TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ei sitä mitsun veiviä saa isonnettua noin paljoa.
Parnerit vaan paikoilleen :)
Teetät vaikka usapartsin kautta wicecot tulee ainakin edullisemmaksi mitä cps:t.

Mootorpyörän mukitkin on rengaspöydiltään usein aika onnettomia, en ehkä alkas säveltämään :roll:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

väisänen kirjoitti:Ei sitä mitsun veiviä saa isonnettua noin paljoa.
Parnerit vaan paikoilleen :)
Teetät vaikka usapartsin kautta wicecot tulee ainakin edullisemmaksi mitä cps:t.

Mootorpyörän mukitkin on rengaspöydiltään usein aika onnettomia, en ehkä alkas säveltämään :roll:
mitsun kanki mäntä paketti uhdistelmä olis about 183,79mm (ei stroker versioilla) eli passais tc:hen ja sais vieläpä cp männilläkin halvalla, mutta tämä yhdistelmä ei nyt ole sitten mahdollista kangen alasilmän takia.

parnereissa riskinä laakereiden tiukkuus pesiinsä (vähän rapia kympin rako laakerikannen&kangen välissä)
ei noilla suoraan sopivien osien kikkailulla ole tarpeeksi haastetta, täytyy jatkaa etsintöjä :lol:

tosi asia kyllä varmaan on että halvemmaksi ei edullisesti hommatut osat välttämättä tule jos niitä joutuu koneistelemaan :oops:
väisänen kirjoitti: Melkein kaikki osan sovittamis ongelmat poistuisi jos korottaa lohkoa, siksi sitä pidempää jakohihnaakin ihmettelin :D
mitäs osia olet miettinyt jos lohko olisi korkeampi ?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

eaton/holset power kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Mä vielä vähän tarkennan ennenkuin iloitset liian aikaisin :D

Alapesäthän noissa jenkkeihin suunnitelluissa on useimmin liian leveät, ei mee 84mm sylkystä läpittes.
ja sit kandee myös kattoo noi yli 6tuumaa pitkät tarkkaan et on varmasti 2tuuman kaulalle.
Jenkki kangissa kun useimmiten eivät ilmoita kangen alapesän mittaa vaan mille kaula koolle ovat sopivat :?
no joo tämähän nyt on vain tämmöistä pohdintaa :D
täytyypä perehtyä tuohon alasilmän mitan ilmoitus muotoon ja kangen alapesän ulkomitan halkaisijoihin.
mutta jos pienemmät löytyisi niin ne voisi koneistaa vaikka fiude laakerille tai jotain :roll:

on muuten suhteellisen persiistä keksiä tuohon tc pannuun vaihtoehtoisia veivi mäntä settiä :lol:

kertokaas joku 4g63 Mitsubishi koneen kiertokangen alasilmän halkaisija :!:
Siis helppohan tohon fiatin 2L on löytää!
Mulla on ehkä hiukan isompi ongelma veivein ja mäntien suhteen , mut pitääpi olla hieman luova niin eiköhän aina jotain keksi.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?f=3&t=1459

onko tuohon tc moottoriin olemassa alumiinista ö-pohjaa?
mistähän moisen mahtaisi sitten löytää jos olemassa..
tuolla croftin sivulla moinen, mutta voihan olla että on kokonaan itsekkin tehty.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eikös Ritmo 125TC:ssä ole. Tosin se on vain tavallinen sumppu eikä kuivasumpulle tarkoitettu, niinkuin Croftin kuvissa. Lisäksi etuvedon sumppu sopii kehnohkosti putkivetoiseen kun se on takapäästäänkin korkea.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

vvieri kirjoitti:Eikös Ritmo 125TC:ssä ole. Tosin se on vain tavallinen sumppu eikä kuivasumpulle tarkoitettu, niinkuin Croftin kuvissa. Lisäksi etuvedon sumppu sopii kehnohkosti putkivetoiseen kun se on takapäästäänkin korkea.
ok. eihän sen välttämättä alumiinia tarvitse edes olla, pellistä edullisempi tehdäkkin. ajattelin että jos olis ollut hyvin tarjolla alumiini pohjia niin semmosesta olisi hyvä hyödyntää kaulus ja siitä modaamalla tehdä loput.

pompatkaamme sumpuista kipinäkoneiden kimppuun niin mitäs sytkäpuolia isot pojat ovat suosineet,,mistä puolasta ei lopu jerkku heti kesken?

mulla oli niitä bemun erillispuolia läjä, mutta ainakin noihin bemuihin ne niitä kait ovat järjestään vaihtaneet kun tehoja aletaan ottamaan reilummin. tiedä sitten mitä ovat tilalle laittaneet.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

eaton/holset power kirjoitti: pompatkaamme sumpuista kipinäkoneiden kimppuun niin mitäs sytkäpuolia isot pojat ovat suosineet,,mistä puolasta ei lopu jerkku heti kesken?
Tuolla street-b puolen kilpureissa on käytetty menestyksellä ihan tavallisia hukkakipinäpuolia esim. fordista. Lähes kaikilla tuntemillani kuskeilla on joskus puola hajonnut kisoissa, joten tästä lähin on varapuola aina mukana ainakin mulla. :wink: Jos ajelee varman päälle ylirikkaalla seoksella, niin saattaa vaatia tehokkaampaa sytkää ettei käyntihäiriöitä esiinny. Cdi syttyhän olis kyllä hyvä ja anteeksiantavampi seoksen suhteen mutta ei mielestäni mitenkään pakollinen (ainakaan persaukisille :lol: ).
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Vode131 kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti: pompatkaamme sumpuista kipinäkoneiden kimppuun niin mitäs sytkäpuolia isot pojat ovat suosineet,,mistä puolasta ei lopu jerkku heti kesken?
Tuolla street-b puolen kilpureissa on käytetty menestyksellä ihan tavallisia hukkakipinäpuolia esim. fordista. Lähes kaikilla tuntemillani kuskeilla on joskus puola hajonnut kisoissa, joten tästä lähin on varapuola aina mukana ainakin mulla. :wink: Jos ajelee varman päälle ylirikkaalla seoksella, niin saattaa vaatia tehokkaampaa sytkää ettei käyntihäiriöitä esiinny. Cdi syttyhän olis kyllä hyvä ja anteeksiantavampi seoksen suhteen mutta ei mielestäni mitenkään pakollinen (ainakaan persaukisille :lol: ).
kiitän tierosta. juu tuommoinen sopii meikäläisenkin kukkarolle paremmin :D
tuolta vpv:eeltä http://www.vpv-motorracing.com/ noita ainakin löytyy ja itselläkin joku foortsonin hukkis on mutta mun tietääkseni tuo vp:een myymä on joku alkuperäis motorsport versio joka kait parempi kuin "tarvike".
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kierrosluvusta paljolti kiinni. Nuo tuplapuolat riittää aika pitkään auton moottoreissa eikä kummallisempia kommervenkkeja tarvita, koska puolan latausajat säilyy vielä riittävinä.

Ahdetussa moottoripyörän koneessa (ja usein vaparissakin) taas on melko pakko siirtyä CDI:n puolelle, ei me ainakaan muuten saatu penkissä pelaamaan ollenkaan.
Noita samoja CDI-bokseja tietysti pystyn tekemään muillekin halukkaille. :lol:
Tuo toimi Fordin suorasyttypuolalla ihan mukavasti vaikka CDI:n kanssa olisi hyvä käyttää CDI:lle tarkoitettua puolaakin.

Itse varmaan käytän noita Theman suorasyttypuolia kun noita on varastoissa. Noitahan tais olla jossain Puntossakin turhan kuumaan paikkaan sijoitettuina ja vissiin vaihtopuolat Motonetissä aika edullisia (~25E/kpl). Järkevästi sijoitettuna kestänevät hyvin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

jotain romua tullut taas haalittua tähänkin ikuisuus rojektiin.
edistyy lähinnä sitä kyytiä kuin tilille jostain pompsahtaa rahoja.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2021598.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2021603.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2021604.jpg
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
noose01
Viestit: 1386
Liittynyt: 18.03.2005 15:05
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose01 »

^Tyylikäs takkahuone 8)
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

aussi mäntylät tulivat 1,5kk odotelun jälkeen .
männätapin tuenta kovin mahlemainen ilman niitä pelti kikkareita ja tapin seinämävahvuus 6mm (aika painava). ylin puristusrengas 1mm paksu ja rengaspöytä 5,5mm paksu.
toiseksi ylin puristusrengas 1,2mm ja rengaspöytä 2,5mm paksu.
lakipaksuus "-domesta" noin 10mm. männätappi noin 1mm enemmän sivussa imuvenojen puoleisella laidalla. koneistukset ihan vältettävällä tasolla.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

kerkesin pistään muutaman kuvan noista kun merkki aika mitäänsanomaton ja taitavat olla "ensinmäisiä" mäntylöitä mitä ovat valmistelleet. muita moottorin osia ovat kai valmistaneet pisemmänkin aikaa ja esim, kiertokankia on käytettä tehokkaissa autoissa.

tuo tappi hieman mietityttää kun on niin järkky painava..haittaakohan tuo kovastikkin kierrättämisen suhteen ? http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2057182.jpg

rengaspöydät mielestäni jonkinmoiset.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2057183.jpg

tapin tuenta tosiaan vois varmaan olla parempi?
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2057185.jpg
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Eivät tainneet kovin hintavia olla nuo männät.
Saikos satasella kaikki neljä :P

Aika häröt tapit :shock:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

väisänen kirjoitti:Eivät tainneet kovin hintavia olla nuo männät.
Saikos satasella kaikki neljä :P

Aika häröt tapit :shock:
651€
tapit on joo kyllä kummallisen järkyt.
nää on varmaan ihan omiaan kinkki veivien kanssa :lol:
tuolla vielä jokunen boonus kuva jos joku jaksaisi kuvien perusteella analysoida noita jotta onko huonot vai vielä huonommat. http://kuvablogi.com/blog/4321/7/1/
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vastaa Viestiin