TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
triheadwolf
Viestit: 188
Liittynyt: 27.03.2006 16:58
Paikkakunta: Jyväskylä > Kajaani > Tampere < Pori

Viesti Kirjoittaja triheadwolf »

eaton/holset power kirjoitti:
thaimaasta bangokista tuli uudet tiivisteet joka räppänään 72vm autoon :D
Mitä maksoi? Mantaan kun ei tahdo saada rahallakaan enää kuin jäkituotantona tuulilasin ja takalasin tiivisteen takakontin lisäksi, muut onkin sitten taiottava tyhjästä. Kateeks pistää :)

Ja ei muuta kuin tsemppiä rakenteluun !
[b][color=red]I[/color][/b]nsinööri

[color=green][b]Opel Manta 1973 | [/b][/color][url=http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=11314]Fiat 127 1982 projekti[/url]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

eaton/holset power kirjoitti: jotain ne oli alle 200€ rahteineen ja tulliinkin tuo olisi pitänyt mennät kerta tullin laput olivat kyljessä, mutta jostain ihmeen syystä tulivat tullin ohitse. joten eivät pahan hintaiset omasta mielestä :roll:
olen kanssa emännän b mallin gsi mantaan etsinyt oven tiivisteitä, mutta ei tunnu löytyvän.
(siirretty toisesta keskustelusta)

Maalinpoistokeskustelu siirretty tuonne: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=19506
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

runoillaas taas
mekaruutteloo tunetettu turhanpäiväsellä puhaltimella, mistä ei ole mitään hyötyä :lol:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1021499.jpg

tässä nyt saattaa olla edes hieman järkeä, mutta onpahan nyt hifistelty jäähtymisen suhteen.. tuosta puuttuu vielä suoja levy alta jotta kollektori ei ole yhteydessä maihin/ muut liitokset. saa antaa vinkkiä mistä kodin koneesta saa ison palasen hyödynnettyä tuota lämpöä siirtävää mutta ei sähköä johtavaa matskua, olihan tuolle tavaralle oikein nimikin mutta ei pysty muistamaan :oops:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1021500.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1021501.jpg

ja triggeriksi oli tämmöinen 12-1 ratas.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img196995.jpg

ja halliksi tämmönen pieni joka kuitenkin lukee hyvinkin nopeata pulssia, eli toivotaan ettei tule onkelmia sen puolesta. konkan laitan vielä varuiksi tuohon anturin johto lähdön juureen, kutistesukan alle 8)
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img848531.jpg

lambda toosana on vems vempain.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img840064.jpg
Viimeksi muokannut eaton/holset power, 30.04.2008 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

eaton/holset power kirjoitti:runoillaas taas
mekaruutteloo tunetettu turhanpäiväsellä puhaltimella, mistä ei ole mitään hyötyä :lol:
Kotelon EMC-suojaominaisuudet kylläkin huononevat puhaltimen aukon takia, samoin korroosiokestävyys. Ilmankos harvemmin puhaltimia bokseissa tapaa. :lol:
Viimeksi muokannut vvieri, 07.04.2008 13:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

vvieri kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:runoillaas taas
mekaruutteloo tunetettu turhanpäiväsellä puhaltimella, mistä ei ole mitään hyötyä :lol:
Kotelon EMC-suojaominaisuudet kylläkin huononevat puhaltimen aukon takia, samoin korroosiokestävyys. Ilmankos harvemmin puhaltimia bokseissa tapaa. :lol:
ja sikshän mä en unta öisin saakkaan.

täytyy ilmeisesti rakentaa vielä integroitu imuilman ilman kuivain tuohon puhaltimen imuilma puolelle..

lisäksi tuossa puhaltimessa on omat etunsa kytkentä virheiden takia tulevan savu muodostuksen tehokkaaseen poistoon itse kytkentä alueelta. . :wink: suomeksi tarkoittanee nopeampaa näkö yhteyttää itse palaneen komponentin kanssa.

johonkin hoitoon tässä nyt täytyis päästä ja äkkiä :lol:

mutta ihan asiaan niin voiko ruutan lakata ihan surutta siihen tarkoitetulla elektroniikka lakalla, toki komponentit pitää suojata asiallisesti
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Mielestäni voi lakata, ja suorastaan kannattaakin. Ainakin itse olen noihin omatekoisiin autoviritelmiin suihkutellut polyesterilakan pintaan. Trimmereiden säädön jälkeen suihkutettu lakka pitää säädötkin kohdillaan. Tuo puhallin on aika veikeä idea, mutta liekö tarpeellinen? Autossa kun on tuota pölyäkin, mikä ei yleensä ole omiaan parantamaan elektroniikan luotettavuutta. Kotelo kun on alumiinia, niin kuumina käyvistä osista saanee kyllä lämmön johdettua koteloon (ja siitä ulos) esim. kuparipeltiliuskoilla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä oon noita ruiskinut ihan normaalilla aerosolilakalla, eikä yleensä suojata tarvitse kuin liittimet ja avointa mallia olevat trimmeripotikat. Teollisuudessakin käytetään vastaavaa tapaa tai monesti autoelektroniikassa kastolakkausta.

Varsinkin kotiprosessilla tehdyt, ilman juotteenestopinnoitetta olevat levyt tuppaavat hapettumaan ilman lakkausta autokäytössä ja auttaa lakkaus pölyongelmiinkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

tänään hain kankuran pois hoidosta, http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1036993.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1036991.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1036992.jpg


kerkes hieman hakkaan tuota mätisäkkiäkin tänään, koppa on loppujen lopuksi aika hyvässä kunnossa sittenkin.ainut miinus on että autossa ei ole suoraa peltiä missään oikeastaan.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1036995.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1037012.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1037011.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012398.jpg
ehkä tää valmistuu jo 10 vuoden päästä :lol:

oli juttua niistä maalinpoisto aineista sun muista, niin mun mielestä tämmönen ihan perus harja laikka on ihan kätevä.Kuva
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, tuollainen on ollut tärkeässä osassa Cromankin kanssa. Tulee muuten ihan yksi Coupeistani mieleen noista pakkelileipomuksista. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

vvieri kirjoitti:Juu, tuollainen on ollut tärkeässä osassa Cromankin kanssa. Tulee muuten ihan yksi Coupeistani mieleen noista pakkelileipomuksista. :lol:
joo tuo on ihan kätevä,, kun pitää hieman paksumpia kalsareita vaan jalassa, niitä säikeitä alkaa lentämään ihan kohtuudella kun se laikka alkaa olemaan ehtoo puolella :)

ilmeisesti joku länevä ammatti leipuri on päässyt pakkeloimaan joitakin autoja aikanaan :roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

eaton/holset power kirjoitti:ainut miinus on että autossa ei ole suoraa peltiä missään oikeastaan.
Onko joku kikka harjoiteltu millä alat "kutistella" peltejä suoraksi.

Ei muuten meitsinkään toyotasta löydy suoraa peltipintaa sitten yhtään :?
En vaan aijo koskaan alkaa omaani oikoa :lol:
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

väisänen kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:ainut miinus on että autossa ei ole suoraa peltiä missään oikeastaan.
Onko joku kikka harjoiteltu millä alat "kutistella" peltejä suoraksi.

Ei muuten meitsinkään toyotasta löydy suoraa peltipintaa sitten yhtään :?
En vaan aijo koskaan alkaa omaani oikoa :lol:
eipä mulla mitään kummoisia kikkoja ole peltien suhteen. eli ihan normi menetelmin, lommot lämmöllä ja varovasti samalla painellen, vekit sitten samoin lämmintä mutta puupalikoita väliin ja vasaraa perään. empä mä muita konsteja tiedä :roll: kun ei tosiaan niittien hitsaus mööpeliä ole /siihen sitä vastaisku junttaa :( onhan tuossa kyllä aika hullu homma jotta saa nähdä piisaako mielenkiinto, peliliike taitaisi olla hioo metallipinnalle ja antaa ruostua / istuttaa sammalta sinne tänne :D
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kohtiin, joista pelti pitää saada kutistumaan, kuumaa pistemäisesti (vaikka akusta, tukevilla starttikaapeleilla, kaasupillillä tai sitten migillä, ensinmainituissa hommissa vaan on etuna, ettei tarvia tasoitella knöölejä) ja heti märkää rättiä päälle. Homma kannattaa opetella, siitä on hyötyä esim. kaaria vaihtaessa. Tuossa ykässähän vaihdoin toiselle puolelle taakse kaaren, ja pelti veteli, sen lisäksi sitä oli joskus rutattu, eikä millään meinannut saada kireälle. Toinen homma on sitten kiristely esim. kanttien ja kulmien naputtelun avulla. Homma ei ole voimalaji, eikä siihen käytetä talon suurinta moukaria. :lol: Tarkoitus ei ole saada kertalyönnillä valmista.

Eli ensin ruttujen oikominen mahdollisimman hyvin peltityökalujen kanssa, sitten nuo kutistelut ja kiristelyt (ettei kylki jää löysäksi) ja ihan loppuviimeksi katsotaan, jäikö mitään kitattavaa. Itse olin vähän kärsimätön tuon kaarihomman kanssa, ja kittiä meni jonkin verran (ei nyt tuollaisia määriä kuitenkaan.) Ja se kaarikin jäi vähän turhan sisään, kun ei oikein ollut alkuperäisiä linjoja jäljellä korroosion ja aiempien remonttiviritelmien jäljiltä.

Ei tuon Corollan kittien poistoon mitään laikkoja tarvita, vaan piikkauskone. :shock:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

luigi kirjoitti:Kohtiin, joista pelti pitää saada kutistumaan, kuumaa pistemäisesti (vaikka akusta, tukevilla starttikaapeleilla, kaasupillillä tai sitten migillä, ensinmainituissa hommissa vaan on etuna, ettei tarvia tasoitella knöölejä) ja heti märkää rättiä päälle. Homma kannattaa opetella, siitä on hyötyä esim. kaaria vaihtaessa. Tuossa ykässähän vaihdoin toiselle puolelle taakse kaaren, ja pelti veteli, sen lisäksi sitä oli joskus rutattu, eikä millään meinannut saada kireälle. Toinen homma on sitten kiristely esim. kanttien ja kulmien naputtelun avulla. Homma ei ole voimalaji, eikä siihen käytetä talon suurinta moukaria. :lol: Tarkoitus ei ole saada kertalyönnillä valmista.

Eli ensin ruttujen oikominen mahdollisimman hyvin peltityökalujen kanssa, sitten nuo kutistelut ja kiristelyt (ettei kylki jää löysäksi) ja ihan loppuviimeksi katsotaan, jäikö mitään kitattavaa. Itse olin vähän kärsimätön tuon kaarihomman kanssa, ja kittiä meni jonkin verran (ei nyt tuollaisia määriä kuitenkaan.) Ja se kaarikin jäi vähän turhan sisään, kun ei oikein ollut alkuperäisiä linjoja jäljellä korroosion ja aiempien remonttiviritelmien jäljiltä.

Ei tuon Corollan kittien poistoon mitään laikkoja tarvita, vaan piikkauskone. :shock:
suuri kiitos hyvästä selostuksesta :D en ole tullut ajatelleekskaan tuota sähkö virran käyttöä, kuulostaisi äkkiseltään hieman hallitummalta kun pilleillä touhuaminen. puikko koneella tuo vois ehkä olla helpointa :roll: eli puikon tärppää peltiin kiinni ja koneen virta katkaisijalla määrää lämmitys ajan, niin ja tietysti ylikuumenemisen estävä rele jorpakkoon :lol: kestääköhän muuten 180A mikki kuinka rajua oikosessa pitoa, onhan se tavallaan hitsatessakin oikosessa kaiketi, mutta onko mitään riskitekijöitä, etten korvenna mun sodanaikaista hitsiä :roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

luigi kirjoitti:Ei tuon Corollan kittien poistoon mitään laikkoja tarvita, vaan piikkauskone. :shock:
jep. tässä on hyvän "sloganin" aihetta :lol:

omaa kustua vaivaa vähän sama ku topikin tekijällä, ei kuitenkaan ehkä ihan noissa mittasuhteissa 8)
Vastaa Viestiin