X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Sain tänään kuskin penkin ommeltua kasaan, parista kohtaa oli sauma ratkennut ja nahan ompeleminen käsin on aika tympeää hommaa...
Kytkinpaketti on matkalla DHL:n kyydissä ja jotain nippeleitä on tulossa Eurosportilta, Turbo Unon etujarrut olisi seuraava kunnostuksen kohde, niin saisi isommat jarrut eteen, samoin Weber 34DMTR pitäisi huoltaa.
Kytkinpaketti on matkalla DHL:n kyydissä ja jotain nippeleitä on tulossa Eurosportilta, Turbo Unon etujarrut olisi seuraava kunnostuksen kohde, niin saisi isommat jarrut eteen, samoin Weber 34DMTR pitäisi huoltaa.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Unon etusatulat olivat suuresta lika- ja ruostekerroksesta huolimatta ok. uudet kumit vaihdoin niihin puhdistamisen jälkeen.
Siivoilin tuota koppaa roskista yms. tauhkasta ja se oikeastaan ole kobin paha, vaikka ruostetta muutamasta kohdasta löytyykin, kolme selkeää paikkaamista kohtaa löytyy ovien lisäksi, molemmin puolen takana iskaritornin kohdalla ja apparin jalkatilassa suorakaiteen muotoinen reikä.
Siivoilin tuota koppaa roskista yms. tauhkasta ja se oikeastaan ole kobin paha, vaikka ruostetta muutamasta kohdasta löytyykin, kolme selkeää paikkaamista kohtaa löytyy ovien lisäksi, molemmin puolen takana iskaritornin kohdalla ja apparin jalkatilassa suorakaiteen muotoinen reikä.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
2 kappaletta Weber 36 DCNVA:ta pitäisi olla tänään tai huomenna mulla, katsotaan minkälaisessa kunnossa ja millä suuttimilla nuo sattuvat olemaan.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Nyt on nuo 36 DCNVA:t kotiutuneet, pitää jossain vaiheessa arpoa niihin sisuskalut...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Pitästä aikaa sain jotain tämän suhteen aikaiseksi, DCNVA:t tuli purettua ja pesin niitä tovin ultraäänipesurilla, aika kiltisti ne purkautuivat.
Seuraavaksi pitää tilata imusarja ja aloittaa kaasuttimien sisuskalujen arvonta, nyt on erilaiset setupit kaasareissa, eli ne eivät ole pari, joten tästä pitää ensin päättää lähdetäänko 26mm vai 28mm kurkuilla liikkeelle, pitää ottaa Weber-opus kouraan ja katsoa mitä tuon kokoiisiin arvotaan soholle sisuskaluiksi.
Seuraavaksi pitää tilata imusarja ja aloittaa kaasuttimien sisuskalujen arvonta, nyt on erilaiset setupit kaasareissa, eli ne eivät ole pari, joten tästä pitää ensin päättää lähdetäänko 26mm vai 28mm kurkuilla liikkeelle, pitää ottaa Weber-opus kouraan ja katsoa mitä tuon kokoiisiin arvotaan soholle sisuskaluiksi.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Tilasin Vick's Autosportista alumiinijäähdyttimen, kyseessä pitäisi olla bolt-on syyläri, uutta tuotantoa.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Moro,
Löytyisi joutavana Fiat soch myllyyn imusarja kahdelle Weber 40 DCNF:lle - ollut 1600 cc tipossa n. 16 vuotta sitten. Pitäisi olla sovitettavissa nuo talbootin kaasarit (?)... Jos kiinnostaa, ota yhteyttä.
Löytyisi joutavana Fiat soch myllyyn imusarja kahdelle Weber 40 DCNF:lle - ollut 1600 cc tipossa n. 16 vuotta sitten. Pitäisi olla sovitettavissa nuo talbootin kaasarit (?)... Jos kiinnostaa, ota yhteyttä.
Ei niin nopea, mutta pääasia, että puhutaan...
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Kiitos outlawvj:lle, imusarja oli sopuhintainen ja oli mukavaa jutella!
Tässä muistin että mulla on yksi saastemallin soho, eli ilmeisesti alkupään Stradan (Ritmo) 1500:nen, varastossa, pitää katsoa millainen kansi siinä on, jos siinä on sellainen kansi kuin luulen, niin se voisi toimia 1.5:sen mäntien ja pitkäiskuisen kampuran kanssa suoraan, koska joissain USA-mallin kansissa on koko sylinterin levyinen syvennys palotilassa, tosin tämä selviää vasta mittaamalla.
Tässä muistin että mulla on yksi saastemallin soho, eli ilmeisesti alkupään Stradan (Ritmo) 1500:nen, varastossa, pitää katsoa millainen kansi siinä on, jos siinä on sellainen kansi kuin luulen, niin se voisi toimia 1.5:sen mäntien ja pitkäiskuisen kampuran kanssa suoraan, koska joissain USA-mallin kansissa on koko sylinterin levyinen syvennys palotilassa, tosin tämä selviää vasta mittaamalla.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Seuratessani Nipan ja Trooperkeleen murtolukuprojekteja tuli pieni inspiraatio oman ajokuntoon saattamiselle.
Ehkä se on rumana ja ruosteisena ajossa vielä tänä syksynä, katsotaan mitä tässä nyt saa aikaseksi...
Ehkä se on rumana ja ruosteisena ajossa vielä tänä syksynä, katsotaan mitä tässä nyt saa aikaseksi...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Nipa kävi hakemassa huoltotarpeita ja kyllähän käytössä olevan murtoluvun näkeminen lisäsi taas halua saada oma ajokuntoon.
Keulan olen saanut osapuilleen kasailtua, tosin puskinkäpyjä en ole ehtinyt rakentamaan ja valoja pitää vielä sovitella ja ajovaloumpiot vaihtaa, ei muuten mene uudemman ja vanhemman maskeissa ruuvinpaikat lähellekkään, ainoastaan sivuilla olevat ovat edes lähellä.
TX Heat-jäähdytin sopi aika helposti paikalleen, tosin flektin kiinnityspultit olivat hieman eri kohdissa kuin alkuperäisessä, mutta muuten sopi hyvin.
Katsotaan jos tuo liikkuisi ennen talvea...
Keulan olen saanut osapuilleen kasailtua, tosin puskinkäpyjä en ole ehtinyt rakentamaan ja valoja pitää vielä sovitella ja ajovaloumpiot vaihtaa, ei muuten mene uudemman ja vanhemman maskeissa ruuvinpaikat lähellekkään, ainoastaan sivuilla olevat ovat edes lähellä.
TX Heat-jäähdytin sopi aika helposti paikalleen, tosin flektin kiinnityspultit olivat hieman eri kohdissa kuin alkuperäisessä, mutta muuten sopi hyvin.
Katsotaan jos tuo liikkuisi ennen talvea...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Tuulilasi oli aika tiukassa, vasaroimalla lähti irti ja sen seurauksena piti imuroida...
Huomenna käyttämätön lasi paikoilleen, Pilkington on tuon lasin tehnyt vuonna -97 ja mulla se on odottanut asentamista jo 8 vuotta
Huomenna käyttämätön lasi paikoilleen, Pilkington on tuon lasin tehnyt vuonna -97 ja mulla se on odottanut asentamista jo 8 vuotta
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Lasi sopi paikoilleen, eipä ole ennen tullut liimalasia vaihdettua ihan itse.
Sikan tuulilasinliimaussarjassa olisi muuten ollut mukana lanka lasin irtisahaamista varten...
Sikan tuulilasinliimaussarjassa olisi muuten ollut mukana lanka lasin irtisahaamista varten...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Olikohan ihan Motonetissa tai jossain vastaavassa kaupassa myynnissä lasiveitsiä liimalasin irroitusta varten. Nopea väline silloin kun vanhaa lasia ei tarvitse saada ehjänä, mutta tekee jonkin verran sirua eli kojelaudan peittäminen on tarpeen. Eli L-mallinen terä tukevassa kahvassa ja vetonaru toiselle kädelle.
Sain aikoinaan vinkin, että jos lasille ei ole erillisiä korkonastoja, leikkaa vanhan liiman kolmiomallisesti niin että sisäreunalle jää alkuperäinen korko.
Wanhoissa liimalaseissa voi olla sähkövastus sisäänleivottuna, jos löytää johdot niin mittaa vastuksen ja syöttää niihin sähköä palon sulattamiseksi. Ainakin 124 Coupessa on joissain malleissa tuollainen.
Sain aikoinaan vinkin, että jos lasille ei ole erillisiä korkonastoja, leikkaa vanhan liiman kolmiomallisesti niin että sisäreunalle jää alkuperäinen korko.
Wanhoissa liimalaseissa voi olla sähkövastus sisäänleivottuna, jos löytää johdot niin mittaa vastuksen ja syöttää niihin sähköä palon sulattamiseksi. Ainakin 124 Coupessa on joissain malleissa tuollainen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Mig-lankaa kanssa voi irtisahaamisessa käyttää. Saa aika siististi noin irti. Vaatii toki hommaan kaverin ja kärsivällisuuttä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: X1/9 -80 Ippen ikuisuusprojekti
Ohuehko monisäikeinen vaijeri tuntui sahaavan sileää lankaa paremmin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.