TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Meltdown kirjoitti:Nelivedoissa on öljypohja alumiinia muuten paitsi ihan se pohjalevy on paskarautaa. Mutta mitäpäs iloa tosta tiedosta on jos meinaat öljysumppupohjan tehdä?
ok. kiitos tiedosta! tiedä sitte onko näitä kovasti kaupan mutta tuommoisesta pystysi hyödyntämään kauluksen.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Varmaan helpompi tehdä laippa ja askarrella kokonaan uusi, kuin alkaa pilkkomaan tuollasta muutenkin harvinaisempaa osaa :roll:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

UnoProjekti kirjoitti:Varmaan helpompi tehdä laippa ja askarrella kokonaan uusi, kuin alkaa pilkkomaan tuollasta muutenkin harvinaisempaa osaa :roll:
voi olla tosiaan viisainta tehdä kokonaan alusta.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

mulla kyllä on yksi tommonen ylimääräinen :)
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Nyt olis tämänkin projektin lohko stressiporattu ja liekkirengastettu. Kannentiivisteestäkin on peltimalli tilattu, että sitä odotellessa..
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

vai olis lohkossa nyt ripaus voiton ainesta. täytyy tosiaan mainita jotta ei vodelta ainakaan viitseliäisyyttä puutu kun jaksaa päätä vaivata muidenkin romuilla :D

täytyis lauantaina nostaa tallirokkikseen kattoristikot käsipelissä , saas nähdä miten taas käy :| keli on ainakin suosinut rakentajaa tänä "talvena" kun joka päivä pystyy keikkumaan kun ei ole liukasta.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

kaippa sitä joskus pääsee taas ropaamaan kotteroita :D
runoillaas taas vähn kakkonelos juttuja.
seinien nosteluun meni aikaa 7h ja elementtien kiinnittämiseen meni 45m 8mm kierre tankoa ja kiinnitys korvakkeita tein kulma raudasta 150kpl jotka hitsasin runkoon kiinni. elementit nosteltiin traktorin patu merkkisellä pöllikärryllä. tein itse järeät
"ponttilukot" joilla pysty tarraamaan kätevästi elementtiin kiinni.
lista peltien pokkailuissa ja paikoilleen laitossa meni kotvanen kun yllättävän paljon peltiä vaan hukkui.
kattotuolit nosteltiin talkooporukalla yks lauantai rapuloissa ja illan päätteeks aluskate ja ruoteet paikoilleen :D ennen joulua pitäis tulla pellit katolle, joten joulu menee mukavasti ruuvaillessa :D
ovetkin täytyisi jossain vaiheessa tehdä, mutta kylmäkatko profiili ovien runkojen tekoon maksaa hieman liikaa,, kahden oviparin tekoon tarvittava profiilimäärä maksaisi paritonni joten teen varmaan ihan 100m leveästä U-raudasta jonka ainevahvuus 2,5mm. pistin muutaman raksakuvan tuonne kuvablogiin. http://kuvablogi.com/blog/4321/25/
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Taidetaan talleissa käyttää aika usein lämpökatkotonta oviprofiilia - joka lienee jonkin verran edullisempaa. Ei noissa se lämpövuoto mikään mahdoton ole kun vaan on on lämpölasit (siis jos on akkunoita) ja foami välissä. Noi profiilit on kuitenkin sen verran näppäriä noissa ovihommissa että en kyllä "säästäis" ja tekis mistään uukkarista.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

-HH- kirjoitti:Taidetaan talleissa käyttää aika usein lämpökatkotonta oviprofiilia - joka lienee jonkin verran edullisempaa. Ei noissa se lämpövuoto mikään mahdoton ole kun vaan on on lämpölasit (siis jos on akkunoita) ja foami välissä. Noi profiilit on kuitenkin sen verran näppäriä noissa ovihommissa että en kyllä "säästäis" ja tekis mistään uukkarista.
toki hölmöä säästää jos se tulee pisemmällä tähtäimellä paljon kalliimmaksi ja onhan noissa oikein ovi profiileissa tiivisteillekkin kaikki urat ja systeemit.
mutta hinta on tosiaan ällistyttävät 26€ metri.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Mikäs lattia tuli, siis talliin?
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

x1/9 T16 kirjoitti:Mikäs lattia tuli, siis talliin?
puolet lattiasta ajattelin laatoittaa ja puolet maalata. tällä hetkellä ihan vielä hiertämisen ja liippaamisen jäljiltä.
pinta on erittäin hyvä vaikka betoni kuivui kirjaimellisesti käsiin.
kaadot meni hieman persiilleen, mutta ottaen huomioon että meitä oli 4 jantteria josta yksi oli koskenut liippaan ja hiertimeen niin loppu tulos ihan jees :lol: juu ja betonia meni 29 mottia, epämukavia nuo reunavahvistetut laatat. muottikin pullistu joka seinältä 3-5cm kun en tajunnut kiristää pakettia nippuun pitkillä piiskoilla jotka olisvat lävistäneet muotit ristiin. pullistuminen ei sinäänsä mitään haitannut kun runko oli kuitenkin tehtävä suoraan joten seinätkin ovat suorassa.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

talvi tuli ja meni, aluskate kesti hyvin talven mahtipontiset lumikuormat.
Kuva

http://kuvablogi.com/nayta/2720381/
ovet täytyisi nakata paikoilleen ja jotain pientä vielä viilailla. tyttökin tuli viime yönä 26tuntia kestäneen operaation jälkeen. taasen kerran tie autoharrastuksien pariin vaikeutui yhdellä pykälällä.. on se perhana vaikeeta tuo yhden auton rakentaminen valmiiksi saakka. :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Se on sitten onnittelut onnistuneesta "operaatiosta" :!: :D
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

luigi kirjoitti:Se on sitten onnittelut onnistuneesta "operaatiosta" :!: :D
kiitos kiitos :)
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Re: TE27 coupé Levin/SR5 look

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

jee :) nyt olis vihdoin ja viimein öljypumpun käyttöpyörä kammen nokkaha valamis. kampiakseli tasapainottaa ja sit vois kasata moottorin . :shock: paremmat nokka-akselit vielä uupuu ja isompi turbo pitäisi myös katsella, joku 70mm tai hieman päälle turbiiniilla vois olla hyvä.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vastaa Viestiin