Lada 2,0tc turbo ic.

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Mun mielestä tuo näyttää HX mallilta, mene ja tiedä. Mistä vekottimesta tuo on peräisin ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Toi on peräisin diesel dodge ram:ista vm 03. :roll:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Kyllähän se taitaa HY sit olla, kaverilla -05 Ramin 5.9L cumminsissa samannäköinen koneen jatkeena. Itsekseni arvuuttelinkin joskus mikä malli on kyseessä, kun en ole faktaa löytänyt. Onko tietoa mitä on rotkeen menossa tilalle :twisted: ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Joo kyllä nettistä löysin jollain sivulla oli noista dodgen ahtimista niin väitti että -01 eteenpäin ois HY ainakin automaatti versiossa.Siihen tuli joku turbo ym.hilkettä amerikan maalta kun se tais olla joku ihan viritys sarja siihen vehkeeseen tarkempaa tietoa ei ole siitä ahtimesta vaikka pöydällä sen näinkin hukkaporttia siinä ei ainakaan ollut. :roll:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Hmmm, musta tuon koko kuulostaa aika passelilta näin maallikon silmin tollaseen käyttöystävälliseen siviilikoneeseen. Välillä on miettinyt että joku tuonkokoinen hyrrä voisi olla aika passelin kokoinen omaan ikuisuusprojektiin, jonka kattila sattumoisin on aika vastaava kuin sullakin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ilkkahe
Viestit: 10
Liittynyt: 06.04.2008 17:38
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilkkahe »

tästä ahtimesta asiaan kolmanteen.

Ihtelle tuli samanmoinen loota kuin sulle, ja startti onkin kuskinpuolella. Mitä kytkinkoppaa ite olet tuossa käyttäny? Itellekkin siis ladaan tulossa, tosin kone vielä uupuu :lol:
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Ilkkahe kirjoitti:tästä ahtimesta asiaan kolmanteen.

Ihtelle tuli samanmoinen loota kuin sulle, ja startti onkin kuskinpuolella. Mitä kytkinkoppaa ite olet tuossa käyttäny? Itellekkin siis ladaan tulossa, tosin kone vielä uupuu :lol:
Mulla on mirafiorin 1,6 työntötanko koneen kytkin koppa tossa omassa. :roll:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Kyllä ois tehtävä jotain ton jäähdytysjärjestelmän parantamiseksi ku eilen tossa kylällä cruisaillessa sai ajaa lämppäri täysillä että lämmöt pysyy kurissa.Mutta syylärillä ja flektillä on niin ahdasta että vaikea kumpaakaan suurentaa... :roll:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Liekö syyläri missä kunnossa? Vanha saattaa olla menettänyt jäähdytystehostaan reilun osan. Usein riittääkin kun vaihtaa vain uuden tilalle, ellei puhdistuksella parane. Kennosta voi tehdä/teettää myös paksumman, jos siinä suunnassa on paremmin tilaa, samoin rivoitusta voi "tihennyttää", jolloin samalla pinta-alalla saadaan suurempi jäähdytysteho. Tietysti jos kaikki nämä on jo tehty, niin menee hankalammaksi...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Ei toi jäähdytin kyllä ihan uusi oo mut epäilen että ku välijäähdytin on kokonaan sen essä.ja flektin ja koneen välissä on 4mm noin tilaa ja sekin on tosi ohut.että ongelmaa kerrakseen.taidan heittää to syylärin konttiin ni sais ison ja kunnon flektit... :lol:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Lisäksi kannattaa varmistua siitä, ettei syylärin läpi mennyt kuuma ilma pääse kiertämään uudelleen syylärin etupuolelle. Itsellä kuumenemisongelmat Regatassa lähtivät syylärin vaihdolla vaikka edellinenkin oli ihan hyvän näköinen, ilmeisesti likainen sisältä...

Keulasta kannattaa tehdä syylärin ympäriltä ihan tiivis, siten että ilma ei pääse mitenkään konehuoneeseen kulkematta ensin syylärin kautta. Kenno on sen verran tiheä että muuten ilma menee vaan sen ohi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JH
Viestit: 13
Liittynyt: 29.09.2003 10:20

Viesti Kirjoittaja JH »

Ei muuta kun syyläri irti ja kodinputkimiestä sisään. Ja kyllä lähtee tukokset :lol:
Aina ja Täysiä!!
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Nyt tuli käytyä kokeilemassa radalle.com:issa kiihdytystä ladalla vielä tolla vanhalla Garretin t3:lla.muuten hyvä mutta toi 4,1 perävälitys liian tiheä loppuu kesken.paras aika oli 13,6 157kmh. :roll:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Komia aika kyllä! Mitäs tuo laabori muuten painaa...?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Lada painaa nykyisessä kunnossa 1050kg.Kyllä itsekkin olen aikaan tyytyväinen.no ens kerralle on oltava 3,9 perävälitys. :roll:
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Vastaa Viestiin