Sivu 8/11

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 17.11.2014 10:16
Kirjoittaja Ippe
Pari kuukautta sitten tuo jakaja on pesty ja nythän sytytysennakko on säädetty perusennakon osalta ja ennakko kasvaa ihan järkevästi kierrosten noustessa, seuraavaksi pitää mitata ennakon nousu jakopään puolelta, sinne kun pystyy mittaamaan lisää merkkipisteitä.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 24.02.2015 20:09
Kirjoittaja Ippe
Jonkinlaisia puskinkäpyjä koitin tässä kehittää, katsotaan tuleeko niistä miten kamalat ja pitääkö sitä vaan tilata CASCU:lta pikkupuskurit.

Murtsika pörähti ihan avaimesta käyntiin kun kokeilin pari päivää sitten, eli eiköhän sillä pääse taas ajelemaan kunhan kevät koittaa.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 28.02.2015 17:20
Kirjoittaja TrooPerkele
Multa jää ylimääräisiksi cascun setistä puskurin kävyt, en laita niitä.
Saat asevelihintaan jos haluut..

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 08.03.2015 21:31
Kirjoittaja Ippe
Kiitos tarjouksesta, mutta mulla on jo tekeillä jonkinlaiset kävyt suoraan puskurin kiinnikkeiseen ja todennäköisestä tilaan CASCU:sta tuon kuitupuskurisarjan, tai sitten teenkin putkesta puskurin...

Sain irtonaisesta vaihteistosta nypättyä nopeusmittarin rattaan pois ja seuraavaksi pitää vaihtaa se autossa olevaan laatikkoon, tein tuota irroittamista varten sovitteen liukuvasaraan, M18x1.5 kierreteellä olevaan holkkiin hitsasin sopivan lenkin ja kertanykäisyllä lähti irti (tuossa on myös lukitusruuvi sivussa).

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 28.03.2015 19:13
Kirjoittaja Ippe
Nyt toimii nopeusmittarikin, pientä säätöä ja sitten tuo on valmis kesän ajeluihin.

Varsinainen projekti kyllä jatkuu, kone ja laatikko ovat seuraavaksi listalla, niiden jälkeen kori, eli seuraavaksi pitää hommata Samaran torsen-pyörästö ja aloittaa sovittaminen...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 01.05.2015 17:55
Kirjoittaja Ippe
Vitonen tuli toimintaan pienellä korjaamisella, eli siirtohaarukan vaihdolla.

Seuraavaksi laatikkoremppaa, eli irtonaisista askeista yksi toimiva, ritmon askista varmaan sisukset perävälitystä lukuun ottamatta murtsikan askiin...

syksyllä ovet ja muuta peltihommaa...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 04.05.2015 14:57
Kirjoittaja ChsCustom
Ei muuta kuin hyvää ajo kautta.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 18.06.2015 08:38
Kirjoittaja Ippe
Pakoputken ja pakosarjan liitos oli vuotavaa mallia, joten eilen sain inspiraation asian korjaamiseksi.

Pari irtokierrettä piti laittaa pakosarjaan, että sai kaikki pinnapultit pitämään, tämä onnistui ilman pakosarjan irroittamista moottorista. Nelisen tuntia piti askarrella pihalla ja samalla porattua myös katkennut pultti pakoputken ripustuksesta pois ja laitettua ehjä tilalle.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 07.08.2015 14:29
Kirjoittaja Ippe
Kävin eilen katsastamassa Äksyn, toinen ajovalo näytti liian ylös ja oikea sivuvilkku oli pimeä, aika rikkaalla tuo nyt käy, mutta päästöistä meni kuitenkin läpi ;)

Valojen viat sain korjattua säätämällä valoa alaspäin ja uusimalla sivuvilkun maajohdon liittimen.

Aika paljon tuolla on tullut ajeltua, kävimme kiertämässä muutaman päivän reissuna Helsinki-Lappeenranta-Mikkeli-Heinola-Helsinki reitin telttaillen.

Murtsikaan saa kahden retkeilyä varten varusteet kyytiin paremmin kuin hyvin.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 01.01.2016 20:42
Kirjoittaja Ippe
Murtoluku on ollut jo pitkään talvilevolla, kävin laittamassa akkulaturin lataamaan akkua.

Pitkään palvelleet Fulda Carat Assurot tulivat tiensä päähän syksyllä ja laitoin niiden tilalle halpisrenkailla varustetut Mille Miglian turbiinivanteet, nuo halpiskumit ovat aika liukkaat ja ne saavat seisontakauden jälkeen siirtyä pois käytöstä.

Onko suosituksia 185/60R13 kesärenkaista, taakse voisi ehkä laittaa 205/60R13 kumitkin, jos sopivia löytyy järkevään hintaan.

Kovasti on maailmalla kehuttu Mark Plaian kehittämää tolpan yläpään laakeria, joten moiset voisi hommata eteen, samalla voisi vaihtaa uskarin yläpään kumityynyt.

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 08.01.2016 10:51
Kirjoittaja Ippe
Tässä mietin että millainen bensanpaineensäädin pitäisi olla mekaanisen pumpun ja paluulinjattomien Weberien kanssa?

Paluulinjallinen säädin olisi mun mielestä looginen valinta, mutta tarvitaanko sellaista oikeasti, vai pitäisikö siirtyä sähköpumppuun ja kytkeä se niin että se on päällä kun moottorissa on öljynpaineet?

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 22.02.2016 16:35
Kirjoittaja Ippe
Renkaat tuli hommattua, nyt on Yokohama A539:t odottamassa allelaittoa...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 26.03.2016 14:58
Kirjoittaja Ippe
Fiat lähti avainta kääntämällä käyntiin ja kaikki toimi kuten talliin ajettaessakin.

Matkustajan penkin selkänojan säätö ei lukitu kunnolla, tuo pitää purkaa tarkastaa...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 20.04.2016 17:02
Kirjoittaja Ippe
Koska iskarin yläpään kumityynyt näyttävät olevan jo väsyneet, niin tilasin sarjan uusia ja samaan tilaukseen meni vielä erinäisten pikkuosien lisäksi etutolppien yläpäihin rullalaakerit alkuperäisten fiiberilaakereiden tilalle. Saas nähdä muuttuuko ohjaus herkemmäksi, ainakin sellaista väitetään tapahtuneet tuolla muutoksella...

Penkin säätö alkoi sekin toimia ilman purkamista, oli vain käytön puuttetta mekanismissa ;)

Uudet renkaat kun saisi väännettyä alle ennen Lahden reissua...

Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti

Lähetetty: 21.07.2016 23:48
Kirjoittaja Ippe
Yokohama A539:t ovat olleet alla keväästä asti, hyvät ovat olleet. Runwayt taas olivat varsin liukkaat, joten ne joutavat johonkin muuhun käyttöön.

Olihan toisen puolen fiiberikiekko murusina, mutta Plaian laakeriratkaisu tosiaan teki ohjauksesta herkemmän. Uudet iskarin yläpäänkumit tuli samalla vaihdettua.

Etuiskareissa on eroa, joten tilasin uudet, tällä kertaa rokkiautosta.

Meltdownin vanha pieni ralliratti sai tänään värjäyksen takaisin mustaksi ja huomenna siihen pitäisi sutia pintakerros...