Sivu 15/15

Re: Lada 2,0tc turbo ic.

Lähetetty: 18.10.2017 09:06
Kirjoittaja Mako
Stefa kirjoitti:Old schooliahan olisi kaasuttimet jne. Myöskin isot alut on varmaan vähän mielipidekysymys.
Museomoottorista kuitenkin puhutaan, ohjattiin millä vaan.
Vanteetkin taitaa olla enempi olosuhteiden pakosta, kuin silmällä valitut tällä hetkellä.

Lähinnä meinasin enempi katuautoksi rakentamista. Mm. puskurit ja siviilimmät penkit eivät ainakaan huononna kokonaisuutta. :thumb:

Re: Lada 2,0tc turbo ic.

Lähetetty: 18.10.2017 13:05
Kirjoittaja Anaconda
Stefa kirjoitti:Vähän alkanut taas poltella pitäisikö oma lada-prokkis jälleen ottaa työn alle. Kovin pitkäänhän tuo on itsellä tallivarastossa maannut, mutta jos sen siirtäisi työn alle, niin voisi joskus taas olla liikenteessäkin.
Tottakai työn alle vaan. Hidaskin edistyminen on parempi kun ei edistymistä lainkaan. :thumb:
Stefa kirjoitti:Old schooliahan olisi kaasuttimet jne. Myöskin isot alut on varmaan vähän mielipidekysymys.
Niinpä, mutta kaasariturbo olisi jo vähän liiankin vanhanaikaista. Vaparina sitten tuplilla, tottakai. Isot alut ovat tosiaan tällä hetkellä ainut vaihtoehto tähän. Pulttijako on 5x108 ja 15" minimikoko. Omista rengasvalikoimista ei löydy mitään noilla spekseillä. 4x98 jaolla sen sijaan löytynee vähän sitä sun tätä. Senpä takia pikku muokkausta on tulossa, jotta saisi esimerkiksi nuo Fiatin vanteet alle. Teemana kadulle kasarihengessä? Käyttömukavuutta ajatellen vielä hieman lisää nykyajan herkkua tulossa, mutta siitä tarinaa myöhemmin kun saa osia näppiin.
2105 kirjoitti:Täältäkin löytyy kasilitraiseksi leimattu kanttilamppulada. Tosin peltitöitä riittää vielä toviksi kun vaihtaa takakyljet sekä lokasuojat ja raapii edellisen sepän uretaanisepitykset joka ikisestä kotelosta.
Hienoa! Tuntuu että näitä on viimeaikoina alkanut ilmestymään esiin jotenkin enemmän kuin ennen. Jaksamista peltitöihin, taitaa olla likipitäen paskimmat hommat juuri nuo. :|

Kuva

Muokkasin ulkorakennusta enemmän autotallikäyttöön sopivaksi ja nyt saatiin jo katto tämänkin päälle. Lattia on valua, tämä hetkisestä ulkonäöstään huolimatta. Seuraavaksi (tallin) ovia tekemään. Auton pohjakin näytti kaipaavan hieman uutta peltiä.

Re: Lada 2,0tc turbo ic.

Lähetetty: 30.06.2019 21:15
Kirjoittaja 1800tc
hienoa että tämäkin on vielä hengissä :D

aikoinaan kun aloitin tämän auton rakennuksen,
pelastin täman metalli romukuormaan lähdöltä se oli hilkulla ettei olisi sulatettu jo.

Re: Lada 2,0tc turbo ic.

Lähetetty: 09.07.2019 22:14
Kirjoittaja Anaconda
Kyllä vain, kovassa iskussa edelleen. :thumb: Hyvä ettei kerennyt sulattoon asti ja projekti sai alkunsa, olisi monta mielenkiintoista hetkeä jäänyt kokematta.

Oli tosiaan pientä ongelmaa ahtopaineiden kanssa kun olivat hukassa, mutta sekin ongelma ratkesi. Ahtoputki ennen kaasuläppää oli päässyt löysälle ja alkanut vuotamaan. Oli vaan hankalasti havaittavissa kun ei lipeä kokonaan pois välijäähdyttimen lähdön päältä, vaan kiilaantuu kaasuläpän runkoa vasten jumiin ja jää ns. huulille. Klemmaritkin tuntui tiukoilta :oops:

Vikaa etsiessä tuli samalla tehtyä pientä huoltoa

Kuva
Venttiilivälysten säätö tuolla oikealla työkalulla on lasten leikkiä. Aiemmin menty itse hiotuilla meisseleillä, sai niilläkin tehtyä mutta helpompaa se tuolla on.

Kuva
YKK:n tarkistusta heittokellolla nokkien ajoitusta varten. Makolle kiitokset adapterin lainasta. Muuttuu aika jännittäväksi ajaa jos nokat ajottaa nokkakortin mukaan, ahdot pomppaa neljän tonnin jälkeen tappiin silmänräpäyksessä. Käänsin imua takaisin, hieman aikaisemmalle, niin herää vähän aiemmin ja enemmän vaiheittain. Täytyy penkissä hieroa näitä vielä, jos saisi jonkun hyvän kompromissin aikaiseksi.


Kuva
Takana on nyt iskareina uudemman Nivan (Chevrolet Niva 2123) etuiskarit pystyasennuksena, vanhat olivat vielä ehjät mutta aika kovat ja löivät perseeseen ikävästi näillä kuoppaisilla teillä.