TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!

ViestiKirjoittaja x1/9 T16 » 31.07.2009 19:45

No jos vielä siitä tallin varustamisesta.
Eli pieni muistilista mitä kannattaa ottaa huomioon:
-suunnittele kiinteä paineilmaverkko joko välikaton- tai lattiankautta
-vedä kaiutinjohdot rakenteisiin
-vedä valojenjohdot rakenteisiin
-lisää valojen ja pistorasioiden määrää suunitellusta 100% :wink:
-vahvista laattaa tulevan hallinosturin kohdalta
-sisäkaton minimi korkeus 3m
-tee mahdollisimman korkea ovi
-vahvista kattoa niin että sinne voi laittaa verhokiskon erottamaan alueen jossa voi tehdä hiomis- yms. sottahommia
-varusta talli pienellä käyntiovella
-vesipiste ja viemäri aivan ehdoton
Ai niin vielä :lol: Lattialämmitys on ihan jee :twisted:

Hyvästä tallista on uskomaton ilo.
http://www.amwdynoservice.com
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
x1/9 T16
 
Viestit: 1579
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

ViestiKirjoittaja UnoProjekti » 31.07.2009 20:09

x1/9 T16 kirjoitti: Hyvästä tallista on uskomaton ilo.


Enemmän siitä on iloa kuin itse asunnosta, siksi tallista pitääkin tehdä asiallisempi kuin talosta :lol:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
UnoProjekti
 
Viestit: 3695
Liittynyt: 17.03.2004 20:56
Paikkakunta: Masku

ViestiKirjoittaja eaton/holset power » 31.07.2009 22:09

niin tosiaan kun täällähän oli aikaisemmin pohdintaa mistä ja miten talli kandee tehdä niin itse päädyin lopulta ratkaisuun paroc. mun mielestä jos tallia alatte värkkään niin terästä ja parokkii. aikaisemmin taisin olla hieman eri mieltä.

en nyt lopullisista kuluista tiedä mutta tässä jotain suuntaa antavaa tuleville rakentajille.. varmaan jotain 25k€? ja 20k€ jos ei mahdotonta rekkarallia joudu järjestämään.

turusta liedosta ostin kakkoslaadun parocit (pieni osa eri värisiä omalla kohdalla) paksuus 240mm = vastaa jotain ~ 40cm normi villaa seinässä.
parokit valkkasin sähköpostiin tulleen listan mukaan niin ettei yhtäkään tarvi lyhentää/ modata . 6m ja 5,2m kankia näistä sitten muodostui 10,9mx12,5m ja 3.8 korkea paketti. hinta oli muistaakseni jotain 4500€ kaukokiito velotti kuljetuksesta 1000€.

sitten suunnittelin ja tein cadilla metali runko piirrustukset.
-sen jälkeen hain rakennusluvat.

-160m terästä pääosin 100mmx100m ja 100mmx150mm + reivien teko kamaa ja tartuntojen tekemiseen hilppeet, ostin sitten kun luvat olivat kourassa hintaan 1900€
teräkset pilkoin millilleen oikeisiin mittoihin ja maalasin jotta ei muuta kun hitsata paketti läjään.

eli seinät teräs runko jotain 7k euroo ... onkohan kallis ?

-500m lattialämpö letkua + tukit
-50m lämpökanaalia
-50m käyttövesi kanaalia
-sata metriä 100mm viemäri putkea ja siihen kolme pahvilaatikollista oheistarvikkeita.
-aika isohko öljyn erotus kaivo.
-viemärien imeytys-kenttä moduuli pömpeli.

nämä ja jotain muuta roinaa oli sen jotain 3500€


kattotuolit maksaa tämän 13kpl 10,4m jännevälillä 900mm jaolla sen 1400€ kuljetettuna.

perustukset taas maksaa meikäläisellä 8-9k€ kun oli pehmeetä maata ja tallin alla nyt 2.5 tavaraa. reilu 40 rekallista tuli tavaraa. halvaks silti tuli vaikka kalliiks kävi. nyt jo budjetoidut rahat käytetty ja pankkiin en mene :lol: maansiirto hommat imas lompuukin tyhjäksi. rakentelen tässä nyt sitä mukaan kun töistä irtoaa roposia.

-valumuotit maksoi jotain 300e ku ite teki.

-tuvan pannariin lvi kilkkeet hommailtu . laitoin lämmönvaihtimen pannarin päähän jotta tallin pään saan klykoleille.

I palkit kattoon ja kissat ja nosturit :D hieman hönös tykitin tekstiä mutta jos joku siitä osviittaa saa niin hyvä jos on hyödyksi :oops:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
 
Viestit: 1468
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja x1/9 T16 » 31.07.2009 22:30

UnoProjekti kirjoitti:
Enemmän siitä on iloa kuin itse asunnosta, siksi tallista pitääkin tehdä asiallisempi kuin talosta :lol:

Valitettavasti tämä meidän uusi tönö viettelee telkun ääreen niin ettei tuolla tallin puolella tapahdu sellaisia asioita että oma auto liikkuisi :cry:


Holsetti pojulle taitaapi tulla aika toimiva talli :D
http://www.amwdynoservice.com
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
x1/9 T16
 
Viestit: 1579
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

ViestiKirjoittaja väisänen » 31.07.2009 23:06

kuullostaa juu ihan asialliselta. :D
Pitänee itse kysellä tuota kuivanapuristettua laattaa.
Oman "tallin" lattia on ihan ruokottomassa kunnossa :oops:
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3276
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

ViestiKirjoittaja x1/9 T16 » 31.07.2009 23:17

väisänen kirjoitti:Pitänee itse kysellä tuota kuivanapuristettua laattaa.

Kuivapuristelaatta! Väisänen rupeaa vaatimaan ihan oikeaa Suomea ruutuun :shock: Mie en ainakaan ole paskonut siun eväisiin...
http://www.amwdynoservice.com
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
x1/9 T16
 
Viestit: 1579
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

ViestiKirjoittaja väisänen » 01.08.2009 12:10

x1/9 T16 kirjoitti:
väisänen kirjoitti:Pitänee itse kysellä tuota kuivanapuristettua laattaa.

Kuivapuristelaatta! Väisänen rupeaa vaatimaan ihan oikeaa Suomea ruutuun :shock: Mie en ainakaan ole paskonut siun eväisiin...

... :lol: :D
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3276
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

ViestiKirjoittaja Luigi » 01.08.2009 15:23

Tämä Corolla-projekti kyllä lähtee todellakin perusteista, kun tallin rakennuskin on mukana aina suunnitteluvaiheesta alkaen!
x1/9 T16 kirjoitti:Ai niin vielä :lol: Lattialämmitys on ihan jee :twisted

Suosittelen. Ja erityisesti en suosittele kylmällä lattialla istumista ja makoilua, on nimittäin äärimmäisen *****mainen tauti, mikä siitä tulee, ja lisäksi osa oireista voi jäädä pysyviksi. :evil: Itse opin kerrasta... :roll:
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7651
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

ViestiKirjoittaja eaton/holset power » 01.08.2009 23:57

luigi kirjoitti:Tämä Corolla-projekti kyllä lähtee todellakin perusteista, kun tallin rakennuskin on mukana aina suunnitteluvaiheesta alkaen!


juu ojasta allikkoon ja sitä myötä toivottavasti joskus fiude ratapäiville radalle cruisaileen.. mikäs sen mahtavampaa? :D
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
 
Viestit: 1468
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja J-M Kujala » 04.08.2009 00:29

:shock: perkele, rakennetaan ropollaa viiatin osilla, ja nyt päästy jo kakkosnelosen tasolle :mrgreen:
Ahtimella kaikista autoista saadaan autoja :D

Toyota harrastelija........on hiivattejakin ollut
J-M Kujala
 
Viestit: 26
Liittynyt: 24.04.2008 12:07
Paikkakunta: VAASA

ViestiKirjoittaja eaton/holset power » 04.08.2009 10:25

J-M Kujala kirjoitti::shock: perkele, rakennetaan ropollaa viiatin osilla, ja nyt päästy jo kakkosnelosen tasolle :mrgreen:


ja vaashan mies se voa irvistellöö. ei mene hyvin mullakaan :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
 
Viestit: 1468
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja eaton/holset power » 10.09.2009 13:27

pistin ajakulukseni muutaman kakkosneloskuvan kuvablogiin. rungon sain pariviikkoa sitten läjään. pieniä vastoinkäymisiä kun ei löydy mistään n:26cm itsestäänporautuvia konekantaruuveja millä parocit laittais kiinni :(
vaihtoehtoja kiinnitykseen on monia muitakin, mutta hitaanpuoleiseksi homma heittäytyy. syksykin tuppaa jo tulemaan ja tilillä 180€.. eikä kattoaineksia vielä hommattu, muutakuin ruoteet.

http://kuvablogi.com/diaesitys/4321/25/
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
 
Viestit: 1468
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja väisänen » 10.09.2009 17:47

Peräksestähän tuo runko on :?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma

-Yamaha L-jetronikilla
Avatar
väisänen
 
Viestit: 3276
Liittynyt: 11.03.2006 20:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

ViestiKirjoittaja eaton/holset power » 09.10.2009 21:59

oli jossain aikaisemmin juttua mutta jäi hieman epäselväksi että oliko tc moottoriin olemassa alumiinista ö-pohjaa? täytyis jossain välissä taikoo sumppu pohja ja ajattelin että alumiinista tulisi tehdymmän näköinen :roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
 
Viestit: 1468
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

ViestiKirjoittaja Meltdown » 09.10.2009 23:58

Nelivedoissa on öljypohja alumiinia muuten paitsi ihan se pohjalevy on paskarautaa. Mutta mitäpäs iloa tosta tiedosta on jos meinaat öljysumppupohjan tehdä?
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Meltdown
 
Viestit: 2710
Liittynyt: 14.03.2005 00:20
Paikkakunta: Järjenpää

EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä