Uno turbo
Re: Etuveto Uno turbo
Tuo 'Ford-liikkeestä ei saa Fordin moottorin osia' on ilmiö, johon oon itsekin törmännyt jo toistakymmentä vuotta sitten. Niinkin eksoottinen asia kuin Ford OHCn venttiilinjousilautanen oli kyseessä. Hain sitten paikallisilta rallimiehiltä..
Mitkäs männät ja veivit nyt olikaan kyseessä?
Mitkäs männät ja veivit nyt olikaan kyseessä?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Etuveto Uno turbo
H-profiili kiina kanket ovat sohon mitoilla ja ne on kiertäneet ympäri suomea. vilppu, matti, uunotin jne...
Männät on tilattu coswortilta ilmeisesti joillain omilla spekseillä ja nuita on suunniteltu johonkin foordin koneeseen asenneltavaksi.
Männänrenkaat pitäs kuitenkin olla duratecin mitoilla. Samaa konetta löytyy mazdasta ja ilmeisesti volvostakin.
Kipasen vielä keskarissa ja jossain mazdaa myyvässä putkassa kyseleen nuita.
Jos ei sitten muuta ni pitänee nöyrtyä tilaamaan britanniasta.
Ei oikein jaksas tuolta on jotenkin niin vaikeeta...
Männät on tilattu coswortilta ilmeisesti joillain omilla spekseillä ja nuita on suunniteltu johonkin foordin koneeseen asenneltavaksi.
Männänrenkaat pitäs kuitenkin olla duratecin mitoilla. Samaa konetta löytyy mazdasta ja ilmeisesti volvostakin.
Kipasen vielä keskarissa ja jossain mazdaa myyvässä putkassa kyseleen nuita.
Jos ei sitten muuta ni pitänee nöyrtyä tilaamaan britanniasta.
Ei oikein jaksas tuolta on jotenkin niin vaikeeta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Etuveto Uno turbo
Tuohan on jo ikivanha juttu:väisänen kirjoitti:Ompahan muuten outoa ettei stokmanni autosta saa foordin koneisiin osia. Kokonaisen vaihtomyllyn saa kyllä
Surkeeksi on menny tämä nykymualima
http://koti.mbnet.fi/manki1/mainoksia/F ... 000_km.jpg
"Ryhtykää tekin Ford-omistajaksi ja vakinaiseksi vaihtomoottoriasiakkaaksi."
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Etuveto Uno turbo
Juu luojalle kiitos enpä ole foorteja harrastanut tahi pahemmin ajanut. Mulle ihan uutta tuollanen systeemi et 100 tkm. kohilla vaihdetaan huokealla kone.
Täällä porsii koneet jo paaljon ennen kymmentätuhatta...
Täällä porsii koneet jo paaljon ennen kymmentätuhatta...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Etuveto Uno turbo
väisänen kirjoitti:H-profiili kiina kanket ovat sohon mitoilla ja ne on kiertäneet ympäri suomea. vilppu, matti, uunotin jne...
ai ne on sulla nyt jospa sinä ne lopultakin saisit johonkin käyttöön laitettua
eli ootkos sä nyt tekemässä siitä lohkosta konetta minkä sulle joskus myin? mulla olis viel kampura,hinhapyörä,puola jne tallessa siitä.. jos tarviit.
http://photobucket.com/albums/d179/sprintti123/
Re: Uno turbo
Ei kauaa aikaa olekaan...
Vaihdelaatikon purin ja läjäsin uudelleen. Oli ihan tarpeeton prokkis. Hiekkaa oli päässy vetopyörästöön.
Vauhtipyörä ja kytkin löytää ja laatikko koneeseen kiinni. Pääsee sovittamaan asennelmaa keulille...vihdoinkin.
Nopeusmittarin vaijeri. Taida mistään semmoista enää löytyä. Ajattelin branon anturia ja nopeusmittaria. Nämä nyt niin tarkkoja nykyään, älylaitteella näkee nopeuden.
Vaihdelaatikon purin ja läjäsin uudelleen. Oli ihan tarpeeton prokkis. Hiekkaa oli päässy vetopyörästöön.
Vauhtipyörä ja kytkin löytää ja laatikko koneeseen kiinni. Pääsee sovittamaan asennelmaa keulille...vihdoinkin.
Nopeusmittarin vaijeri. Taida mistään semmoista enää löytyä. Ajattelin branon anturia ja nopeusmittaria. Nämä nyt niin tarkkoja nykyään, älylaitteella näkee nopeuden.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Se taisi sitten olla erilainen oikean sisemmän vetarin kannakkeen kiinnitys sohlo vs tohlo.
Toledon vetari vissiinki sopisi tuohon pituutensa puolesta jos meinaan jättäisi väliosan pois. Pääsisi kannakkeesta eroon. Siinä on vaan perskutin vähän tilaa uunossa deepeelle ja ylös alas vemputtava vetari ei asiaa paranna...
Jonkin paineasetelman rämän löysin nurkista mutta 188mm levyt olen näköjään nakannut kiertoon...
Toledon vetari vissiinki sopisi tuohon pituutensa puolesta jos meinaan jättäisi väliosan pois. Pääsisi kannakkeesta eroon. Siinä on vaan perskutin vähän tilaa uunossa deepeelle ja ylös alas vemputtava vetari ei asiaa paranna...
Jonkin paineasetelman rämän löysin nurkista mutta 188mm levyt olen näköjään nakannut kiertoon...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Äkkiäkös siihen jonkun rauta hässäkän väsää mihin vetarin laakerin saa kiinni.
Re: Uno turbo
Hässäkkä ja hässäkkä. Kyl ne oli sohlopastan kans samanlaisia. Olivat teeceen kannakkeita mitä mallasin
Nyt löytyi kytkinlevykin. Noit vetarit on helppo kyl sovitella eromoisille raideleveyksille. Simmilevyä väliinvaan. Vaikka kylpä sitä vetareita voi hitsaillakin.
Nyt löytyi kytkinlevykin. Noit vetarit on helppo kyl sovitella eromoisille raideleveyksille. Simmilevyä väliinvaan. Vaikka kylpä sitä vetareita voi hitsaillakin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
No se oli sitten vinkki , sulla on oikee vetarin kannatin , muut osat vääriä.väisänen kirjoitti:Hässäkkä ja hässäkkä. Kyl ne oli sohlopastan kans samanlaisia. Olivat teeceen kannakkeita mitä mallasin
Nyt löytyi kytkinlevykin. Noit vetarit on helppo kyl sovitella eromoisille raideleveyksille. Simmilevyä väliinvaan. Vaikka kylpä sitä vetareita voi hitsaillakin.
Koska meinaat saa unskin ajoon , mäkin voisin ton mun 16v unskin herätellä , pitää vaan ensin laittaa holseti paikalleen..
Re: Uno turbo
Entiiö. Aivan kaikkea muuta ja toisenmoista olen "viritellyt" paljon mialuummin mitä uunoa. Ruohoporaakin viritin innokkaasti mutta uunoon ei kiinnostus ole riittänyt. En ole meinannu 10 vuoteen uunon suhteen siis mitään. Tekniikka nyt ensin kiinni tai ensin toinen koppa tänne mynikselle ja etukelkka vaihtoon. Että vink vink jos jonkun saisi kaveriksi auton siirtoon, kärrylle en autoa ota...
Bensatankki vuotaa tuossa toisessa kopissa vähän mutta ei se tässävaiheessa vielä haittaa mitään. Kiitos toisen kopan 100 tuntia katosi projektista aikaa...juuh
Bensatankki vuotaa tuossa toisessa kopissa vähän mutta ei se tässävaiheessa vielä haittaa mitään. Kiitos toisen kopan 100 tuntia katosi projektista aikaa...juuh
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Siinä kun on nyt paikoillaan uuskoppasen kojelauta niin vaihan sen tiätty vanhakoppaiseen.
Laittelin uuden keinonahan kojelaudan kaukalon reunaan. Vanhassa oli yksi viillelty kolo. Onneksi ei puuttunut pintaa niin jäi aika nätisti rikkinäinen kohta näkymättömiin uuden keinonahan alle.
Jos huamenna istuttaisi paikoilleen. olisihan se kaukalo nyt irtonaisena kandennut painepesurilla pesaista. Isommat linnunpaskat ja karkkikahvivellit liotella irti...
Kytkin tuli uusi bravon ykskuutoseen kuuluva. Vaihtoon se menee mutta ei voi mittöö ei olla nyt rahojakaan parempiin.
Laittelin uuden keinonahan kojelaudan kaukalon reunaan. Vanhassa oli yksi viillelty kolo. Onneksi ei puuttunut pintaa niin jäi aika nätisti rikkinäinen kohta näkymättömiin uuden keinonahan alle.
Jos huamenna istuttaisi paikoilleen. olisihan se kaukalo nyt irtonaisena kandennut painepesurilla pesaista. Isommat linnunpaskat ja karkkikahvivellit liotella irti...
Kytkin tuli uusi bravon ykskuutoseen kuuluva. Vaihtoon se menee mutta ei voi mittöö ei olla nyt rahojakaan parempiin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Ainiin ja vesimarkat tarttis napsutella lohkoon puuttuvien tilalle. Oliko nuijen asennukseen joku virallinentyökalukin. Itse olen vasaralla survaissut sisään. Pikkuisen puhdistusta ja jotain lukitetta ensin väliin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Uno turbo
Markat pakkaseen ensin ja lohkoa lämmittää, lukite väliin ja paikalle vaan, vaikka varovasti vasaralla
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Uno turbo
Tämä toteutetaan kiitos hankala.
Vaihdoin kojelaudan. Olipahan operaatio. Keskimmäisen kojelaudan korikiinnikkeen viilasin irti vanhasta korista. Onpahan kovaa peltiä muuten toi 95 koppa. Nakertajalla ajoin uudemmasta kiinikkeen sitten poikki ja nakertajan teräkin meni pilalle. Sitten pistehitsistä irroitettu kiinnike poraruuvilla kiinni. Poppareita ei ollu eikä pihtejä joten. Toinen poraruuvi törmäsi pyyhkijän moottoriin. Eli pitää purkaa kojelauta uudelleen jossainkohden irti ja siirtää pyyhinmoottoria ja laittaa vetoniitti.
Ohjauspyörän ajattelin laittaa tyyninkimallisen. Ai että onpa sekin operaatio kyllä. Uudemmassa uunossa kun töötti on ohjauspyörässä. Ei minulla tuollaisia ralliratin keskiöitä ole joten askarrellaan.
Uunon ohjauspyörästä tööttihärveli irti. Nauhahiomakoneella noin 8 milliä matalemmaksi. Sitten hässäkän saisi liimattua tuninkiratin keskiöön kiinni. Pikakolvi osoittautui jälleen liian kylmäksi enkä saa tinattua yhtä vaivaista johdonpätkää messinkilevyyn kiinni joten tuninkirattiaskartelu jäi kesken.
Mutta kyllä se tästä.
Vaihdoin kojelaudan. Olipahan operaatio. Keskimmäisen kojelaudan korikiinnikkeen viilasin irti vanhasta korista. Onpahan kovaa peltiä muuten toi 95 koppa. Nakertajalla ajoin uudemmasta kiinikkeen sitten poikki ja nakertajan teräkin meni pilalle. Sitten pistehitsistä irroitettu kiinnike poraruuvilla kiinni. Poppareita ei ollu eikä pihtejä joten. Toinen poraruuvi törmäsi pyyhkijän moottoriin. Eli pitää purkaa kojelauta uudelleen jossainkohden irti ja siirtää pyyhinmoottoria ja laittaa vetoniitti.
Ohjauspyörän ajattelin laittaa tyyninkimallisen. Ai että onpa sekin operaatio kyllä. Uudemmassa uunossa kun töötti on ohjauspyörässä. Ei minulla tuollaisia ralliratin keskiöitä ole joten askarrellaan.
Uunon ohjauspyörästä tööttihärveli irti. Nauhahiomakoneella noin 8 milliä matalemmaksi. Sitten hässäkän saisi liimattua tuninkiratin keskiöön kiinni. Pikakolvi osoittautui jälleen liian kylmäksi enkä saa tinattua yhtä vaivaista johdonpätkää messinkilevyyn kiinni joten tuninkirattiaskartelu jäi kesken.
Mutta kyllä se tästä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.