Uno turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tasapainoakselikoneissa on tuo nelipulttinen hihnapyörä ja kiilahihnaversio sellaisesta löytyy 1-korisesta Themasta :wink:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Asiallista pitää katsella tuollaisia. :D
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Phuuh :?
Ei muista ja ei löydä edes virallisia venttiilivälyksiä 16 v koneeseen vakio nokilla.

0,4 ja 0,5 vai kenties kympin pienemmillä kuuluisi olla... ?
:?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Theman service manual antaa vapari-16V:lle imu 0,38±0,02, pako 0,43±0,02 ja 16VT:lle imu 0,35±0,02 ja pako 0,40±0,02.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Loistavaa, kiitän :D
Saa huomenna katsella tarvitseeko säätöpaloja tilata :D
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kiilahihnallinen pyörä löytyi, tattista vielä vinkin heittäjälle sekä osan toimittajalle. :D

Joo o sitten kilkkeet kiikutettukin sorvattavaksi et ne saa toisiinsa sopimaan.
Oli tuo vauhtipyörän sorvaus menny vähän niin ja näin pitää vielä toistamiseen sekin koneistaa...

Nooh, mikin sain korjattua ja hitsasin syylarin alle jäävän pellin kaksinkertaiseksi.
Samoin viimeistelin etukehikon pulttikiinnitykset.
Vaikuttaa nyt varsin tukevalta, ainakin jämäkämpi mitä alunperin :)

Muuten kun ei nyt etene niin oikein otin ja pesin kotteron keulan.
Kelpaa tömäyttää musta maali päälle, josko pysyisi vähän paremmin ettei ihan suoraan kuran päälle :)

Jotain sitruuna pesuainetta, lähti ruosteetkin veks vaikka ei olisi tarvinnut tuosta mädäntyneestä alatukivarresta lähteä yhtään mitään ruostetta irti...

http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4343.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4340.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4337.jpg
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Touhunnu tänään tovin kytkintä.
Ei auta, köyhän on laitettava kahdella jousella.

http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4447.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4446.jpg

Täytyy kipasta parit mutut ja paremmat pultit niin saa eteenpäin, ehkä...

Ainakin alustavasti mitä koklasin vääntöjä niin tuntus nyt pitävän vähän paremmin :lol:
J-M Kujala
Viestit: 26
Liittynyt: 24.04.2008 12:07
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja J-M Kujala »

joo on tullu tehtyä kans noita tuplajousi juttuja, lähinnä tojotiin, mut vielä kun shimmaat asennuskorkeudenkin vimpanpäälle, niin alkaa pitoa löytyä. käytännösä nyt pitää 2x sen mitä samalla levyllä piti ennen :twisted:
Ahtimella kaikista autoista saadaan autoja :D

Toyota harrastelija........on hiivattejakin ollut
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Siis periaatteessa pitää 2x , käytännössä uunosta menee kytkinvaijerin kuori rintapellistä läpi :lol: .
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu. Tulee vähän tukevampi sydeemi.
J-M Kujala
Viestit: 26
Liittynyt: 24.04.2008 12:07
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja J-M Kujala »

vaijerihan muutetaan nestekäyttöiseksi niin alkaa pelit toimia :lol:
Ahtimella kaikista autoista saadaan autoja :D

Toyota harrastelija........on hiivattejakin ollut
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kait tätäki vois uppailla, jos se vaikka inspirois itseä touhuamaan enempi :roll:
Nostin koneen keulalle. Ihan jees suoritus 4 viikon loman aikana juu :oops:
Pikkasen on jakopään puoli vielä ylempänä.
Paukutin vaan vanhoille paikoille missä toi kone on aikasemminkin majaillut :lol:

http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4558.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4559.jpg
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Joo voi pasta.
Cossun männistä lähtee ny siivu pois... ja toivottavasti löytyy renkulat mäntiin...

Alkuperänen tarkoitus oli stroukata 1,5 lohko mut ei se onnaa.
No upotin sen sitten sitruunakylpyyn, tarkoituksena puhdistaa vesikanavat.
Lopputulosta en oo vielä ihmetellyt mut ihmeen paljon dekkipinnassa oli kiinni "puhdasta" rautaa...
Poraus kasvaa aika paljon ja tarvittavat kilkkeet pitäs löytyä nurkista.
Valan vesikanaviin joko morosoa tai sitten vaan "jotain" ettei halkea heti ekasta startista.
Tark. koklata sohon lohkolla et kestääkö olen sitten tulevaisuuden suunnitelmien suhteen fiksumpi. :mrgreen:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu juu kovissa kivuissa oltu saikulla ja tietty "tallilla" häärätty.
Heh, tähän toho koneeseen onkin helppo porata öljysuihkuttimet.
Ei ole toi suuntaus niin tarkkaa mitä tc:ssä...
Melkeenkö tehas asennetut tuli mut ei sit sinne päinkään.
Tohon lohkossa on todella naftisti tilaa pidemmän tohon kampuralle mutta mahtuu just ja just (vinkun kera) paikoilleen...

Männänrenkaat on jotku mystiset ja coswortilta ei tuu vastausta, et hyvin etenee :lol:


Toho=sohopohjanen 1,6 16v :idea:
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Noudin romut koneistamolta.
Heti kokeilemaan ja hops eiköstä vaan mäntiä joudu reunoilta madaltamaan vielä 1,5mm. tulevat nyt lohkosta suunnilleen tuon verran yli.
Eipä sitä osannut arvioida männän keikkumista tuollattis matalemmalla männällä.
Männän keskeltä joutunee myös laskemaan lakea 1,5mm alemmas puristusten takia ja siinnä samalla tulee tilaa venttiileille.
Tällä tahdilla männät kevenee reilusti alkuperäisestä. kestävätkö? No sen sitten kuulee näkee...
Puristusta jää nuillakin toimilla kympin pintaan. Nooh eipä sillä ole tarkootus kuuhun mennäkkään.

Helskutin surkeat tuon tohon imukanavat.
Pienellä viilaamisella nuista ei saa hyviä. :evil:

Ompahan muuten outoa ettei stokmanni autosta saa foordin koneisiin osia. Kokonaisen vaihtomyllyn saa kyllä :shock:
Surkeeksi on menny tämä nykymualima :evil:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin