TE27 coupé Levin/SR5 look
Mitäs saakos tän laitteen kilpiinkin tolla tekniikalla kans? Itelläkin ollut kovin ajatuksissa rakennella joku katuauto(ahdettu tottakai) mut ei osaa päättää mistä toteuttais, putkivetonen oltava kumminkin. Ei hassumman näkönen tollanen coupe ollenkaan, huomattavast maukkaamman olonen mitä perus pikkucorolla. Ta22 celicaa on tullu haaveiltua mut vähän harvinaisia ovatten, valmiit maksaa mansikoita ja raadostakin huudetaan 1ke ylöspäin.
tosta projektista tuli mieleen "vähän" liian monta yhtälöö,,,ilmeisesti oranssi on ollut alkup väri ? katolleen ajettu... vuosimalli -72...edesmenneellä sedälläni oli just tuollaisilla ominaisuuksilla "ollut" corolla coupe aina -86 tai -87 asti täällä "meidän kylällä" se oli silloin alkuperäisissä valkoisissa kilvissä hat-xxx en kylläkään muista/tiedä mihin se hävis tältä sen muistan että yksityisesti sen möi ! toinenkin samanlainen peli kirkkaan keltaiseks maalattuna pyöri vielä 5-7 vuotta sitten loppuaikoina siinä oli jo valkoiset lyhyet kilvet mutta 10 vuotta sitten se oli mustilla ra-xxx tunnuksella....kun tuntuivan oldtoyota puolella pohtivan mihinkä hävinneet ja monta lienee niitä ollut....
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
teemuv kirjoitti:Mitäs saakos tän laitteen kilpiinkin tolla tekniikalla kans? Itelläkin ollut kovin ajatuksissa rakennella joku katuauto(ahdettu tottakai) mut ei osaa päättää mistä toteuttais, putkivetonen oltava kumminkin. Ei hassumman näkönen tollanen coupe ollenkaan, huomattavast maukkaamman olonen mitä perus pikkucorolla. Ta22 celicaa on tullu haaveiltua mut vähän harvinaisia ovatten, valmiit maksaa mansikoita ja raadostakin huudetaan 1ke ylöspäin.
kilpiin tarkoitus laittaa tottakai. tässä ke25 vertailumalli verokkeena voi käyttää tosiaan tuota te27 (sama kori) joka on siis tavallaan pääosin ralliautoksi aikanaan kai valmistettu ja tehoa saa tosiaan olla muistaakseni maksimissaan 138hp, iskutilavuus hommatkin jää hieman alle maksimi määrän pienellä kampiakseli kikkailulla.
täälä kuvia vastaavista autoista jos jotain sattuu kiinnostaan.
http://www.bigflea.com/corolla/index.cfm?ContentID=109
kaikki peräpään jutut on tervetulleita liittyen tuohon volvon murikkaan, tuohan on 240 vollesta tosiaan, jos mitään vaikutusta danan lukkojen kanssa eikös noista joudu jotenkin hauskasti kampeemaan tuon tasauspyörästön irti murikasta vai mitähän juttuja mä olen kuullut
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Jotenkin hämärä mielikuva on, että ainakin vielä joku vuosi sitten olisi tuollainen pyörinyt Varkaudessakin, tummanpunainen ehkä mustalla katolla ja kokopunaisilla takavaloilla. Mahdollisesti oli vielä mustat kilvetkin. Saatan sekoittaa johonkin ihan toiseen yksilöönkin, japsista kuitenkin kyse. Tuolta aikakaudelta ei taida olla kovin samannäköisiä Datsuneitakaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
juu kyllä noita on koko punaisilla takavaloilla, jokseenkin harviaisia..mutta itsellä on juuri tuo auto noilla ns,"amerikan takavaloilla" joissa siis vilkut on punaiset.luigi kirjoitti:Jotenkin hämärä mielikuva on, että ainakin vielä joku vuosi sitten olisi tuollainen pyörinyt Varkaudessakin, tummanpunainen ehkä mustalla katolla ja kokopunaisilla takavaloilla. Mahdollisesti oli vielä mustat kilvetkin. Saatan sekoittaa johonkin ihan toiseen yksilöönkin, japsista kuitenkin kyse. Tuolta aikakaudelta ei taida olla kovin samannäköisiä Datsuneitakaan.
tuppaa olemaan hieman huonosti noita kuvia itse kopasta, mutta malliltaan tuommoiset, jos tuosta kuvasta nyt mitään erottaa..
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
tuli hieman helpotusta moottorin suhteen kun karpiola lupautui tekemään loput sorvattavat osat koneeseen, mm, jakopään hiluja/kytkimeen kunnon boorit ja kardaanin saa varmaan tehdä vielä jostain hyvästä kamasta yksiosaiseksi, kannattaakohan nivelet samalla hommata järeämmät ja mitkä olis mahdollisesti hyvät.? vetoakseleita en nyt varmaan heti ala teettämään kun näytti nuo volvon svetarit kovin tukevan oloisilta tasauspyörästön päästäkin.
pakosatsia tullut kanssa kaasulla tinailtua läjään, menee vielä hetki kun on vamis
pakosatsia tullut kanssa kaasulla tinailtua läjään, menee vielä hetki kun on vamis
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
tänään tuli kiikutettua osat parempaan hoivaan ja täytyy sanoa että johan oli verstas itse nuorekas isäntäkin sattui olemaan sorvin kimpussa
käsitys kestävistä volvon vetoakseleista/dananlukon palikoista muuttui täysin kun näki muutaman viallisen 500hp rallicrossi vollen vetarin pätkän toki tuo rallicrossi on aika vetareita väsyttävää toimintaa pitojen äkillisten muutoksien suhteen. kardaanin teko ei onnistunut kun ei kovin mahottomia sorveja pajalla ollut, joten pakan läpi kovin pieni, mutta hyvät materiaali vinkit sain kuitenkin, muutenkin utelin aika paljon "salaisia" materiaali koostumuksia/käsittelyitä, mutta tietoa tuli sen verran kovaa kyytiä ja paljon ettei kerennyt tallentuun sitä mukaan "kiintolevylle"
käsitys kestävistä volvon vetoakseleista/dananlukon palikoista muuttui täysin kun näki muutaman viallisen 500hp rallicrossi vollen vetarin pätkän toki tuo rallicrossi on aika vetareita väsyttävää toimintaa pitojen äkillisten muutoksien suhteen. kardaanin teko ei onnistunut kun ei kovin mahottomia sorveja pajalla ollut, joten pakan läpi kovin pieni, mutta hyvät materiaali vinkit sain kuitenkin, muutenkin utelin aika paljon "salaisia" materiaali koostumuksia/käsittelyitä, mutta tietoa tuli sen verran kovaa kyytiä ja paljon ettei kerennyt tallentuun sitä mukaan "kiintolevylle"
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
Ilmeisesti tätä tarkotti-> accusumpfiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
Omaan kilpuriin ois tuo 1Quarter:ne tarkotus laittaa, joha se pari kuukautta tallin pöydän on ollukkii..
pessimisti ei pety.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
juurikin tuommoinen noitahan saa sähköisellä solkku ventagella, mutta tyydyin hana malliseen. syynä "kova" hinta ero ja tuommoiset osat saa muutenkin jostain kaivettua edullisemmin jos sikseen tulee eli on/off lohko missä karaa ohjataan 12v kelalla 8)matti kirjoitti:Ilmeisesti tätä tarkotti-> accusumpfiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
Omaan kilpuriin ois tuo 1Quarter:ne tarkotus laittaa, joha se pari kuukautta tallin pöydän on ollukkii..
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
eli kun alat startata, on myllyssä jo valmiiksi öljynpaineet samoin tein.hepe75 kirjoitti:ja miten tommonen käytännössa pelaa/auttaa?fiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
en ole kuullutkaan tollasesta aiemmin
mistä niitä saa mitä maksaa...
lisäksi mun mielestä rata ajossa jossa pumppu saattaa hörästä tyhjää satunnaisesti, on paineet taattu hetkeksi silti.
burton power.comista ainakin itse löysin,tai kaveri löysi.. on paljon muutakin roinaa
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
..tai suomesta täältä-> Racersplace
nii se laitetaan öljykanavan(paineen alaisen) väliin esim. öljyjäähdyttäjälle menevän letkun väliin ja enne ku moottorin sammuttaa sulkee accusumpin venttiilin ja sit enne seuraavaa käynnistystä venttiilin avaa, ni koneeseen saahaan öljyn paine enne ku kone ees pyörähtää.. Säästää laakereita.. Se toimii myös tosiaan öljyakkuna eli jos pumppu sattuu imasemaa tyhjää ni tän avulla saa painetta pidättyä hiukan pitempää..
Siellä sisässä on mäntä toisella puolella ilma tai typpi? ja toisella öljy..
toivottavasti tää selvensi...
nii se laitetaan öljykanavan(paineen alaisen) väliin esim. öljyjäähdyttäjälle menevän letkun väliin ja enne ku moottorin sammuttaa sulkee accusumpin venttiilin ja sit enne seuraavaa käynnistystä venttiilin avaa, ni koneeseen saahaan öljyn paine enne ku kone ees pyörähtää.. Säästää laakereita.. Se toimii myös tosiaan öljyakkuna eli jos pumppu sattuu imasemaa tyhjää ni tän avulla saa painetta pidättyä hiukan pitempää..
Siellä sisässä on mäntä toisella puolella ilma tai typpi? ja toisella öljy..
toivottavasti tää selvensi...
pessimisti ei pety.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
höpistääs taas hieman tännekkin
nyt pääsi pohjia tekeen eli lemppari hommiin
aika hidasta jynssättäväksi koska noin 8mm jotain kittiä/muutamössöö joka paikassa, helmatkin olivat kuin uudet pohjastapäin katsottuna mutta joku oli taiteillut päälle 12mm tasaisen pakkelimaton, siis pohjaan hionut näyttely tasoisen pinnan en voi ymmärtää kerta helma ihan kovaa kamaa kuitenkin. ovetkin tehty todella pakkeli pitoisiksi ruosteiden päälle.. kukaan ei usko jos sanon että joku on 30kg tähän autoon kittiä leiponut, mutta sanotaan että 20kg niin joku voi uskoakkin ilmeisesti ollut jonkun elämän työ kittaamisen osalta, harmi kun joutuu pilaamaan jonkun heebon kovalla hiellä tehdyt pohjat.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img196948.jpg
tän näköinen tuo romukasa siis oli kun se mulle tuli vanteita/perää lukuunottamatta, ihan pirun siisti kuntonen/ suora kun mikä
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012387.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012399.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012385.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012386.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012388.jpg
thaimaasta bangokista tuli uudet tiivisteet joka räppänään 72vm autoon
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012395.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012397.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012396.jpg
nyt pääsi pohjia tekeen eli lemppari hommiin
aika hidasta jynssättäväksi koska noin 8mm jotain kittiä/muutamössöö joka paikassa, helmatkin olivat kuin uudet pohjastapäin katsottuna mutta joku oli taiteillut päälle 12mm tasaisen pakkelimaton, siis pohjaan hionut näyttely tasoisen pinnan en voi ymmärtää kerta helma ihan kovaa kamaa kuitenkin. ovetkin tehty todella pakkeli pitoisiksi ruosteiden päälle.. kukaan ei usko jos sanon että joku on 30kg tähän autoon kittiä leiponut, mutta sanotaan että 20kg niin joku voi uskoakkin ilmeisesti ollut jonkun elämän työ kittaamisen osalta, harmi kun joutuu pilaamaan jonkun heebon kovalla hiellä tehdyt pohjat.
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img196948.jpg
tän näköinen tuo romukasa siis oli kun se mulle tuli vanteita/perää lukuunottamatta, ihan pirun siisti kuntonen/ suora kun mikä
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012387.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012399.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012385.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012386.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012388.jpg
thaimaasta bangokista tuli uudet tiivisteet joka räppänään 72vm autoon
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012395.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012397.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012396.jpg
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar