Kyllähän se taitaa HY sit olla, kaverilla -05 Ramin 5.9L cumminsissa samannäköinen koneen jatkeena. Itsekseni arvuuttelinkin joskus mikä malli on kyseessä, kun en ole faktaa löytänyt. Onko tietoa mitä on rotkeen menossa tilalle ?
Joo kyllä nettistä löysin jollain sivulla oli noista dodgen ahtimista niin väitti että -01 eteenpäin ois HY ainakin automaatti versiossa.Siihen tuli joku turbo ym.hilkettä amerikan maalta kun se tais olla joku ihan viritys sarja siihen vehkeeseen tarkempaa tietoa ei ole siitä ahtimesta vaikka pöydällä sen näinkin hukkaporttia siinä ei ainakaan ollut.
Hmmm, musta tuon koko kuulostaa aika passelilta näin maallikon silmin tollaseen käyttöystävälliseen siviilikoneeseen. Välillä on miettinyt että joku tuonkokoinen hyrrä voisi olla aika passelin kokoinen omaan ikuisuusprojektiin, jonka kattila sattumoisin on aika vastaava kuin sullakin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ihtelle tuli samanmoinen loota kuin sulle, ja startti onkin kuskinpuolella. Mitä kytkinkoppaa ite olet tuossa käyttäny? Itellekkin siis ladaan tulossa, tosin kone vielä uupuu
Ihtelle tuli samanmoinen loota kuin sulle, ja startti onkin kuskinpuolella. Mitä kytkinkoppaa ite olet tuossa käyttäny? Itellekkin siis ladaan tulossa, tosin kone vielä uupuu
Mulla on mirafiorin 1,6 työntötanko koneen kytkin koppa tossa omassa.
Kyllä ois tehtävä jotain ton jäähdytysjärjestelmän parantamiseksi ku eilen tossa kylällä cruisaillessa sai ajaa lämppäri täysillä että lämmöt pysyy kurissa.Mutta syylärillä ja flektillä on niin ahdasta että vaikea kumpaakaan suurentaa...
Liekö syyläri missä kunnossa? Vanha saattaa olla menettänyt jäähdytystehostaan reilun osan. Usein riittääkin kun vaihtaa vain uuden tilalle, ellei puhdistuksella parane. Kennosta voi tehdä/teettää myös paksumman, jos siinä suunnassa on paremmin tilaa, samoin rivoitusta voi "tihennyttää", jolloin samalla pinta-alalla saadaan suurempi jäähdytysteho. Tietysti jos kaikki nämä on jo tehty, niin menee hankalammaksi...
Ei toi jäähdytin kyllä ihan uusi oo mut epäilen että ku välijäähdytin on kokonaan sen essä.ja flektin ja koneen välissä on 4mm noin tilaa ja sekin on tosi ohut.että ongelmaa kerrakseen.taidan heittää to syylärin konttiin ni sais ison ja kunnon flektit...
Lisäksi kannattaa varmistua siitä, ettei syylärin läpi mennyt kuuma ilma pääse kiertämään uudelleen syylärin etupuolelle. Itsellä kuumenemisongelmat Regatassa lähtivät syylärin vaihdolla vaikka edellinenkin oli ihan hyvän näköinen, ilmeisesti likainen sisältä...
Keulasta kannattaa tehdä syylärin ympäriltä ihan tiivis, siten että ilma ei pääse mitenkään konehuoneeseen kulkematta ensin syylärin kautta. Kenno on sen verran tiheä että muuten ilma menee vaan sen ohi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Nyt tuli käytyä kokeilemassa radalle.com:issa kiihdytystä ladalla vielä tolla vanhalla Garretin t3:lla.muuten hyvä mutta toi 4,1 perävälitys liian tiheä loppuu kesken.paras aika oli 13,6 157kmh.