127/1050cc sport n koneprojekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Nyt tääkin homma ajautui niile raiteille että uus tekniikka oiskin tarkotus kammeta nokalle ihan tässä lähi päivinä ja viikkoina....hommaa siis aletaan tehdä ihan justiinsa. sen verran on uutta juttuu että osien viimeistely jos niin voi sanoo alkaa olee kunnos eli vivut ym maalattu ilmanputsari kotelokin tuli tehtyy.... saa sit kattoo onko riittävän virtaavaa mallia.... kotelon kansi ainut joka vähän aveluttaa että onko liian lähellä kasarin kurkkuja..... taitaa oilla vaan jotain 35mm matkaa siihen... mut sitä täytyy sit kattoo kun kone paikallaan et jos on varaa tehä korkeempi versio... suotimena on ihan paperinen perus filtteri... koko siihen koitettiin loihtia mahdollisimman suurella kotelolla... ja vivustoista kun puhe tuli niin niittenki visiot meni uusiks tilan puutteen vuoks... mutta nyt nekin jo pitäis mallissaan olla kait. tarkotus ois toi hoito paikalleen laittaa yläkautta.... jollain kokemuksii/muistikuvii et kuin ahdas se oikeen olikaan... meillä oli ajatuksena että kun jaruteharin ja syyläri ottaa pois niin sii mahtuis...ja tietenki kaikki jarruputket ym roina vääntää sivuun sikäli kun mahdollista. lisäinfoa tulee kunhan homa etenee...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Tänään lähti homma käyntiin ja nyt ois jo kon huoneest suurimmat turhat rojut poissa eli johdot/letkut/vaijerit irti ja sivussa. sit syyläri ja jarrutehostin on irti samoin startti ja laturi otettiin irti kiusaa tekemäst. sit auto otettiin etupäästään ilmaan ja alapuolelt pakoputki ja vaihdevivusto irti. myöskin navat otettiin irti ja kallistuksen vakaaja avattiin etu reunastaan että liikkuu....sillain tuntuu vetarit saavan pois paikaltaa ilman että koko napaa pitää irti ottaa tai et raidetankoihin tarttis koskee.. kuskin puolen vetari on jo irti ja löauantaina ku homma jatkuu niin sit lähtee hantin vetari poiis ja sit taas varret kiinni ja renbkaat alle.... sit alkaakin olee se totuuden hetki lähellä kun kone nostetaan nokalta lootineen päivineen pois.
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Tänään napattiin kone pois nokalta ja siit jotain osii laitettiin uuteen kiinni ja sit se uus kiikkara nostettiin jo nokalle. mahtuu koko paketti yläkautta nousemaan ilman mitään erikoista temppuilua kun tarkkaan nostaa ja kahdella taljalla niin et saa konetta kallisteltua... nyt on taas vaihdevovusto kiinni,toinen vetari,alapalkki, kone kiinnikkeissään, sit vaijereist kytkin ja nopes.
Huomenna ois ajatus saada toinen vetari paikalleen ja sit vois niputtaa ripustukset takasin et saa nokan taas lattialle...tai jos sit odottaa et saa uuden pakoputken tiivisteen viel...ja laskee vast sit... mutta sit alkaa kuiteskin yläpuolisten osien paikalleen laitto...kutn jarrutehostin jne..
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Taas homma meni eteenpäin vaikka takapakkiakin vähän tuli. vetarit ja alusta on taas nipussaan. sit kun syyläriä soviteltiin paikalleen ja kaasareita myön niin alko taas paljastuu tilan ahtaus. kaasareitten etupuolella(kohon puoli) oleva kolmion mallinen luukku ooli liian lähellä keulan peltiä sit alipaine liittimet jotka imusarjas on jää aivan mahdottomaan paikkaan et sais synkka mittarit kiinni ja lisäks ilman suodatin kotelo on vaarallisen lähellä syyläriä. No etupuolen tilaongelma ratkes kuppiterillä... tehtiin siis isot reiät joista pääsee laittaa synkka mittarit kiinni ja sit "törmäyskohtiin tehtiin kans reiät... sit syyläri siirrettiin tuuman verran sivummalle... ja se tila alkaa nyt asit riittää kaikest huolimatta... paskamaisen ahdas kyl kaikin puolin....vaan eipä noille nyt muutakaan voinut ku reikii tehä vaikka runkoon ei alkujaan ollut mitään haluu koskea... Huomenna sit ois ajatus saada kaasuvaijeri paikalleen ja mallattua se siihen malliin että toimis... samoin jos aikaa jää niin kaasarit ja niihin liittyvät vivut vois kasata...ja sikäli kun kerkee niin laturin kiinnikettä tarttis muokata viel reaktiotankoo silmällä pitäen..... vai onko muita ehdotuksii koneen lisätuki pisteeksi????
Avatar
Mafia
Viestit: 683
Liittynyt: 26.05.2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja Mafia »

Mun mielestä se niihin laturinkiinnikkeisiin oli helpointa laittaa, mulla tosin on se poikkituki siinä tolppien välissä mihin se oli helppo laittaa kiinni sitten. Eipä tuossa koneen yläkautta nostamisessa tarvitsisi ihan noinkaan paljoa purkaa, tosin siistimminhän se sieltä tulee mitä enemmän purkaa. Kallistelemalla ja kääntelemällä se mahtuu sieltä tulemaan yllättävänkin pienellä purkamisella, tosin konehuoneen maalipinnathan siinä on aina vaarassa kun oikein paljon sitä pyörittelee ja suostuttelee pois sieltä. Mielenkiintosta kuulla että miten kulkee nyt verrattuna vanhaan.
http://www.fiat127.net
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Joo toi kone tosiaan nousi aikast kivasti vaikka siinäkin oli imusarja ja kaasari sekä pakosarja paikallaan... ja ei tarvinnut konehuonetta tosiaan kolhia lainkaan ja ei ollut pelkoa et konees kiinni olevat osat kuten jakaja,bensa pumppu ym hajoais..
tosta koneen kiinnityksest' niin itekkin teen siihen poikkituen ja siit' sit otan sen lisätangon niin tulee oikeen suuntanen lisäkiinnike ja helpoin/siistein tehä... kattoo jos sielt lootan kiinnitys pultista sais toisen pisteen viel napattua niin aina vaan parempi olis.....mutta kattoos nyt. konehuone muuten alkaa olla mekosen nipussa jo....laturi viel kiinni ja jarrujen ilmaus ja bensaputkien laittoa niin alkaa olee valmista.
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Tänään saatin homma siihen pisteeseen et kone saatiin tulille vihdoin. ihan kivasti se tuntui käyvän ku synkan sääti kohilleen ja tyhjäkäynnin seosta vähän rikasti...... ainut mikä nyt on murheena niin tulppia alkoi menee.... 2 ja 3 sylinterit tuppaa pimenee kummasti..... ja sit kun ottaa tulppaa pois ja ihmettelee tovin niin taas toimii toisella tulpalla....kunnes taas.... itellä tuli mieleen että oiskos kertakaikkiaan liian lämmin tulppa.... tällä hetkellä siin on vakiot NGK
BP 6 ES huomenna ajattelin hakee vähän vilposempaaa versioo....ehkä jopa 8.9 ES tai jos jotain parempaa siihen sais sit viel.... osaako joku suositella jotain tiettyä tulppaa joka tälläses kombinaatiossa toimis?? seos on kuitenkin sen verran kohillaan että se tuskin tässä ajassa tulppaa napsauttaa pimeeks.... ja sit on oudohkoa kun keskimmäiset vaan pimenee....mikä lie syy sekvuinnee lägipäivinä...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Kaikkien mahdollisten kipinä ja kasari epäilyjen jälkeen homma menii siihen pisteeseen että tänään otettiin kaasarit pois ...putsattin kaikin tavoin jokanen rööri puti puhtaaksi ja tuhanteen kertaan paineilmalla joka suuntaan ja jos jonkin sortin kaasuttimen puhdistuys ym litkulla läpi että kyl nyt pitäis sen puolen olla ok.... kanavat tosiaan on suht pieniä että vika saattoi jopa korjaantua kun pienehköä sakkaantumaa ym oli kaasareissa kuitenkin... huomenna laitan kaasarit takas paikalleen niin sit näkee miten käy.... ja lisäks hankin jostain aero starttia tms startti pilottia niin voi sit mahdolliset imu vuodotkin eliminoida pois vikalistalta...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Nyt on kaasarit jälleen paikoillaan ja vaikuttais siltä nyt tällä hetkellä että kyllä se vika siellä oli vaikka kaasarit suht puhtaat olikin....toki olihan irto sakkaa toisessakin aika paljon... ja kaikki röörit o nyt auki ja putsattu ja puhallettu monen kertaan ja kaasarin puhdistus ainetta ajettu joka kanavast läpi ja bensaa riskulla jne jne... tänään käytiin pikku lenkki heittämässä ja vähän suutimii vaihdeltiin jne... ja ihan kivasti kone ainakin vääntää.... alakierroksllakin vääntöä aika kivan olosesti.... tosin viel täytyy hiukan koittaa et jos nokan ajotust siirtää niin millane on vaikutus sitten...ku se on nyt vaan sellases alkuasetelmassaan...
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

tuli tosiaan haettua laaksoselta evo2 nokka pois... mitään muuta dataa siit ei nyt oo mutta kuvablokiin laitoin 5 uutta kuvaa. ja 5 ekaa kuvaa on evo1 kepistä. ja uusissa kuvissa on ihan vakio keppi vertailu kohtana kuvissa niin saa vähän vihiä mis mennään...noin niinkus silmämääräsesti..
tässä suora linkki http://kuvablogi.com/nayta/811067/
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No tuo alkaa näyttään jo kunnon virikepiltä - mutta myös siltä että tk-päästöjen eteen saa tehdä oikeesti töitä... :roll: Ei siis mitään havainto edes siitä että millä profiililla on tehty...? Mittaa ihmeessä niistä nyt avautumiskäyrät niin päästään jeesustelemaan :D

Mä kyllä säädättäisin ja penkittäisin myös sillä ekalla kepillä, ja jotenkin vaan tuntuu että olis aika paljon miellyttävämpi katukäytössä se... Mutta mä oonkin tällainen comfort-mies :P
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Mafia
Viestit: 683
Liittynyt: 26.05.2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja Mafia »

Äkkiseltää samaa sarjaa näyttäs olevan oman kanssa. Möhkö-nokka :D -> http://www.fiat127.net/pics/images/34.JPG

Hyvä siit tulee ;)
http://www.fiat127.net
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

joo siis laaksoselta ton otin ja malli on jonkun M bemarin pakonokan...nostoa tossa 10.2 muistaakseni nokkien välinen kulma on 107 jolloin saadaan yhtä aikanen aukioo johonki tolkkuun viel kuulemma...silti auki ihan kiitettavästi jo...eli päästöt voi tulla päänvaivaks kyllä. laaksosen eka kommenti ku menin keppi hakee oli tyyliin "tosi mieto tää kyllä tuntuis olevan" ois halunnu rajummat nosot jne...mut sano sit kuitenki et katuautoon vois olla ihan ok... ja tarkotus on tosiaan pistää nokka tyhjään kanteen kiinni ja tarkkailla venttiilin nousua ja astelevyn pyörintää ja niit sit onki helpompi verrata esim vakioon ja tähän ekaan versioon... joista tein samat temput. mutta kahtotaan kun keritään :)
Avatar
sport-power
Viestit: 1411
Liittynyt: 06.05.2004 19:28
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja sport-power »

Kerpeles... tänään uutta nokkaa väänneltiin kannessa astelevyn ja heittokellon kera.....tulos oli sikäli tyrmistyttävä että nyt vaikuttais siltä että uus nokka ei oo lainkaan kireempi missään suhteessa kun edellinen versio... lähes identtiset on nostokäyrät ym... ja nimenomaan venttiilin liikkeestä nyt puhun...kannessa oli paikallaan pajinkuppi ja venttiili siten etä välys oli 0... täytyy nyt viel tsekata noit vanhoi mittaus tuloksii et jääkö niihin jotain kyseen alastamista mutta alustavasti näyttää pahalta... nokan muoto on kai vaan niin hämäävää sorttia..selkeesti pyörempi kärjestään ja pulleemman näkönen vaan eipä se siitäkään sit auta...kun venttiili ei nouse niin ei nouse... jos nää epäilöyt osuu oikeaan niin sillon saattaa tulla yks nokka myyntiin... :lol: Nyt lun sportin orkkis kone on irti niin ajattelin että vääntelen siitäkin käyrän paperille nbiin saa vertailu tietoa nenusta lisää...et onko tää yhtään kireempi kun se.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: 127/1050cc sport n koneprojekti

Viesti Kirjoittaja väisänen »

-HH- kirjoitti: Mittaa ihmeessä niistä nyt avautumiskäyrät niin päästään jeesustelemaan :D

Taijan olla vähän etuajassa :mrgreen:
No aukaseehan tollanen jo venan paljon rajummin.
Ei ne maksiminostot ja asteet yksin keppiä tee "rajuksi".
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin