TE27 coupé Levin/SR5 look
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
juu ilmeisesti? kyseessä on jonkin sortin säädettävä takaisku venttiili joka asennetaan moottorin huohottimeen niinkuin vieri sanoi mutta en ymmärrä mitä tuolla saavutetaan eikö moottorissa saa olla niin kovaa alipainetta kuin pumput pystyvät imemään vai miksi sitä pitää rajoittaa.. onko siitä jotain haittaa öljyn imemisen suhteen tai muuta vastaavaa. tuon hitekki palikan myynti selostuksessa mainitaan vaan että hyväksi todettu kerta pitää alipaineen tasaisena,, taitaa olla linssiin viilaamista koko homma.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
eräässä krc tc koneessa tuli kokeiltua sellaista ratkaisua joka kyllä toimikin.
eli tc:n öljypumppu imi öljypohjasta öljyn säiliöön. öljypohja oli sellainen littana jossa ainoastaan syvennys imusihdille.
suodatinjalkaan adapteri jolla öljynkierto muutettiin.
oman jakajan paikalle nissanin öljypumppu joka taas imi säilöstä öljyn koneeseen.
litramääriä en enää muista kun aikaa kohta 20v.
sitten eräs sprint kuski hankki gt corollan koneen jossa öljypohjassa on tehty sellainen köyhänmiehen sumppu jo tehtaalla.
siitä otettiin mallia tc:n koneseen ja etuvetoöljypohjasta kasvatettiin tilavuutta n 6l. tähän tuli väliseinät ja suljettu öljytila.
kuitenkin tuollainen sumppupumppu tarvii voimaa aikalailla ja hyöty on aika minimaalinen jossain pienitehoisissa koneissa.
eli tc:n öljypumppu imi öljypohjasta öljyn säiliöön. öljypohja oli sellainen littana jossa ainoastaan syvennys imusihdille.
suodatinjalkaan adapteri jolla öljynkierto muutettiin.
oman jakajan paikalle nissanin öljypumppu joka taas imi säilöstä öljyn koneeseen.
litramääriä en enää muista kun aikaa kohta 20v.
sitten eräs sprint kuski hankki gt corollan koneen jossa öljypohjassa on tehty sellainen köyhänmiehen sumppu jo tehtaalla.
siitä otettiin mallia tc:n koneseen ja etuvetoöljypohjasta kasvatettiin tilavuutta n 6l. tähän tuli väliseinät ja suljettu öljytila.
kuitenkin tuollainen sumppupumppu tarvii voimaa aikalailla ja hyöty on aika minimaalinen jossain pienitehoisissa koneissa.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
mitäs mieltä porukka on noin yleensä moottoripyörän matalahelmaisista männistä pitkäiskuisessa moottorissa,, kaliseekohan kuinka paljon
tuossa cadilla ajankulukseni mallintelin että 157,48mm pitkä veivi vielä mahtuisi pyörimään ilman sylinterin niistämistä alhaalta jos veivi 30mm "paksu".
olisi vaan jenkkilässä halvalla noita 6,2" pitkiä carilloita ja wiseco/mahle turbo mäntiä hyabusaan (kevyitä) . isoin ongelma vaan olisi että maksimi ylikoko olisi 84mm joten tarvisi olla erittäin hyvä orkkis poraus lohkossa lähtökohtana tai sitten pitäisi putkittaa tuommoinen tc kone, samalla taitaisi sylinterit hieman tukevoitua soikeeksi menon osalta. sylinteriputken ylä kauluksesta sais muokattua kynnellisen liekkirenkaankin samalla
mutta mistä sylinteri putkia
tuossa cadilla ajankulukseni mallintelin että 157,48mm pitkä veivi vielä mahtuisi pyörimään ilman sylinterin niistämistä alhaalta jos veivi 30mm "paksu".
olisi vaan jenkkilässä halvalla noita 6,2" pitkiä carilloita ja wiseco/mahle turbo mäntiä hyabusaan (kevyitä) . isoin ongelma vaan olisi että maksimi ylikoko olisi 84mm joten tarvisi olla erittäin hyvä orkkis poraus lohkossa lähtökohtana tai sitten pitäisi putkittaa tuommoinen tc kone, samalla taitaisi sylinterit hieman tukevoitua soikeeksi menon osalta. sylinteriputken ylä kauluksesta sais muokattua kynnellisen liekkirenkaankin samalla
mutta mistä sylinteri putkia
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Mä vielä vähän tarkennan ennenkuin iloitset liian aikaisin
Alapesäthän noissa jenkkeihin suunnitelluissa on useimmin liian leveät, ei mee 84mm sylkystä läpittes.
ja sit kandee myös kattoo noi yli 6tuumaa pitkät tarkkaan et on varmasti 2tuuman kaulalle.
Jenkki kangissa kun useimmiten eivät ilmoita kangen alapesän mittaa vaan mille kaula koolle ovat sopivat
Alapesäthän noissa jenkkeihin suunnitelluissa on useimmin liian leveät, ei mee 84mm sylkystä läpittes.
ja sit kandee myös kattoo noi yli 6tuumaa pitkät tarkkaan et on varmasti 2tuuman kaulalle.
Jenkki kangissa kun useimmiten eivät ilmoita kangen alapesän mittaa vaan mille kaula koolle ovat sopivat
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
no joo tämähän nyt on vain tämmöistä pohdintaaväisänen kirjoitti:Mä vielä vähän tarkennan ennenkuin iloitset liian aikaisin
Alapesäthän noissa jenkkeihin suunnitelluissa on useimmin liian leveät, ei mee 84mm sylkystä läpittes.
ja sit kandee myös kattoo noi yli 6tuumaa pitkät tarkkaan et on varmasti 2tuuman kaulalle.
Jenkki kangissa kun useimmiten eivät ilmoita kangen alapesän mittaa vaan mille kaula koolle ovat sopivat
täytyypä perehtyä tuohon alasilmän mitan ilmoitus muotoon ja kangen alapesän ulkomitan halkaisijoihin.
mutta jos pienemmät löytyisi niin ne voisi koneistaa vaikka fiude laakerille tai jotain
on muuten suhteellisen persiistä keksiä tuohon tc pannuun vaihtoehtoisia veivi mäntä settiä
kertokaas joku 4g63 Mitsubishi koneen kiertokangen alasilmän halkaisija
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Muistaakseni 48mm.
parnerin sivuillahan mittoja oli aikas hyvin.
Samoin carillon jne merkkivalmistajilta löytyy jotain dataa.
Kangen ulkomittoja en tosin ole löytänyt mistään.
Melkein kaikki osan sovittamis ongelmat poistuisi jos korottaa lohkoa, siksi sitä pidempää jakohihnaakin ihmettelin
Mut onko sitten järkeä jos ei tavoittele reilusti yli +500hp 8)
parnerin sivuillahan mittoja oli aikas hyvin.
Samoin carillon jne merkkivalmistajilta löytyy jotain dataa.
Kangen ulkomittoja en tosin ole löytänyt mistään.
Melkein kaikki osan sovittamis ongelmat poistuisi jos korottaa lohkoa, siksi sitä pidempää jakohihnaakin ihmettelin
Mut onko sitten järkeä jos ei tavoittele reilusti yli +500hp 8)
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi
täytyypä käydä ihmettelemässä parnerin sivuilla.väisänen kirjoitti:Muistaakseni 48mm.
parnerin sivuillahan mittoja oli aikas hyvin.
Samoin carillon jne merkkivalmistajilta löytyy jotain dataa.
Kangen ulkomittoja en tosin ole löytänyt mistään.
Melkein kaikki osan sovittamis ongelmat poistuisi jos korottaa lohkoa, siksi sitä pidempää jakohihnaakin ihmettelin
Mut onko sitten järkeä jos ei tavoittele reilusti yli +500hp 8)
sillä tuota kysyin kun muistaakseni se mitsun korkealakinen mäntä versio tuolla ihan mitsun omalla veivillä olis muka ollut aika lähellä käypä setti tc lohkoon (voi olla että muistan väärinkin)
täytyypä perehtyä taas aiheeseen kun ei muista. tuleekohan mitsun veivin alasilmä liian heikoksi jos siitä poistaa niin paljon matskua että saa fiude laakeri menemään.. samoiten tuo veivin leveys täytyisi saada tietoon.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar