TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

täällä autoharrastajien joukossa kun varmasti osa porukasta on autotallejansa rakennellut niin minkämoisia pinnotteita ootte lattiaan laittanut? jottei pöllyä ja hieman kulutustakin sais kestää :roll:
nastarenkaat ja talvella suolakura taitavat hieman lattiaa rasittaa niin ajattelin laatoittaa paikat ovien edestä joissa autoja yleensä pidetään/rempataan.

master topit voipi unohtaa kun kokolailla aika pers aukinen :oops:
agrimarketeissa kai saatavilla betoni pinnalle tarkoitettua jotain lakkalimua.. hilseileeköhän kuinka nopiasti pois moinen :roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

eaton/holset power kirjoitti:täällä autoharrastajien joukossa kun varmasti osa porukasta on autotallejansa rakennellut niin minkämoisia pinnotteita ootte lattiaan laittanut? jottei pöllyä ja hieman kulutustakin sais kestää :roll:
nastarenkaat ja talvella suolakura taitavat hieman lattiaa rasittaa niin ajattelin laatoittaa paikat ovien edestä joissa autoja yleensä pidetään/rempataan.
Laatoita samantien koko talli! Työtä siinä on vähän enemmän mutta lopputulos on sitten kestävä ja siisti! Vielä kun nostaa pari laattaa seinälle niin on helppo pestä vedellä kun ei tarvitse varoa että kastelee rakenteita.
Korjaamoihin tarkoitettu kuivapuristettu laatta kestää hallinosturin vetelyn ja tipahtaneet työkalut hyvin! Ja jos johonkin tulee jokin jälki niin se ei erotu kun laatta on pinnasta pohjaan saman väristä! Ja laatat sitten tosissaan kestävät naarmuuntumatta vaikka piikillä raapisi!!! Tuollaista kuivapuristettua laattaa rupeaa saamaan b-laatuisena tuosta10€ m2 + laastit.
Ainut paska puoli on hitsaus- ja laikkahommissa kipinät jotka ottavat pintaa todella ärhäkästi :? Eli aina pitää lattia suojata kun tekee tulitöitä!
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja matti »

..biltemassa näytti olleen jotain autotalli laattaa kaupan.. hintaa en tullu kattoneex.. mut todennäkösesti halvempaa ku k-raudas.
pessimisti ei pety.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

x1/9 T16 kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:täällä autoharrastajien joukossa kun varmasti osa porukasta on autotallejansa rakennellut niin minkämoisia pinnotteita ootte lattiaan laittanut? jottei pöllyä ja hieman kulutustakin sais kestää :roll:
nastarenkaat ja talvella suolakura taitavat hieman lattiaa rasittaa niin ajattelin laatoittaa paikat ovien edestä joissa autoja yleensä pidetään/rempataan.
Laatoita samantien koko talli! Työtä siinä on vähän enemmän mutta lopputulos on sitten kestävä ja siisti! Vielä kun nostaa pari laattaa seinälle niin on helppo pestä vedellä kun ei tarvitse varoa että kastelee rakenteita.
Korjaamoihin tarkoitettu kuivapuristettu laatta kestää hallinosturin vetelyn ja tipahtaneet työkalut hyvin! Ja jos johonkin tulee jokin jälki niin se ei erotu kun laatta on pinnasta pohjaan saman väristä! Ja laatat sitten tosissaan kestävät naarmuuntumatta vaikka piikillä raapisi!!! Tuollaista kuivapuristettua laattaa rupeaa saamaan b-laatuisena tuosta10€ m2 + laastit.
Ainut paska puoli on hitsaus- ja laikkahommissa kipinät jotka ottavat pintaa todella ärhäkästi :? Eli aina pitää lattia suojata kun tekee tulitöitä!
jep, laatat varmasti olisi se paras vaihtoehto kestävyyden kannalta ja komiakin vielä :D 30cmx30cm ja 30mm laattoja löytyis 16m2 jotta noilla sais ihan hyvän kokoiset auto paikat. jos koko lattian laatottais niin tarvis vielä 120m2 laattoja.. rupee olemaan jo aika homma kun kuitenkin yksin tuota tuossa räpeltänyt.
mitenkähän noista laatoista näöllisesti erottaa onko kuiva puriste tai joku muu :roll: mieltä myös askarruttaa tarviiko talli käyttöön jotain parempaa saumauslaastia kun saumat saavat niskaansa naftaa öljyä jne..

netistä aikani kookletin niin betolux maali ihan edullista ja kestävää tallien lattioihin.

täytyypä piruuttaan testata kuinka kovasti hitsinöölit ottaa laattaan kiinni.

yks "vaihtoehto" olis vetää lattia liuskekivillä kun sitä on tuossa tontilla reilu 500tn. :mrgreen:
matti kirjoitti:..biltemassa näytti olleen jotain autotalli laattaa kaupan.. hintaa en tullu kattoneex.. mut todennäkösesti halvempaa ku k-raudas.
täytyypä piruuttaan käydä kattoon kun ohi ajelee :D
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

tuli nyt sitten testailtua miten laatat kestää tulitöitä :mrgreen:

isolla rälläkällä sain aikaiseksi karhean harmaan metali rae pinnan joka ei harjaamalla lähtenyt irti. 10cm leveällä höylänterästä tehdyllä petkeleellä kiinni palanut moska irtosi heti ja pinta samanmoinen kuin uutena.

hitsikipinät ei pintaan tarttunut mitenkään mutta sormenpään kokoiset sula pallot tunkeutuivat laattaan jättäen 3-4mm syvän kolon. samalla lämpö poltti vaaleaa laattaa hieman ruskeaksi.

mekaaniselta kestoltaan kovaa kamaa. kestää tosiaaan nuijimista ja muuta semmotta.

joten taitavat toimia korjaamo olosuhteissa kun ei roiski hitsatesssa ja polttoleikatessa suojaa alueen.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

eaton/holset power kirjoitti:tuli nyt sitten testailtua miten laatat kestää tulitöitä :mrgreen:

isolla rälläkällä sain aikaiseksi karhean harmaan metali rae pinnan joka ei harjaamalla lähtenyt irti. 10cm leveällä höylänterästä tehdyllä petkeleellä kiinni palanut moska irtosi heti ja pinta samanmoinen kuin uutena.

hitsikipinät ei pintaan tarttunut mitenkään mutta sormenpään kokoiset sula pallot tunkeutuivat laattaan jättäen 3-4mm syvän kolon. samalla lämpö poltti vaaleaa laattaa hieman ruskeaksi.

mekaaniselta kestoltaan kovaa kamaa. kestää tosiaaan nuijimista ja muuta semmotta.

joten taitavat toimia korjaamo olosuhteissa kun ei roiski hitsatesssa ja polttoleikatessa suojaa alueen.
Mikään ei voita emppiirisiä kokeita 8) Eli kuivapuristettu laatta on samaa kamaa (homokeenista) läpensä!
En ole kumminkaan huomannut että hitsinöölit tekisivät koloja mutta jälkiä niistä jää! Laatan kestävyys syntyy sitten kun se on laastilla kiinitetty lattiaan ja ainakaan miulla ei ole tullut mitään jälkiä tunkeista yms.! Miun laatat noin 90m2 (lavallinen) maksoivat tasan 1000€ eli en pidä edes kalliina ratkaisuna :wink:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

x1/9 T16 kirjoitti: En ole kumminkaan huomannut että hitsinöölit tekisivät koloja mutta jälkiä niistä jää!
johtunee varmaan siitä kun yleensä hitsataan hieman lattia pintaa ylempänä ja tippunut nööli hajoaa maahan tippuessaa pienemmiksi osasiksi. mä hitsasin suoraan tuo laatan päällä sulattaen 400A sen päälle 12mm levyä :lol: mutta ihan normi pelti hitsuuta tuntui kyllä kestävän.
x1/9 T16 kirjoitti: Laatan kestävyys syntyy sitten kun se on laastilla kiinitetty lattiaan
ite ajattelin dipata ne sinne valuvaiheessa .. :roll: muuten jää epämukavia kynnyksiä jos ei nyt sit koko lattiaa innostu tekemään.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

x1/9 T16 kirjoitti: Mikään ei voita emppiirisiä kokeita 8) Eli kuivapuristettu laatta on samaa kamaa (homokeenista) läpensä!
Emppiiriisiä :mrgreen:

Hienomekaanikon lattia taitaa tulla nyt talliin... :)

Valuvaiheessa jo laatat, ketäs spede se sellaista on ehdottanut :?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

väisänen kirjoitti: Valuvaiheessa jo laatat, ketäs spede se sellaista on ehdottanut :?
yks tuttava tuota ehdotti, betoniko ei sitten näemmä tarraa laattaan kiinni? mulla taas on näissä raksa hommissa sormi yhtä keskellä persereikää kuin autohommissakin, mutta tässähän sitä emppiiristä kokemusta karttuu :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

eaton/holset power kirjoitti:
väisänen kirjoitti: Valuvaiheessa jo laatat, ketäs spede se sellaista on ehdottanut :?
yks tuttava tuota ehdotti, betoniko ei sitten näemmä tarraa laattaan kiinni? mulla taas on näissä raksa hommissa sormi yhtä keskellä persereikää kuin autohommissakin, mutta tässähän sitä emppiiristä kokemusta karttuu :lol:
Emppiiristä hyvinkin joo 8) Elä nyt kumminkaan lähde laittamaan valun päälle laattaa... Yleensä kuivuneen (noin 2 kk) laatta vielä hiotaan että siitä lähtee betoniliima pois! Kannattaa varmasti jättää homma oikealle ammattimiehelle!
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

juu eiköhän tästä selvitä ilman ammatti apuakin kun isoimmat erheet mitä voi tehdä ovat nyt tiedossa. sinkopuhaltamalla / jyrsimällä sementtiliima pois ja laatat paikoilleen.
ensi viikolle sain anottua töistä pakkolomaa jotta pääseen raudoituksia tekemään,
12kpl 5m x 2,35 8mm ja 1000m 8mm piiskaa pitäis pistää paikoilleen.
rautaa menee hieman enemmän kun teen reunavahvistetun laatan johon tulee vielä 20cm "sokkeli" korkoa samalla valu kerralla. muotit naputtelin laudasta. hieman työläshän tuommoinen perustus on tehdä kun rompoolin muotoilin lapiolla muotoihinsa , samoiten hiekan ja styroksien kanssa joutuu tekemään monen moista palaa ja kulmaa. betonia menee myös hieman enemmän, mutta kestääpähän rötiskö sitten rynkytystä.

tuolla kuvia vastaavanlaisesta perustuksesta, http://loki.vuodatus.net/page/kuvatperustus
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Voihan sitä tehdä noita aikusten hitsaushommia varten alueen jossa on vaikka teräslevyä lattiana, siihen saa tarvittaessa hitsattua jiginkin kiinni.

Pystyyn tehty puulattia on hyvä ja kestävä, sekin kuluu ajan myötä, mutta on myös betonia hellempi kun jokin putoaa lattialle.

Jos haluaa mielenrauhaa, niin kannattaa miettiä sammutusjärjestelmää, ainakin sammuttimet ja pari peitettä kannattaa pitää tallilla, kun hitsaushommia tekee.

Softex tms. kalvovaahtosammutin on hyvä autoja tehdessä, sillä ei mene sisusta pilalle, jauheella nimittäin menee...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

Ippe kirjoitti:Softex tms. kalvovaahtosammutin on hyvä autoja tehdessä, sillä ei mene sisusta pilalle, jauheella nimittäin menee...
Toi softexhan kuulostaa ihan fiksulta. Mistäköhän noita käsisammuttimia saa ja onko paljon hintaeroa perinteisiin jauhesammuttimiin?

Pahalta tuntui kun viime viikolla hitsailtiin tota mun käyttisbemaria - siinä on verhoilua ja äänenvaimennusta ihan joka paikassa. Kerran vaimennusmateriaali syttyi ihan tosissaan palamaan ja vesiämpäri tuli haettua, mutta oli kyllä vaahtosammutin jo kädessä. Onneksi saatiin paineilmalla tuli talttumaan. Mutta kyllä olisi ollut sotkua jos olisi losottanut jauhesammuttimella mömmöt autoon...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä maalasin aikoinaan tallin lattian harmaalla 2-komponenttiepoksimaalilla, ylijäämiä teollisuudesta. Hyvin on kestänyt, myös siinä kohdassa jossa hieman öljyä oli päässyt imeytymään betoniin ennen maalaamista.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

kyllä tuo paloturvallisuus on tärkeä juttu. sammuttimia kannattaa olla ja letkullinen vesi piste sisään menon tuntumassa. oon kanssa miettinyt miten itse voisi tehdä kattoon vesi sammutus piirin :roll: yks vaihtoehto vois olla paineistettu vesi muoviputki katossa joka lämmöstä sulaa poikki tai sitten kupariputki jossa reikiä ja lämmöstä laukeavalla varottimella ohjaa piirin magneetti vesi venttiilin auki. tiedä sitten kuinka toimivia virityksiä olisi...

tupaan vedinkin lämpökanaalien ynnä muiden piuhojen laiton yhteydessä jotain monikarvasta hälyytin piuhaa kaksinkertaisena, joten voi joskus laittaa jonkun sireenin huutamaan tulipalon tullen vaikka välikattoon jos siltä tuntuu.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vastaa Viestiin