TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Kuva

joku asiasta tietävä vois valaista mihinkä väliin tuommoinen tyhjiö regulaattori tulee joka säätelee jotain ja pitää näin kampikammion tyhjiön tasaisena.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Huohotinputkeen, jonkinlainen jousikuormitteinen venttiili? :shock:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Miten tuo haistelee kampikammion tyhjiötä ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

UnoProjekti kirjoitti:Miten tuo haistelee kampikammion tyhjiötä ?
Kukas sen tyhjiön sinne imee venäläiset maksulliset naiset vai?
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Sumppupumppu.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

GreenThing kirjoitti:Sumppupumppu.
Aaa eli tässä oli sumppu ... eli toi tulee öljysäiliön ja sumpun väliin huohotus letkuun?
Mut sit pitää vetää erillinen huotus öljysäiliöstä.
Sit on taas se riski et pukkaa mutkassa öljyt pihalle....
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Minun käsityksen mukaan tuo tulisi koneeseen, ja tuolla hallittaisiin kampikammion alipainetta.
Äh, en tiedä. Kunhan arvailen.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

juu ilmeisesti? kyseessä on jonkin sortin säädettävä takaisku venttiili joka asennetaan moottorin huohottimeen niinkuin vieri sanoi mutta en ymmärrä mitä tuolla saavutetaan :roll: eikö moottorissa saa olla niin kovaa alipainetta kuin pumput pystyvät imemään vai miksi sitä pitää rajoittaa.. onko siitä jotain haittaa öljyn imemisen suhteen tai muuta vastaavaa. tuon hitekki palikan myynti selostuksessa mainitaan vaan että hyväksi todettu kerta pitää alipaineen tasaisena,, taitaa olla linssiin viilaamista koko homma.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Enpä oo tuommosta ennen nähnyt. Semmosta oon kyllä lukenut, että liian kova alipaine kampikammiossa on huono esim. männäntapin voitelun kannalta. Harvoissa V8 koneissa on öljyruuttia männille.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
cmro85
Viestit: 57
Liittynyt: 15.04.2004 08:29

Viesti Kirjoittaja cmro85 »

eräässä krc tc koneessa tuli kokeiltua sellaista ratkaisua joka kyllä toimikin.

eli tc:n öljypumppu imi öljypohjasta öljyn säiliöön. öljypohja oli sellainen littana jossa ainoastaan syvennys imusihdille.

suodatinjalkaan adapteri jolla öljynkierto muutettiin.
oman jakajan paikalle nissanin öljypumppu joka taas imi säilöstä öljyn koneeseen.

litramääriä en enää muista kun aikaa kohta 20v.

sitten eräs sprint kuski hankki gt corollan koneen jossa öljypohjassa on tehty sellainen köyhänmiehen sumppu jo tehtaalla.
siitä otettiin mallia tc:n koneseen ja etuvetoöljypohjasta kasvatettiin tilavuutta n 6l. tähän tuli väliseinät ja suljettu öljytila.

kuitenkin tuollainen sumppupumppu tarvii voimaa aikalailla ja hyöty on aika minimaalinen jossain pienitehoisissa koneissa.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

mitäs mieltä porukka on noin yleensä moottoripyörän matalahelmaisista männistä pitkäiskuisessa moottorissa,, kaliseekohan kuinka paljon :roll:
tuossa cadilla ajankulukseni mallintelin että 157,48mm pitkä veivi vielä mahtuisi pyörimään ilman sylinterin niistämistä alhaalta jos veivi 30mm "paksu".

olisi vaan jenkkilässä halvalla noita 6,2" pitkiä carilloita ja wiseco/mahle turbo mäntiä hyabusaan (kevyitä) :). isoin ongelma vaan olisi että maksimi ylikoko olisi 84mm joten tarvisi olla erittäin hyvä orkkis poraus lohkossa lähtökohtana :( tai sitten pitäisi putkittaa tuommoinen tc kone, samalla taitaisi sylinterit hieman tukevoitua soikeeksi menon osalta. sylinteriputken ylä kauluksesta sais muokattua kynnellisen liekkirenkaankin samalla :lol:
mutta mistä sylinteri putkia :roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mä vielä vähän tarkennan ennenkuin iloitset liian aikaisin :D

Alapesäthän noissa jenkkeihin suunnitelluissa on useimmin liian leveät, ei mee 84mm sylkystä läpittes.
ja sit kandee myös kattoo noi yli 6tuumaa pitkät tarkkaan et on varmasti 2tuuman kaulalle.
Jenkki kangissa kun useimmiten eivät ilmoita kangen alapesän mittaa vaan mille kaula koolle ovat sopivat :?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

väisänen kirjoitti:Mä vielä vähän tarkennan ennenkuin iloitset liian aikaisin :D

Alapesäthän noissa jenkkeihin suunnitelluissa on useimmin liian leveät, ei mee 84mm sylkystä läpittes.
ja sit kandee myös kattoo noi yli 6tuumaa pitkät tarkkaan et on varmasti 2tuuman kaulalle.
Jenkki kangissa kun useimmiten eivät ilmoita kangen alapesän mittaa vaan mille kaula koolle ovat sopivat :?
no joo tämähän nyt on vain tämmöistä pohdintaa :D
täytyypä perehtyä tuohon alasilmän mitan ilmoitus muotoon ja kangen alapesän ulkomitan halkaisijoihin.
mutta jos pienemmät löytyisi niin ne voisi koneistaa vaikka fiude laakerille tai jotain :roll:

on muuten suhteellisen persiistä keksiä tuohon tc pannuun vaihtoehtoisia veivi mäntä settiä :lol:

kertokaas joku 4g63 Mitsubishi koneen kiertokangen alasilmän halkaisija :!:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Muistaakseni 48mm.
parnerin sivuillahan mittoja oli aikas hyvin.
Samoin carillon jne merkkivalmistajilta löytyy jotain dataa.
Kangen ulkomittoja en tosin ole löytänyt mistään.
Melkein kaikki osan sovittamis ongelmat poistuisi jos korottaa lohkoa, siksi sitä pidempää jakohihnaakin ihmettelin :D
Mut onko sitten järkeä jos ei tavoittele reilusti yli +500hp 8)
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

väisänen kirjoitti:Muistaakseni 48mm.
parnerin sivuillahan mittoja oli aikas hyvin.
Samoin carillon jne merkkivalmistajilta löytyy jotain dataa.
Kangen ulkomittoja en tosin ole löytänyt mistään.
Melkein kaikki osan sovittamis ongelmat poistuisi jos korottaa lohkoa, siksi sitä pidempää jakohihnaakin ihmettelin :D
Mut onko sitten järkeä jos ei tavoittele reilusti yli +500hp 8)
täytyypä käydä ihmettelemässä parnerin sivuilla.

sillä tuota kysyin kun muistaakseni se mitsun korkealakinen mäntä versio tuolla ihan mitsun omalla veivillä olis muka ollut aika lähellä käypä setti tc lohkoon :roll: (voi olla että muistan väärinkin)

täytyypä perehtyä taas aiheeseen kun ei muista. tuleekohan mitsun veivin alasilmä liian heikoksi jos siitä poistaa niin paljon matskua että saa fiude laakeri menemään.. samoiten tuo veivin leveys täytyisi saada tietoon.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Vastaa Viestiin