Sivu 10/11

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 24.01.2018 10:24
Kirjoittaja Keltsi
Katsoo millaisilla nipoilla/kierteillä sekä pituudella tarvitsee letkut ja käväisee Mamasanissa teettämässä. Hyvä valikoima nippoja sekä nopea toimitus :thumb:

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 02.02.2018 19:13
Kirjoittaja Ippe
Kiitoksia vinkeistä!

Tilasin M10X1 banjopultit, jos niillä saisi jarrut kasattua ja sitten voisi siirtä polttoainepuolen kimppuun.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 12.02.2018 21:13
Kirjoittaja Ippe
DCNF:iä kokeilin purkaa ja molempiin katkesi toinen tyhjäkäyntiseoksen? säätöruuvi paikalleen. Nyt nuo ovat olleet liotuksessa muuaman päivän ja loppuviikosta kokeilen kaivaa katkenneet säätöruuvit pois kaasareista.

Banjopultteja odottelen edelleen, jos ne tällä viikolla löytäisivät perille...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 23.05.2018 14:40
Kirjoittaja Ippe
DCNF:stä tuli hylkytavaraa, rungot menivät entisiksi. Säätöosat jätetään muiden säätämistä varten.

Sain Turbo-Unon etujarrut paikoilleen, Nivan jarruletkut sopivat tähän hyvin.

Nyt eivät jarrut puolla jarrutuksen alussa, mikä on oikein mukavaa.

Etupää oli mennyt etuvarsien kumien vaihdon yhteydessä aika runsaalle auraukselle, mikä söi eturenkaat loppuun, yksi pari renkaita tuli nyt vaihdettua sen takia.

Jos tuolla nyt ajelisi ja Bellan jälkeen tiputtaisi tekniikan pois...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 23.05.2018 15:43
Kirjoittaja RHR
Milläs kierteellä noi sun satulat on ja mistä löysit putket?
Omassa nyt seiskan letkut apinoituna banjolla satulaan, mutta turbon satulassa letku tulee ilmeisesti suoraan satulaan kiinni.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 25.05.2018 17:37
Kirjoittaja Ippe
Banjoilla laitoin letkut kiinni satulaan, M10x1 banjopultit hommasin erikseen. Nyt letkut lähtevät satulasta ja ne on kiinnitetty napaan ennen kuin ne suuntaavat korissa kiinni olevaan jarruputkeen. Näin banjoliitosta ei nyitä ajossa.

Olisi mulla ollut Turbo-Unon letkujakin, mutta niissä on korin puolellakin M10x1-kierre, enkä halunnut tehdä uusia jarruputkia tähän hätään.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 22.04.2020 09:46
Kirjoittaja Ippe
Tämäkin auto heräsitalviunilta.

Kohta se saa mennä taas hetkeksi korjauksen alle, ovien hitsaus, pari puslaa ja pyöränlaakeri, sekä vihdoin virinokka ja tuplakaasarit. Sekä alumiiniset pätkäpuskurit, sellaiset tuli askarreltua talven pimeinä hetkinä.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 22.05.2020 22:14
Kirjoittaja Ippe
Oikea ovi tuli purettua, ensin tyhjäksi ja sitten irti autosta. Pintapellin alareuna oli aika hapan ja runko-osaakin pitää korjata. Ei tämä kuitenkaan ollut niin paha kuin pelkäsin. Ovenkahvasta hajosi se pieni tappi, joka käyttää lukkoa, katsotaan jos sen voisi korjata vaikka putkisokalla, tai sitten pitää vaihtaa kahva.

DCNF-pari pitäisi kasailla ja mitata Vickauton nokasta perusympyräm niin saisi selville tarvitseeko nokkakoteloa madaltaa.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 28.05.2020 09:01
Kirjoittaja Ippe
Oikean puolen ovi on sentään edistynyt. Vielä pitää hitsata, hioa, naputella, maalata, kitata ja kaikkea, mutta pintapellin korjauspalan pitkä vaakasauma on kertaalleen hitsattu a hiottu. Tällä hetkellä ovi mahtuu aukkoonsa ja istuu siedettävästi paikalleen.

Alareunan korjauspalassa oli sellainen juttu että takareunan kaareva muoto oli vedetty suoraksi, mikä teettää jonkin verran työtä.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 20.07.2020 10:45
Kirjoittaja Ippe
Oikean puoleinen ovi on ollut aika työläs, eilen sitä jo tinailtiin, vielä pistehitsausta ja tinaamista jäljellä.

Olen miettinyt että aikoinaan Niels Laursenilta olisi saanut uusia ovia (tyhjä peltinen ovi) ~800€/kpl ja 15 vuotta takaperin ne tuntuivat kovin arvokkailta, olisipa sitä aikoinaan ollut älykäs ja ostanut ne hinnasta huolimatta...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 12.10.2020 14:26
Kirjoittaja Ippe
Sain oven pitkän sauman vihdoin tinattua ja höylättyä, lopuksi ovi sai vielä pohjamaalin. Vielä tuo tarvitsee hieman filleriä ja hiontaa, pohjavärin, värimassan ja lakan...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 23.03.2021 15:47
Kirjoittaja Ippe
Höh, tuli aika iso sävyero uuden ja vanhan pintamaalin välille. No maalaillaan uudella sävyllä harjoitellaan samalla pohjien tekemistä pala kerrallaan...

Oikea ovi sentään sopi paikalleen ja nyt pitää kasailla siihen lasimekanismit sun muut.

Etukannen pohjat tuli tehtyä huolimattomasti ja siinä näkyy muuutama virhe, pitää tehdä se joskus uudestaan.

Jännä tätä on tehdä, aika tuhti kerros filleriä tähän on ruiskuteltu värinvaihdon yhteydessä, joten kaikkea saa hioa pitkään ja hartaasti, samalla erilaiset kolot teettävät paljon työtä.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 26.03.2021 12:52
Kirjoittaja Ippe
Olipas homma saada ikkunahissin vaijerikoneisto paikalleen, mutta meni se lopulta, tiistai-ilta tuli ährättyä oven kanssa. Viikonloppuna pitää kasailla ilsää.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 01.04.2021 11:48
Kirjoittaja Ippe
Ikkuna menee ylös ja alas kuten pitää, jee!

Saakohan näihin uusia ikkunalasin alareunassa olevia peltikanavia, toinen kun on jonkun itse tekemä ja toinen melko hapan...?

Takapyöränlaakerissa on välystä, eli laakerin vaihtamisen aloitin. Pitää tehdä prässiin palikat navan kiinnittämistä varten.

Puskurien kanssa pitäisi puuhailla, hitsaamisen kanssa on sellainen haaste että Esabin vanhus (LAR500 Pulssiyksiköllä) polttaa sulakkeen, pitäisi selvittää että onko 3x32A liian vähän, vai onko koneessa vikaa.

Kuskin ovi on vielä tekemättä, voi olla että se(kin) jää syksyn urakaksi ja pyrin saamaan auton ajokuntoon kesäksi.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 01.04.2021 11:58
Kirjoittaja Luigi
Onkohan tasasuuntausdiodit oikosissa koneesta. Viime kesänä omaan Migatroniciin piti uusia, paljon ei maksanut, kun Partcon tiskiltä haki uudet.