Uno turbo

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kupari- ja kuparisintterilevyllä kuumetessaan nappaa paremmin kiinni. Oli aika mielenkiintoinen kumilankaefekti kiihdyttäessä, kun oli seiskassa aiemmin sintterilevy liian löysän asetelman kanssa... :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jooh ei ole tullut kokeiltua kupareita tai sinttereitä :oops:

Kannen haeskelin koneistamolta :twisted:
Parit ohjurit huomasi koneistaja rikkoutuneen.
Silmämuna kertoi muiden ohjureiden olevan kunnossa :roll:
Olisin vaihdattanut kaikki ja panettanut pronssi ohjurit mut ei tästä nyt oteta mitään löylyjä.
Ahh... sais nyt vaan pelit liikenteeseen ja pääsis nauttimaan sutivasta etuvedosta 8)

Oli kiilloittanut kampiakselinkin vaik olin sen toimittanut hälle vain vauhtipyörän reijän mitan vuoksi.
Noh onpa nyt +300tkm. ajettu kampura seuraavaan 1,6 urpo koneeseen :roll:

Jospa ehkä maybe ehtis tuikata kannen paikoilleen täs viikonloppuna :?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

väisänen kirjoitti:pääsis nauttimaan sutivasta etuvedosta 8)
Haiskahtais tulevilta tasauspyörästön kestävyysongelmilta, tai sitten lukon hankinnalta. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaa pa. Tovi mennyt jotta sitä omaakin aikaa löytyi :D

Kihnutin unon etukehikkoa ja totesin että hitsikoneen hitsauslangan johdin mennyt poikki :lol:
heh no tottakait kun olisi jotain ehtinyt touhuta.

Jooh, no porasin yhteen 2l. runkolaakeripukkeihin öljyjeteille alustavia paikkoja.
Ulompien pyttyjen reikien kanssa joutuisi olemaan kaikkein tarkoin koska jos kallistaa suutinta liikaa osuu öljysumu heti kampiakselin punttiin.
No näinhän siinä sit kävi et muut reijät ihan ok. mut ensimmäisenä porattu 4 sylinterin reikä meni pipariski.

No jos ei saa suoraksi niin lämmittää suuttimen juuresta punaseksi ja kopauttaa vähän vinoon.

Tonni kuussataseen värkkäsin myös banjopultillisia öljysuuttimia.
Juotettava banjoliitin, neljänmillin putkea ja sen päähän mikin 0,8mm lanka suutin.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tossa on toi öljysumutin.
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4240.jpg

Tähän pannuun tosin riittää kiertokankien öljyreijät.

Kantta soviteltu ja mäntien päällä oli muovailuvahaukot.
Imuvenat mahtuu aukeamaan reilu 4mm. männän ollessa ykk:ssa.
Riittää mulle.
"kolot" on kamalat mut pyöreät :lol:
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4244.jpg

Joo, laakerit ja männänrenkaat löytyi jemmoista kovan kaivamisen jälkeen mutta kansitiiviste pitää ostella.
Tai oli kansitiivisteitä mut ne oli raiskatut versiot, puuttui peltiset liekkirenkaat. Helvata sentään sano. :evil:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tein vähän vielä lisää tilaa venttiileille, nyt pitäs saada aukeamaan venoja tarpeeksi.

Ruuvailin kansipultteja momenttiin ja eikös yksi päätymmäinen pultti ota ja pysy pehmeänä :lol:

Noh vaihdoin aluslevyn matalempaan ja homma vähän muuttui.
Pitää katsella pidempi pultti tai tehdä jotain upotuskikkaa tai pinnapulttiviritystä :lol:

Paininkupitkaan ei stana kaikki skulanneet kunnolla.
Olisi keles pitänyt särmätä painimien reijät kun kansi oli vielä tyhjä :lol:

Nokka-akselien pukeissakin oli koloja joita sai pyöristellä.

Joo o aikaa menee aivan tautisesti tuohon nysväämiseen.
Alkaa tuntua et soho takaisin :evil:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

väisänen kirjoitti:Ulompien pyttyjen reikien kanssa joutuisi olemaan kaikkein tarkoin koska jos kallistaa suutinta liikaa osuu öljysumu heti kampiakselin punttiin.
No näinhän siinä sit kävi et muut reijät ihan ok. mut ensimmäisenä porattu 4 sylinterin reikä meni pipariski.

No jos ei saa suoraksi niin lämmittää suuttimen juuresta punaseksi ja kopauttaa vähän vinoon.
Samaisen ongelman kanssa painisin, ja porasin nuo jetit hiukan väärään asentoon, kattoo nyt vaikka vaihtais vielä koko lohkon ellei sit keksi jotain kohdistusputkia jettien jatkoksi...
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Joo ja tuo mun lämmittämis kopsautus juttukin on todella niin ja näin.
Ei ole ehtinyt kokeilla meneekö koko suutin mahd. tukkoon jos lämmittää juuresta ja taivuttaa hiukan.
Tuon jälkeen pitää kyllä tarkistella että mihin se oikein truuttaa.
En tiedä miten paljon öljyä mahtaa tirrata silmille mut ihan satasella aijon sen jotenkin testata et mihin ja miten paljon ne suuttimet suihkuttelee öljyä.


Nuo 16 v:n öljypytket siinnä nokkapukkien päälläkin on kans sellaista italian ihmettä et voi voi.
Pitää kokeilla jos jollain hopealla sais juotettua tai sitten tekee jotain korvaavaan niiden tilalle :?
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ruuvailin nokat paikoillee.
Mut ennen sitä piti löytää nokkapukkien paikat.
Ei ole meinaan mitään hajua.
No sovittelin paikoilleen ja kokeilin sormella :) että jääkö laakeripinnalle kynnystä.
Taitanee mennä niin et parilliset imunokan puolelle.

Samaten nokista ei mitään hajua. Laitoin isompinostoisen imupuolelle.

Noh, eipä kuitenkaan ehtinyt viellä mitata tarkkaan venttiilivälyksiä mut joutuu ostamaan melkein kaikki säätöpalat uudet.
Onhan nuita saabin ja volvon säätöpaloja kasa mut ei passaa lähellekään niin ei.

Se kansipultti tressaa vähän samoin sopivan jakohihnan löytäminen :lol:
138 hampainen kanttihihna löytyy 1,6l vinotc:stä, hampaan pidempi saattaisi riittää.

Kuvia koneesta ei valitettavasti muuta.
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4303.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4302.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z28/ ... G_4301.jpg
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

ainakin kaikissa kansissa mitä mulla on tullut vastaan on ollut laakerikansien numerointi kyljessä. on toki aika pienellä joten voi jäädä äkkiä epähuomiossa huomaamatta.

mukava että joku pääsee edes välillä kasailemaan jo 16v myllyänsä! :lol:
täälläkin vois alkaa kasailu jahka muutaman erikois osan vielä teettää ja lohko saapuu hoidosta. öljyruutat ajattelin tulpata ja rakentaa erillisen spray putkiston :|
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

eaton/holset power kirjoitti:öljyruutat ajattelin tulpata ja rakentaa erillisen spray putkiston :|
Miks?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jaa et ne nummerot on kannessa, en huomannut :oops:
Kiitän :D
Pitää väijyä ovatko oikein jahka tästä pääsee kotiin :evil:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

-HH- kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:öljyruutat ajattelin tulpata ja rakentaa erillisen spray putkiston :|
Miks?
tiedä sit onko ajanhukkaa alkaa moista kyhäilemään, mutta ainakin kammen ja kankien öljymäärä olis tavallaan maksimoitu. täytyis joskus oikein paneutua tc;n kellarin ölykanavien kokojen/virtauksien hahmotteluun.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sillä nyt ei ole väliä otatko öljyn pääkanavasta vai sieltä runkolaakeripukilta.
Ei ne kanavat niin pieniä ole.


Mutta.
Käyttölaite bylbyrä kampiakselille. Nelipulttinen versio.
Onko tuota myös kiilahihnalla kun en moniurahihnaa haluaisi laittaa tilan ahtauden takia.

8 v. hihnapyörän saa kyllä sorvilla sopivaksi ja tulisi näin myös hivenen lähemmäs konetta.
Tuosta tulee myös nIIn kyhäelmän näköinen kun porailee lisää reikiä...

Toisekseen askarruttaa moniko sakarainen trikkeri pyärä tarttis laittaa megalle jos haluaa hukkakipuna suorasytyllä ajaa.
Avatar
mikah
Viestit: 1073
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikah »

väisänen kirjoitti: Toisekseen askarruttaa moniko sakarainen trikkeri pyärä tarttis laittaa megalle jos haluaa hukkakipuna suorasytyllä ajaa.
Riipuu varmaan monesta asiasta.. Gr.A Lanciassa suorasytytyksellä (joka sylinterille oma puola) neljä tappia ja Hestec hukkakipinä puolalla (kaksi puolaa neljälle sylinterille) kaksi tappia. Varmaan Mega miehet osaa vastata asiaan..
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Vastaa Viestiin