Sivu 1/15

Lada 2,0tc turbo ic.

Lähetetty: 11.03.2008 21:00
Kirjoittaja 1800tc
Tullut jo tollainen rakennettua mutta sitä jalostetaan koko ajan.

Autossa oli ostaessa 1800tc kone vakio kuntoisena.ja kori erittäin surkeassa kunnossa.auto oli tarkoitus alkuun vain hitsata ja rekisteröidä.

Sitten tuli sellainen vaihe että virittää konetta vaparina mutta siinä kävi niin että ei keretty ku saaha kori kuntoon ja rekisteröityä niin suunnitelma oli jo muuttunut sen verran että turbo ja ruisku sinne oli tulossa.

Sitten sinne tuli megasquirt ruisku+suorasytkä,turbo sierra coswortista niinkun ruisku suuttimet kans.imusarja itsetehty croman sarjasta,välijäähdytin turbo celicasta,pakosarja omaatuotantoa,öljynputsarinjalka turbo cromasta+tarvikekenno,laatikko 131 racingistä jonka takia tunnelia oli aika paljon suurennettava,perä ladan oma kitkalukolla,sisälle kuppipenkit 6 pistevöillä.
Ja tietysti muutoskatsastettiin taas.

eli tollainen rakennelma.

ulkoa eka versio.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0102.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0105.jpg

ulkoa nyt.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1053.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1045.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1050.jpg

sisältä
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1048.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1049.jpg

konehuone aika alkuvaiheessa.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0103.jpg

konehuone 1800tc turbo.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1046.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1047.jpg

laatikko
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0593.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0623.jpg
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0622.jpg

kardaanit lada vs. fiat.
http://i103.photobucket.com/albums/m131 ... IM0627.jpg

Ja sitten laitettiin 2,0tc turbolla ja vaihdettiin niin iso välijäähdytin kun mahtuu keulalle ja leimattiin sille jälleen kerran muutos katsastus.

Ja nyt on uusi versio 2,0tc:stä tekeillä siihen tulee wössnerin männät 0,60 ylikoossa ja spm:n veivit......
Ja ton alakerran valmistumisen jälkeen ois turbon ja suuttimien vaihdon aika isompiin alkaa olla aika kallis lada mut tehään kun aloitettiin loppuun asti.....

Että sellainen tapaus tällä kertaa....nyt rohkenin vihdoin kirjoittaa projektista vaikka täällä on ladoista kaiken näkoistä riitaa saatu aikaan....

Lähetetty: 11.03.2008 21:18
Kirjoittaja mamu
siisti rassi. :D simppeleistä vanteistakin saatu hienot.

Lähetetty: 11.03.2008 21:29
Kirjoittaja Jalamari
Tylyn asiallinen. 8)

Lähetetty: 11.03.2008 21:30
Kirjoittaja 1800tc
Kiitos...Noi vanteet on jostain fiiatista keskiöt vaan käännetty,tosin taka va nteet sais olla leveemmät mut toi 14"koko on vaan semmoinen että sopivia renkaita sit ei taida löytyä. :roll:

Lähetetty: 11.03.2008 21:34
Kirjoittaja mamu
en oo kyl iha varma, mutta eikös nuo ole jonkun lanzan vanteet.?

Lähetetty: 11.03.2008 21:37
Kirjoittaja 127 MK1
Nälkä kasvaa syödessä tekniikan suhteen :D
Siisti peli livenäkin, paristi oon tuon ympäri pyöriny kun on parkissa ollut.
härskit vanteet oli täyttämässa kaaria

Lähetetty: 11.03.2008 21:46
Kirjoittaja rekku100s
Hieno on.Vanteet on varmaanki regatasta.Mul on ainaski tommoset keskiöt siinä.Ja ne on ainaski alkuperäiset.

Lähetetty: 11.03.2008 21:49
Kirjoittaja 1800tc
rekku100s kirjoitti:Hieno on.Vanteet on varmaanki regatasta.Mul on ainaski tommoset keskiöt siinä.Ja ne on ainaski alkuperäiset.
Sellainen epäilys mullakin oli että regatan vanteet olisi noi.... :roll:

Ja toi tekniikka homma on kyllä sellainen et tosiaan nälkä vaan kasvaa... :lol:

Lähetetty: 12.03.2008 11:40
Kirjoittaja sport-power
fiksun näkönen kiesi on juu...tolla vanteiden muokkauksella saa kyllä perusvanteistakin tyylikkäät...ja kukkarolle edulliset myös jos ite pystyy tekemään tai joku tuttava tekee..luvaton toimihan se taitaa kyllä olla...
Yhen vanhan tuttavan kuplassa oli aikanaan myös levitetty vannekehää..muistaakseni 10cm...ja siihen päälle väännetty 275 gummi..oli aika näyttävä vanne kieltämättä..leimalle tosin piti mennä vakio vanteella ja katastussedät ihmetteli isoja kuitulokareita tyhjillään.. :lol:

Lähetetty: 12.03.2008 12:40
Kirjoittaja markku
Asiallinen ja nopea laite , mites jouduitko siirtämään käsijarrukahvan paikkaa kun näyttäisi olevan taaempana ... meinaan itsellä laatikon vaihto jossain välissä edessä ja sileähän sinne pitää istuttaa .

Lähetetty: 12.03.2008 12:47
Kirjoittaja 1800tc
Käsijarru kahvaa on käännetty kuskiin päin eli tulee kepin viereen ja laatikossa on kiinni se kepin jatkopala mikä siirtää keppiä taakse päin. :lol:

Lähetetty: 12.03.2008 13:26
Kirjoittaja R_iku
Mulla olis tollasia vanteita pari kappaletta, jos tarttet varalle tai joku tarvitsee niin saa hakea 5€ hintaan :D Menevät muuten romukasaan muiden vanteiden mukana.

Lähetetty: 12.03.2008 20:17
Kirjoittaja tötterö
Kokonaishintaa projektille jos työtunneista veloitetaan laskuissa 0e/h ?

Menny yli 8000e?

Lähetetty: 12.03.2008 20:22
Kirjoittaja 1800tc
tötterö kirjoitti:Kokonaishintaa projektille jos työtunneista veloitetaan laskuissa 0e/h ?

Menny yli 8000e?
Onhan tohon tonneja mennyt ja aikaa silti kyllä aina laitettavaa ja parannettavaa löytyy.että aika kallishan tosta ladasta on tullut sitä en tiedä onko tossa tietysti mitään järkeä mutta harrastukset maksaa...Mutta ei se toivottavasti noin kalliiks oo tullu... :roll:

Lähetetty: 12.03.2008 20:28
Kirjoittaja tötterö
1800tc kirjoitti:
tötterö kirjoitti:Kokonaishintaa projektille jos työtunneista veloitetaan laskuissa 0e/h ?

Menny yli 8000e?
ei se toivottavasti noin kalliiks oo tullu... :roll:
LOL