Sivu 6/6

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 21.10.2015 16:37
Kirjoittaja sampsulisami
Jokin yleismallin pallonivelen suojakumi saataisi olla toimiva?

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 21.10.2015 19:33
Kirjoittaja vvieri
Pallonivelen kumit on liian suuria, toi epäonninen haitari on ehkä paksuimmasta kohdasta 10mm.

Kyllä mulla on läpeensä öljytytkin vaijerit jäätyneet talvella jumiin, jos nuo kumit on olleet hajalla. Sinne pääsee vesi joka jäätyessään sitten tuhostaa vaijerin muutenkin.

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 21.10.2015 19:39
Kirjoittaja jykä
oootko katsonut Korja Kumin luetteloista? miten mulla on sellanen muistikuva et niiltä löytyis tohon suojakumi? ainakin aika lähelle mitoiltaan osuva....

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 21.10.2015 21:20
Kirjoittaja vvieri
Koitetaan katsoa!

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 22.10.2015 10:10
Kirjoittaja VTO
Ei saa minun ääntäni alkuperäisenkään vaijerin kumit. Heikkoja ovat aina olleet ja melko mielellään murtuu vaijerin kuoretkin.
Jostain poistolaarista ostin euron vaijerin ja vaihdoin siitä kumit, mutta ei kovin radikaalia eroa ollut kestävyydessä.
Sittemmin laitoin raskaan kaluston jarruvivun palauttamiseen tarkoitetut jouset noihin satulan vipuihin ja venytin takatolpan kiertäen niihin ohuisiin poikkitankoihin. Sen jälkeen on palautunut moitteettomasti vaikka olisi jäässäkin ollut. Käsijarrukahvan tuntuma ei oleellisesti muuttunut.

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 22.10.2015 13:43
Kirjoittaja Luigi
Myös etupenkistä saa sopivat palautusjouset, jos sattuu ylimääräisiä istuimia olemaan.

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 23.10.2015 14:54
Kirjoittaja vvieri
Itse vaijerin suojaus on helppo parantaa, kun laittaa kutistesukkaa tai sitten ihan vaan ohutseinäistä letkuakin päälle... Tuon jarrusatulan pään vaijerista mielellään suojaisin vedeltä. Vaijeri kun tulee pitkittäisen alatukivarren kanssa kaverina, niin se on vielä vähän notkolla jolloin vesi pääsee helposti kertymään sinne sisälle.

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 23.10.2015 18:19
Kirjoittaja wellu
Jarrusatulan liukutappien kumihaitareita?

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 13.11.2015 22:01
Kirjoittaja vvieri
Halkaisija toki vähän reilun kokoinen...

Aika kuppaantunut tuo takapäästään kyllä on ollut. Takavalojen taustat molemmilla puolilla, apukuskin puolen takalokarin kaari ja takaosa piti tehdä uusiksi kokonaan ja takahelmapellin molemmat päät sai paikata reilulla kädellä... No, alkaa olla pian auton alla tehtävät hitsaukset sentään nyt tehtyinä, ellei etupäästä löydy yllätyksiä. Kymmenisen kiloa kuraa ja hiekkaa rapsuteltu auton pohjasta pois. Se kyllä piilottaa todella tehokkaasti alkavia ruostepaikkoja, tuo kannattaa näköjään kyllä aina tehdä ihan kauttaaltaan... Ja keveneepä ajoneuvokin. :mrgreen:

Vapaapäiväksi otettu perjantai meni kokonaisuudessaan tuon kanssa ahertaessa...

Ehkä herättelen gallerian uudelleen henkiin ja kirjoittelen sinne taas noita kunnostusjuttuja kuvien kera. Pitäis löytää netistä sopiva serveri, nykyään varmasti vähemmän vaikea tehtävä tuon kokoisille kuville kuin lähes kymmenen vuotta sitten kun gallerian alunperin perustin. Tai sit katsoa, sopiiko tuonne, missä mun muutkin sivut nykyään on.

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 19.01.2016 23:13
Kirjoittaja vvieri
Croma alkais olla hitsailtuna ainakin takapään osalta ja sinkkimaalinkin vedin paikkauksien osalta pintaan. Pihalle pakkaseen kuitenkin oli tämän kohtalo siirtyä, kun piti talliin saada tilaa kiireisemmille hommille.

Eipä tätä ennen helmikuun loppupuolta katsastaa kannattaisikaan, siitä lähtien kun saa sitten pitkän leiman.

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 27.04.2017 20:50
Kirjoittaja vvieri
Auto ei ole hetkeen edennyt, mutta aloin elvyttämään Maranello-serverin sisältöä uuteen osoitteeseen. Mukavahan noita 10 vuotta vanhoja projektijuttujakin on lueskella. Kylläpä aika rientää!
Croman galleria löytyy nykyään osoitteesta http://villevieri.com/Maranello/galleria/Cromatbo/
Kovin paljon muuta Maranello-serverin sisältöä ei ole vielä siirretty...

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 30.12.2017 22:40
Kirjoittaja KJS
Samanlainen projekti olisi itsellä odottamassa. Muuten ei isompia peltitöitä näyttäisi olevan tiedossa, mutta takalokarin kaaret tarvii huomiota. Saakohan noihin korjauspeltejä jostakin, vai täytyykö soveltaa?

Re: Turbo-Cromun ehostusta

ViestiLähetetty: 02.01.2018 08:14
Kirjoittaja vvieri
Mä olen lähinnä soveltanut, muttei pintapelteihin isompia juttuja ole tarvinnutkaan vielä tehdä. Pohjaan lähinnä.