Lada 2,0tc turbo ic.
Lada 2,0tc turbo ic.
Tullut jo tollainen rakennettua mutta sitä jalostetaan koko ajan.
Autossa oli ostaessa 1800tc kone vakio kuntoisena.ja kori erittäin surkeassa kunnossa.auto oli tarkoitus alkuun vain hitsata ja rekisteröidä.
Sitten tuli sellainen vaihe että virittää konetta vaparina mutta siinä kävi niin että ei keretty ku saaha kori kuntoon ja rekisteröityä niin suunnitelma oli jo muuttunut sen verran että turbo ja ruisku sinne oli tulossa.
Sitten sinne tuli megasquirt ruisku+suorasytkä,turbo sierra coswortista niinkun ruisku suuttimet kans.imusarja itsetehty croman sarjasta,välijäähdytin turbo celicasta,pakosarja omaatuotantoa,öljynputsarinjalka turbo cromasta+tarvikekenno,laatikko 131 racingistä jonka takia tunnelia oli aika paljon suurennettava,perä ladan oma kitkalukolla,sisälle kuppipenkit 6 pistevöillä.
Ja tietysti muutoskatsastettiin taas.
eli tollainen rakennelma.
ulkoa eka versio.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0102.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0105.jpg
ulkoa nyt.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1045.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1050.jpg
sisältä
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1048.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1049.jpg
konehuone aika alkuvaiheessa.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0103.jpg
konehuone 1800tc turbo.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1046.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1047.jpg
laatikko
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0593.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0623.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0622.jpg
kardaanit lada vs. fiat.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0627.jpg
Ja sitten laitettiin 2,0tc turbolla ja vaihdettiin niin iso välijäähdytin kun mahtuu keulalle ja leimattiin sille jälleen kerran muutos katsastus.
Ja nyt on uusi versio 2,0tc:stä tekeillä siihen tulee wössnerin männät 0,60 ylikoossa ja spm:n veivit......
Ja ton alakerran valmistumisen jälkeen ois turbon ja suuttimien vaihdon aika isompiin alkaa olla aika kallis lada mut tehään kun aloitettiin loppuun asti.....
Että sellainen tapaus tällä kertaa....nyt rohkenin vihdoin kirjoittaa projektista vaikka täällä on ladoista kaiken näkoistä riitaa saatu aikaan....
Autossa oli ostaessa 1800tc kone vakio kuntoisena.ja kori erittäin surkeassa kunnossa.auto oli tarkoitus alkuun vain hitsata ja rekisteröidä.
Sitten tuli sellainen vaihe että virittää konetta vaparina mutta siinä kävi niin että ei keretty ku saaha kori kuntoon ja rekisteröityä niin suunnitelma oli jo muuttunut sen verran että turbo ja ruisku sinne oli tulossa.
Sitten sinne tuli megasquirt ruisku+suorasytkä,turbo sierra coswortista niinkun ruisku suuttimet kans.imusarja itsetehty croman sarjasta,välijäähdytin turbo celicasta,pakosarja omaatuotantoa,öljynputsarinjalka turbo cromasta+tarvikekenno,laatikko 131 racingistä jonka takia tunnelia oli aika paljon suurennettava,perä ladan oma kitkalukolla,sisälle kuppipenkit 6 pistevöillä.
Ja tietysti muutoskatsastettiin taas.
eli tollainen rakennelma.
ulkoa eka versio.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0102.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0105.jpg
ulkoa nyt.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1045.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1050.jpg
sisältä
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1048.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1049.jpg
konehuone aika alkuvaiheessa.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0103.jpg
konehuone 1800tc turbo.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1046.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1047.jpg
laatikko
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0593.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0623.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0622.jpg
kardaanit lada vs. fiat.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0627.jpg
Ja sitten laitettiin 2,0tc turbolla ja vaihdettiin niin iso välijäähdytin kun mahtuu keulalle ja leimattiin sille jälleen kerran muutos katsastus.
Ja nyt on uusi versio 2,0tc:stä tekeillä siihen tulee wössnerin männät 0,60 ylikoossa ja spm:n veivit......
Ja ton alakerran valmistumisen jälkeen ois turbon ja suuttimien vaihdon aika isompiin alkaa olla aika kallis lada mut tehään kun aloitettiin loppuun asti.....
Että sellainen tapaus tällä kertaa....nyt rohkenin vihdoin kirjoittaa projektista vaikka täällä on ladoista kaiken näkoistä riitaa saatu aikaan....
Viimeksi muokannut 1800tc, 09.07.2009 20:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EX-81 lada 2,0 tc turbo
- sport-power
- Viestit: 1411
- Liittynyt: 06.05.2004 19:28
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
fiksun näkönen kiesi on juu...tolla vanteiden muokkauksella saa kyllä perusvanteistakin tyylikkäät...ja kukkarolle edulliset myös jos ite pystyy tekemään tai joku tuttava tekee..luvaton toimihan se taitaa kyllä olla...
Yhen vanhan tuttavan kuplassa oli aikanaan myös levitetty vannekehää..muistaakseni 10cm...ja siihen päälle väännetty 275 gummi..oli aika näyttävä vanne kieltämättä..leimalle tosin piti mennä vakio vanteella ja katastussedät ihmetteli isoja kuitulokareita tyhjillään..
Yhen vanhan tuttavan kuplassa oli aikanaan myös levitetty vannekehää..muistaakseni 10cm...ja siihen päälle väännetty 275 gummi..oli aika näyttävä vanne kieltämättä..leimalle tosin piti mennä vakio vanteella ja katastussedät ihmetteli isoja kuitulokareita tyhjillään..
Onhan tohon tonneja mennyt ja aikaa silti kyllä aina laitettavaa ja parannettavaa löytyy.että aika kallishan tosta ladasta on tullut sitä en tiedä onko tossa tietysti mitään järkeä mutta harrastukset maksaa...Mutta ei se toivottavasti noin kalliiks oo tullu...tötterö kirjoitti:Kokonaishintaa projektille jos työtunneista veloitetaan laskuissa 0e/h ?
Menny yli 8000e?
EX-81 lada 2,0 tc turbo