131 Abarth replica 20vt projekti

Kertomuksia italialaismerkkeihin liittyvistä projekteista. Kyselyitä ei tänne, vaan tekniikkaosioon!
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8813
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No joku muu tekee tuon sitten Fiatin/Lancian vitosella - totta kai sitä mielummin tuon näkisi auton keulalla mutta musta ei toi Audin pata oo mitenkään huono valinta. Mutta todella asialliselta vaikuttava prokkis :D
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kattilavalinnasta riippumatta pirun siistiä ja harkitunkin oloista työtä, esim. kun katsoo noita moottorinkannakkeita.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Hieno projekti :D lisää tarinaa kun hommat etenee.
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
Pikku-Taukka
GFF
Viestit: 303
Liittynyt: 09.06.2008 15:48
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Pikku-Taukka »

Audin viisipyttyisessä on sairaan makeet soundit. Oiva valinta projektiisi. Peukkua ja tsemppiä.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

hieno projekti kyllä! meinaatko hyödyntää tuon moottorin parhaita puolia tulevaisuudessa ja kaivaa motista löytyvän mielipuolisen audi voiman esille?
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

jeffgordon kirjoitti:
fiat-boy kirjoitti:Miksei fiatin viis pyttystä pataa ? :cry:
Just, arvasin. Siks ku ei huvittanu! :lol:

No, joudut vielä laatikon vaihtamaan kun saat liikenteeseen.
Ei sillä sileekylkisellä taida pitkälle pötkiä :lol:

Joo ja koppakin varsin komea 8)
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

eaton/holset power kirjoitti:hieno projekti kyllä! meinaatko hyödyntää tuon moottorin parhaita puolia tulevaisuudessa ja kaivaa motista löytyvän mielipuolisen audi voiman esille?
Kiitoksia! :wink: Kyllä sieltä jotain on tarkotus ottaa, potentiaalia kyllä pitäis löytyä. Kattotaan mihin rahat ja rahkeet riittää, aluks ainakin tarkotus lähtee vähän miedommalla setupilla, kanget vaihtaa ja kulutus osat uusiks, ehkä kannen siistiminen.
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

väisänen kirjoitti:
jeffgordon kirjoitti:
fiat-boy kirjoitti:Miksei fiatin viis pyttystä pataa ? :cry:
Just, arvasin. Siks ku ei huvittanu! :lol:

No, joudut vielä laatikon vaihtamaan kun saat liikenteeseen.
Ei sillä sileekylkisellä taida pitkälle pötkiä :lol:

Joo ja koppakin varsin komea 8)
Se voi olla hyvinkin mahdollista, siihen oon jo henkisesti varautunut :lol: Noh, aika paljonhan se on varmasti käytöstäkin kiinni, ja näkeepähän nyt sitten mitä se oikeasti kestää kun ei tosta tarkkaa tietoa oikeen tunnu olevan. Supran R154 laatikko oli tarkoitus laittaa, kestää n.800Nm, mutta aika harvassa tuntuu olevan, ja maksaa alk. 900€. Iso Getrag ois ollu edullisempi vaihtoehto, mutta tiedä sitten onko paljon parempi kuin tuo Fiiun.. Ehkä joskus vielä saa jonkun Tremecin tms. laitettua kun aikansa säästää.. Kuitenkin menee muuhunkin autoon vielä monta tonnia..
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

R154 on kyllä kestävä mutta väittävät että vaihteiden pesään vetäminen on hidasta.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
fsvaasam
Viestit: 143
Liittynyt: 22.10.2006 01:54

Viesti Kirjoittaja fsvaasam »

Tuo sileäkylkinen se vaan on hämmästyttävän kestävä aski silti. . . esim. Lampelan Mika ajeli roadsporttia vuosia "lotus cortinalla" ja Volvon 2,5 / 2,8 ltraisella moottorilla, sileäkylkinen siihen perään asennettuna. Itsekkin hämmästelin tuota valintaa aikanaan.
- kaikki menee, omat ja lainatut -
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

fsvaasam kirjoitti:Tuo sileäkylkinen se vaan on hämmästyttävän kestävä aski silti. . . esim. Lampelan Mika ajeli roadsporttia vuosia "lotus cortinalla" ja Volvon 2,5 / 2,8 ltraisella moottorilla, sileäkylkinen siihen perään asennettuna. Itsekkin hämmästelin tuota valintaa aikanaan.
Ja käsittääkseni Ylivieskassa vieläkin majaileva, aikanaan ainakin West Coastia Kalajoella ajamassa käynyt 503hp Mirafiori oli kanssa sileekylkisellä, saatan kyllä olla väärässäkin. Ja mikähän laatikko siinä oranssissa Abarth lookissa on mikä oli kauan myynnissä, Alfan V6 turbo moottorilla, ~400hp?

Yks vanhempaa kaartia oleva tuttu, joka on autoja paljon ropaillut, kehuskeli että tollasessa on hämmästyttävän leveet rattaat
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=3097.0
Tuollaisia laatikoita tuolla drifting puolella alkaneet käyttää. Kohtuullisen hintasia minun mielestäni kun kerta on täysin uusia laatikoita.

Ja kommentia sitten itse projektiin että hienolta näyttää !
Koska ajattelit ensi savuja houkutella tai liikkeelle lähteä ?
Aina oppii jotain uutta
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

mä oon kans sitä mieltä että kyllä tuo sheivattu äidin pikku pullukka on ihmeen raskasta tekoa kun miettii mitä voimia se on vain suunniteltu siirtämään. mun mielestä kannattaa muutama saturainen vaikka panostaa lootan paranteluun jos siltä alkaa katukäytössä tuntumaan.

tokihan tremekki amerikkaa on , jos rahoja liikaa löytyy.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

fiat-boy kirjoitti:http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=3097.0
Tuollaisia laatikoita tuolla drifting puolella alkaneet käyttää. Kohtuullisen hintasia minun mielestäni kun kerta on täysin uusia laatikoita.

Ja kommentia sitten itse projektiin että hienolta näyttää !
Koska ajattelit ensi savuja houkutella tai liikkeelle lähteä ?
Kiitosta vaan! :wink: Savuista ei mitään paineita oteta, eikä liikkeelle lähdöstä varsinkaan, on valmis sitten joskus kun on. EHKÄ hyvällä tuurilla savut ens kesänä, ja ajoon aikasintaan 2-3v. päästä, mutta voi mennä kymmenenkin vuotta.. :lol: Parempi olla asettamatta mitään aikatauluja niin ei ainakaan lupaile liikoja
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Avatar
jeffgordon
Viestit: 231
Liittynyt: 22.08.2003 02:31
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

eaton/holset power kirjoitti:mä oon kans sitä mieltä että kyllä tuo sheivattu äidin pikku pullukka on ihmeen raskasta tekoa kun miettii mitä voimia se on vain suunniteltu siirtämään. mun mielestä kannattaa muutama saturainen vaikka panostaa lootan paranteluun jos siltä alkaa katukäytössä tuntumaan.

tokihan tremekki amerikkaa on , jos rahoja liikaa löytyy.
:lol: "sheivattu äidin pikku pullukka", eli ilmeisesti tätä sileekylkistä tarkotat? Kuinkas tuota kannattas parannella?
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Vastaa Viestiin