131 Abarth replica 20vt projekti
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Kiits, kyllä itekin tykkään että ne passaa hienosti tän ikäseen autoon. Ehkä ois ollu vielä parempi 16":na, mutta nämä on nyt ostettu. Ja matalammalla gummilla + noilla kehillä uskon että näyttää ihan hyvältä
Vois noi tietysti paremminkin istua, vähän joutuu tekemään, mutta ei hirveitä. Lokasuojissa helman päälle tulevaa kohtaa en saanut oikein istumaan ainakaan pikasella sovitelulla ovi paikallaan, ja edessä alareuna näyttäis olevan liian kapea. Ja konepeitto on takareunasta kulmista vähän ylhäällä. Taka kylkiä en ole vielä kerennyt leikkomaan irti, mutta muuten takapään osat näyttäis sopivan paikalleen hienosti ilman muokkausta
Vois noi tietysti paremminkin istua, vähän joutuu tekemään, mutta ei hirveitä. Lokasuojissa helman päälle tulevaa kohtaa en saanut oikein istumaan ainakaan pikasella sovitelulla ovi paikallaan, ja edessä alareuna näyttäis olevan liian kapea. Ja konepeitto on takareunasta kulmista vähän ylhäällä. Taka kylkiä en ole vielä kerennyt leikkomaan irti, mutta muuten takapään osat näyttäis sopivan paikalleen hienosti ilman muokkausta
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Hmm.. Mulla on 205/50/15 ja 7" leveät vanteet eikä ota kiinni, offset oli 20 tai 25.Vode131 kirjoitti:Mulla supermirkussa meinaa ottaa renkaat (185-55-15 vanne 7" et35) kiinni runkopalkkiin käännettäessä
Eikös 185:t ole aivan liian kapeat kumit 7" vanteelle? Mulla oli 195:t aiemmin ja nekin oli...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
No toikin riippuu taas renkaasta, ja profiilista. Mulla aikoinaan oli 185/55 kumit 6" vanteella ja oli selvästi vähän kapeet vanteet - koitettiin myös 195/50 kumppaa silloin ja se näytti kutosella ihan hirveältä... Toisin taas ainakin osa 195/45 renkaista on paljon paremman oloisia kuin tuo 195/50 kutosella. 6½ on varmaan aika hyvä kompromissi, mutta 195/50 rengas ainakin mielummin seiskalle kuin kutoselle, 185/55 sitten taas melkeen kutoselle. Mutta ei se seiskan vanne siihen paljoa liian kapea ole.
Tuo RS on vanteena yksi kauneimmista mutta mun makuun kuuluu kasariautoon. Mutta makuasioista ei sovi kiistellä, ja hyvältä se tossa näyttää. Tosin itsekin olisin ottanut ainakin tuuman tai ehkä mielummin kaksi pienempänä. Btw, onko nuo oikeen 98-jakoiset?
Tuo RS on vanteena yksi kauneimmista mutta mun makuun kuuluu kasariautoon. Mutta makuasioista ei sovi kiistellä, ja hyvältä se tossa näyttää. Tosin itsekin olisin ottanut ainakin tuuman tai ehkä mielummin kaksi pienempänä. Btw, onko nuo oikeen 98-jakoiset?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Ei ole, ei noita taida saadakaan 98 jaolla. 5x120 ovat, eteen joko jakoa muuttavat palikat tai sitten billetti navat, taakse jaonmuutos napoihin (volvon akseli) tai palikoilla
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Tää on vähän OT mutta Argentassa on takana 9" leveät ja 16" halkasija ET15 Borbetin vanteet 225/45 kumeilla ja vielä jäi kaaren "sisään"! Laiton taakse 10mm levikepalat niin nyt on kohdillaan. Ilmankos auto näyttää karsealta omilla vanteilla, on varmaan puoli metriä kaaren sisällä..
-Jere-
Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
Hommattuna ja istutettuna siis Audin 5-pyttynen 20v turbo pata, vm. -96 S6:ta, n.4-5cm taaempana ja pari senttiä ylempänä (ei saanut alemmas ilman apurungon muokkausta) kuin alkuperäinen motti, tulipellissä vielä tällä hetkellä reikä. Öljypohjaa piti muokata apurungon kohdalta (kiitokset tekijälle/ tigin omistajalle), muuten passaa suht hienosti. Kannakkeet tein itse, suoraan runkopalkkeihin tornit näille. Syyläriksi tulee keulan kokoinen, ulkomuistista n.700x450x70 alumiininen jenkkivalmiste, cooleriksi 600x300x70 kiinalainen. Ahtimeksi kaavailtu HX40 superia ja ohjaimeksi jotain ohjelmoitavaa, vielä avoinna.
Laatikkona kokeillaan Racingin sileäkylkisen kestoa nyt sitten, noita on pari varastossa, jos onnistus laakerit jostain löytämään. Laatikko on naitettu koneeseen hitsaamalla kytkinkoppa diisseli 240 Volvon ja Mirkun omasta kopasta (tästäkin kiitos hitsarille), Volvon koppa kävi suoraan koneeseen. Laatikko- ja kartaani tunnelia pitää nostaa kanssa tuo pari senttiä. Peräksi hommattu Hiacelainen lukolla ja 4.3 välityksellä, laskettu huiput laatikolla ja tulevalla rengastuksella 8000rpm 246km/h, eli aikas sopivasti. Perää pitäis kaventaa vielä n.7cm että takavanteet mahtuis 10" leveenä, toinen vaihtoehto on hommata Hiluxilainen banjo + vetarit jos jostain löytää.
Keulasta tulee purettava, sen verta pitkä tuo kone/laatikko paketti että on mukavampi jumppailla pois ja paikalleen kun saa suoraan laittaa. Rakenne muutoksilla toivottavasti saadaan myös vähän jäykkyyttä keulaan lisää. Tolpista tarkotus vetää vielä putket Abarthi tyyliin "lukkopeltiin", + poikkituki. Kaaret tarkoitus tehdä/ teettää cromi molysta mikäli varannot riittää. Tavoite olis pitää auto n.1000kg painosena.
Toinen takakylki leikottu ja kylkipala suht hyvin kohdallaan, muuten noihin kuituhommiin en ole paljon vielä paneutunut.
Muutama räpsy;
Raiskaus tai ei, suuntaan tai toiseen, mutta ittellehän näitä tehään, mun mieltymyksen mukaan tässä yhdistyy hienoin koppa & yks parhaista moottoreista. Tehotavote 138hp, siis kilpiinkin on tarkoitus sitten joskus valmistuessaan saada. Toivottavasti kymmenen vuoden sisällä, sen tarkempaa aikataulua en halua projektille asettaa, tehdään sillon kun siltä tuntuu
Laatikkona kokeillaan Racingin sileäkylkisen kestoa nyt sitten, noita on pari varastossa, jos onnistus laakerit jostain löytämään. Laatikko on naitettu koneeseen hitsaamalla kytkinkoppa diisseli 240 Volvon ja Mirkun omasta kopasta (tästäkin kiitos hitsarille), Volvon koppa kävi suoraan koneeseen. Laatikko- ja kartaani tunnelia pitää nostaa kanssa tuo pari senttiä. Peräksi hommattu Hiacelainen lukolla ja 4.3 välityksellä, laskettu huiput laatikolla ja tulevalla rengastuksella 8000rpm 246km/h, eli aikas sopivasti. Perää pitäis kaventaa vielä n.7cm että takavanteet mahtuis 10" leveenä, toinen vaihtoehto on hommata Hiluxilainen banjo + vetarit jos jostain löytää.
Keulasta tulee purettava, sen verta pitkä tuo kone/laatikko paketti että on mukavampi jumppailla pois ja paikalleen kun saa suoraan laittaa. Rakenne muutoksilla toivottavasti saadaan myös vähän jäykkyyttä keulaan lisää. Tolpista tarkotus vetää vielä putket Abarthi tyyliin "lukkopeltiin", + poikkituki. Kaaret tarkoitus tehdä/ teettää cromi molysta mikäli varannot riittää. Tavoite olis pitää auto n.1000kg painosena.
Toinen takakylki leikottu ja kylkipala suht hyvin kohdallaan, muuten noihin kuituhommiin en ole paljon vielä paneutunut.
Muutama räpsy;
Raiskaus tai ei, suuntaan tai toiseen, mutta ittellehän näitä tehään, mun mieltymyksen mukaan tässä yhdistyy hienoin koppa & yks parhaista moottoreista. Tehotavote 138hp, siis kilpiinkin on tarkoitus sitten joskus valmistuessaan saada. Toivottavasti kymmenen vuoden sisällä, sen tarkempaa aikataulua en halua projektille asettaa, tehdään sillon kun siltä tuntuu
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Kaunista, kaunista... Ei tuollaista yhdistelmää voi millään kutsua raiskaukseksi.jeffgordon kirjoitti:
Raiskaus tai ei, suuntaan tai toiseen, mutta ittellehän näitä tehään, mun mieltymyksen mukaan tässä yhdistyy hienoin koppa & yks parhaista moottoreista.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
ei niin!
kyllähän se on saatava auto tehä niinkuin itsestä parhaalta näyttää ja tuntuu.
sillon siinä on sitä jotain omaa juttua.
ja hienoltahan tuo näyttää
kyllähän se on saatava auto tehä niinkuin itsestä parhaalta näyttää ja tuntuu.
sillon siinä on sitä jotain omaa juttua.
ja hienoltahan tuo näyttää
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
- jeffgordon
- Viestit: 231
- Liittynyt: 22.08.2003 02:31
- Paikkakunta: Kannus
No sanotaan nyt syyksi vaikka että imu-/pakosarjat väärillä puolin kantta jo valmiiseen pakoputkitunneliin nähden. Miksi sen pitäis olla konsernin sisältä? Autoon jää muutenkin laatikon lisäks aika vähän sellaista osaa mikä suoraan on konsernin sisältä. Mulle sillä ei ainakaan ole mitään merkitystä, ite pidän ainakin Audin moottoria parempana vaihtoehtona niin kestävyyden, virityksen "helppouden" ja suomestakin löytyvän tietotaidon takia. Huonoksi en Fiatin vastaavaakaan toki hauku tietämättä siitä sen enempää, kovia lukujahan ne on niistäkin ottaneet. Tuskin sekään ihan bolt-on ois Mirkkuun ollu, laatikkohan ilmeisesti ois kyllä passannu suoraan.. Mutta halusin Audin padan ja sillä sipuli!
..Ja tämä ei ole mikään "nyrkit pystyssä" viesti, hyvä että herättää ainakin keskustelua, kirjoitteleminen ilman kommentointeja on aika yksinäisen puuduttavaa
..Ja tämä ei ole mikään "nyrkit pystyssä" viesti, hyvä että herättää ainakin keskustelua, kirjoitteleminen ilman kommentointeja on aika yksinäisen puuduttavaa
Fiat 131 -76 20vt Abarth replica projekti
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v
Subaru Impreza STI -05
Opel Kadett D Caravan 5d -84 2.0 16v Turbo
Opel Kadett D Caravan 3d -82 2.0 16v