TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

Mitäs saakos tän laitteen kilpiinkin tolla tekniikalla kans? Itelläkin ollut kovin ajatuksissa rakennella joku katuauto(ahdettu tottakai) mut ei osaa päättää mistä toteuttais, putkivetonen oltava kumminkin. Ei hassumman näkönen tollanen coupe ollenkaan, huomattavast maukkaamman olonen mitä perus pikkucorolla. Ta22 celicaa on tullu haaveiltua mut vähän harvinaisia ovatten, valmiit maksaa mansikoita ja raadostakin huudetaan 1ke ylöspäin.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Viesti Kirjoittaja jape »

tosta projektista tuli mieleen "vähän" liian monta yhtälöö,,,ilmeisesti oranssi on ollut alkup väri ? katolleen ajettu... vuosimalli -72...edesmenneellä sedälläni oli just tuollaisilla ominaisuuksilla "ollut" corolla coupe aina -86 tai -87 asti täällä "meidän kylällä" se oli silloin alkuperäisissä valkoisissa kilvissä hat-xxx en kylläkään muista/tiedä mihin se hävis tältä sen muistan että yksityisesti sen möi ! toinenkin samanlainen peli kirkkaan keltaiseks maalattuna pyöri vielä 5-7 vuotta sitten loppuaikoina siinä oli jo valkoiset lyhyet kilvet mutta 10 vuotta sitten se oli mustilla ra-xxx tunnuksella....kun tuntuivan oldtoyota puolella pohtivan mihinkä hävinneet ja monta lienee niitä ollut....
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

teemuv kirjoitti:Mitäs saakos tän laitteen kilpiinkin tolla tekniikalla kans? Itelläkin ollut kovin ajatuksissa rakennella joku katuauto(ahdettu tottakai) mut ei osaa päättää mistä toteuttais, putkivetonen oltava kumminkin. Ei hassumman näkönen tollanen coupe ollenkaan, huomattavast maukkaamman olonen mitä perus pikkucorolla. Ta22 celicaa on tullu haaveiltua mut vähän harvinaisia ovatten, valmiit maksaa mansikoita ja raadostakin huudetaan 1ke ylöspäin.

kilpiin tarkoitus laittaa tottakai. tässä ke25 vertailumalli verokkeena voi käyttää tosiaan tuota te27 (sama kori) joka on siis tavallaan pääosin ralliautoksi aikanaan kai valmistettu ja tehoa saa tosiaan olla muistaakseni maksimissaan 138hp, iskutilavuus hommatkin jää hieman alle maksimi määrän pienellä kampiakseli kikkailulla.

täälä kuvia vastaavista autoista jos jotain sattuu kiinnostaan.
http://www.bigflea.com/corolla/index.cfm?ContentID=109

kaikki peräpään jutut on tervetulleita liittyen tuohon volvon murikkaan, tuohan on 240 vollesta tosiaan, jos mitään vaikutusta danan lukkojen kanssa :roll: eikös noista joudu jotenkin hauskasti kampeemaan tuon tasauspyörästön irti murikasta vai mitähän juttuja mä olen kuullut :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jotenkin hämärä mielikuva on, että ainakin vielä joku vuosi sitten olisi tuollainen pyörinyt Varkaudessakin, tummanpunainen ehkä mustalla katolla ja kokopunaisilla takavaloilla. Mahdollisesti oli vielä mustat kilvetkin. Saatan sekoittaa johonkin ihan toiseen yksilöönkin, japsista kuitenkin kyse. Tuolta aikakaudelta ei taida olla kovin samannäköisiä Datsuneitakaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

luigi kirjoitti:Jotenkin hämärä mielikuva on, että ainakin vielä joku vuosi sitten olisi tuollainen pyörinyt Varkaudessakin, tummanpunainen ehkä mustalla katolla ja kokopunaisilla takavaloilla. Mahdollisesti oli vielä mustat kilvetkin. Saatan sekoittaa johonkin ihan toiseen yksilöönkin, japsista kuitenkin kyse. Tuolta aikakaudelta ei taida olla kovin samannäköisiä Datsuneitakaan.
juu kyllä noita on koko punaisilla takavaloilla, jokseenkin harviaisia..mutta itsellä on juuri tuo auto noilla ns,"amerikan takavaloilla" joissa siis vilkut on punaiset.
tuppaa olemaan hieman huonosti noita kuvia itse kopasta, mutta malliltaan tuommoiset, jos tuosta kuvasta nyt mitään erottaa..
Kuva
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

tuli hieman helpotusta moottorin suhteen kun karpiola lupautui tekemään loput sorvattavat osat koneeseen, mm, jakopään hiluja/kytkimeen kunnon boorit ja kardaanin saa varmaan tehdä vielä jostain hyvästä kamasta yksiosaiseksi, kannattaakohan nivelet samalla hommata järeämmät ja mitkä olis mahdollisesti hyvät.? vetoakseleita en nyt varmaan heti ala teettämään kun näytti nuo volvon svetarit kovin tukevan oloisilta tasauspyörästön päästäkin.

pakosatsia tullut kanssa kaasulla tinailtua läjään, menee vielä hetki kun on vamis :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

tänään tuli kiikutettua osat parempaan hoivaan ja täytyy sanoa että johan oli verstas :) itse nuorekas isäntäkin sattui olemaan sorvin kimpussa :lol:
käsitys kestävistä volvon vetoakseleista/dananlukon palikoista muuttui täysin kun näki muutaman viallisen 500hp rallicrossi vollen vetarin pätkän :shock: toki tuo rallicrossi on aika vetareita väsyttävää toimintaa pitojen äkillisten muutoksien suhteen. kardaanin teko ei onnistunut kun ei kovin mahottomia sorveja pajalla ollut, joten pakan läpi kovin pieni, mutta hyvät materiaali vinkit sain kuitenkin, muutenkin utelin aika paljon "salaisia" materiaali koostumuksia/käsittelyitä, mutta tietoa tuli sen verran kovaa kyytiä ja paljon ettei kerennyt tallentuun sitä mukaan "kiintolevylle" :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

uusia palikoita taas laitettu tilaukseen,mm, öljynpaine akku, erillinen öljytermari ja erillinen suodatinjalka ja race tankin korkki tsydeemi :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
Aina oppii jotain uutta
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja matti »

fiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
Ilmeisesti tätä tarkotti-> accusump

Omaan kilpuriin ois tuo 1Quarter:ne tarkotus laittaa, joha se pari kuukautta tallin pöydän on ollukkii..
pessimisti ei pety.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

matti kirjoitti:
fiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
Ilmeisesti tätä tarkotti-> accusump

Omaan kilpuriin ois tuo 1Quarter:ne tarkotus laittaa, joha se pari kuukautta tallin pöydän on ollukkii..
juurikin tuommoinen :D noitahan saa sähköisellä solkku ventagella, mutta tyydyin hana malliseen. syynä "kova" hinta ero ja tuommoiset osat saa muutenkin jostain kaivettua edullisemmin jos sikseen tulee :roll: eli on/off lohko missä karaa ohjataan 12v kelalla 8)
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

fiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
ja miten tommonen käytännössa pelaa/auttaa?
en ole kuullutkaan tollasesta aiemmin :roll:

mistä niitä saa mitä maksaa...
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

hepe75 kirjoitti:
fiat-boy kirjoitti:Mikä hi tech osa tuommonen öljyn paine akku on ?
ja miten tommonen käytännössa pelaa/auttaa?
en ole kuullutkaan tollasesta aiemmin :roll:

mistä niitä saa mitä maksaa...
eli kun alat startata, on myllyssä jo valmiiksi öljynpaineet samoin tein.
lisäksi mun mielestä rata ajossa jossa pumppu saattaa hörästä tyhjää satunnaisesti, on paineet taattu hetkeksi silti.

burton power.comista ainakin itse löysin,tai kaveri löysi.. on paljon muutakin roinaa :D
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja matti »

..tai suomesta täältä-> Racersplace

nii se laitetaan öljykanavan(paineen alaisen) väliin esim. öljyjäähdyttäjälle menevän letkun väliin ja enne ku moottorin sammuttaa sulkee accusumpin venttiilin ja sit enne seuraavaa käynnistystä venttiilin avaa, ni koneeseen saahaan öljyn paine enne ku kone ees pyörähtää.. Säästää laakereita.. Se toimii myös tosiaan öljyakkuna eli jos pumppu sattuu imasemaa tyhjää ni tän avulla saa painetta pidättyä hiukan pitempää..

Siellä sisässä on mäntä toisella puolella ilma tai typpi? ja toisella öljy..

toivottavasti tää selvensi...
pessimisti ei pety.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

höpistääs taas hieman tännekkin
nyt pääsi pohjia tekeen eli lemppari hommiin :D

aika hidasta jynssättäväksi koska noin 8mm jotain kittiä/muutamössöö joka paikassa, helmatkin olivat kuin uudet pohjastapäin katsottuna mutta joku oli taiteillut päälle 12mm tasaisen pakkelimaton, siis pohjaan hionut näyttely tasoisen pinnan :shock: en voi ymmärtää kerta helma ihan kovaa kamaa kuitenkin. ovetkin tehty todella pakkeli pitoisiksi ruosteiden päälle.. kukaan ei usko jos sanon että joku on 30kg tähän autoon kittiä leiponut, mutta sanotaan että 20kg niin joku voi uskoakkin :D ilmeisesti ollut jonkun elämän työ kittaamisen osalta, harmi kun joutuu pilaamaan jonkun heebon kovalla hiellä tehdyt pohjat.

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img196948.jpg
tän näköinen tuo romukasa siis oli kun se mulle tuli vanteita/perää lukuunottamatta, ihan pirun siisti kuntonen/ suora kun mikä :)


http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012387.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012399.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012385.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012386.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012388.jpg

thaimaasta bangokista tuli uudet tiivisteet joka räppänään 72vm autoon :D

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012395.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012397.jpg

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1012396.jpg
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vastaa Viestiin