan.
Kuva
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nuo jäkälät tuossa ikkunalla ovat aika tyylikkäät. :lol:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Lattiassakin oli alkavaa ruostevauriota.
Kuva[/img]
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ja mä luulin että tää on joku herja. Olen siis aivan ymmälläni että Suomesta löytyy vielä tekijöitä tämänkaltaisille projekteille, kun yleensä kellekkään ei kelpaa kuin katsastuskuntoiset autot alle 100 euron hinnalla..

Nostan hattua, tottavieköön!
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sport-power »

juu ei noi niin kivoi rojektei aina oo,,,, mut kyl niist saa tulemaan ku tekee vaan... ei toi meitin sporttikaan niin ruusunen ollu..
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Noh, noh Sämpy! Kaapparikusiaisten kanssa ei pilailla. ei näitä enää joka nurkassa ole, joten hieman huonommankin korjaamista kannattaa harkita.

Hieman taustaa projektista:
Kolaroitu ~1970 ja poistunut vuosipoistona rekisteristä 31.12.71, seuraava omistaja vaihdatti ~'72 lokasuojan, mutta oviaukkoa ei mitattu ja ovi meni pari senttiä lokarin päälle :( Auto jätettiin seisomaan puupölkkyjen päälle pihan perälle josta noudin sen vuonna 2000. Pölkyt oli uponneet maahan ja avoimesta ovesta tulleet lehdet olivat maatuneet erinomaiseksi mullaksi n. kymmenen sentin vahvuudelta (kusiaisesta saisi näemmä näppärän kompostorin).. Nostin läjän valmistamani kuljetusalustan päälle ja se siirrettiin varovaisesti silloiselle harrastetallilleni. Pikaisen puhdistuksen jälkeen oikaisin korin, oli muuten helppo homma; kori oli niin mätä ettei yrittänytkään palata vaan jäi suoraan mitoilleen. Pari paikkaa lattiaan (vasen ja oikea puoli), sisähelmat ja ulkohelmat paikalleen niin korin pystyikin jo nostamaan valmistamaani grilliin.

(jatkuu illemmalla)
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Tämä on ollut kokoajan sivuprojekti, jota on tehty silloin kun siltä on tuntunut. Saman aikaisesti on valmistunut jokunen kaksipyöräinen ja harrasteauto. Näistä voisi mainita ahdetun kasipuolikkaan ja oheisen '67 kusiaisen: http://www.motorcities.com/contents/00/ ... 28710.html

Se valittiin muuten em. sivuston toimesta Car of The Week:iksi, vaikka tyrkyllä oli Vectoreita ja Lamborghineja etc. Ei voi kuin todeta, että ameriikan pojilla on hyvä maku :wink: Itse en ehtinyt ajaa sillä kuin 19 km, kun kaveri osti sen puoliväkisin. Talon laajennus ja harrastetilojen rakentaminen veivät vapaa-ajan lähes kokonaan, mutta nyt pääsen taas harrastamaan ja jatkamaan siitä mihin jäätiin muutama vuosi sitten. Grilli tulleekin olemaan ahkerassa käytössä tänä kesänä.

Kuva
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Nyt nousi pipo kunnioittavan kumarruksen kera :wink:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Onnekas kolarointi, muuten tuokin kusianen olisi ollut rautanauloina jo ehkä 30 vuotta. Pistetään pipoa vinoon täälläkin siitä hyvästä, että joku jaksaa noinkin maatuneesta aihiosta lähteä autoa tekemään! Tätä projektia tullaan seuraamaan tarkasti, etenkin jos entisöinnistä on kyse. Niitä projekteja kun ei yhtään liikaa tällä forumilla ole näkynyt.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

:shock: Respect!!! Todella asiallista jälkeä!!
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Entisöinnistä ei ole kyse, autohan oli jo valmiiksi lähes entinen kun se minulle tuli :wink:

Tosin sisälläni asustaa pieni pussihousumies, joten kori tehdään "oikein" (esim. helman ja etulokasuojan liitoskohta) ihan vain siltävaralta jos sen joku haluaa entisöidä myöhemmin. Jarrut päivitetään '59-'69 malliseksi ja samassa yhteydessä voimansiiroksi tulee 600D:n rojut. Varsinkin kun vaihdelaatikon yhteydessä oleva käsijarru on aika kehno ratkaisu imho. Moottoriksi tulee vakio 767cc, sellainen kun on valmiiksi rempattuna hyllyssä. Väriksi tulee näillä näkymin keltainen, ei siksi että pitäisin siitä kovin, mutta kun sain sitä yhdeksän litraa ilmaiseksi.. Kaikki muutokset/päivitykset ovat bolt-on tyyppisiä ja ne on helppo muuttaa myöhemmin.

Varsinaiset pussihousuttelut suoritan eräänä päivänä minulla yhä tallessa olevalla "TV:stä tutulla" alkuvuoden '59:llä, sitä ei ole ikinä kolaroitu, kaksi röökiaskin kokoista paikkaa pitäisi hitsata ja siinä ne viat suurinpiirtein olikin. Tosin ToDo-listalla on myös 126 Fiiu (itseasiassa kaksi, mutta vain toinen museoidaan). Muutakin kalustoa on, mutta tänä kesänä pyrin keskittymään '57:aan.
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

word.

tätä voi kutsua jo harrastamiseksi... ja jämptin oloiseksi harrastamiseksi.

hienoa jälkeä 67:n kanssa :wink:


kumarrus ja aaltoja :D
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Harrastus on hyvä sana, työkseni teen aivan muuta eikä alaan liittyvää koulutustakaan ole. Tämä nyt vain on olevinaan kivaa aina välillä. Toki puristit löytävät varmasti huomautettavaa ajokeistani, mutta olen tehnyt ne itselleni - ja itse. Alusta loppuun. Itse.

Sehän se kai minkätahansa harrastuksen perusidea on, tehdä asioita joista itse pitää haluamallaan tavalla?
100D
Viestit: 428
Liittynyt: 14.06.2008 20:28

Viesti Kirjoittaja 100D »

Entisöintikään ei sinänsä ole poissuljettu vaihtoehto, suurin "este" sille on se, että minulla on vain yksi 633cc kone. Tuoreempaa tekniikkaa & osaa on runsaasti ja niillekin pitäisi löytää kohde..

Jos joku haluaa myydä 633cc alakerran tai koko koneen ,olen kovin kiinnostunut. Jos vaikka kuitenkin entisöisisi.. Tässä vaiheessa se melkein pitäisi päättää.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Ääni entisöinnille.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Vastaa Viestiin