Sivu 18/19

Lähetetty: 10.10.2009 19:03
Kirjoittaja eaton/holset power
Meltdown kirjoitti:Nelivedoissa on öljypohja alumiinia muuten paitsi ihan se pohjalevy on paskarautaa. Mutta mitäpäs iloa tosta tiedosta on jos meinaat öljysumppupohjan tehdä?
ok. kiitos tiedosta! tiedä sitte onko näitä kovasti kaupan mutta tuommoisesta pystysi hyödyntämään kauluksen.

Lähetetty: 10.10.2009 19:09
Kirjoittaja UnoProjekti
Varmaan helpompi tehdä laippa ja askarrella kokonaan uusi, kuin alkaa pilkkomaan tuollasta muutenkin harvinaisempaa osaa :roll:

Lähetetty: 12.10.2009 09:55
Kirjoittaja eaton/holset power
UnoProjekti kirjoitti:Varmaan helpompi tehdä laippa ja askarrella kokonaan uusi, kuin alkaa pilkkomaan tuollasta muutenkin harvinaisempaa osaa :roll:
voi olla tosiaan viisainta tehdä kokonaan alusta.

Lähetetty: 12.10.2009 21:56
Kirjoittaja Meltdown
mulla kyllä on yksi tommonen ylimääräinen :)

Lähetetty: 26.11.2009 21:17
Kirjoittaja Vode131
Nyt olis tämänkin projektin lohko stressiporattu ja liekkirengastettu. Kannentiivisteestäkin on peltimalli tilattu, että sitä odotellessa..

Lähetetty: 27.11.2009 00:41
Kirjoittaja eaton/holset power
vai olis lohkossa nyt ripaus voiton ainesta. täytyy tosiaan mainita jotta ei vodelta ainakaan viitseliäisyyttä puutu kun jaksaa päätä vaivata muidenkin romuilla :D

täytyis lauantaina nostaa tallirokkikseen kattoristikot käsipelissä , saas nähdä miten taas käy :| keli on ainakin suosinut rakentajaa tänä "talvena" kun joka päivä pystyy keikkumaan kun ei ole liukasta.

Lähetetty: 11.12.2009 16:51
Kirjoittaja eaton/holset power
kaippa sitä joskus pääsee taas ropaamaan kotteroita :D
runoillaas taas vähn kakkonelos juttuja.
seinien nosteluun meni aikaa 7h ja elementtien kiinnittämiseen meni 45m 8mm kierre tankoa ja kiinnitys korvakkeita tein kulma raudasta 150kpl jotka hitsasin runkoon kiinni. elementit nosteltiin traktorin patu merkkisellä pöllikärryllä. tein itse järeät
"ponttilukot" joilla pysty tarraamaan kätevästi elementtiin kiinni.
lista peltien pokkailuissa ja paikoilleen laitossa meni kotvanen kun yllättävän paljon peltiä vaan hukkui.
kattotuolit nosteltiin talkooporukalla yks lauantai rapuloissa ja illan päätteeks aluskate ja ruoteet paikoilleen :D ennen joulua pitäis tulla pellit katolle, joten joulu menee mukavasti ruuvaillessa :D
ovetkin täytyisi jossain vaiheessa tehdä, mutta kylmäkatko profiili ovien runkojen tekoon maksaa hieman liikaa,, kahden oviparin tekoon tarvittava profiilimäärä maksaisi paritonni joten teen varmaan ihan 100m leveästä U-raudasta jonka ainevahvuus 2,5mm. pistin muutaman raksakuvan tuonne kuvablogiin. http://kuvablogi.com/blog/4321/25/

Lähetetty: 11.12.2009 20:33
Kirjoittaja -HH-
Taidetaan talleissa käyttää aika usein lämpökatkotonta oviprofiilia - joka lienee jonkin verran edullisempaa. Ei noissa se lämpövuoto mikään mahdoton ole kun vaan on on lämpölasit (siis jos on akkunoita) ja foami välissä. Noi profiilit on kuitenkin sen verran näppäriä noissa ovihommissa että en kyllä "säästäis" ja tekis mistään uukkarista.

Lähetetty: 11.12.2009 20:44
Kirjoittaja eaton/holset power
-HH- kirjoitti:Taidetaan talleissa käyttää aika usein lämpökatkotonta oviprofiilia - joka lienee jonkin verran edullisempaa. Ei noissa se lämpövuoto mikään mahdoton ole kun vaan on on lämpölasit (siis jos on akkunoita) ja foami välissä. Noi profiilit on kuitenkin sen verran näppäriä noissa ovihommissa että en kyllä "säästäis" ja tekis mistään uukkarista.
toki hölmöä säästää jos se tulee pisemmällä tähtäimellä paljon kalliimmaksi ja onhan noissa oikein ovi profiileissa tiivisteillekkin kaikki urat ja systeemit.
mutta hinta on tosiaan ällistyttävät 26€ metri.

Lähetetty: 11.12.2009 21:35
Kirjoittaja x1/9 T16
Mikäs lattia tuli, siis talliin?

Lähetetty: 11.12.2009 21:59
Kirjoittaja eaton/holset power
x1/9 T16 kirjoitti:Mikäs lattia tuli, siis talliin?
puolet lattiasta ajattelin laatoittaa ja puolet maalata. tällä hetkellä ihan vielä hiertämisen ja liippaamisen jäljiltä.
pinta on erittäin hyvä vaikka betoni kuivui kirjaimellisesti käsiin.
kaadot meni hieman persiilleen, mutta ottaen huomioon että meitä oli 4 jantteria josta yksi oli koskenut liippaan ja hiertimeen niin loppu tulos ihan jees :lol: juu ja betonia meni 29 mottia, epämukavia nuo reunavahvistetut laatat. muottikin pullistu joka seinältä 3-5cm kun en tajunnut kiristää pakettia nippuun pitkillä piiskoilla jotka olisvat lävistäneet muotit ristiin. pullistuminen ei sinäänsä mitään haitannut kun runko oli kuitenkin tehtävä suoraan joten seinätkin ovat suorassa.

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Lähetetty: 07.08.2010 18:10
Kirjoittaja eaton/holset power
talvi tuli ja meni, aluskate kesti hyvin talven mahtipontiset lumikuormat.
Kuva

http://kuvablogi.com/nayta/2720381/
ovet täytyisi nakata paikoilleen ja jotain pientä vielä viilailla. tyttökin tuli viime yönä 26tuntia kestäneen operaation jälkeen. taasen kerran tie autoharrastuksien pariin vaikeutui yhdellä pykälällä.. on se perhana vaikeeta tuo yhden auton rakentaminen valmiiksi saakka. :lol:

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Lähetetty: 08.08.2010 12:00
Kirjoittaja Luigi
Se on sitten onnittelut onnistuneesta "operaatiosta" :!: :D

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Lähetetty: 08.08.2010 13:28
Kirjoittaja eaton/holset power
luigi kirjoitti:Se on sitten onnittelut onnistuneesta "operaatiosta" :!: :D
kiitos kiitos :)

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Lähetetty: 11.09.2010 13:41
Kirjoittaja eaton/holset power
jee :) nyt olis vihdoin ja viimein öljypumpun käyttöpyörä kammen nokkaha valamis. kampiakseli tasapainottaa ja sit vois kasata moottorin . :shock: paremmat nokka-akselit vielä uupuu ja isompi turbo pitäisi myös katsella, joku 70mm tai hieman päälle turbiiniilla vois olla hyvä.