Harrastekäyttistaksi (Thema)

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

ViestiKirjoittaja Luigi » 24.04.2009 21:59

Meltdown kirjoitti:
luigi kirjoitti:muistan edelleenkin kiinnittäneeni ne huolella ja tiukkaan, on ainoa selitys ...

:mrgreen:

Kummasti se kelpasi edellisessä katsastuksessa, innokkaasta rynkyttelystä huolimatta. :roll:

Jatkossa näköjään auton talviseisonnan varusteisiin tulee kosteudenkerääjän lisäksi kuulumaan hiirenloukku:
http://lampredi.ath.cx/Thema/240409/
Alustavasti näyttäisi, ettei "kiinteistöön" ole koskettu, ellei sitten ole kuseskellut. Eihän tuo ainakaan vielä haissut. Mistä lie löytänyt sisälle, kun kaikki ikkunat ja luukut on kiinni. Ehkä ensi talvena ei kannata lintulaudan lähelle jättää parkkiin.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

ViestiKirjoittaja Sämpy » 25.04.2009 07:45

Juu aina kun on itse maalannut akselipalkkia tms. , ts. oikea maalikerros eikä sitä tehtaan huntua, niin saa pultit kiristää kuukauden jälkeen.

Joko kesätaksi kruisaa?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6101
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

ViestiKirjoittaja Luigi » 25.04.2009 11:05

Sämpy kirjoitti:Joko kesätaksi kruisaa?

Ei ainakaan vielä. Riippuu nyt tuon 16v:n kunnosta ja edistymisestä, jos se pelaa, niin voipa olla, ettei tämä Thema tule liikenteeseen koko vuonna. Etukelkka pitäisi vaihtaa, uusi on jo hankittuna odottelemassa kunnostusta (pesu, ruosteiden poisto ja maalaus.)
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

ViestiKirjoittaja Luigi » 07.05.2009 22:08

Sattuneesta syystä kun tuli tarvetta hieman ykän tarjoamaa suuremmalle kuljetuskapasiteetille, tuli tämä otettua liikenteeseen. Puolisen vuotta ehti seistä, ja oikein kouluesimerkkinä siitä miten autoharrastaja ei laitteitaan säilytä, eli ajosta suoraan seisomaan, ja seisonnasta suoraan ajoon. No nesteet tarkistin. Käyntiin lähti avainta näyttämällä, liekö tuo ehti edes yhtä kierrosta startilla pyörähtämään. Liikkeelle lähtö olikin sitten haastavampaa, kun oli takajarrut ruostuneet oikein kunnolla kiinni. Ristikkoavaimen ja vasaran kanssa sitten sai herranpelkoa istutettua sen verran, että alkoi kaikki pyörät pyörimään. Seisonta ei tunnu missään, moottoritila vain oli täynnä hiirenp....

No, hyväähän se tekee välillä saada ajoa, kun joutuu kuitenkin taivasalla säilyttämään.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

ViestiKirjoittaja Luigi » 23.06.2009 12:32

On muuten huono idea pistää auto seisomaan puun alle. On vaakapinnat sellaisen mustan tökötin peitossa, johon ei mikään tunnu tehoavan. Milläs tuota töhnää saisi irti? Liuotin ei toimi.

On mullakin nyt sitten 8-pyttyinen Thema:
Kuva
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

pineline

ViestiKirjoittaja VTO » 24.06.2009 08:43

Wurthin pineline (ja varmasti muut samankaltaiset tuotteet) 20% seoksena ja hieman pidemmällä vaikutusajalla on toiminut puusta tulevan lian irrotuksessa hyvin. Pihkakin irronnut ihan kohtuulisesti kun on tarjonnut kuumavesipesuria kyytipojaksi.
VTO
 
Viestit: 785
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja vvieri » 24.06.2009 09:43

luigi kirjoitti:OOn mullakin nyt sitten 8-pyttyinen Thema:

:mrgreen:
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19172
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja vesamaan » 24.06.2009 11:08

vvieri kirjoitti:
luigi kirjoitti:OOn mullakin nyt sitten 8-pyttyinen Thema:

:mrgreen:

Onkos toi sitte 16V? :lol:
vesamaan
 
Viestit: 694
Liittynyt: 01.04.2004 10:12
Paikkakunta: Orimattila

ViestiKirjoittaja -HH- » 24.06.2009 17:18

Juu on totta kai - kuten kaikki jenkkien vanhat kasikoneetkin :wink:
- Ei taidot vaan selitykset -
Avatar
-HH-
GFF
 
Viestit: 8590
Liittynyt: 20.12.2002 13:44
Paikkakunta: Nuovo capitale

ViestiKirjoittaja Luigi » 27.06.2009 00:12

-HH- kirjoitti:Juu on totta kai - kuten kaikki jenkkien vanhat kasikoneetkin :wink:

Kulkukin oli vähän jenkkimäistä, eli jousituksen liikkeet laajoja. Suorituskyky nelipyttyisenä tuntui kuitenkin paremmalta. ;)

Neljässä päivässä tuli taitettua 1480km ilman mitään ongelmia, kuten kuuluukin, ja todettua taas Theman erinomaisuus matka-autona. Matkan taittuessa alkoi kojelaudan alta tippumaan auringonkukansiemeniä, ja lisäksi tuli todettua, ettei takaikkunoiden nostimet toimi enää talviseisonnan jäljiltä. Rele kyllä naksuu, mutta siihen se jää. Toivottavasti ei hiirenp...eleet ole johtoja jyrsineet.

Jonkun aikaahan tämä tulee vielä olemaan ajossa, mutta sitten pitäisi alkaa etukelkan vaihtoa valmistelemaan, tuollaisenaan ei enää pitkään uskalla ajella, on aika rapsakassa kunnossa.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

ViestiKirjoittaja Luigi » 03.09.2009 08:09

luigi kirjoitti:Thema pelasi radalla kuin kello (eikä nyt puhuta mistään rantarolexeista), ei hyytynyt radan varteen, eikä tiputellut osia matkalle. :mrgreen: No jotain sentään: Vasemmalle kääntyvissa mutkissa kuului loppupäivästä korkeataajuinen melko tasainen vinkuna. Pyöränlaakeri? Oikealla takanahan on uusi laakeri, joka kylläkin on ilmeisen "laadukkaaksi" havaittua PowerDrive-merkkiä, kun oikeasti laadukkaampi FAG olisi kustantanut kolminumeroisen rahasumman, mikä tässä tilanteessa tuntui liian pahalta. Onneksi tuo on helppo vaihtaa, olisiko reilu puoli tuntia mennyt kaikkine vanhan laakerin sisäkoolin halkaisemisineen. Pitää vaan varmistaa, että kuitti on tallella...

Ilmeisesti se OLI pyöränlaakeri, ja nimenomaan tuo laadukas PowerDrive. :evil: Julmettu jyrinä ja vonkuna alkoi kokolailla ykskaks, ja tuostahan se vika löytyi. Jurisee, kun pyörittää vapaanakin. Kyllähän sillä varmaan 3-4tkm ehti ajaakin? Saattaa tämä kyllä mennä seisontaan kohtapuolin, kun se etukelkkakaan ei ole mihinkään edennyt, ja ottaa tuo 16V viimein liikenteeseen.

Takaikkunat muuten pelaakin, vika oli vain etupenkkien välissä olevissa katkaisijoissa, jotka aikoinaan vaihdoin ovista, kun pelasivat vähän epävarmasti. No, eivätpähän pelaa enää.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

ViestiKirjoittaja Luigi » 19.09.2009 15:04

Eilen siirtyi tämä seisontaan eli käytöstä poistoon, eikä ole tarkoitus siis katsastaa tänä vuonna. Saa nähdä, milloin palaa taas liikenteeseen, kun saattaa ensi vuonna tulla muutakin projektia eteen, jos hyvin käy...
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re:

ViestiKirjoittaja Luigi » 18.07.2014 22:23

Luigi kirjoitti:Eilen siirtyi tämä seisontaan eli käytöstä poistoon, eikä ole tarkoitus siis katsastaa tänä vuonna. Saa nähdä, milloin palaa taas liikenteeseen, kun saattaa ensi vuonna tulla muutakin projektia eteen, jos hyvin käy...

Ei ole palannut liikenteeseen, mutta sellainen olisi tarkoitus. Viiden vuoden seisonta pihalla oli saanut pellin katoamaan apparin jalkatilasta, muuten koppa on kestänyt käyttämättömyyden yllättävänkin hyvin:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... oto%2c.jpg
Etukelkka sen sijaan on totaalisen entinen, mutta ehjemmästä on tässä jo kauppoja tehty. Mainittakoon, että joka ikinen kerta, kun on tarvinnut siirrellä, on käynnistyminen ollut akun paikalleen heiton jälkeen sitä luokkaa, kuin olisi edellisenä päivänä ajosta jätetty seisomaan. Jarrut pitää putsata, etukelkka ja pyöränlaakeri vaihtaa, ja varmaan hankkia uudet kilvet. Entisten päälle liimatut puuhatarrat on integroituneet pysyvän oloiseksi osaksi kilpiä, ja voi olla, ettei niitä ihan helpolla saa lähtemään ilman kilpien pilaamista. Niin, ja jakopään huoltokin lienee aiheellinen, edellisen kerran remmit on vaihdettu 2006...
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Harrastekäyttistaksi (Thema)

ViestiKirjoittaja Luigi » 10.11.2014 22:07

Leima haettu tänään. Edellinen olikin vuodelta 2008.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7647
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Harrastekäyttistaksi (Thema)

ViestiKirjoittaja Sämpy » 11.11.2014 08:17

magnifico! Se on sitten varmaa talviajoa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
 
Viestit: 6101
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Tuulos

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä