TE27 coupé Levin/SR5 look

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

mitäs helvetin materiaalia tuo kampiakseli on ?
tänään poistin möhnät niistä pelti tulppien takaa ja perkeleesti siellä sitä kovaa kökköö olikin. tosiaan kalliita poranteriä meni jokunen,270€sarja :evil: yks katkesikin sisälle :evil: mutta tulipahan valmiiksi kun otti hieman ottoo rajusti josta sai potkua, eli poraus, kierteet, ja kusiokolo tulppien asennus. oli kyllä ihan persiistä :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eiks ookin aika kova luu toi TC:n kampura? :D

Jos kierretulppia meinaat, niin ei kannata porailla vaan tehdä sinne suoraan 7/16 UNC kierre, ja silloinkin kannattaa satsata laadukkaakseen kierretappiin. 8)

http://maranello.dy.fi:8080/misc/16v_2L ... thread.JPG
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

vvieri kirjoitti:Eiks ookin aika kova luu toi TC:n kampura? :D
oli kyllä kieltämättä jäätävän luinen tapaus.
vvieri kirjoitti: Jos kierretulppia meinaat, niin ei kannata porailla vaan tehdä sinne suoraan 7/16 UNC kierre, ja silloinkin kannattaa satsata laadukkaakseen kierretappiin. 8)
http://maranello.dy.fi:8080/misc/16v_2L ... thread.JPG
ei ollut tuommoisia kierretappeja/tulppia tallilla, niin tyydyin perus m12 matskuihin,,,, en tyydy kyllä toista kertaa :lol:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

koitin tuota foorumin laadukasta haku toimintoa mutta... osaiskos joku nyt antaa vinkkiä tuo 2l vinokoneen öljypumpun välys mittailujen suhteen. minkä moisia välyksiä maksimissaan ja onko jotain muuta varteen otettavaa? tää taitaakin olla aika tarkka paikka.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

eaton/holset power kirjoitti:koitin tuota foorumin laadukasta haku toimintoa mutta... osaiskos joku nyt antaa vinkkiä tuo 2l vinokoneen öljypumpun välys mittailujen suhteen. minkä moisia välyksiä maksimissaan ja onko jotain muuta varteen otettavaa? tää taitaakin olla aika tarkka paikka.
Tarkasta s.20
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

jaa se löyty ihan noista manuskoista :oops: "joku" nuo joskus tais joskus mulle laittaakkin, muistanut ollenkaan.

mihinkäs se ylipaine venttiili on kiritty alunperin, eli kannattaakohan sitä hieman jäykentää :roll: missä muuten noissa mosissa liikkuu maksimi paineet kylmillä öljyillä?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Oikeasti kylmillä (-30C ja alle) sen verran, että tulee öljynsuodattimen tiivisteen läpi. Öljyt oli Totalin, suodatin Teho, muillä yhdistelmillä ei tuollaista ole käynytkään (ja Theman TC:stä oli puhe.) Jossain 7bar paikkeilla nuo näkyvät Y10:ssäkin olevan kylmänä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, eipä tuota paineventtiiliä kannata useinmiten modata vaikka monet niin tekevätkin. Tuoton riittävyys pienilläkin kierroksilla on huippupainetta tärkeämpää.

Ulompi ratas kuoreen 0,080....0,186mm ja rattaan sivuttaisvälys päätylevyyn 0,025...0,056mm. Yleensä ulompi ratas hankaa ulkokuoreen uran ja menee tuolta väljäksi. Ellei pumppu ole ottanut jotain ylimääräistä rojua sisäänsä ja halkaissut ulompaa rataskehää kokonaan.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

jep . näillä eväin pärjään pumpun mittailujen suhteen :D
pumpun hilut ihan hyvän näköisiä, joten sen isompia laakeri liuskojen palasia ei ole läpi mennyt. mites olette laittaneet tuon pumpun pelti levyn kiinni, näytti olevan laitettu aikaisemmin kiinni moottori lakalla. tuo ei varmaan ole välttämätöntä kerta sehän kasvattaa välystä pumpussa:roll:
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Ite just fiilasin pumpun kuntoon, mut en mä mitään sen levyn väliin laittanu. Ruuvit vaan kovin kiinni. Itellä oli todella hyvän näkönen pumppu kaikinpuolin.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu, tuon pumpun kuntoon vaikuttaa ajokilometrien lisäksi se miten hyvin konetta on pidetty; suodattimien ja öljyjen vaihdot... joskus näkee että pumpun runko on hyvinkin kulunut ulomman rattaan kohdasta. Suurimmassa osassa pumpuista, jotka mä olen avannut, ei ole ollut mitään lakkaa välissä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

nyt löyty mätisäkkiin toinen katto pilareineen ja parempi kuntoisemmat ovet.
vieläkun löytäisi jostain peräpään pellit ja vähän matkaa kylkeä niin tulis jo hyvä :P
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

toisesta kyljestä hangattu 1cm kitit pois, koko toinen kylki perunapellola ja jollain isolla vasaralla näemmä oijottu sisäpuolelta. onkos keneläkään kokemusta kuinka "jokkis" autosta saa suoran. saako lämmöllä enään oijottua moista. kylkipalan vaihto ei tule kysymykseen kerta niitä ei mistään saa. :(
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

komeestihan ne perunapellot siitä kyljestä oikeni, ja tosiaan vasaralla sulaan kun sopivasti pamautti niin homma kävi melkeimpä nopeasti. kieltämättä paljon tuommoinen kylkipelti elää kun sitä lämmittelee :P
hyvä resepti hommassa oli vesiletku toisessa kädessä kutistelu vaiheessa ja pilleihin pikkasen ronskimpi liekki. suutin oli 150..
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Siinä mielessähän sulla on kiitollinen opettelukohde, että sillä varmaan uskaltaa opetella, eikä tarvia pelätä huonompaan suuntaan menemistä. ;) Ties kuinka helppo oiottava tuokin on alunperin ollut, ennen moukarimiestä...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin