Fiat 600 1958. Aluillaan oleva projekti.
Fiat 600 1958. Aluillaan oleva projekti.
Tuli hommattua Fiat 600(1958) projekti omaksi iloksi ja perheen riesaksi 8).
Jarrut tipotiessään, rotta järsinyt sisustusta, korissa työtä: lokasuojat ja takaa reunat, kynnykset, pohja osittain...kaikkea en onneksi vielä tiedäkään Ajan saatossa myös osia on tippunut -50, -60 ja -70 lukujen kuoppaisille teille. Mutta kone käy ja pyörät pyörii.
Vehjes on vielä pelastettavissa ja siihen tarvisin myös teidän muiden foorumilaisten apua.
Näin ollen kaikenlaiset tuohon vuosimalliin sopivat osat(mm. peltiosat, korin pikkusälä sisälle ja ulos), kokeneempien neuvot ja tietoja kuluvien osien saatavuudesta kiinnostaa.
Jarrut tipotiessään, rotta järsinyt sisustusta, korissa työtä: lokasuojat ja takaa reunat, kynnykset, pohja osittain...kaikkea en onneksi vielä tiedäkään Ajan saatossa myös osia on tippunut -50, -60 ja -70 lukujen kuoppaisille teille. Mutta kone käy ja pyörät pyörii.
Vehjes on vielä pelastettavissa ja siihen tarvisin myös teidän muiden foorumilaisten apua.
Näin ollen kaikenlaiset tuohon vuosimalliin sopivat osat(mm. peltiosat, korin pikkusälä sisälle ja ulos), kokeneempien neuvot ja tietoja kuluvien osien saatavuudesta kiinnostaa.
Kysäsepä tuolta: http://forum.parru.org
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Fiat 600 1958. Aluillaan oleva projekti.
Jos saisi keskustelua keskitettyä tähän topikkiin.
Oikeastaan ainoa oikea paikka selvittää museorekisteriin saamisen vaateet, on ottaa yhteyttä sen alueen museotarkastajaan, jossa tarkastus suoritetaan. Muuten kaikki kommentit on pelkkää spekulointia, koska tarkastajalla on viimeinen sana.
Pääpiirteissään autossa ei saa olla reikiä sen enempää puskureiden kromissa, korissa kuin verhoilussakaan. Jos verhoilua tai maalipintaa korjataan, pitää korjauksen olla todella huomaamaton. Muutoin pitää maalipinta/verhoilu/kromaus uusia. Himmentymää ja muovin haalistumaa saa olla, kunhan osa ei ole fyysisesti rikki/halki/ruosteessa. Moottoritilan pitää olla luonnollisesti puhdas ja siisti, sekä johtojen ja liittimien olisi oltava ajanmukaiset. Pääsääntöisesti tulee tehdä ns. mutterientisöinti, jossa kaikki puretaan ja alkuperäinen poistetaan ja korvataan uusilla osilla/uudella maalilla ja muulla pinnalla. Muutoin tulee aika laikukkaan näköinen, jos osa osista on uudelleenmaalattuja ja osa rupisia vanhoja. Pätevä entistäjä saa kyllä vanhoista osista uudenveroisia kevyemminkin menetelmin, jolloin jonkin verran alkuperäistä patinaa ja pintaa säilyy.
Näistä tunnutaan jonkin verran tapauskohtaisesti joustettavan, on museoautoissa näkynyt paljonkin sinisiä apicoliittimiä.. Jos auto olisi hyväkuntoisena säilynyt, voisi konservointikin tulla kyseeseen, mutta käsittääkseni aihiosi on sellainen että MR kilpiin saadakseen pitää siitä tehdä alkuperäisjäljitelmä, jos korissa on jo paljon peltitöitä niin ruostetta on varmaan konehuoneessakin vähän kaikkialla?
Oikeastaan ainoa oikea paikka selvittää museorekisteriin saamisen vaateet, on ottaa yhteyttä sen alueen museotarkastajaan, jossa tarkastus suoritetaan. Muuten kaikki kommentit on pelkkää spekulointia, koska tarkastajalla on viimeinen sana.
Pääpiirteissään autossa ei saa olla reikiä sen enempää puskureiden kromissa, korissa kuin verhoilussakaan. Jos verhoilua tai maalipintaa korjataan, pitää korjauksen olla todella huomaamaton. Muutoin pitää maalipinta/verhoilu/kromaus uusia. Himmentymää ja muovin haalistumaa saa olla, kunhan osa ei ole fyysisesti rikki/halki/ruosteessa. Moottoritilan pitää olla luonnollisesti puhdas ja siisti, sekä johtojen ja liittimien olisi oltava ajanmukaiset. Pääsääntöisesti tulee tehdä ns. mutterientisöinti, jossa kaikki puretaan ja alkuperäinen poistetaan ja korvataan uusilla osilla/uudella maalilla ja muulla pinnalla. Muutoin tulee aika laikukkaan näköinen, jos osa osista on uudelleenmaalattuja ja osa rupisia vanhoja. Pätevä entistäjä saa kyllä vanhoista osista uudenveroisia kevyemminkin menetelmin, jolloin jonkin verran alkuperäistä patinaa ja pintaa säilyy.
Näistä tunnutaan jonkin verran tapauskohtaisesti joustettavan, on museoautoissa näkynyt paljonkin sinisiä apicoliittimiä.. Jos auto olisi hyväkuntoisena säilynyt, voisi konservointikin tulla kyseeseen, mutta käsittääkseni aihiosi on sellainen että MR kilpiin saadakseen pitää siitä tehdä alkuperäisjäljitelmä, jos korissa on jo paljon peltitöitä niin ruostetta on varmaan konehuoneessakin vähän kaikkialla?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 600 1958. Aluillaan oleva projekti.
Tämä todellakin nyt otettu tosissaan työn alle!
Muutama vuosi tuhraantui funtsailuun ja osien metsästykseen
Muutama vuosi tuhraantui funtsailuun ja osien metsästykseen