Lada 2,0tc turbo ic.
http://www.kopikasracing.ee/Pildid_foor ... age110.jpg
Poikii ne muillakin...eikä tartte kuin vajaa 400 hp ja leveät kiihdytyssliksit
Poikii ne muillakin...eikä tartte kuin vajaa 400 hp ja leveät kiihdytyssliksit
Tehoa ei varmasti noin paljon ole .mutta pito nyt kyllä aika hyvä noilla nyky renkailla ja iskari muutoksilla...Jokari kirjoitti:http://www.kopikasracing.ee/Pildid_foor ... age110.jpg
Poikii ne muillakin...eikä tartte kuin vajaa 400 hp ja leveät kiihdytyssliksit
EX-81 lada 2,0 tc turbo
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Jotenkin tuli mieleen kesä-lada blues, ei muuta kuin soimaan ja rasiaremonttia tekemään
Fiat Uno Turbo i.e -88
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Mitä tuollaisen ehjän ja hyvän sitten pitäisi kestää? Että uskaltaako tässä itekkään noihin luottaa, ois vaan monta varastossa. Tässä vaiheessa ei vielä olis niin iso homma tehä laatikko tunneliakaan toiselle laatikolle jos nuista ei voiman välittäjiks oo..
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Vaihdelootan kesto yleisestikin ottaen riippuu niin paljon käytöstä. Siistillä käytöllä kadulla kestää varmaan 500-kaakkisenkin koneen kaverina mutta saahan sen rikki puolikkaallakin teholla jos yrittää. Kilpakäyttöön pitää varata tietenkin vielä varmuusmarginaalia - kun on esimerkiksi lämpimät sliksit, liimarata ja lukkoperä, eli varsinkin kiihdytysautossa...
Vaihteen vaihtaminenhan on se kriittinen tapahtuma vaihteiston kannalta - nopeat vaihdot syövät vakiolaatikoista synkronit ja sen jälkeen kytkentähampaat saa siipeensä. Vielä jos moottorissa on suhteellisen suuret pyörivät massat ja kytkin ei yhtään luista niin laatikko kokee vaihteenvaihdossa aikamoisen iskukuorman.
Tuo laatikkohan on fyysisesti melko kookas joten tuohon tilaan sopii jokunen muukin laatikko. Kovin leveä se ei kuitenkaan ole.
Ongelmahan tietenkin on myös ettei purkuosana saadun laatikon kunnosta ole aina niin hyvää tietoa...
Vaihteen vaihtaminenhan on se kriittinen tapahtuma vaihteiston kannalta - nopeat vaihdot syövät vakiolaatikoista synkronit ja sen jälkeen kytkentähampaat saa siipeensä. Vielä jos moottorissa on suhteellisen suuret pyörivät massat ja kytkin ei yhtään luista niin laatikko kokee vaihteenvaihdossa aikamoisen iskukuorman.
Tuo laatikkohan on fyysisesti melko kookas joten tuohon tilaan sopii jokunen muukin laatikko. Kovin leveä se ei kuitenkaan ole.
Ongelmahan tietenkin on myös ettei purkuosana saadun laatikon kunnosta ole aina niin hyvää tietoa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Saksastahan on uitettu laivalasteittain vanhoja isokoneisia bemareita, joiden kohtaloksi on sittemmin yllättäen koitunut väärään paikkaan pystytetty tolppa tai liikenteenjakaja. Luulisi olevan kestäviä (no ainakin vanhat "isot getragit" oli sellaisia) takavetoaskeja hyvin tarjolla sopuhintaan, kun kerran näkee sovituksen vaivan? Hieman enemmän sijoittamalla taitaisi saada kuusilovisinakin...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vanhemmat ehkä kestivätkin , 90 lukulaiset hajovat jo todella helposti.luigi kirjoitti:Saksastahan on uitettu laivalasteittain vanhoja isokoneisia bemareita, joiden kohtaloksi on sittemmin yllättäen koitunut väärään paikkaan pystytetty tolppa tai liikenteenjakaja. Luulisi olevan kestäviä (no ainakin vanhat "isot getragit" oli sellaisia) takavetoaskeja hyvin tarjolla sopuhintaan, kun kerran näkee sovituksen vaivan? Hieman enemmän sijoittamalla taitaisi saada kuusilovisinakin...