Uno turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuo 'Ford-liikkeestä ei saa Fordin moottorin osia' on ilmiö, johon oon itsekin törmännyt jo toistakymmentä vuotta sitten. Niinkin eksoottinen asia kuin Ford OHCn venttiilinjousilautanen oli kyseessä. Hain sitten paikallisilta rallimiehiltä..

Mitkäs männät ja veivit nyt olikaan kyseessä?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

H-profiili kiina kanket ovat sohon mitoilla ja ne on kiertäneet ympäri suomea. vilppu, matti, uunotin jne... :D

Männät on tilattu coswortilta ilmeisesti joillain omilla spekseillä ja nuita on suunniteltu johonkin foordin koneeseen asenneltavaksi.
Männänrenkaat pitäs kuitenkin olla duratecin mitoilla. Samaa konetta löytyy mazdasta ja ilmeisesti volvostakin.

Kipasen vielä keskarissa ja jossain mazdaa myyvässä putkassa kyseleen nuita.

Jos ei sitten muuta ni pitänee nöyrtyä tilaamaan britanniasta.
Ei oikein jaksas tuolta on jotenkin niin vaikeeta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Luigi
Viestit: 9534
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Luigi »

väisänen kirjoitti:Ompahan muuten outoa ettei stokmanni autosta saa foordin koneisiin osia. Kokonaisen vaihtomyllyn saa kyllä :shock:
Surkeeksi on menny tämä nykymualima :evil:
Tuohan on jo ikivanha juttu:
http://koti.mbnet.fi/manki1/mainoksia/F ... 000_km.jpg
"Ryhtykää tekin Ford-omistajaksi ja vakinaiseksi vaihtomoottoriasiakkaaksi."
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu luojalle kiitos enpä ole foorteja harrastanut tahi pahemmin ajanut. Mulle ihan uutta tuollanen systeemi et 100 tkm. kohilla vaihdetaan huokealla kone.

Täällä porsii koneet jo paaljon ennen kymmentätuhatta... :mrgreen:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
matti.v
Viestit: 1033
Liittynyt: 29.08.2004 20:09
Paikkakunta: otanmäki / kajaani

Re: Etuveto Uno turbo

Viesti Kirjoittaja matti.v »

väisänen kirjoitti:H-profiili kiina kanket ovat sohon mitoilla ja ne on kiertäneet ympäri suomea. vilppu, matti, uunotin jne... :D

ai ne on sulla nyt :lol: jospa sinä ne lopultakin saisit johonkin käyttöön laitettua :roll:

eli ootkos sä nyt tekemässä siitä lohkosta konetta minkä sulle joskus myin? mulla olis viel kampura,hinhapyörä,puola jne tallessa siitä.. jos tarviit.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ei kauaa aikaa olekaan...
Vaihdelaatikon purin ja läjäsin uudelleen. Oli ihan tarpeeton prokkis. Hiekkaa oli päässy vetopyörästöön.
Vauhtipyörä ja kytkin löytää ja laatikko koneeseen kiinni. Pääsee sovittamaan asennelmaa keulille...vihdoinkin.

Nopeusmittarin vaijeri. Taida mistään semmoista enää löytyä. Ajattelin branon anturia ja nopeusmittaria. Nämä nyt niin tarkkoja nykyään, älylaitteella näkee nopeuden.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Se taisi sitten olla erilainen oikean sisemmän vetarin kannakkeen kiinnitys sohlo vs tohlo.
Toledon vetari vissiinki sopisi tuohon pituutensa puolesta jos meinaan jättäisi väliosan pois. Pääsisi kannakkeesta eroon. Siinä on vaan perskutin vähän tilaa uunossa deepeelle ja ylös alas vemputtava vetari ei asiaa paranna...

Jonkin paineasetelman rämän löysin nurkista mutta 188mm levyt olen näköjään nakannut kiertoon...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Äkkiäkös siihen jonkun rauta hässäkän väsää mihin vetarin laakerin saa kiinni.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Hässäkkä ja hässäkkä. Kyl ne oli sohlopastan kans samanlaisia. Olivat teeceen kannakkeita mitä mallasin :oops:
Nyt löytyi kytkinlevykin. Noit vetarit on helppo kyl sovitella eromoisille raideleveyksille. Simmilevyä väliinvaan. Vaikka kylpä sitä vetareita voi hitsaillakin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Hässäkkä ja hässäkkä. Kyl ne oli sohlopastan kans samanlaisia. Olivat teeceen kannakkeita mitä mallasin :oops:
Nyt löytyi kytkinlevykin. Noit vetarit on helppo kyl sovitella eromoisille raideleveyksille. Simmilevyä väliinvaan. Vaikka kylpä sitä vetareita voi hitsaillakin.
No se oli sitten vinkki , sulla on oikee vetarin kannatin , muut osat vääriä.
Koska meinaat saa unskin ajoon , mäkin voisin ton mun 16v unskin herätellä , pitää vaan ensin laittaa holseti paikalleen.. :mrgreen:
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Entiiö. Aivan kaikkea muuta ja toisenmoista olen "viritellyt" paljon mialuummin mitä uunoa. Ruohoporaakin viritin innokkaasti mutta uunoon ei kiinnostus ole riittänyt. En ole meinannu 10 vuoteen uunon suhteen siis mitään. Tekniikka nyt ensin kiinni tai ensin toinen koppa tänne mynikselle ja etukelkka vaihtoon. Että vink vink jos jonkun saisi kaveriksi auton siirtoon, kärrylle en autoa ota...

Bensatankki vuotaa tuossa toisessa kopissa vähän mutta ei se tässävaiheessa vielä haittaa mitään. Kiitos toisen kopan 100 tuntia katosi projektista aikaa...juuh :oops:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Siinä kun on nyt paikoillaan uuskoppasen kojelauta niin vaihan sen tiätty vanhakoppaiseen.
Laittelin uuden keinonahan kojelaudan kaukalon reunaan. Vanhassa oli yksi viillelty kolo. Onneksi ei puuttunut pintaa niin jäi aika nätisti rikkinäinen kohta näkymättömiin uuden keinonahan alle.
Jos huamenna istuttaisi paikoilleen. olisihan se kaukalo nyt irtonaisena kandennut painepesurilla pesaista. Isommat linnunpaskat ja karkkikahvivellit liotella irti...

Kytkin tuli uusi bravon ykskuutoseen kuuluva. Vaihtoon se menee mutta ei voi mittöö ei olla nyt rahojakaan parempiin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ainiin ja vesimarkat tarttis napsutella lohkoon puuttuvien tilalle. Oliko nuijen asennukseen joku virallinentyökalukin. Itse olen vasaralla survaissut sisään. Pikkuisen puhdistusta ja jotain lukitetta ensin väliin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
hankala
GFF
Viestit: 644
Liittynyt: 16.03.2014 17:06
Paikkakunta: Rymättylä

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja hankala »

Markat pakkaseen ensin ja lohkoa lämmittää, lukite väliin ja paikalle vaan, vaikka varovasti vasaralla
Kaikki on aina vaikeeta!
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Uno turbo

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tämä toteutetaan kiitos hankala.

Vaihdoin kojelaudan. Olipahan operaatio. Keskimmäisen kojelaudan korikiinnikkeen viilasin irti vanhasta korista. Onpahan kovaa peltiä muuten toi 95 koppa. Nakertajalla ajoin uudemmasta kiinikkeen sitten poikki ja nakertajan teräkin meni pilalle. Sitten pistehitsistä irroitettu kiinnike poraruuvilla kiinni. Poppareita ei ollu eikä pihtejä joten. Toinen poraruuvi törmäsi pyyhkijän moottoriin. Eli pitää purkaa kojelauta uudelleen jossainkohden irti ja siirtää pyyhinmoottoria ja laittaa vetoniitti.

Ohjauspyörän ajattelin laittaa tyyninkimallisen. Ai että onpa sekin operaatio kyllä. Uudemmassa uunossa kun töötti on ohjauspyörässä. Ei minulla tuollaisia ralliratin keskiöitä ole joten askarrellaan.
Uunon ohjauspyörästä tööttihärveli irti. Nauhahiomakoneella noin 8 milliä matalemmaksi. Sitten hässäkän saisi liimattua tuninkiratin keskiöön kiinni. Pikakolvi osoittautui jälleen liian kylmäksi enkä saa tinattua yhtä vaivaista johdonpätkää messinkilevyyn kiinni joten tuninkirattiaskartelu jäi kesken.

Mutta kyllä se tästä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin